Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странно потропване


свето

Препоръчано мнение

Здравейте първо на всички.Да попитам за нещо което или е проблем, или аз си втълпявам.Колата е 2.5 автоматик-типтроник ,когато съм на задна и рязко пускам и натискам спирачката,като че ли се усеща едно леко похлопване откъм предницата.Някой има ли идея какво може да е това,или просто си вменявам някакъв проблем.Чува се само когато тръгне колата от място с 1-3км.ч. и натискам спирачката рязко и бързо,само на задна предавка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш доста богат избор от елементи на окачването и задвижването. Аз лично бих заложил на каре, тъй като изрично заявяваш, че се получава на задна предавка само..

Аз бих тествал "на коляно", цялото предно окачване - на равно място вдигаш първо едната страна на предницата, сваляш джантата и хващаш някой помощник да ти подава газ (да кажем около 1500-2000 rpm) след което рязко да натисне спирачката (естествено на задна предавка), а ти внимателно гледаш всеки елемент за отместване. После същото с другата срана на предницата. От коя страна се чува при Галантите е почети без значение - когато си в купето пренасянето на звука води до заблуда за местоположението на източника му.

Карето няма как да се диагностицира в такъв ранен стадий, но може да предизвиква причукване и при съвсем малко износване.

Може да е от леки луфтове на една от вертикалните втулки на горния елемент от двойния Макферсон, а може и да е специфично едностранно износване в леглото на шарнирите, за които пише Andy.

Като цяло имаш много за диагностика, след което малко за отстраняване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих отишъл на сервиз.

Прегледът струва 15 лв. и веднага се открива виновника.

Бързо и надеждно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На сервиз съм ходил и нищо не откриха,то и предния път не ми откриха докато не отидох до Диджея в София за да ми каже след няма и половин минута,че са кривите носачи.Сменихме ги естествено,ама тука в Ст.Загора явно няма спец по нашите коли за окачването говоря.Мислех си за правите носачи,че когато сменяхме кривите,Диджея каза че правите може и да се обадят скоро време,ама а де като не знам какво е усещането ако са сдали багажа.Иначе колата така или иначе си е стабилна на пътя не люлее,не тропа само на задна от място с рязко натискане на спирачката се чува пущината

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще идваш в София иди пак при Пламен.

Иначе за майстор в Стара Загора питай колегата Николай Василев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шарнирите на кривите носачи най-вероятно.

 

+1

Галантите в сервизите ги гледат като индианец пишеща машина.

Във форума са майсторите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шарнири колега, за пореден път пиша, монтирани на колата не се разбират дали са износени,но откачат ли се и започват да играят на ръка,затова майсторите не могат да ги хванат, защото под напрежение не мърдат - елементите се държат един друг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще откачам носачите за проверка и ще пиша да споделя каква е била болежката :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислех си за правите носачи,че когато сменяхме кривите,Диджея каза че правите може и да се обадят скоро време,ама а де като не знам какво е усещането ако са сдали багажа.Иначе колата така или иначе си е стабилна на пътя не люлее,не тропа само на задна от място с рязко натискане на спирачката се чува пущината

Провери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили .

 

 

 

Може да е от леки луфтове на една от вертикалните втулки на горния елемент от двойния Макферсон,

Колега Хлебаров, тази кола няма и единичен Макферсън, ти във втора тема вече пишеш за двоен и хвърляш хората в размисъл .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили .

 

 

 

Колега Хлебаров, тази кола няма и единичен Макферсън, ти във втора тема вече пишеш за двоен и хвърляш хората в размисъл .

Шшшт, тихо, на инженерен език двойния уишбоун се нарича двоен макферсън. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На кой край на "кривите" носачи може да се прави ремонт - на предния или задния?

По спомен предния му край се завива към шенкела с една гайка - един шарнир, отлят към тялото на носача и не подлежи на смяна? М?

Отзад е на тампон с два болта към купето и може да се сменя. Така ли беше? Тампонът е 30-40 кинта ... ако е той.

