Премини към съдържание

Дали пък не е параноя ?


Tamburo

Препоръчано мнение

Здравейте !

 

Скоро ще стане месец от както карам моето Колтче :mitsu-smiley: . От тогава насам имам нарастващото чувство че нещо не е наред. Чудя се дали наистина нещо се променя към по-зле или просто започвам да го усещам по добре. Ходих на реглаж при един комшия който се занимава с това повече от 25 години и той ми каза, че окачването ми е в идеално състояние. Но въпреки това колата си тегли леко на ляво като пусна волана. Освен това имам чувството, че ми харчи много и двигателя не звучи равномерно. Преди 2 седмици я водих на елкон в сервиза след газостанцията във Възраждане (във Варна) и там ми взеха 30 лева за да ми кажат че количката е много читава и не виждат какво ме притеснява. Чудя се как успяват да разберат че една кола е добре без да се качат в нея. Въпреки това днес като мушнак ключа сякаш лампата за маслото отначало не светеше и на два пъти не пожела да запали. Отидох да проверя маслото - беше малко под чертичката на MAX и мисля че цвета му не беше лош (все пак е на 2000 км масло), и след това запали. Освен това обикновено първите 20 минути празния ход е малко неравномерен и сякаш леко прекъсва на ниски обороти. Например на 5-та с 50 ми дава да я карам само по надолнище, а преди сякаш нямаше такъв проблем. Пропуснах да кажа че от седмица и нещо карам с една добавка за почистване на инжекцион на Liqui Molly (5110) но не усещам някаква разлика все още. Според вас изброените от мен симптоми трябва ли да ме тревожат и ако да какво бихте ме посъветвали :help: . Също бих бил благодарен ако ми препоръчате свестен сервиз във Варна където няма само да я запалят и да ми кажат да отида като ми светнат лампите. Предпочитам да решавам проблемите докато са малки. Предварително благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходих на реглаж при един комшия който се занимава с това повече от 25 години и той ми каза, че окачването ми е в идеално състояние. Но въпреки това колата си тегли леко на ляво като пусна волана.

 

Реглажът на компютър ли ти го правеха?

Може да ти носи наляво от гумите. Размени предните гуми и ако почне да носи на другата страна, в твоя случай надясно, значи е от тях.

 

Освен това имам чувството, че ми харчи много и двигателя не звучи равномерно. Освен това обикновено първите 20 минути празния ход е малко неравномерен и сякаш леко прекъсва на ниски обороти.

 

Това може да е от некачествено гориво, внимавай къде зареждаш. Но все пак нека и колегите, които са по-компетентни от мен се изкажат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Занасянето може да е от гуми, криви джанти или нещо по самата кола. Но щом са ти казали, че е ОК - хвани и размени гумите.

Между другото, аз преди бях купил едни Тигра гуми и като ги сложих - мама мияя, то не беше лодка, не беше чудо. После сложих TOYO и разликата моментално се усети - няма носене, няма нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам колта е докаран от Италия като моя.

Съдя за това по маслото.

И моята е със същите симптоми с изключение на занасянето на една страна, инъче има и още..............

Сменил съм доста работи, а промяна неможах да открия.

Предполагам следващата седмица ще отида на компютърна диагностика и ще видим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз утре ще ходя там в възраждане...уж ги хвалят били много добри! Ако намериш по добри майстори казвай колега :) Да не ти е син колта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз утре ще ходя там в възраждане...уж ги хвалят били много добри! Ако намериш по добри майстори казвай колега :) Да не ти е син колта?

Да.

Този на аватара ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реглажът го правиха с някаква машина дето я закачиха на двете гуми, може и компюър да е било (нов съм в занаята :icon_baby: ). Това стана след като ми смениха маншона на лявата кормилна рейка. Аз се чудя дали не е възможно проблема да е в усилвателната система, но преди да си направя заключение за това, най-добре да пробвам това с размяната на гумите. Дали няма да им се промени посоката обаче ... ? Гумите са Fulda (беше си с тях като я взех). Предишната собственичка твърди, че колата е от Австрия и май е докарана тука през юли тая година. До сега съм зареждал в OMV ама май ще пробвам в лукойл. Що се отнася до майсторите те май с работи дето ще струват по малко от 200-300 лева не им се занимава и явно за това ми казват че нищо и няма... не че са лоши, щото и аз чух хубави работи за тях. А що се отнася до цвета - зелен е (от най-зелените :icon_smoke: ) и даже май видях още един като моя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това стана след като ми смениха маншона на лявата кормилна рейка.

Преди да ти сменят маншона колата не е теглела на никъде така ли?

Ако е така значи регулажа дето са ти го направили на предния мост след смяната на маншона само са ти взели парите за него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ти сменят маншона колата не е теглела на никъде така ли?

