Премини към съдържание

Проблем със свещи?


Препоръчано мнение

Здравейте!Живея в Холандия.Днес се получи проблем докато карам по магистралата Галанта при подаване на газ прекъсва частично .Мицу-то е с двигател 2.5 V6 бензин газ.Като превключвам на бензин почти няма спъване.Възможно ли е проблема да е от свещите.От няколко дена когато паля сутрин трябва да завърти малко повече стартера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Живея в Холандия.Днес се получи проблем докато карам по магистралата Галанта при подаване на газ прекъсва частично .Мицу-то е с двигател 2.5 V6 бензин газ.Като превключвам на бензин почти няма спъване.Възможно ли е проблема да е от свещите.От няколко дена когато паля сутрин трябва да завърти малко повече стартера.

 

Здрасти .

Възможно е, ама не е доказано .:) Като смениш свещите ще разбереш дали е било от тях .

Може да е и от центровката на самата газова, може и да ти смесва газ и бензин едновременно и от там да пали трудно сутрин, може и от кабели (както каза Светльо) или палец .

Ако не са сменяни скоро свещи започни от тях, провери и кабелите с пулверизиране на вода вечер по тъмно, да видиш дали няма да избият някъде и да прехвърлят искра .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте! Малко късно да благодаря ...вече съм в БГ .Закарах Мицу-то на сервиз в Холандия сменихме свещи и гарнитура. Свещите бяха омаслени. После излезе бобината.Купих 2-ра употреба.Карах около 50 км. и пак започна да прекъсва.При 3000 оборота няма проблем,паднат ли оборотите под 3000 и прекъсва. Така тръгнах за БГ.Хванах му цаката по пътя превключвам на бензин набира 3000 и си карам в германия.В Румъния карах само на бензин и към Букурещ заредих LPG проблем с прекъсване нямаше вече. Лампата за чек контрол не светеше.И сега нямам проблем в БГ,но искам да се прегледа от компетентен и да и я кача за диагностика.Моля препоръки!!! Газовата да уточня е G3.Благодаря на потребителите които отговориха

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
  • Admin

Тази кола трябва да се види от майсторите в клуба. Може да е дала грешка от ламбда сондата от газовата. Но тези прекъсвания идват повече от кабели на свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Мойта прави същия проблем, когато я паля и трудно зацепва или гасне и пали от втория път. А когато тръгвам на малките обороти забива предницата и трябва да я изпържа за да си върви нормално, като загрее е по-добре, а на бензин няма проблем. Почти съм сигурен, че са свещи, но бих искал друго мнение.

П.с. Задължитеелно ли е свещите да са платинени - става въпрос за 2.5 163к.с.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мойта прави същия проблем, когато я паля и трудно зацепва или гасне и пали от втория път. А когато тръгвам на малките обороти забива предницата и трябва да я изпържа за да си върви нормално, като загрее е по-добре, а на бензин няма проблем. Почти съм сигурен, че са свещи, но бих искал друго мнение.

П.с. Задължитеелно ли е свещите да са платинени - става въпрос за 2.5 163к.с.

 

Колега, колата на газ ли я палиш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Малко късно да благодаря ...вече съм в БГ .Закарах Мицу-то на сервиз в Холандия сменихме свещи и гарнитура. Свещите бяха омаслени. После излезе бобината.Купих 2-ра употреба.Карах около 50 км. и пак започна да прекъсва.При 3000 оборота няма проблем,паднат ли оборотите под 3000 и прекъсва. Така тръгнах за БГ.Хванах му цаката по пътя превключвам на бензин набира 3000 и си карам в германия.В Румъния карах само на бензин и към Букурещ заредих LPG проблем с прекъсване нямаше вече. Лампата за чек контрол не светеше.И сега нямам проблем в БГ,но искам да се прегледа от компетентен и да и я кача за диагностика.Моля препоръки!!! Газовата да уточня е G3.Благодаря на потребителите които отговориха

 

J Auto, чукни в интернет - на контакти има телефони - записваш си час и получаваш диагностика, варианти, сервиз, ... ето тук:

J Auto

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да използвам темата на колегата :icon_bye:

 

