Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странно тропане


Winsis32

Препоръчано мнение

Здравейте,

Забелязах странно тропане при движение.

Не се появява винаги. Засега го усетих 2 пъти. Първият път при движение с постоянна скорост 90-95 км/ч (около 2300 оборота) на автопилот, Втория път при движение с постоянна скорост 110 км/ч (около 2600 оборота).Проблема се появява много бързо без каквито и да било други симптоми. Не съм сигурен, че мога да го опиша смислено , но както се движи колата се усеща нещо като тропане в предавателните механизми (двигател, скоростна кутия или нещо което предава движение). Цялата кола вибрира на тласъци все едно горивото прекъсва. Цялата чудесия не е непрестанна ,а на интервали. Когато пусна газта всичко се оправя. След това колкото и да се мъча да пресъздам условията, за да се появи пак проблема не се получава. Колата е 99г 2.5 автомат с газова. Имам някакво съмнение за проблем с подаването на гориво, понеже не успях да пресъздам проблема. Проблема се появява, когато се движа на газ. На бензин не съм пробвал. Някакви предположения или насоки имате ли ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Забелязах странно тропане при движение.

Не се появява винаги. Засега го усетих 2 пъти. Първият път при движение с постоянна скорост 90-95 км/ч (около 2300 оборота) на автопилот, Втория път при движение с постоянна скорост 110 км/ч (около 2600 оборота).Проблема се появява много бързо без каквито и да било други симптоми. Не съм сигурен, че мога да го опиша смислено , но както се движи колата се усеща нещо като тропане в предавателните механизми (двигател, скоростна кутия или нещо което предава движение). Цялата кола вибрира на тласъци все едно горивото прекъсва. Цялата чудесия не е непрестанна ,а на интервали. Когато пусна газта всичко се оправя. След това колкото и да се мъча да пресъздам условията, за да се появи пак проблема не се получава. Колата е 99г 2.5 автомат с газова. Имам някакво съмнение за проблем с подаването на гориво, понеже не успях да пресъздам проблема. Проблема се появява, когато се движа на газ. На бензин не съм пробвал. Някакви предположения или насоки имате ли ?

.....автомата си заминава май.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Покарайте на бензин малко, колега, тогаз пак споделете :icon_thumbup:

 

При бензин - няма да го има.

Този двигател, особено с високо-октаново гориво (в случая LPG), най-добре работи над 3000 rpm, да не казвам над 4000 rpm :icon_thumbup:.

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес цял ден не съм се спирал и все на бензин. Проблема не се появи. Когато превключва 3-4к оборота е по-рязко но пък не се е появявала вибрацията. На 5-6к пък чак ме кара да се усмихвам :) Да се надяваме няма да се стига в скоро време до ремонтни дейности по скоростна кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eeeee, на бензин колцата си повървявва по както трябва, тъй е! Ако не се появи, значи имаш някакво прекъсване понякога в дюзите на газта...Карай така, докато не започне да става постоянно и тогава отивай на ремонт. Иначе трудно ще се разбере от какво е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При бензин - няма да го има.

Този двигател, особено с високо-октаново гориво (в случая LPG), най-добре работи над 3000 rpm, да не казвам над 4000 rpm :icon_thumbup:.

Газта като гориво гори по-бавно от бензина....как така при по-високи обороти ...двигателя работи по-добре? Високия октан грубо казано означава липса на детонация при по-голям ъгъл на предварение на запалването...затова се слагат аванс процесори....въпреки, че галанта се справя горе-долу добре с "отрегулирането".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газта като гориво гори по-бавно от бензина....как така при по-високи обороти ...двигателя работи по-добре? Високия октан грубо казано означава липса на детонация при по-голям ъгъл на предварение на запалването...затова се слагат аванс процесори....въпреки, че галанта се справя горе-долу добре с "отрегулирането".

 

Понеже е с отделен компютър за ГИ, нагласен да го управлява адаптивно, няма как да не изгаря по-добре на 4500 rpm, при сравнително малката компресия. Има и един "Български" фактор - при високо-октаново гориво с влошено качество (водни пари над допустимото например) двигателя веднага реагира по начина, описан в проблема на човека - колкото е по-лошо горивото толкова на по-ниски обороти се появява. LPG при големите мотори и особено тези с турбо, трябва да е с добро качество и голямо количество - дава добри показатели при големи обороти, но разхода се качва значително.