Ако е така значи регулажа дето са ти го направили на предния мост след смяната на маншона само са ти взели парите за него.

 

И преди да го сменят и след това нямаше никаква промяна в движението. Казаха също и за лагерите че са в добро състояние.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш с нисък профил гуми, нищо чудно колата да бие наляво и надясно по тези неравни пътища ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И преди да го сменят и след това нямаше никаква промяна в движението. Казаха също и за лагерите че са в добро състояние.

ха .. след смяна на маншон колкото и да са мерили докато сменят маншона ако ще и с шублер... ако ще и със броене на резбата неможе да се доизкосури на 100 % ..

Трябва да е някакъв супер късмет да не покаже разлика .. ако освен не са ти отвивали ябълковидния болт .. ако са го направили значи са аматйори щом са твърдели че няма различия при меренето на стенда преди и след смяната на маншона.. по-добре размени гумите и ако пак ти тегли наляво значи проблема е в реглажа на рейката.. отиди на друго място в някои по-сериозен сервиз да ти направят един реглаж. Не е много скъпи .. тук на мене ми взимат 20 лв за стенда :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реглажът го правиха с някаква машина дето я закачиха на двете гуми, може и компюър да е било (нов съм в занаята :icon_baby: ). Това стана след като ми смениха маншона на лявата кормилна рейка. Аз се чудя дали не е възможно проблема да е в усилвателната система, но преди да си направя заключение за това, най-добре да пробвам това с размяната на гумите. Дали няма да им се промени посоката обаче ... ? Гумите са Fulda (беше си с тях като я взех). Предишната собственичка твърди, че колата е от Австрия и май е докарана тука през юли тая година. До сега съм зареждал в OMV ама май ще пробвам в лукойл. Що се отнася до майсторите те май с работи дето ще струват по малко от 200-300 лева не им се занимава и явно за това ми казват че нищо и няма... не че са лоши, щото и аз чух хубави работи за тях. А що се отнася до цвета - зелен е (от най-зелените :icon_smoke: ) и даже май видях още един като моя.

Колега ! Според мен , а аз не съм спец, но съм го преживял това с теглене на автомобила , а и не съм единствен , който му е минало през главата , та преди да започнеш ремонти отиди да ти погледнат гумите има голяма вероятност да ти е крива ! Ми то в тея кратери :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е тва не е истина вече. Тая сутрин си гледам маслото и не мога да повярвам... Преди няколко дена беше на полвин сантиметър под чертичката MAX а днес като погледнах сутринта беше точно на чертичката... :vsurprise: Дали пък докато съм спал някой не ми е наливал масло в двигателя :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли някой ти е доливал масло, просто ти е била колата в различно положение - т.е. наклон. Спри я на равно място - и странични наклони да няма и каквото покаже - това е вярното

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли някой ти е доливал масло, просто ти е била колата в различно положение - т.е. наклон. Спри я на равно място - и странични наклони да няма и каквото покаже - това е вярното

 

Ми ако и тогава пак покаже че се е покачило нивото ? Страшно ли е от какво може да е ? Какви могат да са последствията ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

разликата в нивото може да дойде само от две неща:

1. - и най-вероятното: когато колата има страничен или надлъжен наклон (от настилката) - маслото се събира в единия или другия край на картера, което се отразява на нивото на щеката.

2. малко вероятно, а и дано не е това - влизане на вода в маслото, което си е беля работа - гарнитура, глава и хамалогии, но едва ли.

Просто си спомни на кои места си паркирал колата, когато си мерил маслото, как е била наклонена. А, може и да си го мерил веднага след спиране на двигателя, когато не се е стекло по магистралите всичкото масло и затова да е било по-малко, а после като се е стекло - да е станало на чертата....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

разликата в нивото може да дойде само от две неща:

1. - и най-вероятното: когато колата има страничен или надлъжен наклон (от настилката) - маслото се събира в единия или другия край на картера, което се отразява на нивото на щеката.

2. малко вероятно, а и дано не е това - влизане на вода в маслото, което си е беля работа - гарнитура, глава и хамалогии, но едва ли.

Просто си спомни на кои места си паркирал колата, когато си мерил маслото, как е била наклонена. А, може и да си го мерил веднага след спиране на двигателя, когато не се е стекло по магистралите всичкото масло и затова да е било по-малко, а после като се е стекло - да е станало на чертата....

Ако се е смесило маслото с вода вече да се е пресякло 100 пъти (да е станало бяло).

Може и безин да има но това е почти невъзможно, в смисъл че компресията трябва да е много ниска и двигателя няма да работи както трябва ама изобщо.

Мериш маслото само ако колата е спряна на равно и да са минали поне 20 минути след като си спрял.