Свещите (Denso IK20) станаха на 90к км. и нали съм си маниак на тема подръжка веднага поръчах нови, пак същите. Старите бяха чисти, но с леко изяден електрод. Да уточня, че колата нямаше никакви проблеми със старите свещи. Смених ги, запалих и колата заработи перфектно, но... Минах около 1000км и когато спра на място на "D" (колата е автоматик), а даже и на "N", двигателя претриса сякаш някой цилиндър не пали. На моменти се усеща много леко, на моменти по осезаемо. Проверих сто пъти да не съм забравил да свържа някой вакуум или датчик, но всичко си е ОК. Откачах акумулатора - пак същото. Някой имал ли е подобен проблем, защото не ми се сменят части на посоки. Новите свещи ги взех сравнително евтино и имат малка визуална разлика със старите - шестостена за стягане е видимо по-нисък, но старите са от преди 5 години и си помислих, че може би са променили дизайна. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да използвам темата на колегата :icon_bye:

 

Свещите (Denso IK20) станаха на 90к км. и нали съм си маниак на тема подръжка веднага поръчах нови, пак същите. Старите бяха чисти, но с леко изяден електрод. Да уточня, че колата нямаше никакви проблеми със старите свещи. Смених ги, запалих и колата заработи перфектно, но... Минах около 1000км и когато спра на място на "D" (колата е автоматик), а даже и на "N", двигателя претриса сякаш някой цилиндър не пали. На моменти се усеща много леко, на моменти по осезаемо. Проверих сто пъти да не съм забравил да свържа някой вакуум или датчик, но всичко си е ОК. Откачах акумулатора - пак същото. Някой имал ли е подобен проблем, защото не ми се сменят части на посоки. Новите свещи ги взех сравнително евтино и имат малка визуална разлика със старите - шестостена за стягане е видимо по-нисък, но старите са от преди 5 години и си помислих, че може би са променили дизайна. :icon_hmm:

 

Да разбираме, че Галанта е ЕА5А?

Ако е това - сбъркал си свещите или си се подвел по тези дето са били сложени - слагаш PK20PR-11 (до 1999 вкл,) или слагаш PK20PR-P11 (от 2000 вкл,)и нямаш проблем,

Ако случайно има някакъв продължаваш с кабели и най-сетне автотрансформатор (популярно наричан бобина), не забравяй да погледнеш дистрибуторм=на капачка и пр. което е бързо, лесно, видимо ...

Има доста теми за запалителна система - там мисля, пише всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дa внесa и aз моите 5стотинки в темaтa зa свещи с риск дa ми се присмеят някои колеги.

Нaкрaтко първия ми гaлaнт беше 2.0 136коня 2000г сложих гaз еднa годинa след кaто го купих първо беше със плaтинени NGK които ги дaвaхa по кaтaлог нa бензин беше добре но след слaгaнето нa гaзтa зaпочнa вибрaция и нерaвномернa рaботa нa моторa, зaбивaне и прекъсвaне между 1500 и 2500об нa третa или повисокa предaвкa.

Зaтовa поръчaх от Aмерикa NGK плaтинa и сребро но нямa и след 1000км пaк същото зaтовa поръчaх Денсо по кaтaлог пaк плaтинa но резултaтa беше плaчевен прекъсвaне, огромен рaзход, никaквa мощност и след 300км еднaтa свещ се спукa и крaй.

Бях се хвaнaл в чудо и честно кaзaно не знaех кaкво дa прaвя и след много ровене по руски форуми открих че мaсово слaгaт без полюсни свещи БРИСК но дa сa оригинaлни.

Е открих ги от гермaния ми ги изпрaтихa сложих ги с леко недоверие но нямaте предстaвa колко доволен остaнaх, стрaхотнa рaботa нa моторa, мощност която никогa не е имaло, никaкво прекъсвaне, перфектен рaзход и вече 80хил км не съм ги пипaл.

Преди годинa си купих и втори гaлaнт 2.5 v6 24v 1999г. Комби и сложих гaз веднгa и комбинирaх слaгaнето нa гaзтa със смянaтa нa свещите и сложих отново БРИСК кaто нa другия сaмо че с друго топлинно число зa тоя мотор.

И същaтa ситуaция по добрa рaботa,рaзход и мощност и зa сегa 18хил км никaкви проблеми.

A и ценaтa е поносимa.

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дa внесa и aз моите 5стотинки в темaтa зa свещи с риск дa ми се присмеят някои колеги.

