Премини към съдържание

Пак за газова уредба


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Взех си Мицубиши Space Wagon 2.4 GDI, 2000 година.

Искам да монтирам газова уредба. Разбрах, че е невъзможно да се сложи газов инжекцион, защото бензиновите инжектори впръсквали при затворени смукателни клапани.

Има ли възможност да се монтира конвенционална газова уредба с ламбда контрол например?

Въобще има ли някакъв вариант за газифициране на автомобила?

Благодаря на всички, които дадат някаква информация по въпроса.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На GDI двигател не може да се монтира газова уредба.

Това хич не е приятно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Георги!

Защо искаш да монтираш газ на автомобила си?

Имаш проблеми на бензин ли? Или ти гори много бензин?

Колко е разхода ти на бензин?

След една профилактика колата ти няма да я познаеш като разход и горене и няма и да помислиш за газ! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Взех си Мицубиши Space Wagon 2.4 GDI, 2000 година.

Искам да монтирам газова уредба. Разбрах, че е невъзможно да се сложи газов инжекцион, защото бензиновите инжектори впръсквали при затворени смукателни клапани.

Има ли възможност да се монтира конвенционална газова уредба с ламбда контрол например?

Въобще има ли някакъв вариант за газифициране на автомобила?

Благодаря на всички, които дадат някаква информация по въпроса.

 

Поздрави

 

Никога не е зле човек да има елементарни технически познанания, преди да си купи кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никога не е зле човек да има елементарни технически познанания, преди да си купи кола.

Този последен коментар не е много на място... човек може да си купи кола и защото харесва марката и модела и по ред други причини...

Искам да сложа газова уредба защото колата ще се кара много, около 50000 годишно.

Инвестицията, каквато и да е, си заслужава.

В момента разходът на градско е около 15л/100 при нормално каране.

Не съм излизал извън София, колата е моя от два дни и не знам колко харчи извън града.

Предстои и да я вкарам за обслужване - ремъци, масла, каквото друго излезе... както и да и се направи диагностика. Къде ще ми препоръчате да отида за тази услуга?

Благодаря за изказаните мнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Независимо колко мислиш да караш колата, на GDI газ не може да се сложи. Има оптимисти които са се пробвали въпреки всичко. Обаче изхода е интересен, обикновенно после се налага крупна инвестиция за да може дори да се подкара на бензин, т.е. не само че не тръгва на газ, ами е трудно дори да се подкара пак нормално на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този последен коментар не е много на място... човек може да си купи кола и защото харесва марката и модела и по ред други причини...

Искам да сложа газова уредба защото колата ще се кара много, около 50000 годишно.

Инвестицията, каквато и да е, си заслужава.

 

Може би е по-точния коментар на колегата би трябвало да е, че първо човек проучва техническите параметри и възможности и тогава купува автомобил.

Щом ще се кара толкова и то ако е градско би трябвало да имаш в предвид по-малък двигател, не е лошо да помислиш и за метанова уредба.

Така или иначе инвестицията е друг автомобил, който да отговаря на нуждите ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Милене, не мислиш ли, че колата на Георги гори доста бензин макар и за двигател с тези параметри? И до колко би могъл да падне при една профилактика при теб да кажем?

Нека да помогнем на колегата, а да не го хулим... Всички знаете как стои въпроса с :mitsu-smiley: в БГ и колко малко информация има, така че всеки може да направи не най-подходящия избор.

 

Вариантите са два:

1. Прави се профилактика и се засича разхода след това - ако удовлетворява, всичко е наред.

2. Дори и след профилактиката колата харчи много! Друга кола на която може да се сложи газов инжекцион или конвекционална газова уредба и добър реглаж на същата.

 

Сигурно има и трети вариант ама не се сещам! :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият вариант за колегата е да смени 2.4 GDI с 2.0 ECI или 2.5V6 ECI, после се слага пропан-бутан/метан инжекцион

и всичко си отива на мястото :) Друг начин няма, просто за GDI освен бензин, за друго не може да се мисли ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият вариант за колегата е да смени 2.4 GDI с 2.0 ECI или 2.5V6 ECI, после се слага пропан-бутан/метан инжекцион

и всичко си отива на мястото :) Друг начин няма, просто за GDI освен бензин, за друго не може да се мисли ;-)

Здравейте отново колеги.

За смяна на колата почти съм категорично против. Това е МОЯТ автомобил, харесвам го.

