Премини към съдържание

Пиленце под капака


Препоръчано мнение

Колеги,

 

След смяна на съединител (който дойде комплект лагер и всичко) имам този дразнещ проблем и преди да тръгнем да сменяме лагера на съединителя (който мислим че създава този проблем защото най-вероятно е дефектен), решихме да се съветваме с по-компетентните тук. Галанта е 2-ка бензин.

 

Мерси

 

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз започвам да го чувам, но съвсем леко и не винаги. По същия начин,само леко натискане на съединителя и спира.Или е кутията, или съединителя,но не мога да кажа точно. Лагера на първичния вал ми е сменен, но другите не са.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли няма идея ? :icon_crying:

Съмнява ме да е от лагера, с тези вибрации които предава на вилката .

По скоро на дефектен притискател ми прилича, или на неравномерно стегнати болтове, като разглобите вижте ламелите му дали са в една равнина или има такива които стърчат по навън от другите .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен това (абсолютно същото) се получи след сваляне и качване на кутията за смяна на лагери. Съединителя не беше подменен при тази операция, понеже го бях вече сменил когато взех колата и никога преди това (5 години) не беше издавал такъв звук. Освен това леко цвърчене, след загряване се появи и неравномерен ход на педала при отпускане, пак ново явление. Така че нещо с монтажа ще да е свързано това, не с дефектни части за подмяна. После продадох галанта и не знам какво стана, на новия собственик съм му препоръчал да отиде да му свалят кутията и да инспектират проблема. Ако тук се намери категорично причината пишете че да му предам какво да направи и той :) ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо и при мен е такава ситуацията, сякаш леко задържа педала малко преди средата, помпите съм ги сменил,не е от тях. И при мен се появи след ремонта на кутията, а това леко жужене не е винаги, но при първи старт за деня, като че ли се чува по-често. Сигурно нещо при монтажа ще е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, 1:1 идентично с при мен, включително помпите и при мине бяха нови сменени заедно със съединителя при първото сваляне, и при мен не го правеше всеки път, като най-често при първи старт за деня го чувах и аз. Все тая де, явно има предпоставки за този проблем при неправилен монтаж по някаква схема .. Марин ако е прав и не натягат равномерно притискателя ще е най-добрият вариант ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, 1:1 идентично с при мен, включително помпите и при мине бяха нови сменени заедно със съединителя при първото сваляне, и при мен не го правеше всеки път, като най-често при първи старт за деня го чувах и аз. Все тая де, явно има предпоставки за този проблем при неправилен монтаж по някаква схема .. Марин ако е прав и не натягат равномерно притискателя ще е най-добрият вариант ..

....цт,не е от притискателя,а неправилно сглобена ск. кутия.....и когато се сглоби както трябва, преди да се качи на мотора, се слага грес на водача на лагера, както и на ябълката на вилката, даже и се повдига ябълката, тъй като вилката може да е износена или крива.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Хм? Сглобено и затегнато ли е всичко, както трябва? Когато се натисне педала на съединителя променя ли се нещо? Звука изчезва ли? Има ли вибрация тогава? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента в който се натисне педала, звуците изчезват, но аз реално както съм показал на видеото докосвайки лоста (имитирайки натискане на съединителя) спирам звука. Има вероятност проблема да е от това, което спомена DJ-a. Скоростната кутия беше сменена, но не знам произхода на новата. Знаех само че работи, но си нямам идея дали е била отваряна преди да бъде дадена на мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При някои коли се отделя напълно аксиалният лагер от притискателния диск, за да не се върти и хаби излишно. Обаче пък тогава при всяко натискане ще има по малко триене между повърхностите, докато лагерът опре хубаво и се завърти.

 

При останалите коли лагерът винаги опира в притискателя и непрекъснато се върти с него. В такъв случай конструктивно са взети мерки винаги да има лек натиск върху лагера, така че да не приплъзва по "лъчите" на притискателя. Ако просто се остави свободен, ще има едно чегъртане - понякога ще опира, понякога не.

 

Не знам как е решен този въпрос при Галанта, не знам и какво може да се обърка при сглобяването, но помисли върху това.

(- Дали не може да закачиш външно някаква пружина, която да обира луфта?)