 

Към колегата с проблема - аналогично ли е при по-ниска предавка и да речем на последна? Изобщо изследвай още малко проблема - например зареди газ от друг доставчик и се опитай да оцениш различията.

 

П.П. Най-добри показатели при наистина високи обороти дава двутактова машина със свръх високо-октаново гориво - 130 окт. и 13000 rpm

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Понеже е с отделен компютър за ГИ, нагласен да го управлява адаптивно,...

...газовия компютър не може да въздейства на аванса...освен да има вграден ТАП...или да разчита на някакви вуду истории...и понеже може да науча нещо ново ...моля споделете марката и модела на въпросния ГИ ако наистина коригира аванса
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да го коригира, Адаптира момента на впръскване и горивната смес - затова писах, че недостатък е глада му, но като го "нахраниш" - върви доста добре, бих казал, че разликата спрямо 100 октанов бензин е нищожна. При по-ниската компресия по-добре изгаря пропан-бутана и затова Галанта лесно се пригажда.

Ако си вземеш ГИ с OBD II и Галанта ти е от последните европейски, които "говорят" на този език - нямаш грижи - "Всичко сам си пра'й"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да вметна тука, че моя таралясник му сложих аванс процесор, който след настройка даде положителна разлика във вървенето, спрямо преди поставянето, която се усеща само в по - високите обороти. И въпреки всичко, колата с бензин 95 октана върви повече, а сравнено със 100 октанов разликата е доста осезаема.

Компромис е газовата уредба, няма как.

Дет викат старите хора "она козата си сака пръч" :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак се появи това тропане и нещо като вибрация. Получава се само на превключването 3-4 скорост или на тъкмо включена 4та. Нещо не мога да го преценя - случи се 2 пъти подред за 1 минута и толкоз. Не мога да разбера какво го причинява дали замиващи скорости или нещо друго. Огледах темите за автоматите (моя е без типтроник) и гледам, че проблемите са или торк (масовия случай) или някакъв, който не можах да разбера ;). Пак се движех на ГАЗ, не на бензин.

Има ли как без да разглобя цялата кола да видя дали е загиващ торк ?

Ако се окаже торк колко струва приблизително рециклирането и като цяло ремонта? Нещо не ми се ще ако е в процес на заминаване , когато се предаде окончателно да купя някаква скоростна кутия втора употреба и торка да се скапе за 10 000 км.

От любопитство проверих няколко сайта и ми излязоха торкове за галант но са американски сайтове. Има ли разлика в торковете на европейски и американски пазар? Ако има разлика, може ли американски да се сложи на европейски ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....така и не разбрах защо темата се обърна на "газ и бензин"......колегата говори за чисто механично тропане, а вие развихте теории да небесата за газта,че дори и отидохте до октанови ччисла ,ала бала ......тропането може да бъде и биела ,но да се появява при детонационно горене ,каквото има нашата газ.....но въпреки това аз мисля че не е от това....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак се появи това тропане и нещо като вибрация. Получава се само на превключването 3-4 скорост или на тъкмо включена 4та. Нещо не мога да го преценя - случи се 2 пъти подред за 1 минута и толкоз. Не мога да разбера какво го причинява дали замиващи скорости или нещо друго. Огледах темите за автоматите (моя е без типтроник) и гледам, че проблемите са или торк (масовия случай) или някакъв, който не можах да разбера ;). Пак се движех на ГАЗ, не на бензин.

Има ли как без да разглобя цялата кола да видя дали е загиващ торк ?

Ако се окаже торк колко струва приблизително рециклирането и като цяло ремонта? Нещо не ми се ще ако е в процес на заминаване , когато се предаде окончателно да купя някаква скоростна кутия втора употреба и торка да се скапе за 10 000 км.

От любопитство проверих няколко сайта и ми излязоха торкове за галант но са американски сайтове. Има ли разлика в торковете на европейски и американски пазар? Ако има разлика, може ли американски да се сложи на европейски ?

