rousefff Публикувано 2 ноември 2007 Сподели Публикувано 2 ноември 2007 Привет на всички.Искам да сменя антифриза на колата и въпросът ми е какъв като марка да използвам и какво количество за двигател 4G93- 1800cm3, и как става въпросната процедура :icon_rock: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Привет на всички.Искам да сменя антифриза на колата и въпросът ми е какъв като марка да използвам и какво количество за двигател 4G93- 1800cm3, и как става въпросната процедура :icon_rock: :mitsu-smiley: Марката сам избираш, а общото количество е 6 л. Разреждаш концентрата 50:50 с дистилирана вода. Не слагай чист концентрат! Максималното допустимо съотношение по предписание на Митсубиши за този тип двигател е 60к:40д.в. Източва се стария от радиатора и блока. Но срещу 5лв навсякъде ще ти го сменят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Марката сам избираш, а общото количество е 6 л. Разреждаш концентрата 50:50 с дистилирана вода. Не слагай чист концентрат! Максималното допустимо съотношение по предписание на Митсубиши за този тип двигател е 60к:40д.в. Източва се стария от радиатора и блока. Но срещу 5лв навсякъде ще ти го сменят. Че ако е чист концентрат - не е ли по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Че ако е чист концентрат - не е ли по-добре.Водата е с по-голям топлинен капацитет. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Водата е с по-голям топлинен капацитет. Плюс това, че чистия концентрат е с висок вискозитет, товари водната помпа от една страна, а от друга се повишава съпротивлението и съответно енергията изразходвана за циркулация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Водата е с по-голям топлинен капацитет. Какво означава точно "с по голям топлинен капацитет". Аз мисля че точно антифриза има по добра топлопроводимост, което би следвало че по лесно отнема температурата от загрелия двигател и съответно по лесно я отдава в радиатора за охлаждане. А от всичко това пък двигателя работи по оптимално тъй като по добре се спазва необходимия температурен диапазон. Което пък влияе на динамичните показатели и на разхода на гориво. Всичко това го казвам, ако примерно се правят сравнения между - само вода за охл. течност и чист антифриз концентрат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Топлопроводимост е друго.Топлинен капацитет е енергията необходима за загряването на единица тегло вещество с един градус. Водата има един от най-големите /не знам дали и не е най-големия/. Тоест най-добре топлоотнема от двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Специфична топлоемкост е точния термин, а ето и таблицата и в зависимост от концентрацията на етилен-гликол.http://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html1 в нея е топлоемкостта на чистата вода. Вижда се че 100% етиленгликол е с коефициент почти наполовина от този на водата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Какво означава точно "с по голям топлинен капацитет". Аз мисля че точно антифриза има по добра топлопроводимост, което би следвало че по лесно отнема температурата от загрелия двигател и съответно по лесно я отдава в радиатора за охлаждане. А от всичко това пък двигателя работи по оптимално тъй като по добре се спазва необходимия температурен диапазон. Което пък влияе на динамичните показатели и на разхода на гориво. Всичко това го казвам, ако примерно се правят сравнения между - само вода за охл. течност и чист антифриз концентрат. Топлинен капацитет : Изразява количеството топлина, което се изразходва за повишаване температурата на дадено тяло на 1K(келвин). Специфичен топлинен капацитет : Количеството топлина , което тяло с маса 1 kg получава, за да се измени температурата му 1 Kо (1о С) Поради по-малкия си специфичен топлинен капацитет в сравнение с водата , концентрирания антифриз не може така добре да отведе и отдаде топлината от двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз. Защото аз съм срещал че когато се използва антифриз е много по-добре особено за разхода. Освен ако не е необходимо точно такъв специфичен топлинен капацитет, какъвто е на антифриза за по добрата работа на двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз. По-добре е да. Затова и големите машини са на вода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз. Защото аз съм срещал че когато се използва антифриз е много по-добре особено за разхода. Освен ако не е необходимо точно такъв специфичен топлинен капацитет, какъвто е на антифриза за по добрата работа на двигателя. Определено през лятото е много по-добре за охлаждането да се кара само с вода, но не се практикува поради необходимост от двукратно годишно да се сменя охладителната течност и възможна корозия, отлагания. Проблеми с водната помпа при охлаждане с вода ми се струват силно дискутабилни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Кое е по добро - всичко е комплексно. Критерии от рода на - ниска точка на кипене, малка корозионна агресивност, както и влияние на гумени и пластмасови съединения, склонност към образуване на утайки. Човека питаше в темата какъв антифриз да си сложи, малко поразмихме всичко ама ще е от полза. Хубаво е също така да не се смесват различни видове антифриз, също и да се използва омекотена вода за разреждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pendoc Публикувано 4 ноември 2007 Сподели Публикувано 4 ноември 2007 Хубаво е също така да не се смесват различни видове антифриз..... Всички антифризи на основата на полиетиленгликола, гликола и карбоксилатовите могат да бъдат смесвани но само вътре в групата! Обикновенно са със син, зелен и червен цвят, но това не е 100% точно. Трябва да се види състава отбелязан на опаковката. Ако са с един и същ, цвета няма значение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 7 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 7 ноември 2007 Всички антифризи на основата на полиетиленгликола, гликола и карбоксилатовите могат да бъдат смесвани но само вътре в групата! Обикновенно са със син, зелен и червен цвят, но това не е 100% точно. Трябва да се види състава отбелязан на опаковката. Ако са с един и същ, цвета няма значение.