 

А ето и една статия (за други коли), но с най-подробни обяснения:

http://www.buckeyetriumphs.org/technical/clutch/ReleaseBearing/ReleaseBearingWoes.htm

 

p.s. Предполагам, че е такъв проблемът, понеже ако беше от лагерите на скоростната кутия - звукът нямаше да изчезва при лек натиск с ръка.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

p.s. Предполагам, че е такъв проблемът, понеже ако беше от лагерите на скоростната кутия - звукът нямаше да изчезва при лек натиск с ръка.

...грешиш....при натискане на съединителя,се спира въртенето на първичния вал на кутията, именно там може да е проблема......имал съм всички видове "пиленца",кокошки и т.н. и знам за какво става въпрос.....просто този,който му прави колата трябва да отсява един по един вариантите които изброих по горе.....но според мен най вероятно става въпрос за повдигане на вилката, тъй като тя вече е амортезирана и е крива или вкопана.....но това се гледа преди да се слага кутията.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук не говорим изобщо за натискане на педала, а за докосване (на педала/вилката) - буквално за 1см мърдане говорим и това спира.

Отделно и при мен и пр Стефан точно за смяна на лагерите са били долу кутите преди да почне това, т.е. няма как/крайно невероятно да е от лагерите.

Някой беше предложил да се разтегнела пружината в долната помпа малко, че да натискала малко повече, което.. не знам.. не ми вдъхва доверие ама хич.

Мен ме притеснява(ше) повече задържането/неравномерния ход на педала когато загрее доста повече от тоя шум..

 

Пламене, как се вписва теорията за повдигането на вилката с факта че

1. нямаме никакъв шум, 2. някой сваля кутията, прави квот прави по нея, не прави нищо по съединителя, качва кутията

3.шума е налице

 

т.е. вилката ако е вкопана не е ли била така и преди свалянето/качването .. айде на ОП кутията е в неизвестно състояние, ама и моята и на Стефан все от веднъж се появява, като преди го е нямало ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждам че задълбочено разсъждавате, на мен в момента не ми се мисли от жегата, но да споделя и моят опит:

И при мен преди време след смяна на лагери в кутията и смяна на съединител, се появиха странни присвирвания - не така постоянно както при колегата, но отвреме навреме. Първо долових присвирване при едновременно спиране и завиване, после долових трептене в педала на съединителя, наскоро ми скърцаше вилката (смазах я), а съвсем наскоро се долови и свирене при висока скорост (мисля че няма отношение с кутията). Така че гледам повече да карам и по-малко да се притеснявам. :icon_thumbup:

А към колегата - моята проста логика сочи, че щом сте сменяли съединител, без кутия, би трябвало да е той. Но вие казвате че и кутията е друга? Шум при натиснат педал щом няма, а иначе има, сочи пък, че е кутия...

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

СТИГА С ТОЯ НАТИСНАТ ПЕДАЛ - ГОВОРИМ ЗА ДОКОСВАНЕ НА ПЕДАЛА!!!

 

Благодаря.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да конкретизираме тогава - когато се докосне педала и се обере съвсем леко луфта, спира да вибрира.

Няма промяна и при натиснат педал на съединителя до край.

Следователно не е аксиален лагер. Това изключва вероятността, ако лагера е дефектен, да е от него.

Оказва се, че не е и лагер на първичния вал, защото ако се натисне педала, то звука ще се засили.

Тогава остава да е от вилката. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да конкретизираме тогава - когато се докосне педала и се обере съвсем леко луфта, спира да вибрира.

Няма промяна и при натиснат педал на съединителя до край.

Следователно не е аксиален лагер. Това изключва вероятността, ако лагера е дефектен, да е от него.

Оказва се, че не е и лагер на първичния вал, защото ако се натисне педала, то звука ще се засили.

Тогава остава да е от вилката. :rolleyes:

 

Не адаш, при съвсем леко докосване на педала,спира присвирването, без значение колко е натиснат,след това го няма. Не е дефектен лагера на първичния,защото знам какъв беше звука тип ромолене, но при пускане на съединителя пак го имаше, при тоя шум,не се появява пак при отпускане. И много странно, първата понякога не влиза,а иска пак да се натисне съединителя,това го нямаше преди ремонта. Долната помпа ми е нова,горната и тя е сменена,но и преди и след смяната им го имаше тоя звук от време-навреме.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Любо, Стефан не съм бил, ама на Светлозар се обръщам http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

но това се гледа преди да се слага кутията.....
Ето това е истината - че всичко трябва да се гледа, преди да се слага кутията.