....има разлики м/у торковете,но мисля че не е от торка......а и тук ги рециклират.....защо за 10 000 км да се скапе??? Вие сега с коя кутия сте? Сменявана ли е кутията? Коя година е колата ви и кой мотор ,също така седан ли е или комби.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....има разлики м/у торковете,но мисля че не е от торка......а и тук ги рециклират.....защо за 10 000 км да се скапе??? Вие сега с коя кутия сте? Сменявана ли е кутията? Коя година е колата ви и кой мотор ,също така седан ли е или комби.......

2.5 v6 1998 година , седан , автоматични скорости.

Като цяло никакво друго оплакване от колата засега нямам освен този проблем. Мисля единствено да сменя дискове и накладки тези дни. Замерих дисковете и са 21,6мм а накладките им е време. Кутията по моя информация никога не е пипана уж.

Редактирано от Winsis32
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адаптира момента на впръскване и горивната смес

Ако си вземеш ГИ с OBD II и Галанта ти е от последните европейски, които "говорят" на този език - нямаш грижи - "Всичко сам си пра'й"

:help:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.5 v6 1998 година , седан , автоматични скорости.

Като цяло никакво друго оплакване от колата засега нямам освен този проблем. Мисля единствено да сменя дискове и накладки тези дни. Замерих дисковете и са 21,6мм а накладките им е време. Кутията по моя информация никога не е пипана уж.

.....21.6 мм е с 1мм под допустимото изтъняване ,което е 22.6 мм, а диисковете нови са 24 мм......когато сменяш дисковете, задължително махаш ръждата по главината ,пръскаш или мажеш с алуминиева или медна смазка и така.....съдейки по колата ви, то тя е с обикновен автомат, не типтроник.....вижте вътрешните карета дали са заминали или нещо да не се е извадило.....както и окачването изцяло го проверете, защото от такова тропане преди време, се оказа че носача му е пред изпадане, и гумата, както и другите детайли по окачването седяха под огромно напрежение и карето тракаше.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....така и не разбрах защо темата се обърна на "газ и бензин"......колегата говори за чисто механично тропане, а вие развихте теории да небесата за газта,че дори и отидохте до октанови ччисла ,ала бала ......тропането може да бъде и биела ,но да се появява при детонационно горене ,каквото има нашата газ.....но въпреки това аз мисля че не е от това....

 

Защото това често се случва с 6A13 на газ при до 3к оборота на високите предавки. Човека по-горе написа:

 

Днес цял ден не съм се спирал и все на бензин. Проблема не се появи. Когато превключва 3-4к оборота е по-рязко но пък не се е появявала вибрацията. На 5-6к пък чак ме кара да се усмихвам :) Да се надяваме няма да се стига в скоро време до ремонтни дейности по скоростна кутия.

 

Та като на бензин се държи добре и проблема го няма - редно е първо да търси проблем в ГИ.

Пламене - Ако може да се появи при тебе и му хвани от какво го прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес преди да вляза в Солун ми го направи няколко пъти под ред номера с притрисането и вибрацията. Отидох там в някакъв диагностичен център и ми пуснаха диагностика (правеха само диагностика без сервизиране за съжаление). Рекоха, че автомата работи коректно и всичко било в норма. Маслото беше безцветно и ми казаха, че най-вероятно си е оригиналното и не е лошо да го сменя заедно с филтрите профилактично. Обаче ми казаха, че свещите ми работели на 20-30 волта или нещо такова, което било много над нормата (май ми казаха 7 волта или нещо такова за норма). Също така ми казаха, че ламбда сонда била тръгнала и подава неточни данни. Нещо ми обясняваха за горивни смеси, но не им разбрах много много.

Понеже от както съм купил колата все е извънградско и магистрали, реших днес да я водя по задръстванията в Солун. Оказа се, че работи на 350-500 оборота на празен ход. На няколко пъти падна дори под 350 от само себе си (компютъра си подаваше газ да задържи работеща), но един път успя да загасне в задръстването.

Преди 5-6 дни в София не ги правеше тия номера, а всичко си беше супер. Оборотите си се държаха 500-700.

Преди 10 тина дни изследвах подробно звуците, когато запалех колата за около 1-2 мин се чуваше потропване на повдигачите. Сега обаче и при загряло състояние чувам леко потропване (не съм сигурен дали е от подвигачите). Леко и тихо но си е потракване.

Има ли вероятност да се окаже, че цялата олелия е от тази ламбда сонда и свещите ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами сега, и аз да кажа моето мнение, без да разбирам от този модел:

Много подробно обяснение, но пак не каза - всичко това на бензин или на газ? Най-вероятно на газ.