Ходих да питам в един сервиз дали сменят антифриз(или по-точно охлаждащата течност, че незнаех с какво карам), а момчетата взеха че замериха с някакъв уред и ми казаха да си свиркам- антифризът ми бил до -35 градуса/Целзий, а и според цветът(розов) бил от някаква LONG LIVE марка ,която давала пробег 250 000 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todormitew Публикувано 7 ноември 2007 Сподели Публикувано 7 ноември 2007 не забравяй, че всяка една експлоатационна течност си има срок на годност след който започва да :rolleyes: си губи качествата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Noobsters Публикувано 8 ноември 2007 Сподели Публикувано 8 ноември 2007 Здравеите, искам да ви питам къде е пробката на двигателя за водата. Искам да източа всичко да промия системата и тогава да си сложа водата и концентрата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 ноември 2007 Сподели Публикувано 8 ноември 2007 Здравеите, искам да ви питам къде е пробката на двигателя за водата. Искам да източа всичко да промия системата и тогава да си сложа водата и концентрата. Може и да нямаш пробка, но развива се пробката на радиатора отдолу - върши същата работа. А пък щом искаш да промиваш системата, може също да се изкара големия маркуч дето излиза отдолу на радиатора - за по бързо източване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 8 ноември 2007 Сподели Публикувано 8 ноември 2007 Специфична топлоемкост е точния термин, а ето и таблицата и в зависимост от концентрацията на етилен-гликол.[1 в нея е топлоемкостта на чистата вода. Вижда се че 100% етиленгликол е с коефициент почти наполовина от този на водата. :icon_clap: :icon_thumbup: Абсолютно точно !!Термина е "топлоемкост" и водата "поглъща" най-много топлина.От гледна точка на температурния режим е най-добре да се карас чиста вода, но има известни неудобства: корозия, отлагания,замръзване при ниски температури и изпарение на водата.Антифриза е воден разтвор на етилен-гликол в различни съотношения.Етилен-гликола практически не се изпарява, но има по-ниска топлоемкост и по-голямо температурно обемно разширение. В антифриза се слагат различни добавки - "инхибитори" които предпазватот корозия и отлагания. Те имат срок на годност и затова препоръките саантифриза да се сменява на две години /което почти никой не спазва/ , ане е свързано толкова с пробега. Ако течността е бистра - добре, ако не есмяна.При намаляване на количеството на антифриза при отсъствие на течове се долива само дестилирана вода защото тя се изпарява.Карането само с концентрат е абсолютно неприемливо за двигателя. Койтоне вярва - може да опита.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 11 октомври 2009 Сподели Публикувано 11 октомври 2009 (редакция) Да вдигна темата малко: Какъв антифриз трябва да се сипва на 4G93 двигателя, но GDI? И безопасно ли е да се кара този двигател с т.нар. "Long Life" антифриз?По стечение на обстоятелствата имам една туба червен антифриз и се чудя какво да я правя, или по-точно на кое да я налея, че доста пари са дали за нея. Има сериозни доводи по въпроса че на опела няма да му дойде добре. P.S. Касовата бележка не се пази, така че антифриза е добре да се оползотвори за нещо. Редактирано 11 ноември 2009 от tmintov Правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm: След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm: След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем?Пишеш,че си им занесъл концентрат,така че,като са го разредили е станал поне 8л. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 12 октомври 2009 Сподели Публикувано 12 октомври 2009 Пишеш,че си им занесъл концентрат,така че,като са го разредили е станал поне 8л. Не съм им казвал да го разреждат, изрично казах да е концентрат, за това им занесох 2 туби по 4л. А и нямат дестилирана вода за да го смесят и точно това е въпросът, от къде са дошли останалите литри. Мисля, че побира 6,5 литра. А по другия въпрос, трябва ли да източа малко от антифриза за да влезе в границите? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 16 октомври 2009 Сподели Публикувано 16 октомври 2009 А защо мислиш, че концентрат е по-добре? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 октомври 2009 Сподели Публикувано 16 октомври 2009 (редакция) Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm: След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем?Източването на антифриза става от пробките на радиатора ,и на блока............само тогава се източва напълно, много хора не развиват пр. на блока а маркучите свалят ,то е все същото , но трябва тогава да махнеш термостата и с въздух под налягане да издухаш водата..........Промивката се прави или в старата течност ,или с вода и добавка за промиване на радиатори, като се оставя да работи колата поне 30 мин. След това се източва и се слага правилното съотношение антифриз/дест. вода .........Най лесния начин е да се източи водата от приливното казанче............. Редактирано 11 ноември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.