masterross Публикувано 3 Май 2008 Сподели Публикувано 3 Май 2008 Май е време да започнем с полезните теми в тази секция Смятам, че малко разяснение що е турбо и има ли почва у нас е добро начало :icon_dance: Тъй като аз не съм особено в час как точно действа ще предоставя превод от Wiki-то.Надявам се колегите, който се занимават с поставянето му да дадат повече разяснения! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg Turbo charger-a е пресдтавлява турбина за задвижваща компресор, който от своя страна нагнетява въздух и го подава към цилиндрите. Турбината се завърта от изходящите от двигателя газове.Тя може да се задвижва и механично от самият двигател - т.н. Super Charger.Въздухът подаван към цилиндрите може да минава през радиатор (intercooler) за да се охлади, тъй като горещият въздух при4инява загуба на мощност. Целта на турбото е да елиминира ограничението на атмосферните двигатели, които използват движението на буталото надоло засъздаване зона с ниско налягане, която да вкара въздуха в цилиндъра през всмукателните клапани. Тъй като налягането в цилиндъра не може да падне под 0psi (вакуум) и относително постоянното атмосферно налягане (15psi), винаги ще има ограничение в създаваното налягане през всмукателните клапани подаващи въздушният поток в горивната камера. Това налягане е функция на обема.Понеже турбото вкарва повече въздух в цилиндъра това дава възможност постъпването на повече гориво.Но използването само по себе си турбото би причинило лоша работа на двигателя тъй като сместта ще обеднее. Затова е необходимо да се увеличе и подаването на количеството гориво.Използването на турбо може да увеличи мощността от 15 до 40%. Това е от мене.Повече очаквам от знаещите П.С.Ако има неточности, извинявам се Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 3 Май 2008 Сподели Публикувано 3 Май 2008 Мислил съм си за алтернативна реализация на турбо - Turbo On Demand :D Един ел. компресор постоянно пълни бутилка със сгъстен въздух. Като потрябва турбото, компресора спира за да няма загуба на енергия, и въздухът директно от бутилката отива в интейка с някакъв регулиращ клапан. Клапанът ще се управлява електронно с широчинно импулсна модулация и сензор за налягане. Това на теория ще е по ефективно от обикновено турбо защото я няма горещата турбина. Турбото ще има запас от налягане само за много кратко време, но достатъчно за гъзарийка или състезание. Освен това ще може да се пуска с копче "ТУРБО", което е COOL :icon_thumbup: Ако е осъществимо да се нагнети една бутилка достатъчно, що не? Това е много по-лесно от монтаж на турбини - компресора е в багажника Глупости ли пиша? :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 3 Май 2008 Сподели Публикувано 3 Май 2008 Това с копчето ми хареса :D Като при старите компютри, натискаш турбото и летиш :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rallyart7 Публикувано 3 Май 2008 Сподели Публикувано 3 Май 2008 Какво налягане ще изпуска тая бутилка и за какво време? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 3 Май 2008 Сподели Публикувано 3 Май 2008 Аз бих се радвал да науча малко повече за турбото както и за принципа на работа на азотните системи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skull.guardian Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 колега aga значи до колкото успях да разбера идеята ти е да пускаш чист кислород при нужда... демек кат азотната система но не диазотен оксид а чист кислород...сега до колкото стигат познанията ми това не е мн добра идея защото при така нареченото нитро(както повечето го наричат) кислорода увеличава горенето и от там мощността а азота охлажда (знаете за неговата температура) че така де при тея системи пак има някво реголиране докато при чистия кислород определено ще има мн добро горене ама и мн високи температури => лошо за двигателя....п.с. ако не съм разбрал идеята ти или съм допуснал някаква друга грешка моля да бъда извинен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 Aga само пропускаш факта, че за да не си събираш буталата и биелите в картера след пускането на въпросното устройство, трябва степента на сгъстяване да е по-малка спрямо атмосферния вариант - 8 - 8.5 , а това значи ниска мощности ефективност без налягане в всмукателния колектор, т.е. идеята е не особено приложима Иначе имаш фантазия :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 Какво налягане ще изпуска тая бутилка и за какво време? Това е друг въпрос. Налягането ще се регулира с регулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 колега aga значи до колкото успях да разбера идеята ти е да пускаш чист кислород при нужда... демек кат азотната система но не диазотен оксид а чист кислород...сега до колкото стигат познанията ми това не е мн добра идея защото при така нареченото нитро(както повечето го наричат) кислорода увеличава горенето и от там мощността а азота охлажда (знаете за неговата температура) че така де при тея системи пак има някво реголиране докато при чистия кислород определено ще има мн добро горене ама и мн високи температури => лошо за двигателя....п.с. ако не съм разбрал идеята ти или съм допуснал някаква друга грешка моля да бъда извинен Идеята е компресора да пълни бутилката с атмосферен газ, т.е. въздух, и после този запас го изхарчваме за кратко време като ни дотрябва мощност. Естествено двигателят трябва да е механиески оразмерен за това както колегата vitekk отбеляза, и че ако е оразмерен така, ще има по-ниска мощност без компресора, т.е. резултатът е никакъв. :D Но тук става дума за кратък бууст на мощността и то неголям, например 20% повече. Така че двигателят би трябвало да издържи както си е сток. На мен ми е известно че на минута един двигател глътва огромен обем въздух и че надали това е практически реализуемо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 Възможно ли е компресор да напълни една бутилка с 200атмосф./примерно/,щото тия компресорчета за гумите трудно помпят 2 атмосф.После ако е възможно колко ток ще черпи и колко ще е голям.А една бутилка би тежала доста кг.-което си е враг номер 1 в тунинга.Което може да обезмисля малката допълн.мощност.После с вкарването на мн. въздух ще трябва и мн.допълнителен бензин,което не е кой знае какъв проблем,но ще трябват допълн.дюзи,щото оригиналните ще са малки и съответно електроника да управлява новата ситуация.Но ако имаше такива компресори,които да са ефективни на 12в. що да не ги монтираме директно да духат в интейка.Де факто има такива-правят май 0.10,2бар. И се връщаме в началото-монтираме такъв,пускаме го с копче,ефекта ще е същият като мощност,но по-голям като ефективна мощност,щото нямаме 100кг. бутилка...Може би поради тази причина никой не го прави това.Може и да не съм прав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bat Gogo Публикувано 4 Май 2008 Сподели Публикувано 4 Май 2008 Ето един документ , с обяснен ( не от мен ) на разбираем език принцип на работа :DTurbocompressor.doc Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 6 Май 2008 Сподели Публикувано 6 Май 2008 От статията която Bat Gogo е качил само не мога разбера, кога е по - добре да се ползва турбо компресор и кога механичен компресор?Забелязал съм, че на Американските коли им слагат механични компресори (поне така си мисля) това вследствие на големия обем ли е?Също ми направи впечатление, че от Ланчия са сложили двата компресора (турбо и механичен), за да се елиминира турбо дупката, ще постигнат ли същите резултати ако сложа една малка и една голяма турбина? И ако не, някой ще имали възможността да ме ограмоти малко за би-турбото? Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAKA Публикувано 7 Май 2008 Сподели Публикувано 7 Май 2008 Малко видео матерал... http://www.vbox7.com/play:554c7b02 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.