И в тази тема се засягат два коренно различни проблема, които според мен нямат връзка - механично тропане (за което съветва DJ-я), и вибрации, придърпване и ниски празни обороти (за което говорят всички други), в крайна сметка какъв е проблема? Тропане не може да има от свещи и ламбда.

Моята кола също гасне понякога на газ на празни обороти (я от запушване, я от разцентроване), а на бензин преди време не държеше обороти, оказаха се позапушени дюзи. И така... изследвай колата на бензин - ако е добре, търси проблема в газовата - ако не говорим за тропането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ще вземе да се окаже нещо свързано с газовия инжекцион.

Покарах на бензин и няма проблеми (като изключим това което ми казаха в Солун, че трябва да сменям свещи и да ми погледнат ламбда сондата - тези неща не съм ги усетил като странно държание на колата или поне не съм свързал нищо с тях).

В мига, в който мина на газ се появяват разни шумове, тропания и пукания. Установих, че едното пукане идва от газовата ми бутилка, когато подам газ.

Та явно на първо време ще се търси място за диагностика на газта.

Ходих до каравелгаз (както пише в форума, ако имаме проблем с газ), но там не можаха да ми помогнат. Казаха, че газовата ми система е Stag 300, а те нямат диагностика за нея.

Та питането ми е къде мога да намеря сервиз из София за газ Stag 300 (мисля,че казаха, че е полски).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ще вземе да се окаже нещо свързано с газовия инжекцион.

Покарах на бензин и няма проблеми (като изключим това което ми казаха в Солун, че трябва да сменям свещи и да ми погледнат ламбда сондата - тези неща не съм ги усетил като странно държание на колата или поне не съм свързал нищо с тях).

В мига, в който мина на газ се появяват разни шумове, тропания и пукания. Установих, че едното пукане идва от газовата ми бутилка, когато подам газ.

Та явно на първо време ще се търси място за диагностика на газта.

Ходих до каравелгаз (както пише в форума, ако имаме проблем с газ), но там не можаха да ми помогнат. Казаха, че газовата ми система е Stag 300, а те нямат диагностика за нея.

Та питането ми е къде мога да намеря сервиз из София за газ Stag 300 (мисля,че казаха, че е полски).

Поздрави

 

ГИ действително е Полски. Трудно се намира сервиз за STAG, като цяло. Преди време имаше едно момче в сервиза на BRC в Хаджи Димитър, точно до Лидл. Можеш да провериш там.

 

Имам един въпрос към теб - Галанта ти да не е ярко червена стреч-лимузина автоматик, беше обявен преди година за огледи на края на суходол на един баир? - :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , за СТАГ не се намира трудно. Аз лично имам кабел и всичко необходимо да го чета. Изключително безкомпромисни като части и почти за всяка кола знаят какво и как трябва да се направи за отличен резултат дори помагат за да се случи това. Не се интересуват как и кой къде монтирал газовата ако нещо се повереди за 2те години гаранция ги сменят без въпроси. На колегата , проблема е ясен - Вчера се засекохме и лично проверих. Има масло при свещите- гарнитурите отдавна са сдали багажа. Съответно омаслени сериозно свещи кабели и т.н. Това разбира се , предвещава и вероятна смяна на кабелите т.к. са вид гумени и най вероятно и те са пострадали.

Това е от мен . :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , за СТАГ не се намира трудно. Аз лично имам кабел и всичко необходимо да го чета. Изключително безкомпромисни като части и почти за всяка кола знаят какво и как трябва да се направи за отличен резултат дори помагат за да се случи това. Не се интересуват как и кой къде монтирал газовата ако нещо се повереди за 2те години гаранция ги сменят без въпроси. На колегата , проблема е ясен - Вчера се засекохме и лично проверих. Има масло при свещите- гарнитурите отдавна са сдали багажа. Съответно омаслени сериозно свещи кабели и т.н. Това разбира се , предвещава и вероятна смяна на кабелите т.к. са вид гумени и най вероятно и те са пострадали.

Това е от мен . :mitsu-smiley:

 

Благодарности на Калин. Открихме проблема и се надявам скоро да стигна до момента с неговото разрешаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...