Премини към съдържание

Тахомерите ?!


nino

Препоръчано мнение

Здравейте на всички фенове на диаманти ;)

Първо да се извиня на администраторите ако се повтаря темата, но не можах да открия дискусия по въпроса...

 

Та имам Колт '96 от около 4 месеца, всичко е тип-топ засега, само един проблем ме дразни, а не съм толкова вещ

в нещата. Значи след пробег от около 50-70 км. тахомерите на оборотите и километража угасват, което адски ме дразни...

3-4 пъти ми се е случвало и да се включат отново (веднъж на 2ра с около 10км/ч, друг път вървях с 60 на 4та предавка)

 

Ако имате идея какво е и как да си го оправя много ще се радвам на вашите отзиви.

Благодаря предварително на всички. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв подобен проблем, имаше окъсяване по кабелите. Но едва ли това което го имаш при тебе е от ниските обороти. Просто невиждам връзка, но по добре някой компетентен да отговори на въпроса ти !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички фенове на диаманти ;)

Първо да се извиня на администраторите ако се повтаря темата, но не можах да открия дискусия по въпроса...

 

Та имам Колт '96 от около 4 месеца, всичко е тип-топ засега, само един проблем ме дразни, а не съм толкова вещ

в нещата. Значи след пробег от около 50-70 км. тахомерите на оборотите и километража угасват, което адски ме дразни...

3-4 пъти ми се е случвало и да се включат отново (веднъж на 2ра с около 10км/ч, друг път вървях с 60 на 4та предавка)

 

Ако имате идея какво е и как да си го оправя много ще се радвам на вашите отзиви.

Благодаря предварително на всички. :mitsu-smiley:

Колега мисля че и на мен ми се е случвало нещо такова но не съм сигурен дали за едно и също си говорим. Не ми става ясно дали стрелките ти падат на нула или изгасва осветлението на таблото. Това вероятно е защото не знам какво означава да угасне тахометър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега мисля че и на мен ми се е случвало нещо такова но не съм сигурен дали за едно и също си говорим. Не ми става ясно дали стрелките ти падат на нула или изгасва осветлението на таблото. Това вероятно е защото не знам какво означава да угасне тахометър.

 

Здравей...наистина неточно съм се изразил. Значи стрелките ми "угасват", един вид падат на нула. А светлините са си наред...светят си.

Не знам доколко странно може да е това, но пък както писах по-горе, няколко пъти ми се е случвало и да се активират...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Sorry за любопитството, но какви са тези тахометри? Да уточня обаче, че нямам оборотометър :)

 

Тахомер мисля трябва да е оборотомера и километража...или всякакви джаджи със стрелки като тях,. Аз поне така употрбявам този термин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тахомер мисля трябва да е оборотомера и километража...или всякакви джаджи със стрелки като тях,. Аз поне така употрбявам този термин.

Тахомер се нарича само обортомера. А проблема може да е в някоя спойка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тахомер се нарича само обортомера. А проблема може да е в някоя спойка.

 

Ако е спойка, то тогава има ли начин това да се провери?...и каква трябва да е тази спойка та да ми с включва и изключва :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...и каква трябва да е тази спойка та да ми с включва и изключва :icon_hmm:

Студена спойка- фабричен дефект

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро прекъснат кабел или дефектирал конектор. На мен ми се е случвало на оборотомерада ми падне стрелката, но само веднъж два пъти. и като дам малко газ се оправя. Не знам какъв е твоя мицу но на моя колт 1.3 датчика за скорост влиза в скоростната кутия, а за оборотите не съм сигурен но мисля че трябвадае някъде в двигателя. Другия вариант еда есвързан към датчиците за Top Dead Center ида отиват в процесора или както някои му викат ECU. Но пак казвам за оборотите на двигателя не съм сигурен от къдесе вземат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро прекъснат кабел или дефектирал конектор. На мен ми се е случвало на оборотомерада ми падне стрелката, но само веднъж два пъти. и като дам малко газ се оправя. Не знам какъв е твоя мицу но на моя колт 1.3 датчика за скорост влиза в скоростната кутия, а за оборотите не съм сигурен но мисля че трябвадае някъде в двигателя. Другия вариант еда есвързан към датчиците за Top Dead Center ида отиват в процесора или както някои му викат ECU. Но пак казвам за оборотите на двигателя не съм сигурен от къдесе вземат.

 

Здравей,

Днес примерно изминах около 100км а отказ нямаше. А не би ли трябвало обороти и километри да са взаимносвързани? Поне при мене ми струва да е така, защото и двете стрелки ми падат на нулата едновременно, досега не ми се е случвало едната да спре независимо от другата.

моето Мицу и то е 1.3 GLX. за прекъсналия кабел или конектор ще проверя, но когато се стопли повечко времето, че трябва да открия кабелите кой от къде и т.н. А тези датчици за Top Dead Center къде да ги търся?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Днес примерно изминах около 100км а отказ нямаше. А не би ли трябвало обороти и километри да са взаимносвързани? Поне при мене ми струва да е така, защото и двете стрелки ми падат на нулата едновременно, досега не ми се е случвало едната да спре независимо от другата.