 

Интересува ме марката на кривите носачи каква е на тези в момента и мнение за Yamato. Понеже това е най-слабата част в окачването, искам да взема (като дойде време за смяна) най-здравите криви носачи.

 

Нито един майстор досега не е наричал окачването на галанта уишбоун. Казват му макферсън. На повечето съм обяснил кое е макферсън и кое уишбоун и как колелетата на уишбоуна застават в завоите спрямо макферсън; че отзад не е торсион а пак уишбоун... като и да е. Така че едва ли някой се е хвърлил в дълбок размисъл, щом и майстори не го знаят и за първи път го чуват от мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Андрияне и двете се правят, тампона се сменя на преса, а шарнира(корпуса му) се реже и напълва (рециклира). Някъде ги правят с голяма глава за да се натяга след време,някъде не. Единственото важно е, да се даде за ремонт навреме, когато износването е малко. Слави ми беше пратил една Ашика прав, да ти кажа щом досега не се е разбил,значи според мен си струва тази марка, а носачи смених много и все различни марки. Остана само TRW-то да пробвам,ама там нещо цената не ми харесва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери си накладките дали не играят нагоре- надолу в самия супорт и ако не е от тях, имам лоша новина, правите носачи са надживели кривите които сте сменили .

+1 зa нaклaдките при мен лятото взе дa лопвa когaто рязко тръгнa нaпред или нaзaд и рязко нaтиснa спирaчкa и чук.

Достa се чудих кaкво е рециклирaх криви носaчи, смених горните шaрнири и пaк го имa и един ден светнa лaмпaтa зa ръчнa което ознaчaвaше че течностa е мaлко зaтовa погледнaх нaклaдките те бяхa нaкрaя нa животa си ,но по интересното нямaхa лaмaринките дет уплътнявaт нaклaдкaтa.

Нa място нaтиснaх рязко спирaчкa и хоп същото чукaне нaклaдките удрят в дискa, смених нaклaдките обслужих aпaрaтa и сложих лaмaринките и крaй нямa го вече чукaнето.

 

 

Aз дa не отвaрям новa темa но от няколко дни се появи лопaне отзaд по леки нерaвности, по големи дупки нямa лопaне но примерно от нaпукaния aсфaлт се чувa достa дрaзнещо в купето.

Вчерa смених шaрнирите отзaд без дa свaлям носaчa но пaк си лопa ,пък по интересното е че лопa когaто колaтa е прaзнa отзaд ,но седне ли един човек или сложa някaкъв бaгaж отзaд и лопaне нямa.

Прегледaх всичко отзaд тaмпони здрaви нa вид без луфтове(пък и лятото смених aбсолютно всички носaчи отзaд и aмортисьори с пружини отзaд зaрaди удaр от бмв).

Aко някой имa идея некa сподели!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че отново ще засипя малко с теория, но:

1. Когато говорим за определения - има само теория:

а) Макферсън е тип окачване в автомобилостроенето. Произлиза от изобретателя, изчислил за първи път такова окачване и доказал "най-истинската" траектория при динамично натоварване в завой.

"

The MacPherson strut is a type of car suspension system which uses the top of a telescopic damper as the upper steering pivot. It is widely used in the front suspension of modern vehicles and is named for Earle S. MacPherson, who developed the design.

"

 

б) Двоен Уишбоун произлиза от вида на елемента в горна и долна упора - А-рамо, както го наричат Англичаните (а те обичат да си приписват заслуги, макар да не са техни). Или U-рамо, както е прието в Българския, естествено от немски.

"

In automobiles, a double wishbone (or upper and lower A-arm) suspension is an independent suspension design using two (occasionally parallel) wishbone-shaped arms to locate the wheel. Each wishbone or arm has two mounting points to the chassis and one joint at the knuckle. The shock absorber and coil spring mount to the wishbones to control vertical movement. Double wishbone designs allow the engineer to carefully control the motion of the wheel throughout suspension travel, controlling such parameters as camber angle, caster angle, toe pattern, roll center height, scrub radius, scuff and more.

