свето Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Здравейте първо на всички.Да попитам за нещо което или е проблем, или аз си втълпявам.Колата е 2.5 автоматик-типтроник ,когато съм на задна и рязко пускам и натискам спирачката,като че ли се усеща едно леко похлопване откъм предницата.Някой има ли идея какво може да е това,или просто си вменявам някакъв проблем.Чува се само когато тръгне колата от място с 1-3км.ч. и натискам спирачката рязко и бързо,само на задна предавка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Шарнирите на кривите носачи най-вероятно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Имаш доста богат избор от елементи на окачването и задвижването. Аз лично бих заложил на каре, тъй като изрично заявяваш, че се получава на задна предавка само..Аз бих тествал "на коляно", цялото предно окачване - на равно място вдигаш първо едната страна на предницата, сваляш джантата и хващаш някой помощник да ти подава газ (да кажем около 1500-2000 rpm) след което рязко да натисне спирачката (естествено на задна предавка), а ти внимателно гледаш всеки елемент за отместване. После същото с другата срана на предницата. От коя страна се чува при Галантите е почети без значение - когато си в купето пренасянето на звука води до заблуда за местоположението на източника му. Карето няма как да се диагностицира в такъв ранен стадий, но може да предизвиква причукване и при съвсем малко износване.Може да е от леки луфтове на една от вертикалните втулки на горния елемент от двойния Макферсон, а може и да е специфично едностранно износване в леглото на шарнирите, за които пише Andy.Като цяло имаш много за диагностика, след което малко за отстраняване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Аз пък бих отишъл на сервиз.Прегледът струва 15 лв. и веднага се открива виновника.Бързо и надеждно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
свето Публикувано 25 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 25 октомври 2015 На сервиз съм ходил и нищо не откриха,то и предния път не ми откриха докато не отидох до Диджея в София за да ми каже след няма и половин минута,че са кривите носачи.Сменихме ги естествено,ама тука в Ст.Загора явно няма спец по нашите коли за окачването говоря.Мислех си за правите носачи,че когато сменяхме кривите,Диджея каза че правите може и да се обадят скоро време,ама а де като не знам какво е усещането ако са сдали багажа.Иначе колата така или иначе си е стабилна на пътя не люлее,не тропа само на задна от място с рязко натискане на спирачката се чува пущината Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Ако ще идваш в София иди пак при Пламен.Иначе за майстор в Стара Загора питай колегата Николай Василев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Шарнирите на кривите носачи най-вероятно. +1Галантите в сервизите ги гледат като индианец пишеща машина.Във форума са майсторите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 25 октомври 2015 Сподели Публикувано 25 октомври 2015 Шарнири колега, за пореден път пиша, монтирани на колата не се разбират дали са износени,но откачат ли се и започват да играят на ръка,затова майсторите не могат да ги хванат, защото под напрежение не мърдат - елементите се държат един друг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
свето Публикувано 26 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Ще откачам носачите за проверка и ще пиша да споделя каква е била болежката :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Мислех си за правите носачи,че когато сменяхме кривите,Диджея каза че правите може и да се обадят скоро време,ама а де като не знам какво е усещането ако са сдали багажа.Иначе колата така или иначе си е стабилна на пътя не люлее,не тропа само на задна от място с рязко натискане на спирачката се чува пущинатаПровери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили . Може да е от леки луфтове на една от вертикалните втулки на горния елемент от двойния Макферсон, Колега Хлебаров, тази кола няма и единичен Макферсън, ти във втора тема вече пишеш за двоен и хвърляш хората в размисъл . 