моето Мицу и то е 1.3 GLX. за прекъсналия кабел или конектор ще проверя, но когато се стопли повечко времето, че трябва да открия кабелите кой от къде и т.н. А тези датчици за Top Dead Center къде да ги търся?

Датчиците мисля че са в дистрибутора някъде, но от това, че ти падат едновременно стрелките съм склонен да си мисля че проблема е някъде из таблото. Да не би като са ти слагали алармата да са бутнали някой кабел ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците мисля че са в дистрибутора някъде, но от това, че ти падат едновременно стрелките съм склонен да си мисля че проблема е някъде из таблото. Да не би като са ти слагали алармата да са бутнали някой кабел ?

 

Не знам това за алармата дали е възможно (все още не съм сложил - ей заради това, че може да се разчовърка нещо )

Аз си мислех да не би ако са връщали брояча да са разбутали нещо? - брояча е електронен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте отново на всички...

Относно темата искам да добавя още нещо по проблема, ако е в помощ да се разбере по-добре къде е причината.

Та в последните слънчеви дни забелязах, че ако се е нагряла колата на слънцето ---> оборотомер, километраж въобще не

се включват, респективно срелките не мърдат, а си седят на нулата.

Бих се радвал да науча вашите мнения и всяка помощ ще да е полезна.

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново на всички...

Относно темата искам да добавя още нещо по проблема, ако е в помощ да се разбере по-добре къде е причината.

Та в последните слънчеви дни забелязах, че ако се е нагряла колата на слънцето ---> оборотомер, километраж въобще не

се включват, респективно срелките не мърдат, а си седят на нулата.

Бих се радвал да науча вашите мнения и всяка помощ ще да е полезна.

Благодаря!

Здравей Nino, аз го имах този проблем, но с вентилатора на парното. В топло време не работи, а в студено ту работи, ту не работи. След дълго ровене се оказа бушона. Беше се прекъснал едва едва и не се виждаше с невъоръжено око. Явно при топло врем метала се "отпуска" и не дава контакт, а когато е студено се "свива " нагоре и понякога дава контакт. Не знам при тебе дали това е проблема, но нищо не ти пречи да провериш - смени бушона.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Искам само да вметна какъв излезе проблема, заради който пуснах тази тема и съответно как се разреши.

В крайна сметка стана ясно, че прецакването става след като се връща километража. И тъй като някой

"майстор" го е правил излизат и проблемите описани по-горе. Това може би има оправия, но аз си взех направо

друго табло, за което благодаря на колегата nsr500 - всичко мина точно при доставката, дори беше с опция за връщане

ако нещо излезе да не върви.

 

п.п.

остава ми само отворен въпроса как се разбира на колко километра е реално двигателя?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е на повече. Виждал съм как се връща километража на кола (бившо такси с присадена предница) от 270 до 115хил. общо е процедурата е правена поне 2 пъти предполагаемите километри бяха ~500k, двигателя си работеше идеално. Няма начин да се установи колко са реалните километри на една кола. Може да се съди за състоянието на двигателя и т.н., но точните километри на кола с връщан километраж никой не може да ти ги каже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой колега има такъв проблем, то аз ги ремонтирам срещу 50лв.

0898 668 247 Алекс

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Имам същия проблем и съм с colt 1.3 GLX. От много ровене из нета и разни пдф-чета най-вероятната причина е в конекторите, защото ту работи ту неработи.

В workshop manuаl пише, че конекторите под въпроса са B-02,B-03,B-47,B-69 и B-70. Ако някой има wiring diagram-а на colt 1.3 GLX или знае точно къде се намират тези конекторчета, моля да помогне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-2000%20Electrical%20Wiring/ Коментирани са и няколко случая на предполагаеми повредени спойки по самия километраж, които са сравнително трудно забележими. Като си от Пловдив може направо да потърсиш Milen_z.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че е от спойките. Наскоро ми възникна този проблем при една голяма жега запалих колта и няма нито оборотомер нито скоростомер, всичко друго работеше обаче. След като я паркирах на на сянка, на следващия ден при запалване работеше всичко ОК, но след известно време каране загаснаха и двата "циферблата".

Мислех, че е бушон изгорял, но е малко вероятно щом се включват и изключват.

 

Последно мисля, че или е от разхлабена връзка и при тресене прекъсват или при жегата (от форсиране на двигателя)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На жената Колта правеше подобен проблем - оказа се, че има прекъснати 2 писти на гъвкавата платка, която си е в таблото. Точно на едната сгъвка. Някъде бях писал по въпроса, маи и снимки имаше (не помня, честно), ама ми е супарадски калпав нет-а и не ми се рови за темата. Няма гаранция, че на колегата проблема е същия де. Нашия го оправих, от тогава вече наближава 20 хиляди км, не е трепнал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Colt_Mirage_Lancer/Manuals/1992-2000%20Electrical%20Wiring/ Коментирани са и няколко случая на предполагаеми повредени спойки по самия километраж, които са сравнително трудно забележими. Като си от Пловдив може направо да потърсиш Milen_z.

 

Решил съм да я карам да я види някой, та ако може да ми дадете някви координати или адрес на Milen_z

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Решил съм да я карам да я види някой, та ако може да ми дадете някви координати или адрес на Milen_z

0889755500 Милен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...