Премини към съдържание

Светна ми "чекенджина"


Shamy

Препоръчано мнение

Здравейте.Вчера,прибирайки се от Рилските езера,ми се наложи да заредя от Лукойл малко преди Самоков(дори ми я препоръча местен пенсионер,продаващ самоковски картофи :) ).Та сипах обикновен 95 "до горе",което беше 31л.На около 5-6км след безиностанцията ми светна въпросната лампичка.И тъй като светва за първи път,доста се изненадах.Колата си вървеше,може би с една идея стана по-мудна,но благополучно стигнах до Ратола Пд.Там винаги са били много коректни,закачиха я и ми казаха ,че се е включил някакъв датчик,отчитащ повишена температура на горивната смес в инжекторите.След като изчистиха грешката(за съжаление забравих да питам за номера й)си се прибрах без проблеми,нищо не е светвало,колата си набираше като преди.Казаха ми,че и никога повече може да не даде пак тази грешка,но ако се повтори-да се обадя...

Та възможно ли е да е от горивото(от Ратола не ми отоговориха конкретно,питаха ме дали е прегрявала колата,но не е)?Възможно ли е да слагат някакви гадости в бензина,които да повишават температурата на горивната смес?Някак си много подозрително ми е това съвпадение-минаха 1-2 мин.след зареждането-колкото да се смеси новото гориво със старото-и тогава записа тази грешка.Някой да е имал подобен проблем и какво бихте ме посъветвали...

Редактирано от Shamy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=727803

 

"Борисов разкри още, че 10 мобилни екипа извършват проверки за манипулирани горива във всички нефтобази и повечето бензиностанции в цялата страна. В момента се следи за това дали бензините не се разреждат с химически елементи, които повишават октана, но в същото време повреждат двигателя на автомобила. Премиерът обяви, че засегнатите компании са активизирали адвокатите си, но допълни, че държавата ще бъде безкомпромисна и не се страхува от дела. Службите работят добре и вече данъчните постъпления са с над 2млрд. лв. над плануваните, добави премиерът."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми беше се появила сато сипах 100-бензин на ОМВ (за пръв и единствен път сипах такъв) - след изчистване на грешката си сипвам само 95 и не се е появявала ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипи бензин от Петрол, ако искаш да ти светне отново. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

Можеш да си сигурен, че светването на "чек" лампата е в резултат от лошите показатели на горивото, което си налял. Имах аналогичен случай преди четири години. Имах обикаляне с колата в район отдалечен от големи населени места и бензиностанции на големите вериги и поради намаляване на горивото в резервоара налях около 15 л. от една "каубойска" междуселска бензиностанция. По същият начин след няколко минути ми светна чек лампата. Закарах колата за диагностика в Балканстар Варна / колата беше още в гаранция /, като повече не съм зареждал и докато се прибера налятото гориво вече беше отново намаляло . Не откриха нищо нередно. Обясних на монтьора при какви обстоятелства е светнала лампата и той ми каза, че със сигурност лампата свети заради лош бензин. Казаха ми, че няма да чистят грешките и да отида да заредя на ОМВ. Излизайки от сервиза веднага заредих 20 литра на ОМВ и лампата изгасна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо всички отговорили насочват автора към проблем с горивото ?

"Check Engine" може да светне поради много причини... Може и да е съвпадение със зареждането...

Правена e "някаква" диагностика - по-скоро "четене на грешки", при това -> грешката е много неясна:

... и ми казаха ,че се е включил някакъв датчик,отчитащ повишена температура на горивната смес в инжекторите...]

Ще може ли някой от отговорилите да ми разтълкува тая грешка, и кой е точно тоя датчик, дето следи температурата на горивната смес в инжекторите...? И как качеството на бензина влияе на този датчик - конкретно !?

--------------------------------------

От 6 години (от тогава имам автомобила) - зареждам "откъдето ми падне" - всички знайни и незнайни бензиностанции. Проблем никога не е имало. Проверил съм си всичко, знам състоянието на основните неща (МПХ, дюзи, свещи, кабели, МАФ/VAF, ламбда, катализатор, дросел, ЕКУ...).

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

--------------------------------------

От 6 години (от тогава имам автомобила)....

---------

 

А автомобилът който кара със знайно и незнайно гориво е....?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен чека ту свети ту изгасва сам.

Дава грешка детонация или в 3-ти или в 4-ти цилиндър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен чека ту свети ту изгасва сам.

Дава грешка детонация или в 3-ти или в 4-ти цилиндър.

 

Провери си свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди час говорих с шофьор на TIR в Германия, който каза следното:

"И в Германия започнаха да пипат по горивата. Веднъж с един резервоар минавам 800 км, а друг път 700 и дори 600 км."

А ние сме седнали да коментираме горивата у нас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...