Премини към съдържание

Смяна антифриз


rousefff

Препоръчано мнение

Привет на всички.

Искам да сменя антифриза на колата и въпросът ми е какъв като марка да използвам и какво количество за двигател 4G93- 1800cm3, и как става въпросната процедура

:icon_rock: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички.

Искам да сменя антифриза на колата и въпросът ми е какъв като марка да използвам и какво количество за двигател 4G93- 1800cm3, и как става въпросната процедура

:icon_rock: :mitsu-smiley:

 

Марката сам избираш, а общото количество е 6 л. Разреждаш концентрата 50:50 с дистилирана вода. Не слагай чист концентрат! Максималното допустимо съотношение по предписание на Митсубиши за този тип двигател е 60к:40д.в. Източва се стария от радиатора и блока. Но срещу 5лв навсякъде ще ти го сменят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марката сам избираш, а общото количество е 6 л. Разреждаш концентрата 50:50 с дистилирана вода. Не слагай чист концентрат! Максималното допустимо съотношение по предписание на Митсубиши за този тип двигател е 60к:40д.в. Източва се стария от радиатора и блока. Но срещу 5лв навсякъде ще ти го сменят.

 

 

Че ако е чист концентрат - не е ли по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водата е с по-голям топлинен капацитет.

 

 

Плюс това, че чистия концентрат е с висок вискозитет, товари водната помпа от една страна, а от друга се повишава съпротивлението и съответно енергията изразходвана за циркулация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водата е с по-голям топлинен капацитет.

 

 

Какво означава точно "с по голям топлинен капацитет". Аз мисля че точно антифриза има по добра топлопроводимост, което би следвало че по лесно отнема температурата от загрелия двигател и съответно по лесно я отдава в радиатора за охлаждане. А от всичко това пък двигателя работи по оптимално тъй като по добре се спазва необходимия температурен диапазон. Което пък влияе на динамичните показатели и на разхода на гориво.

 

Всичко това го казвам, ако примерно се правят сравнения между - само вода за охл. течност и чист антифриз концентрат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Топлопроводимост е друго.

Топлинен капацитет е енергията необходима за загряването на единица тегло вещество с един градус.

Водата има един от най-големите /не знам дали и не е най-големия/. Тоест най-добре топлоотнема от двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специфична топлоемкост е точния термин, а ето и таблицата и в зависимост от концентрацията на етилен-гликол.

http://www.engineeringtoolbox.com/ethylene-glycol-d_146.html

1 в нея е топлоемкостта на чистата вода. Вижда се че 100% етиленгликол е с коефициент почти наполовина от този на водата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава точно "с по голям топлинен капацитет". Аз мисля че точно антифриза има по добра топлопроводимост, което би следвало че по лесно отнема температурата от загрелия двигател и съответно по лесно я отдава в радиатора за охлаждане. А от всичко това пък двигателя работи по оптимално тъй като по добре се спазва необходимия температурен диапазон. Което пък влияе на динамичните показатели и на разхода на гориво.

 

Всичко това го казвам, ако примерно се правят сравнения между - само вода за охл. течност и чист антифриз концентрат.

 

 

Топлинен капацитет : Изразява количеството топлина, което се изразходва за повишаване температурата на дадено тяло на 1K(келвин).

Специфичен топлинен капацитет : Количеството топлина , което тяло с маса 1 kg получава, за да се измени температурата му 1 Kо (1о С)

 

Поради по-малкия си специфичен топлинен капацитет в сравнение с водата , концентрирания антифриз не може така добре да отведе и отдаде топлината от двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз.

 

Защото аз съм срещал че когато се използва антифриз е много по-добре особено за разхода. Освен ако не е необходимо точно такъв специфичен топлинен капацитет, какъвто е на антифриза за по добрата работа на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз.

 

По-добре е да. Затова и големите машини са на вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де щом водата има по-добър специфичен топлинен капацитет или топлоемкост, то тогава да не би да следва че ако си караме само с чиста вода примерно лятото и може да сложим някаква добавка против корозия и при това положение ще е по добре за двигателя отколкото с антифриз.

 

Защото аз съм срещал че когато се използва антифриз е много по-добре особено за разхода. Освен ако не е необходимо точно такъв специфичен топлинен капацитет, какъвто е на антифриза за по добрата работа на двигателя.

 

 

Определено през лятото е много по-добре за охлаждането да се кара само с вода, но не се практикува поради необходимост от двукратно годишно да се сменя охладителната течност и възможна корозия, отлагания. Проблеми с водната помпа при охлаждане с вода ми се струват силно дискутабилни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое е по добро - всичко е комплексно. Критерии от рода на - ниска точка на кипене, малка корозионна агресивност, както и влияние на гумени и пластмасови съединения, склонност към образуване на утайки.

 

Човека питаше в темата какъв антифриз да си сложи, малко поразмихме всичко ама ще е от полза. Хубаво е също така да не се смесват различни видове антифриз, също и да се използва омекотена вода за разреждане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е също така да не се смесват различни видове антифриз.....