Само тогава имаш вчрно ниво на маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

разликата в нивото може да дойде само от две неща:

1. - и най-вероятното: когато колата има страничен или надлъжен наклон (от настилката) - маслото се събира в единия или другия край на картера, което се отразява на нивото на щеката.

2. малко вероятно, а и дано не е това - влизане на вода в маслото, което си е беля работа - гарнитура, глава и хамалогии, но едва ли.

Просто си спомни на кои места си паркирал колата, когато си мерил маслото, как е била наклонена. А, може и да си го мерил веднага след спиране на двигателя, когато не се е стекло по магистралите всичкото масло и затова да е било по-малко, а после като се е стекло - да е станало на чертата....

Сега се сетих че веднъж в един проливен дъжд бях забравил тапата на бензина и така карах 1-2 km. Най вероятно е влязла вода и сега това се отразява :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм... май не е вода. Преди малко помирисах сондата... на бензин удря... какво да правяя ? :icon_crying:

Коя сонда бре???

Ако наистина мирише на безин маслото изобщо не я кари че ще задерат основните илибиелните лагери.

Като запалиш двигателя духа ли силно от капачката на маслото като я махнеш?

Колега сега като се замисля това което ми казваш ти е много малко вероятно да мирише маслото на безин.

Това ще означава че двигателя е за тотален основен ремонт.

Колата ще ускорява адски бавно и ще пали много трудно сутрин.

Незнам ти направо ме хвърли в тъча с тия писания за повишаване на нивото на маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наи-вероятно е помирисал от отвора на щеката. Когато е студен двигателя, донякъде е нормално все пак зависи колко мирише. Ако е на загрял двигател.... хмм вече не е на добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих че веднъж в един проливен дъжд бях забравил тапата на бензина и така карах 1-2 km. Най вероятно е влязла вода и сега това се отразява :(

Неможе чак сега да се отразява. Ако е налапало вода веднага е щял да стане гаф или поне докъто изгориш бензина от резервуара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Коя сонда бре???

Ако наистина мирише на безин маслото изобщо не я кари че ще задерат основните илибиелните лагери.

Като запалиш двигателя духа ли силно от капачката на маслото като я махнеш?

Колега сега като се замисля това което ми казваш ти е много малко вероятно да мирише маслото на безин.

Това ще означава че двигателя е за тотален основен ремонт.

Колата ще ускорява адски бавно и ще пали много трудно сутрин.

Незнам ти направо ме хвърли в тъча с тия писания за повишаване на нивото на маслото.

Ей сега ходих при един тип Руслан зад автото във Варна... и да ви кажа ако някога сте слагали присадки... не му се мяркайте пред очите. Нагълча ме ено хубаво и ме пусна да си ходя. Иначе каза че било нормално маслото да миришело на бензин. Баси не знам кво да прая. Иначе лампите не ми светят. Даже на един два пъти не ми светеше и лампата за маслото като дам на контакт... ама не е редовно това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега ходих при един тип Руслан зад автото във Варна... и да ви кажа ако някога сте слагали присадки... не му се мяркайте пред очите. Нагълча ме ено хубаво и ме пусна да си ходя. Иначе каза че било нормално маслото да миришело на бензин. Баси не знам кво да прая. Иначе лампите не ми светят. Даже на един два пъти не ми светеше и лампата за маслото като дам на контакт... ама не е редовно това.

 

 

Аз без да претендирам за специалист или врачка,

Това което описваш като симптоми не се свързва много с маслото ми се струва. Миризмата на бензин (лека) е нормална дори за нова кола... Вода надали е влязла от капачката, защото си има допълнително капаче на отвора, а и да влезе, няма да е много голям % от целия резервоар... И без това си слагат вода в горивото...

 

По цвета на газовете можеш грубо да се ориентираш какво става. (писано е за това 1000 пъти) Ако е бял, има вода, ако е синкав с мазен ауспух, има масло, ако има майонеза на капачката, има охл. течност....... и т.н.

 

Но при прекъсване в ниските обороти ми се струва че причината трябва да в горивната или запалителната система или тяхното управление - някой сензор, кабели за свещи, самите свещи, бенз. помпа, инжектори, дистрибутор ако има, катализатор, зацапан дросел.....

 

 

На моя Галант нивото на маслото варира от пълен макс до 1 см под мин в зависимост от наклона и температурата. И аз се плаших така веднъж. Доста голямо количество отива в магистралите и като е оляло всичко вътре... Трябва да се стече....

 

...на първо време си виж запалителната система..............

 

Ако колата видимо тегли на една страна (като пуснеш кормилото веднага трябва да го хванеш иначе си извън пътя) - това си е жив проблем и не са гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...