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Провери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили . Колега Хлебаров, тази кола няма и единичен Макферсън, ти във втора тема вече пишеш за двоен и хвърляш хората в размисъл .Шшшт, тихо, на инженерен език двойния уишбоун се нарича двоен макферсън. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 На кой край на "кривите" носачи може да се прави ремонт - на предния или задния?По спомен предния му край се завива към шенкела с една гайка - един шарнир, отлят към тялото на носача и не подлежи на смяна? М? Отзад е на тампон с два болта към купето и може да се сменя. Така ли беше? Тампонът е 30-40 кинта ... ако е той. Интересува ме марката на кривите носачи каква е на тези в момента и мнение за Yamato. Понеже това е най-слабата част в окачването, искам да взема (като дойде време за смяна) най-здравите криви носачи. Нито един майстор досега не е наричал окачването на галанта уишбоун. Казват му макферсън. На повечето съм обяснил кое е макферсън и кое уишбоун и как колелетата на уишбоуна застават в завоите спрямо макферсън; че отзад не е торсион а пак уишбоун... като и да е. Така че едва ли някой се е хвърлил в дълбок размисъл, щом и майстори не го знаят и за първи път го чуват от мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Андрияне и двете се правят, тампона се сменя на преса, а шарнира(корпуса му) се реже и напълва (рециклира). Някъде ги правят с голяма глава за да се натяга след време,някъде не. Единственото важно е, да се даде за ремонт навреме, когато износването е малко. Слави ми беше пратил една Ашика прав, да ти кажа щом досега не се е разбил,значи според мен си струва тази марка, а носачи смених много и все различни марки. Остана само TRW-то да пробвам,ама там нещо цената не ми харесва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Провери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили .+1 зa нaклaдките при мен лятото взе дa лопвa когaто рязко тръгнa нaпред или нaзaд и рязко нaтиснa спирaчкa и чук.Достa се чудих кaкво е рециклирaх криви носaчи, смених горните шaрнири и пaк го имa и един ден светнa лaмпaтa зa ръчнa което ознaчaвaше че течностa е мaлко зaтовa погледнaх нaклaдките те бяхa нaкрaя нa животa си ,но по интересното нямaхa лaмaринките дет уплътнявaт нaклaдкaтa.Нa място нaтиснaх рязко спирaчкa и хоп същото чукaне нaклaдките удрят в дискa, смених нaклaдките обслужих aпaрaтa и сложих лaмaринките и крaй нямa го вече чукaнето. Aз дa не отвaрям новa темa но от няколко дни се появи лопaне отзaд по леки нерaвности, по големи дупки нямa лопaне но примерно от нaпукaния aсфaлт се чувa достa дрaзнещо в купето.Вчерa смених шaрнирите отзaд без дa свaлям носaчa но пaк си лопa ,пък по интересното е че лопa когaто колaтa е прaзнa отзaд ,но седне ли един човек или сложa някaкъв бaгaж отзaд и лопaне нямa.Прегледaх всичко отзaд тaмпони здрaви нa вид без луфтове(пък и лятото смених aбсолютно всички носaчи отзaд и aмортисьори с пружини отзaд зaрaди удaр от бмв).Aко някой имa идея некa сподели!?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Съжалявам, че отново ще засипя малко с теория, но:1. Когато говорим за определения - има само теория:а) Макферсън е тип окачване в автомобилостроенето. Произлиза от изобретателя, изчислил за първи път такова окачване и доказал "най-истинската" траектория при динамично натоварване в завой."The MacPherson strut is a type of car suspension system which uses the top of a telescopic damper as the upper steering pivot. It is widely used in the front suspension of modern vehicles and is named for Earle S. MacPherson, who developed the design." б) Двоен Уишбоун произлиза от вида на елемента в горна и долна упора - А-рамо, както го наричат Англичаните (а те обичат да си приписват заслуги, макар да не са техни). Или U-рамо, както е прието в Българския, естествено от немски."In automobiles, a double wishbone (or upper and lower A-arm) suspension is an independent suspension design using two (occasionally parallel) wishbone-shaped arms to locate the wheel. Each wishbone or arm has two mounting points to the chassis and one joint at the knuckle. The shock absorber and coil spring mount to the wishbones to control vertical movement. Double wishbone designs allow the engineer to carefully control the motion of the wheel throughout suspension travel, controlling such parameters as camber angle, caster angle, toe pattern, roll center height, scrub radius, scuff and more." Окачването на Галант в научните среди звучи по един-единствен начин: "Независимо окачване тип Макферсън с двойно U-рамо", на какъвто и да е език. Което пък германците са кръстили Двоен Макферсън, а ние Българите просто сме си го превели.