 

Всички антифризи на основата на полиетиленгликола, гликола и карбоксилатовите могат да бъдат смесвани но само вътре в групата! Обикновенно са със син, зелен и червен цвят, но това не е 100% точно. Трябва да се види състава отбелязан на опаковката. Ако са с един и същ, цвета няма значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички антифризи на основата на полиетиленгликола, гликола и карбоксилатовите могат да бъдат смесвани но само вътре в групата! Обикновенно са със син, зелен и червен цвят, но това не е 100% точно. Трябва да се види състава отбелязан на опаковката. Ако са с един и същ, цвета няма значение.

Ходих да питам в един сервиз дали сменят антифриз(или по-точно охлаждащата течност, че незнаех с какво карам), а момчетата взеха че замериха с някакъв уред и ми казаха да си свиркам- антифризът ми бил до -35 градуса/Целзий, а и според цветът(розов) бил от някаква LONG LIVE марка ,която давала пробег 250 000 км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не забравяй, че всяка една експлоатационна течност си има срок на годност след който започва да :rolleyes: си губи качествата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите, искам да ви питам къде е пробката на двигателя за водата. Искам да източа всичко да промия системата и тогава да си сложа водата и концентрата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите, искам да ви питам къде е пробката на двигателя за водата. Искам да източа всичко да промия системата и тогава да си сложа водата и концентрата.

 

Може и да нямаш пробка, но развива се пробката на радиатора отдолу - върши същата работа. А пък щом искаш да промиваш системата, може също да се изкара големия маркуч дето излиза отдолу на радиатора - за по бързо източване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специфична топлоемкост е точния термин, а ето и таблицата и в зависимост от концентрацията на етилен-гликол.

[1 в нея е топлоемкостта на чистата вода. Вижда се че 100% етиленгликол е с коефициент почти наполовина от този на водата.

 

:icon_clap: :icon_thumbup:

 

Абсолютно точно !!

Термина е "топлоемкост" и водата "поглъща" най-много топлина.

От гледна точка на температурния режим е най-добре да се кара

с чиста вода, но има известни неудобства: корозия, отлагания,

замръзване при ниски температури и изпарение на водата.

Антифриза е воден разтвор на етилен-гликол в различни съотношения.

Етилен-гликола практически не се изпарява, но има по-ниска топлоем

кост и по-голямо температурно обемно разширение.

В антифриза се слагат различни добавки - "инхибитори" които предпазват

от корозия и отлагания. Те имат срок на годност и затова препоръките са

антифриза да се сменява на две години /което почти никой не спазва/ , а

не е свързано толкова с пробега. Ако течността е бистра - добре, ако не е

смяна.

При намаляване на количеството на антифриза при отсъствие на течове

се долива само дестилирана вода защото тя се изпарява.

Карането само с концентрат е абсолютно неприемливо за двигателя. Който

не вярва - може да опита.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Да вдигна темата малко:

 

Какъв антифриз трябва да се сипва на 4G93 двигателя, но GDI? И безопасно ли е да се кара този двигател с т.нар. "Long Life" антифриз?

По стечение на обстоятелствата имам една туба червен антифриз и се чудя какво да я правя, или по-точно на кое да я налея, че доста пари са дали за нея. Има сериозни доводи по въпроса че на опела няма да му дойде добре.

P.S. Касовата бележка не се пази, така че антифриза е добре да се оползотвори за нещо.

Редактирано от tmintov
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm:

 

След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm:

 

След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем?

Пишеш,че си им занесъл концентрат,така че,като са го разредили е станал поне 8л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пишеш,че си им занесъл концентрат,така че,като са го разредили е станал поне 8л.

 

Не съм им казвал да го разреждат, изрично казах да е концентрат, за това им занесох 2 туби по 4л. А и нямат дестилирана вода за да го смесят и точно това е въпросът, от къде са дошли останалите литри. Мисля, че побира 6,5 литра.

 

А по другия въпрос, трябва ли да източа малко от антифриза за да влезе в границите? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят антифриз е сменян в Ратола, кофтито е че им занесох 2 туби с антифриз концентрат, всяка е от 4 литра. Върнаха ми едната неразпечатана и казаха, че като наляли първата и нивото стигнало над максимума, а това са само 4 литра. Въпросът е какво е останалото в охл. система, дали е вода от маркуча, с който са промили системата или е останал от стария антифриз... :icon_hmm:

 

След близо 2000 км след смяната антифриза още си стои над максимума, съвсем леко е паднал. Трябва ли да източа част от него за да влезе в нормалните разграфения или не е такъв проблем?

Източването на антифриза става от пробките на радиатора ,и на блока............само тогава се източва напълно, много хора не развиват пр. на блока а маркучите свалят ,то е все същото , но трябва тогава да махнеш термостата и с въздух под налягане да издухаш водата..........Промивката се прави или в старата течност ,или с вода и добавка за промиване на радиатори, като се оставя да работи колата поне 30 мин.

След това се източва и се слага правилното съотношение антифриз/дест. вода .........

Най лесния начин е да се източи водата от приливното казанче.............

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...