Премини към съдържание

Дали може да се сложи 6-степенна кутия на Галант ЕА6


todor

Препоръчано мнение

От много време се чудя какво ли би могло да се направи и да сменя 5-степенната кутия с 6-степенна такава. От какъв автомобил би станало и дали би било възможно да се направи. Просто пътувам много на дълъг път и пета скорост идва къса .Със сигурност автомобила ще стане по-икономичен и по-удобен за каране. Само че не знам как е възможно да се направи всичко това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ще е интересно - принципно за 6 степенна ск. кутия се сещам на 3000 GT, също и Lancer Evolution (8, 9 и X), но дали е възможен трансфера?!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса тук по-скоро е има ли смисъл?

 

Скоростните кутии на двете СПОРТНИ коли са оразмерени за доста по-мощни и много различни като характеристики от нашите двигатели.

Честно казано не виждам един плюс в тази операция.

 

1. Ще набуташ астрономическа сума.

2. Много вероятно колата да спре да върви и да вдигне разхода.

3. А може би най-важното. Ще си изхабил толкова НЕРВИ и ВРЕМЕ, които ако вложиш в себе си,

в близко бъдеще ще можеш да си позволиш 3000GT или Evolution.

 

Последното, като че ли е най-осмисления отговор, който ще получиш на въпроса си. :nono:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой каза че трябва да е от Ево кутията, или от 3000GT... За мен няма значение дали ще е от Ауди или Рено, само да е със 6 скорости. Много ясно че ще се гледа поне на първите 3 скорости да са близки като предавателни числа. От там нататък ме интересува дали е възможно и от какъв автомобил би могло да се нагоди. И защо да е астрономическа сума, след като няма да се купува нова,а старата ще се продаде? Плюсове има много, като единствения минус е времето и нервите. А ако се направи като хората, разхода ще падне със сигурност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой не казва че трябва да е от Ево кутията или от 3000GT, а че ще изхабиш толкава нерви и време, които ако вложиш в себе си или в друго,

в близко бъдеще ще можеш да си позволиш 3000GT или Evolution.

Иначе има и Фиат Пунто с 6-степенна кутия,но тава не значи че върви по добре и е по удобен от Галанта,който караш.

А пък и не виждам пътища у нас където да си позволиш да караш като на състезание за Формула 1.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...в близко бъдеще ще можеш да си позволиш 3000GT или Evolution.

Иначе има и Фиат Пунто с 6-степенна кутия,но тава не значи че върви по добре и е по удобен от Галанта,който караш.

При положение, че колегата си харесва Галанта и иска да направи подобрения по него, не виждам причини за вмятане на иронични кометари.

По темата - мисля че има Legnum GDI със 6 скорости, защо не попиташ Поли дали може да внесе такава кутия? Трябва да се види естествено какви са предавателните числа, вземайки превид и диференциала.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче,

VW имат 6 степенни скоростни кутии за 1,9 TDI с 130 и нагоре конски сили, такава кутия няма ли да стене? или трябва да се търси скоростна кутия на Митсубиши?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой не казва че трябва да е от Ево кутията или от 3000GT, а че ще изхабиш толкава нерви и време, които ако вложиш в себе си или в друго,

в близко бъдеще ще можеш да си позволиш 3000GT или Evolution.

Иначе има и Фиат Пунто с 6-степенна кутия,но тава не значи че върви по добре и е по удобен от Галанта,който караш.

А пък и не виждам пътища у нас където да си позволиш да караш като на състезание за Формула 1.

Ти някога имал ли си автомобил със шестстепенна скоростна кутия или просто си чешеш пръстите по клавиатурата. Говориш ми така все едно вече си правил такава присадка. Какво време и какви нерви, все едно сам ще се захвана да го правя цялото това упражнение. И пет месеца да ми отнеме.... Лятото си имам мотор имам си и друга кола и изобщо това е моя грижа. Много добре знам какви коли има и скоростите няма да намалят удобството въобще. Има и фиат, да ама има и Ауди което е 140к.с. и гори 6.5/100 нафта понеже има шеста скорост. Върви много повече от Галанта и е по-икономично. Трансмисията в един автомобил е важна колкото мотора и може да промени вървенето и разхода коренно. Щом искам и се интересувам от нещо такова значи съм видял смисъл. Завършил съм ДВГ(двигатели с вътрешно горене), така че съм достатъчно компетентен да си направя сам сметката. Ако някой може да даде компетентно мнение ще съм му благодарен !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче,

VW имат 6 степенни скоростни кутии за 1,9 TDI с 130 и нагоре конски сили, такава кутия няма ли да стене? или трябва да се търси скоростна кутия на Митсубиши?