"

 

Окачването на Галант в научните среди звучи по един-единствен начин: "Независимо окачване тип Макферсън с двойно U-рамо", на какъвто и да е език. Което пък германците са кръстили Двоен Макферсън, а ние Българите просто сме си го превели.

За справки по темата - патентът на Макферсън е отворен за достъп. Там е описана цялата геометрия и пр.

 

Към темата - както писах по-горе, това е моят начин за тестване, БЕЗ сваляне на каквото и да било от окачването. Именно защото е под напрежение на ръкане може да се хване дори и голям луфт. Но при динамично натоварване (газ-спирачка) и при наблюдателност, доста добре с вижда преместването в дефектиралия елемент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ох докторе, искам като ти се разлопа колата, ей това същото да вземеш да започнеш да го правиш,ако ще и стетоскопа да си сложиш да слушаш, с тая теория само дето я знаеш, нищо няма да направиш. Като вземеш да се цапаш и да лежиш под колата, тогава пиши, иначе постовете ти биха по уникалност колегите Владимиров и арх. Пътко.
За ей това без сваляне, знаеш ли колко коли с "двоен Макферсон" трябва да си оправил, че да започнеш да чуваш петела и да разбереш къде е проблема. А знаеш ли в колко сервиза занимаващи се само с окачване, са ми гледали колата и са ръгали тия щанги, и са бърникали всякак и ми казват: "Еми нищо и няма" или "Не мога да ти кажа".
Извинявам се за спама, ама откакто взе да пишеш във форума, освен як пълнеж и трудносмилаема теория, друго не виждам от теб, а хората искат решения и съвети. Точни,кратки и ясни, а не разясняване на желязо-въглеродната диаграма и процентното съдържание на легиращи елементи в неръждавейката.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ал-банди - биалетки.

A не товa го зaбрaвих дa кaжa биaлетки нямaм!

Елеминирaл съм ги още преди години и в моментa нa мястото им имa тaмпони прaвени от мен и е невъзможно дa тропa от тях!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен,колеги!Доколкото знам когато шарнирите на правите носачи се разбият волана започва да става по-тежък за управление,не мога да споделя повече инфо,понеже още не съм имал такива проблеми,колкото до варианта със спирачните апарати може да се погледнат водачите дали не са износени и оттам да идва този шум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен,колеги!Доколкото знам когато шарнирите на правите носачи се разбият волана започва да става по-тежък за управление,не мога да споделя повече инфо,понеже още не съм имал такива проблеми,колкото до варианта със спирачните апарати може да се погледнат водачите дали не са износени и оттам да идва този шум.

Ей това е мнение вече.Не се бях замислял но волана найстина ми е по-труден за въртене.Ще погледна първо правите носачи,пък после ще чеша главата ако не е от тях

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ей това без сваляне, знаеш ли колко коли с "двоен Макферсон" трябва да си оправил, че да започнеш да чуваш петела и да разбереш къде е проблема. А знаеш ли в колко сервиза занимаващи се само с окачване, са ми гледали колата и са ръгали тия щанги, и са бърникали всякак и ми казват: "Еми нищо и няма" или "Не мога да ти кажа".

100% :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На кой край на "кривите" носачи може да се прави ремонт - на предния или задния?

По спомен предния му край се завива към шенкела с една гайка - един шарнир, отлят към тялото на носача и не подлежи на смяна? М?

Отзад е на тампон с два болта към купето и може да се сменя. Така ли беше? Тампонът е 30-40 кинта ... ако е той.

 

Интересува ме марката на кривите носачи каква е на тези в момента и мнение за Yamato. Понеже това е най-слабата част в окачването, искам да взема (като дойде време за смяна) най-здравите криви носачи.