- когато се докосне педала и се обере съвсем леко луфта.. ... Следователно не е аксиален лагер.

Ако има някакъв луфт в самия аксиален лагер - например ако е разбит, при лекото докосване на педала мисля, че пак ще се обере луфта и ще има отражение на цирикането. Обаче в случая лагерът е нов. И по-скоро очаквам - с пружина или както са го решили това обиране на луфта - да не действа. Например да са сложили пружината неправилно. А цирикането да е от триене и приплъзване с притискателния диск.

 

(Става въпрос за цирикане, което при лек натиск изчезва, а не при отделяне на съединителя.)

 

Някъде към средата на страницата от онзи линк, който дадох по-горе, са показали лъчите на един притискателен диск, доста изтрити от точно такъв луфт. Отстрани в коментарите към снимката пише, че има такова цирикане.

 

Пак повтарям, че не знам как е решено във въпросната кутия това притискане и къде е пружината. Не съм разглобявал такава (все още - ама каквито са кекави, сигурно скоро ще ми се наложи).

 

Гледах разни снимки в нет-а, ама така и не разбрах със сигурност. Ако пружината е в кутията, отвътре на вилката, като нищо може да са я поставили наобратно.

http://i13.photobucket.com/albums/a268/DryBear/8G%20Diagrams/CAPS/REF21-010.jpg

20456 на тази снимка са две пружини - не трябва да се обърка коя от къде е, но изглежда може и да се разменят.

 

Другият вариант е, ако освен цирикане, има и вибрации -- може някой лъч на притискателния диск да е крив и пружината да не може да натисне така лагера, че да легне на повече точки, с нужното усилие върху всички лъчи едновременно. (но пък щом се получава след разглобяване/сглобяване, по-скоро причината ще да е в неправилен монтаж.)

 

Аз залагам на пружината, но съветвам колегата да отиде при доверен майстор за преглед и диагностика.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Звукът е много остър за да е от вътре на кутията според мен.Що не прибереш малко оста на долната помпа и натисни пак лоста на ск.кутия да видиш какво ще се получи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да отбележа, (аз нали съм привърженик на ТНТМ и хората да си правят колите сами - знаете, че се опитвам да им помогна по всякакъв начин и т.н.)

 

Но в случая дискусията ни е от чисто технически интерес - да разгадаем какво се случва.

 

Ясно е, че човекът няма да си свали сам скоростната кутия - но ако звукът е от триене на метал, смятам, че би било добре да не я кара много и по-скоро да отиде на майстор - за да не се повредят части, които допълнително да оскъпят ремонта.

 

(Имам един случай с притискателен диск, на който бяха изрязани половината зъби - нещо май ми се беше разпаднал аксиалният лагер - ама аз реших да я карам още 3 дена така.. ;)

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова ми се беше случило с притискателния диск: http://img.photobucket.com/albums/v215/qiksho/Daves%20SHO/DSC00682.jpg

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ако звукът е от триене на метал, смятам, че би било добре да не я кара много и по-скоро да отиде на майстор - за да не се повредят части, които допълнително да оскъпят ремонта.

Моят Галант се кара така (с този звук и проблем) от миналата година по това време и около 15к км и промяна няма, нито към по-добро нито към по-лошо .. мен лично ме дразнеше неравномерния ход на педала понеже преди това си знам че не беше така, ама новия собственик (който идва от дърт Пасат) май му е супер и хич и не мисли да се занимава .. мисълта ми е че малко вероятно да е нещо супер фрапантно освен че дразни...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

здравейте, тез пиленца които при мен се чуват като щъркели, се усилиха след като ми смениха съединител. Даже се разнообразиха. Като натисна съединител изчезват, понякога изчезват и сами, усилват се, намалят. Когато позачезнат се чува едно странно триене. Понякога чак се плаша, все едно нещо ще се разпадне вътре. Има ги при ход както напред, така и назад. Смениха м лагер на първичен вал и от тогава на пета започна да вие кутията...само на пета... те така 2 години , че и отгоре

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз все не намирам време да закарам колата да се провери от къде идва проблема, но щом имам някакви отговори непременно ще споделя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...