Въобще не е задължително да е Митсубиши. Днес и аз си мислех за Голф 4 и за този мотор, но трябва да се измери всичко, да се правят евентуално фланци и да се види как ще се реши въпроса с полуоските.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не е задължително да е Митсубиши. Днес и аз си мислех за Голф 4 и за този мотор, но трябва да се измери всичко, да се правят евентуално фланци и да се види как ще се реши въпроса с полуоските.

 

А имали възможност да се сложи автоматична скоростна кутия? Като пак донора е Голф 5 с DSG.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди години брат на мой приятел си сложи ск. кутия от голф 2 с 5 скорости на голф 2 който беше с 4 и беше адски доволен! По-нисък разход на гориво и по висока максимална скорост (последното не е било цел)...А брат ми има корола с 6 скорости, но както казва Миро 5 и 6 са почти едни и същи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От много време се чудя какво ли би могло да се направи и да сменя 5-степенната кутия с 6-степенна такава. От какъв автомобил би станало и дали би било възможно да се направи. Просто пътувам много на дълъг път и пета скорост идва къса .Със сигурност автомобила ще стане по-икономичен и по-удобен за каране. Само че не знам как е възможно да се направи всичко това.

Със смяна на пинион и корона ще свърши същата работа...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със смяна на пинион и корона ще свърши същата работа...........

Хммм , това е малко вариант, като да сложа по-високи гуми все едно. Със сигурност при такава итервенция ще се качи разхода, заради по-голямото усилие след скоростната кутия, необходимо да задвижи автомобила.Според мен варианта за който питам е най-удачен. Със скоростна кутия с повече скорости има възможност да се разтовари малко двигателя при по-ниските, и да се намали разхода при високите. Това ,че шеста е близка до пета е почти при всички коли, но си е буквално 1.5л на 100 при скорост около и над 100км/ч. Няма да има такава дълга пета скорост и ускорението около 80-120км.ч. ще се подобри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам варианта за диференциала изобщо няма смисъл да се обсъжда, понеже в случая няма да доведе до някакво подобрение. Абсолютно съм наясно за въпроса с гумите, а и просто го дадох като сравнение,един вид ,че има и по-лесен вариант от смяната на корона и пиньон. Всъщност понеже сериозно обмислям варианта да сменя дизела с бензин, затова обмислям и вероятността да съществува начин да се смени кутията на бензиновия Галант, понеже ми е много странно такъв автомобил с такъв двигател, да има само 5 скорости, при положение че и повече биха му понесли добре. Но това е недостатък на повечето Японски автомобили. А дизеловия Галант има възможност за шеста също, макар и с не голяма разлика разлика в предавателните числа от 5та в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе то и Шкода има 6 степенна скоростна кутия... Според мен подмяната, обаче, няма как да се извърши в други условия, различни от заводските, което не е ясно дали има смисъл.

По мое скромно мнение - такава кутия с еднакво предавателно число (или много близко до него) на последната предавка (5/6) няма да доведе до по-нисък разход. Ако се търсят по-къси ниски скорости - по-може.

Едно време не можах да намеря диференциал за ВАЗ 2105, та сложих такъв от 2104. (немотия, криви години). Един зъб имаше повече. Резултат - колата набира по-трудно, увеличава се мах скорост, не помня как се отрази на разхода, но с добър двигател - може би ще падне.

Според мен са прави колегите. По-скоро решението е в диференциала. И ако има такава опция - далеч по-лесно и евтино изпълнима е

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе то и Шкода има 6 степенна скоростна кутия... Според мен подмяната, обаче, няма как да се извърши в други условия, различни от заводските, което не е ясно дали има смисъл.

По мое скромно мнение - такава кутия с еднакво предавателно число (или много близко до него) на последната предавка (5/6) няма да доведе до по-нисък разход. Ако се търсят по-къси ниски скорости - по-може.

Едно време не можах да намеря диференциал за ВАЗ 2105, та сложих такъв от 2104. (немотия, криви години). Един зъб имаше повече. Резултат - колата набира по-трудно, увеличава се мах скорост, не помня как се отрази на разхода, но с добър двигател - може би ще падне.