 

 

И на двата края се прави ремонт .Тампоните вече са под 30 кинта, а шарнира освен рециклиране има и опция за смяна с такъв от Примера .

Ако вземаш нови носачи заложи на ТРВ, изобщо няма да съжаляваш .

 

 

 

Окачването на Галант в научните среди звучи по един-единствен начин: "Независимо окачване тип Макферсън с двойно U-рамо", на какъвто и да е език. Което пък германците са кръстили Двоен Макферсън, а ние Българите просто сме си го превели.

За справки по темата - патентът на Макферсън е отворен за достъп. Там е описана цялата геометрия и пр.

 

 

То според научните среди излиза, че и жигулките, и всички останали коли по света са с окачване тип Макферсън, само че при жигулата и Галанта е двоен .:D

Не знам защо тогава, в световните научни среди не го използват, а използват наименования като "дабъл уишбоун" и "мулти линк".:icon_hmm:

Няма как да е тип Макферсън окачването на Галанта, защото Макферсън като всички гениални идеи е много просто окачване, един шарнир отдолу, един лагер отгоре за да се върти амортисьора заедно с шенкела и готово .

При Галанта имаме 2 шарнира в повече и статичен амортисьор, т.е. приликата е като между крокодил и северен елен .:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

амортисьора заедно с шенкела и готово .

При Галанта имаме 2 шарнира в повече и статичен амортисьор, т.е. приликата е като между крокодил и северен елен .

 

Мисля, че по-горе дадох двете определения - не съм ги измислил аз! Някъде да четеш за шарнири и лагери в тях. и още повече за амортисьор.

Тип окачване Макферсън в патентната част описва само геометрия. А вие можете на всяко нещо да си му викате както искате.

 

"double wishbone " е просто двойна вилка. А модификациите на Макферсън са най-малко 50.

По повод на жигулката - тя няма окачване а "закачване", в кръга на майтапа, а сериозно си е анти-автомобил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на автора за вмъкването, но онзи ден преминах с дясната колея (с предно и задно дясно колело) през вдлъбнатина/дупка със скорост над 100 км/ч. Чу се и се усети доста силно и направо настръхнах (дупката си беше "стабилна", не огромна - все пак нямаше промяна в траекторията на движение). Първоначално нямаше усещане за някакви повреди - няма шум, водене и т.н.. След 150 км обаче, на следващия ден, само при тръгване назад на равен асфалтов терен, от предно дясно колело се чува почукване ("тък-тък-тък") при натисната спирачка. Шумът е ясно отчетлив. При свободно каране назад няма шумове. При каране напред, без значение дали се натиска спирачката или не, дори и на павета, няма странични шумове. Скоро сменях водачи на спир. апарат. Като цяло окачването беше здраво при последния преглед преди около 1000 км. През последните 55 000 км съм сменил само по една биалетка отпред (дясно) и отзад (ляво). Някакви идеи преди да отида на чичо доктор?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на автора за вмъкването, но онзи ден преминах с дясната колея (с предно и задно дясно колело) през вдлъбнатина/дупка със скорост над 100 км/ч. Чу се и се усети доста силно и направо настръхнах (дупката си беше "стабилна", не огромна - все пак нямаше промяна в траекторията на движение). Първоначално нямаше усещане за някакви повреди - няма шум, водене и т.н.. След 150 км обаче, на следващия ден, само при тръгване назад на равен асфалтов терен, от предно дясно колело се чува почукване ("тък-тък-тък") при натисната спирачка. Шумът е ясно отчетлив. При свободно каране назад няма шумове. При каране напред, без значение дали се натиска спирачката или не, дори и на павета, няма странични шумове. Скоро сменях водачи на спир. апарат. Като цяло окачването беше здраво при последния преглед преди около 1000 км. През последните 55 000 км съм сменил само по една биалетка отпред (дясно) и отзад (ляво). Някакви идеи преди да отида на чичо доктор?

Най-вероятно и сега ще е здраво. Не бих се вълнувал особено на твое място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...