Да ви кажа до какво стигнах след двудневно ровене в нета и няколко телефонни разговора:

Открих, че в Англия слагат на GDI пропан-бутанови уредби при това си дават хората и гаранция.

Уредбите се оказаха производство на Voltran. В сайта на Волтран изрично пише, че това е единствената газова уредба, която позволява на GDI мотора да работи на газ, като впръсква малко количество бензин за да охлажда бензиновите инжектори. Не съм сигурен как се оправят с фазите на впръскване, което е единственото ми съмнение.

Един приятел се обади във Волтран Истанбул и пита (на турски) за моята кола може ли да се сложи газ. От там му казаха, че става, за един ден и дават 2 години гаранция.

Следващата ми стъпка е да пратя всички данни за колата по факс в Истанбул и от там да ми отговорят да на Вашия автомобил ще сложим уредба, тя ще работи и колата няма да се счупи.

Ако ми потвърдят, ще отида и ще сложа.

Интересното е, че представителите на Волтран за България предлагат тази система, но не я монтират.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това наистина е интересно, ако стане пиши има доста хора които се интересуват от това.

Ще ви държа в течение

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това наистина е интересно, но със сигурност няма и да остане безнаказана, работата на газта върху този тип двигатели. А като гледам разхода на този мотор е 2.4 GDI 16V - 13,7/100 градско, срещу 1.8 GDI 16V - 8,6/100. То коментара е излишен дали си работи добре колата, като се има в предвид, че аз 8,6/100 трудно задържам на градско. По-скоро 9,5-10,0 за теб 15/100 са си точно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам един познат дето се беше надъхал и ходи. Ама като погледнаха двигателя и казаха "Опс станала е някаква грешка", но беше преди време. Сега може да са измислили нещо ново, макар че ме съмнява. На много от сайтовете на фирми произвеждащи газови инжекциони присъства GDI-то като модел, но още не съм видял такъв двигател работещ на газ. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, не съм много спец по ДВГ, но ако се откажеш от работата на бензин дали няма да се получи конверсията за работа на двигателя на газ /е може да се наложи да се пише ново ЕКУ/.

Не знам дали тук е мястото но да попитам - какво отчита ламбда сондата при работа на LPG? Каня се тези дни да монтирам една /чакам от e-bay, ако някой има стара за подаряване да се обади ;)/ на карбураторното ми колтче и да посъбера малко данни при работата му на газ. Идеята - да си спретна едно контролерче за него. Ако някой има виждания по въпроса да сподели :) То малко шантава идеята - ламбда контрол на карбураторен двигател ама....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш ако прежалиш работата на бензин може и да стане, макар че пак се съмнявам. При GDI-то има някои особенности и в запалването, което за разлика от впръскването на дюзите влияе на работа на газ и то доста. Например предварението на запалването на празен ход в режим на бедна смес (т.е. първите 4мин.) достига до 20 градуса, след което рязко спада до 5. При тези промени в предварението искам да гледам как един газаджия ще настрои сместа, Другото което е че при работа в режим на бедна смес , ламбда сондата не функционира, понеже състава на сместа излиза извън границите на отчитането и, сега отново ми стана интересно как ще се настрои оптималната смес на газ, така че след 4мин работа, когато двигателя мине в режим на нормален инжекцион тази смес да се коригира. Да не говорим че този двигател има режими на самообучение които са от голямо значение за работата, аз дори не си свалям акумулатора без съществена причина, че после три дена немога да я накарам да работи като хората тази кола. За мен извода е един, дори и някои да успее да сложи газ, забравяме за работата на бензин.

Миро там е работата че газаджийте както винаги ще дадат гаранция за газовата, ама ако се омота ECU-то или издъхне помпата, или се скапе дросела...... си истава за твоя сметка, винаги е било така и така ще си остане. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

GDI не става по никакъв начин на газ. Излишно е да се казва повече каквото и да било. :icon_n_blusha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш ако прежалиш работата на бензин може и да стане, макар че пак се съмнявам. При GDI-то има някои особенности и в запалването, което за разлика от впръскването на дюзите влияе на работа на газ и то доста. Например предварението на запалването на празен ход в режим на бедна смес (т.е. първите 4мин.) достига до 20 градуса, след което рязко спада до 5. При тези промени в предварението искам да гледам как един газаджия ще настрои сместа, Другото което е че при работа в режим на бедна смес , ламбда сондата не функционира, понеже състава на сместа излиза извън границите на отчитането и, сега отново ми стана интересно как ще се настрои оптималната смес на газ, така че след 4мин работа, когато двигателя мине в режим на нормален инжекцион тази смес да се коригира. Да не говорим че този двигател има режими на самообучение които са от голямо значение за работата, аз дори не си свалям акумулатора без съществена причина, че после три дена немога да я накарам да работи като хората тази кола. За мен извода е един, дори и някои да успее да сложи газ, забравяме за работата на бензин.