За справки по темата - патентът на Макферсън е отворен за достъп. Там е описана цялата геометрия и пр. Към темата - както писах по-горе, това е моят начин за тестване, БЕЗ сваляне на каквото и да било от окачването. Именно защото е под напрежение на ръкане може да се хване дори и голям луфт. Но при динамично натоварване (газ-спирачка) и при наблюдателност, доста добре с вижда преместването в дефектиралия елемент. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Ал-банди - биалетки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifОх докторе, искам като ти се разлопа колата, ей това същото да вземеш да започнеш да го правиш,ако ще и стетоскопа да си сложиш да слушаш, с тая теория само дето я знаеш, нищо няма да направиш. Като вземеш да се цапаш и да лежиш под колата, тогава пиши, иначе постовете ти биха по уникалност колегите Владимиров и арх. Пътко.За ей това без сваляне, знаеш ли колко коли с "двоен Макферсон" трябва да си оправил, че да започнеш да чуваш петела и да разбереш къде е проблема. А знаеш ли в колко сервиза занимаващи се само с окачване, са ми гледали колата и са ръгали тия щанги, и са бърникали всякак и ми казват: "Еми нищо и няма" или "Не мога да ти кажа".Извинявам се за спама, ама откакто взе да пишеш във форума, освен як пълнеж и трудносмилаема теория, друго не виждам от теб, а хората искат решения и съвети. Точни,кратки и ясни, а не разясняване на желязо-въглеродната диаграма и процентното съдържание на легиращи елементи в неръждавейката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Ал-банди - биалетки.A не товa го зaбрaвих дa кaжa биaлетки нямaм!Елеминирaл съм ги още преди години и в моментa нa мястото им имa тaмпони прaвени от мен и е невъзможно дa тропa от тях! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plamen1988 Публикувано 26 октомври 2015 Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Привет и от мен,колеги!Доколкото знам когато шарнирите на правите носачи се разбият волана започва да става по-тежък за управление,не мога да споделя повече инфо,понеже още не съм имал такива проблеми,колкото до варианта със спирачните апарати може да се погледнат водачите дали не са износени и оттам да идва този шум. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
свето Публикувано 26 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 26 октомври 2015 Привет и от мен,колеги!Доколкото знам когато шарнирите на правите носачи се разбият волана започва да става по-тежък за управление,не мога да споделя повече инфо,понеже още не съм имал такива проблеми,колкото до варианта със спирачните апарати може да се погледнат водачите дали не са износени и оттам да идва този шум.Ей това е мнение вече.Не се бях замислял но волана найстина ми е по-труден за въртене.Ще погледна първо правите носачи,пък после ще чеша главата ако не е от тях Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 27 октомври 2015 Сподели Публикувано 27 октомври 2015 За ей това без сваляне, знаеш ли колко коли с "двоен Макферсон" трябва да си оправил, че да започнеш да чуваш петела и да разбереш къде е проблема. А знаеш ли в колко сервиза занимаващи се само с окачване, са ми гледали колата и са ръгали тия щанги, и са бърникали всякак и ми казват: "Еми нищо и няма" или "Не мога да ти кажа".100% :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 27 октомври 2015 Сподели Публикувано 27 октомври 2015 На кой край на "кривите" носачи може да се прави ремонт - на предния или задния?По спомен предния му край се завива към шенкела с една гайка - един шарнир, отлят към тялото на носача и не подлежи на смяна? М? Отзад е на тампон с два болта към купето и може да се сменя. Така ли беше? Тампонът е 30-40 кинта ... ако е той. Интересува ме марката на кривите носачи каква е на тези в момента и мнение за Yamato. Понеже това е най-слабата част в окачването, искам да взема (като дойде време за смяна) най-здравите криви носачи. И на двата края се прави ремонт .