Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Май е време да започнем с полезните теми в тази секция :)

 

Смятам, че малко разяснение що е турбо и има ли почва у нас е добро начало :icon_dance:

Тъй като аз не съм особено в час как точно действа ще предоставя превод от Wiki-то.

Надявам се колегите, който се занимават с поставянето му да дадат повече разяснения!

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg

 

Turbo charger-a е пресдтавлява турбина за задвижваща компресор, който от своя страна нагнетява въздух и го подава към цилиндрите. Турбината се завърта от изходящите от двигателя газове.

Тя може да се задвижва и механично от самият двигател - т.н. Super Charger.

Въздухът подаван към цилиндрите може да минава през радиатор (intercooler) за да се охлади, тъй като горещият въздух при4инява загуба на мощност.

 

Целта на турбото е да елиминира ограничението на атмосферните двигатели, които използват движението на буталото надоло засъздаване зона с ниско налягане, която да вкара въздуха в цилиндъра през всмукателните клапани.

Тъй като налягането в цилиндъра не може да падне под 0psi (вакуум) и относително постоянното атмосферно налягане (15psi), винаги ще има ограничение в създаваното налягане през всмукателните клапани подаващи въздушният поток в горивната камера. Това налягане е функция на обема.

Понеже турбото вкарва повече въздух в цилиндъра това дава възможност постъпването на повече гориво.

Но използването само по себе си турбото би причинило лоша работа на двигателя тъй като сместта ще обеднее.

Затова е необходимо да се увеличе и подаването на количеството гориво.

Използването на турбо може да увеличи мощността от 15 до 40%.

 

 

Това е от мене.

Повече очаквам от знаещите :)

 

П.С.

Ако има неточности, извинявам се

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислил съм си за алтернативна реализация на турбо - Turbo On Demand :D

 

Един ел. компресор постоянно пълни бутилка със сгъстен въздух. Като потрябва турбото, компресора спира за да няма загуба на енергия, и въздухът директно от бутилката отива в интейка с някакъв регулиращ клапан. Клапанът ще се управлява електронно с широчинно импулсна модулация и сензор за налягане. Това на теория ще е по ефективно от обикновено турбо защото я няма горещата турбина. Турбото ще има запас от налягане само за много кратко време, но достатъчно за гъзарийка или състезание. Освен това ще може да се пуска с копче "ТУРБО", което е COOL :icon_thumbup:

 

Ако е осъществимо да се нагнети една бутилка достатъчно, що не? Това е много по-лесно от монтаж на турбини - компресора е в багажника :)

 

 

Глупости ли пиша?

 

 

:D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се радвал да науча малко повече за турбото както и за принципа на работа на азотните системи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега aga значи до колкото успях да разбера идеята ти е да пускаш чист кислород при нужда... демек кат азотната система но не диазотен оксид а чист кислород...сега до колкото стигат познанията ми това не е мн добра идея защото при така нареченото нитро(както повечето го наричат) кислорода увеличава горенето и от там мощността а азота охлажда (знаете за неговата температура) че така де при тея системи пак има някво реголиране докато при чистия кислород определено ще има мн добро горене ама и мн високи температури => лошо за двигателя

....п.с. ако не съм разбрал идеята ти или съм допуснал някаква друга грешка моля да бъда извинен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aga само пропускаш факта, че за да не си събираш буталата и биелите в картера след пускането на въпросното

устройство, трябва степента на сгъстяване да е по-малка спрямо атмосферния вариант - 8 - 8.5 , а това значи ниска мощност

и ефективност без налягане в всмукателния колектор, т.е. идеята е не особено приложима ;-)

Иначе имаш фантазия :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво налягане ще изпуска тая бутилка и за какво време?

 

Това е друг въпрос. Налягането ще се регулира с регулатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колега aga значи до колкото успях да разбера идеята ти е да пускаш чист кислород при нужда... демек кат азотната система но не диазотен оксид а чист кислород...сега до колкото стигат познанията ми това не е мн добра идея защото при така нареченото нитро(както повечето го наричат) кислорода увеличава горенето и от там мощността а азота охлажда (знаете за неговата температура) че така де при тея системи пак има някво реголиране докато при чистия кислород определено ще има мн добро горене ама и мн високи температури => лошо за двигателя

....п.с. ако не съм разбрал идеята ти или съм допуснал някаква друга грешка моля да бъда извинен

 

 

Идеята е компресора да пълни бутилката с атмосферен газ, т.е. въздух, и после този запас го изхарчваме за кратко време като ни дотрябва мощност. Естествено двигателят трябва да е механиески оразмерен за това както колегата vitekk отбеляза, и че ако е оразмерен така, ще има по-ниска мощност без компресора, т.е. резултатът е никакъв. :D Но тук става дума за кратък бууст на мощността и то неголям, например 20% повече. Така че двигателят би трябвало да издържи както си е сток. На мен ми е известно че на минута един двигател глътва огромен обем въздух и че надали това е практически реализуемо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е компресор да напълни една бутилка с 200атмосф./примерно/,щото тия компресорчета за гумите трудно помпят 2 атмосф.После ако е възможно колко ток ще черпи и колко ще е голям.А една бутилка би тежала доста кг.-което си е враг номер 1 в тунинга.Което може да обезмисля малката допълн.мощност.

После с вкарването на мн. въздух ще трябва и мн.допълнителен бензин,което не е кой знае какъв проблем,но ще трябват допълн.дюзи,щото оригиналните ще са малки и съответно електроника да управлява новата ситуация.

Но ако имаше такива компресори,които да са ефективни на 12в. що да не ги монтираме директно да духат в интейка.Де факто има такива-правят май 0.1

0,2бар. И се връщаме в началото-монтираме такъв,пускаме го с копче,ефекта ще е същият като мощност,но по-голям като ефективна мощност,щото нямаме 100кг. бутилка...

Може би поради тази причина никой не го прави това.Може и да не съм прав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От статията която Bat Gogo е качил само не мога разбера, кога е по - добре да се ползва турбо компресор и кога механичен компресор?

Забелязал съм, че на Американските коли им слагат механични компресори (поне така си мисля) това вследствие на големия обем ли е?

Също ми направи впечатление, че от Ланчия са сложили двата компресора (турбо и механичен), за да се елиминира турбо дупката, ще постигнат ли същите резултати ако сложа една малка и една голяма турбина? И ако не, някой ще имали възможността да ме ограмоти малко за би-турбото?

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...