Според мен са прави колегите. По-скоро решението е в диференциала. И ако има такава опция - далеч по-лесно и евтино изпълнима е

 

 

На повечето коли макс. скорост на последната предавка не е ограничена от оборотите, а от въртящият момент. Постъпателната сила на колата се изравнява с обратно насоченият вектор на аеродинамичните загуби и триене. С намалено общо предавателно число колата развива по-малък вектор на постъпателна сила, оттам изравняването с с вектора на загубите става при по-ниска скорост. Ако се мине една предавка по-ниско, постъпателната сила е увеличена с отношението на двете предавателни числа, но тогава макс. скорост е ограничена от оборотите.

 

Според мен 6 степенна на този двигател има смисъл при движение с често ускоряване и доускоряване, 4-5-6-5-6-5-4-5-6, тогава двигателят работи в стеснен обхват на обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата търси по-нисък разход на автомобила, това може да се случи когато двигателя работи на по-ниски обороти (при една и съща скорост на движение), но ефекта не винаги е положителен, при грешно пресмятане е възможно двигателя да е натоварен повече и за да подържа тази скорост да е необходимо по-богата горивна смес (конкретно за Галант EA6A), което пък ще доведе до точно обратния ефект, по-голям разход и по-лоши динамични свойства. За справка, такъв експеримент е реализиран серийно, предполагам че си спомняте последните Москвичи, там вместо 4 степенна кутия е монтирана 5 степенна, ефекта е никаква динамика и повишен разход, и имайте в предвид, че колкото и да са лоши проектантите на Москвич, все пак имат повече знания от нас. Давам този пример просто за да поясня, че тази трансформация не е лесна работа и без необходимите знания (без да се обижда никой, мисля че между нас няма специалист проектант на трансмисии за автомобили) ще доведе само до загуба на време и пари.

 

:D Абсолютно подкрепям. Само един коментар, едно е да се проектира и произведе трансмисия като машинно изделие по готова спецификация, а друго е да се напише правилната спецификация така че от това да стане добър автомобил. Съвсем трето е да се нагоди съществуваща трансмисия от един модел кола и двигател към друг, на сляпо. Ако от АЗЛК можеха (условно казано) да правят освен агрегати, и коли, просто нямаше да има такава 5 скоростна трансмисия в производство. Вероятно това е резултат от соц. начин на управление на предприятията и не опира до отделните индивиди в тези предприятия, кой знае. Но това са спекулативни разсъждения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако пета и съответната шеста предавка предават еднакви обороти на колелата, ЕКУто няма как да "разбере" спред мен,че кутията е шест степенна и да намали разхода на гориво.Смисъла на повечето предавки е,че при ускорение по бързо се достигат високи обороти и при смяна на предавките можеш да държиш двигателя в тесен диапазон обороти,т.е да го държиш постоянно в зоната на макс.въртящ момент при смяна на предавките.Това се постига и с по-голямото пред.число на диференциала.Т.е диф. с число 2.5 ще ускорява бавно,но ще постигне по-висока макс.скорост. Диф.с число 5 ще ускорява мн.бързо,но и макс.скорост е по-ниска.Мисля,че дифове с по-голямо число се слагат предимно??? на по-слаби двигатели за да се компенсира липсата на мощност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това се постига и с по-голямото пред.число на диференциала.Т.е диф. с число 2.5 ще ускорява бавно,но ще постигне по-висока макс.скорост. Диф.с число 5 ще ускорява мн.бързо,но и макс.скорост е по-ниска.Мисля,че дифове с по-голямо число се слагат предимно??? на по-слаби двигатели за да се компенсира липсата на мощност.

:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоше, ако смениш скоростната кутия с такава с по-дълги предавки (дори и да нямаш 6-та скорост) ефекта, който ще получиш е следния:

- Значително намаляване на разхода на гориво. (поне 2-3 литра на 100км)

- В града ще караш основно на 3-та предавка... (щото за 4-та няма да имаш мощност)

- На магистралата когато си на 5-та ще си с висока скорост и ниски обороти и винаги когато предприемеш изпреварване ще трябва да сваляш 1-2 предавки надолу.