Тампоните вече са под 30 кинта, а шарнира освен рециклиране има и опция за смяна с такъв от Примера .Ако вземаш нови носачи заложи на ТРВ, изобщо няма да съжаляваш . Окачването на Галант в научните среди звучи по един-единствен начин: "Независимо окачване тип Макферсън с двойно U-рамо", на какъвто и да е език. Което пък германците са кръстили Двоен Макферсън, а ние Българите просто сме си го превели.За справки по темата - патентът на Макферсън е отворен за достъп. Там е описана цялата геометрия и пр. То според научните среди излиза, че и жигулките, и всички останали коли по света са с окачване тип Макферсън, само че при жигулата и Галанта е двоен .:DНе знам защо тогава, в световните научни среди не го използват, а използват наименования като "дабъл уишбоун" и "мулти линк".:icon_hmm:Няма как да е тип Макферсън окачването на Галанта, защото Макферсън като всички гениални идеи е много просто окачване, един шарнир отдолу, един лагер отгоре за да се върти амортисьора заедно с шенкела и готово .При Галанта имаме 2 шарнира в повече и статичен амортисьор, т.е. приликата е като между крокодил и северен елен . 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 27 октомври 2015 Сподели Публикувано 27 октомври 2015 амортисьора заедно с шенкела и готово .При Галанта имаме 2 шарнира в повече и статичен амортисьор, т.е. приликата е като между крокодил и северен елен . Мисля, че по-горе дадох двете определения - не съм ги измислил аз! Някъде да четеш за шарнири и лагери в тях. и още повече за амортисьор.Тип окачване Макферсън в патентната част описва само геометрия. А вие можете на всяко нещо да си му викате както искате. "double wishbone " е просто двойна вилка. А модификациите на Макферсън са най-малко 50.По повод на жигулката - тя няма окачване а "закачване", в кръга на майтапа, а сериозно си е анти-автомобил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 27 октомври 2015 Сподели Публикувано 27 октомври 2015 Извинявам се на автора за вмъкването, но онзи ден преминах с дясната колея (с предно и задно дясно колело) през вдлъбнатина/дупка със скорост над 100 км/ч. Чу се и се усети доста силно и направо настръхнах (дупката си беше "стабилна", не огромна - все пак нямаше промяна в траекторията на движение). Първоначално нямаше усещане за някакви повреди - няма шум, водене и т.н.. След 150 км обаче, на следващия ден, само при тръгване назад на равен асфалтов терен, от предно дясно колело се чува почукване ("тък-тък-тък") при натисната спирачка. Шумът е ясно отчетлив. При свободно каране назад няма шумове. При каране напред, без значение дали се натиска спирачката или не, дори и на павета, няма странични шумове. Скоро сменях водачи на спир. апарат. Като цяло окачването беше здраво при последния преглед преди около 1000 км. През последните 55 000 км съм сменил само по една биалетка отпред (дясно) и отзад (ляво). Някакви идеи преди да отида на чичо доктор? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 октомври 2015 Сподели Публикувано 27 октомври 2015 Извинявам се на автора за вмъкването, но онзи ден преминах с дясната колея (с предно и задно дясно колело) през вдлъбнатина/дупка със скорост над 100 км/ч. Чу се и се усети доста силно и направо настръхнах (дупката си беше "стабилна", не огромна - все пак нямаше промяна в траекторията на движение). Първоначално нямаше усещане за някакви повреди - няма шум, водене и т.н.. След 150 км обаче, на следващия ден, само при тръгване назад на равен асфалтов терен, от предно дясно колело се чува почукване ("тък-тък-тък") при натисната спирачка. Шумът е ясно отчетлив. При свободно каране назад няма шумове. При каране напред, без значение дали се натиска спирачката или не, дори и на павета, няма странични шумове. Скоро сменях водачи на спир. апарат. Като цяло окачването беше здраво при последния преглед преди около 1000 км. През последните 55 000 км съм сменил само по една биалетка отпред (дясно) и отзад (ляво). Някакви идеи преди да отида на чичо доктор?Най-вероятно и сега ще е здраво. Не бих се вълнувал особено на твое място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.