Миро там е работата че газаджийте както винаги ще дадат гаранция за газовата, ама ако се омота ECU-то или издъхне помпата, или се скапе дросела...... си истава за твоя сметка, винаги е било така и така ще си остане. :icon_blush:

 

:hysterical: :haha: :tooth: :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаш ако прежалиш работата на бензин може и да стане, макар че пак се съмнявам. При GDI-то има някои особенности и в запалването, което за разлика от впръскването на дюзите влияе на работа на газ и то доста. Например предварението на запалването на празен ход в режим на бедна смес (т.е. първите 4мин.) достига до 20 градуса, след което рязко спада до 5. При тези промени в предварението искам да гледам как един газаджия ще настрои сместа, Другото което е че при работа в режим на бедна смес , ламбда сондата не функционира, понеже състава на сместа излиза извън границите на отчитането и, сега отново ми стана интересно как ще се настрои оптималната смес на газ, така че след 4мин работа, когато двигателя мине в режим на нормален инжекцион тази смес да се коригира. Да не говорим че този двигател има режими на самообучение които са от голямо значение за работата, аз дори не си свалям акумулатора без съществена причина, че после три дена немога да я накарам да работи като хората тази кола. За мен извода е един, дори и някои да успее да сложи газ, забравяме за работата на бензин.

Миро там е работата че газаджийте както винаги ще дадат гаранция за газовата, ама ако се омота ECU-то или издъхне помпата, или се скапе дросела...... си истава за твоя сметка, винаги е било така и така ще си остане. :icon_blush:

Хора, заслужава ли си главоболията и инвестицията (НЕ малка), заради някаква бъдеща минимална икономия, водеща след себе си до тотално разкапване на автомобила съпроводено с хиляди компромиси и ядове в самия процес на разкапване? (лично мнение и наблюдение)

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди години беше немислимо да се сложи газова уредба на MPI двигател, без да се направи компромис с работата на мотора, с поведението на автомобила и с евентуални проблеми като възпламеняване на сместа в колекторите (кихане) светкане на разни лампички на таблото и др.

В момента се вграждат газови инжекциони от производителите и от дилърите на нови автомобили, както и от почти всеки гаражен майстор. Двигателите работят нормално, гаранцията на автомобила не се променя, както и неговото поведение.

Според мен, ако се постави за цел, е възможно да се направи ECU за газова уредба, което да адаптира работата на газовата уредба към GDI. Всичко е въпрос на човешки труд и проектиране на софтуер. Хардуерът не е проблем - в Китай всичко произвеждат.

Убеден съм, че досега известните производители на газово оборудване не са пуснали на пазара такава система, защото GDI двигателите са малък процент от общото световно производство на бензинови двигатели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш ли че си струва риска с неизпитана /поне в България/ система, разбира се на всички ще бъде интересно :icon_thumbup:

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=220139436994

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш ли че си струва риска с неизпитана /поне в България/ система, разбира се на всички ще бъде интересно :icon_thumbup:

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...em=220139436994

 

Благодаря за линка.

Този комплект в България струва 950 лева, софтуерът го дават безплатно, кабелът ще го дадат за монтажа... но аз не се наемам сам да монтирам уредбата.

При разговорът с Турция уредбата с монтаж и гаранция е около 2000 лева, което никак не е много...

Ще продължавам проучването докато стигна до убедително ДА или убедително НЕ.

Благодаря за мненията, ще ви държа в течение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последна информация:

От Волтран в Истанбул днес казаха, че не са монтирали на Мицубиши тяхната система.

Писах на фирмата, която продава и монтира такива уредби в Англия. Отговорът:

 

Yes correct the vogas will do GDi engines it is the only kit that will work on GDi engines as they must run on a 20% petrol to 80% lpg mixture throughout the rpm & load range, etc... to protect the engines petrol injectors, etc.... installation guides come on CD with kit other info is on the site,

 

Regards Keith

WTV-UK

 

new online shop at www.wtv-uk.com

 

UK main Agent & Distributor for

Voltran - Vogas - D-BES - Autronics, etc....

 

All Advise & Questions via. Email

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...