- Ще загубиш динамика на мотора на ниски обороти, ускорението ще е плавно (като автобус). (при високи обороти е добре)

 

Въпроса е има ли скоростна кутия за Галант, която да има по-високи предавателни числа от твоята. За Галант има няколко кутии, мисля че DJ-я може да ги конкретизира.

Та, като цяло не е невъзможно, но зависи какво целиш.

Пример: аз при 4000 оборота на 5-та на магистралата съм със скорост 175км/ч , а до началото на червената зона (7000 оборота) има още, да ама ускорение никакво... а ако сваля на 4-та... скачам на 5000 оборота - има ускорение и не знам до колко може да стигне, щото това вече са ненормални скорости за мен. :icon_blush: Разход на магистрала: под 9/100 на газ при скорост не падаща под 130км/ч. без никакви хапчета, с конвенционална газова уредба и газ от В+.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

Скоростните кутии за всички Галант ЕА6 са с еднакви предавателни числа.

Наистина ли? :icon_hmm:

Тогава, няма как...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има още едно неизвестно.Ако целта е не спортно каране,а единствено икономия на гориво и то на извънградско- възниква въпросът колко пари ще се спестят и за колко км. пробег извънградско. Щото ако след 100 000 км. се спестят 1000-2000лв, колкото са разходите-какъв е смисълът?/2лв.икономия на 100км. са си 2000лв. на 100 000км/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С другото съм съгласен, но това няма да стане, според мен ако въобще успее да свали разхода (защото може да има и обратния ефект) то ще е в рамките на 10-15%. Скоростните кутии за всички Галант ЕА6 са с еднакви предавателни числа.

Абсолютно, и на мен това ми прави впечатление, понеже на пета скорост си с обороти нормални за бензинов двигател, но при дизел идват високи. Всъщност липсва една скорост, с която да се свалят оборотите с малко, за да се постигне икономия. Тоест кутията не конструирана специално за този мотор. Сложили са дизелов двигател на Европейската версия, но са спестили от разработката на скоростна кутия за него. Така ми изглежда цялата работа...

Цялата идея ми е да се намери кутия , която да е с приблизително еднакви предавателни числа със съществуващата, но да има шеста скорост, а пета да е малко по-къса. На пета си ускоряваш като е необходимо, а на магистралата си слагаш шеста и при 2500 оборота със 130-140км.ч си перфектен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, и на мен това ми прави впечатление, понеже на пета скорост си с обороти нормални за бензинов двигател, но при дизел идват високи. Всъщност липсва една скорост, с която да се свалят оборотите с малко, за да се постигне икономия. Тоест кутията не конструирана специално за този мотор. Сложили са дизелов двигател на Европейската версия, но са спестили от разработката на скоростна кутия за него. Така ми изглежда цялата работа...

Цялата идея ми е да се намери кутия , която да е с приблизително еднакви предавателни числа със съществуващата, но да има шеста скорост, а пета да е малко по-къса. На пета си ускоряваш като е необходимо, а на магистралата си слагаш шеста и при 2500 оборота със 130-140км.ч си перфектен.

Тодоре, няма как да стане тази твоя идея на практика,тъй като трябва да намериш подходяща ск. кутия ,а това ще ти излезе през носа както се вика, защото едва ли ще има такава..........приликите трябва да са възможно най много а разликите трябва да са сведени до мин. Това както се сещаш няма как да стане ,тъй като японците от много скоро почнаха да правят някакви 6 степенни кутии, а европейска ск. кутия забрави да стане и да пасне ...........проблемите са много и трябва тяхното надежно решение,например ще ти посоча някои от тях а именно:

1. геометрични размери.........

2. подходяща камбана

3. подходящи размери от към полуоските

4. подходящи легла за ноосещите тампони на ск. кутия

5. подходящи условия за привода на отделяне на съединителя

6. подходяща опашка на първичния вал.

Следват химическия и физическия състав на материалите ,изграждащи ск. кутия като якост, триене, шум и т..н.

има и още много неща които трябва да се имат на предвид ,но не се сещам в момента а обикновенно те стават достояние чак в процес на изпълнение..........това води до непредвидими ситуации и естествено бави много изпълнението.

Най добре е или да ползваш същата ск. кутия ,като само 3,4, и 5 предавка се сменят с други предавателни числа или промяна на короната и пиниона на диференциала както се посочи по горе..............първия вариант едва ли ще стане, тъй като не е ясно дали има такива предавки.......... втория е най удачния в случая защото сравнително по лесно става и бързо...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...