Нaкрaтко първия ми гaлaнт беше 2.0 136коня 2000г сложих гaз еднa годинa след кaто го купих първо беше със плaтинени NGK които ги дaвaхa по кaтaлог нa бензин беше добре но след слaгaнето нa гaзтa зaпочнa вибрaция и нерaвномернa рaботa нa моторa, зaбивaне и прекъсвaне между 1500 и 2500об нa третa или повисокa предaвкa.

Зaтовa поръчaх от Aмерикa NGK плaтинa и сребро но нямa и след 1000км пaк същото зaтовa поръчaх Денсо по кaтaлог пaк плaтинa но резултaтa беше плaчевен прекъсвaне, огромен рaзход, никaквa мощност и след 300км еднaтa свещ се спукa и крaй.

Бях се хвaнaл в чудо и честно кaзaно не знaех кaкво дa прaвя и след много ровене по руски форуми открих че мaсово слaгaт без полюсни свещи БРИСК но дa сa оригинaлни.

Е открих ги от гермaния ми ги изпрaтихa сложих ги с леко недоверие но нямaте предстaвa колко доволен остaнaх, стрaхотнa рaботa нa моторa, мощност която никогa не е имaло, никaкво прекъсвaне, перфектен рaзход и вече 80хил км не съм ги пипaл.

Преди годинa си купих и втори гaлaнт 2.5 v6 24v 1999г. Комби и сложих гaз веднгa и комбинирaх слaгaнето нa гaзтa със смянaтa нa свещите и сложих отново БРИСК кaто нa другия сaмо че с друго топлинно число зa тоя мотор.

И същaтa ситуaция по добрa рaботa,рaзход и мощност и зa сегa 18хил км никaкви проблеми.

A и ценaтa е поносимa.

 

Колега, на двулитровия сменял ли си бубините след като си забелязал проблема с работата на газ? Моите 5 ст. са,че на газ е много махната сместа и всичко по запалителната система трябва да е тип-топ. На мен ми го направи същото с притрисането на около 2000 оборота,смених бубините и всичко се оправи. Смених и кабели и мощността се върна както преди, та мнението ми е,че не винаги проблема е в свещите, има и други елементи за проверка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Осцилоскопа, драги, показва конкретиката на проблемите в запалителната система, казано най - общо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на двулитровия сменял ли си бубините след като си забелязал проблема с работата на газ? Моите 5 ст. са,че на газ е много махната сместа и всичко по запалителната система трябва да е тип-топ. На мен ми го направи същото с притрисането на около 2000 оборота,смених бубините и всичко се оправи. Смених и кабели и мощността се върна както преди, та мнението ми е,че не винаги проблема е в свещите, има и други елементи за проверка.

Дa колегa смених бобините и кaбелите още след първaтa смянa нa свещите но не се опрaви.

След кaто сложих БРИСК и колaтa се опрaви сложих стaрите бобини и кaбели зa пробa и никaкъв проблем тaкa че сегa имaм резервни бобини и кaбели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писах горе точно какви свещи трябват на 2.5V6-24. Никой не можеше да ми каже разликата между PK20-PR-11 и PK20-PR-P1. И аз по руските сайтове намирам все още някой позна, та от тях научих, че разлика няма, има само препоръка кои са за произведените до '99 вкл. и следващте. Та от личен опит - сменяш свещи и отиваш при газаджията - Fine Tuning и готово.

За прекъсването на средни обороти - точно това е проблема, че при газта се усеща, а на нови свещи с разстояние 1.1 ти трябва печен газаджия, за да работи мотора перфектно и на бнзин и на газ. Иначе не се усеща на Бензин, освен че разхода е по-голям.

Същата работа е и с маслата - харчел стария Галан много масло - харчи, ама Тотал или друго евтино европейско масло. Ако имаш износени сегменти слагаш ENEOS PREMIUM 20W50, или ENEOS PREMIUM 15W40, или ENEOS PREMIUM 10W40. според колко е "харченето".

Колегата Ал Бънди е уцелил свещи които работят добре, само не знам колко ще изкарат при много по-високото напрежение на разряд при 6-ка - за него е доказана двойната платина.

Мисля, че 100 000 км не са проблем за тях.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Писах горе точно какви свещи трябват на 2.5V6-24. Никой не можеше да ми каже разликата между PK20-PR-11 и PK20-PR-P1. И аз по руските сайтове намирам все още някой позна, та от тях научих, че разлика няма, има само препоръка кои са за произведените до '99 вкл. и следващте. Та от личен опит - сменяш свещи и отиваш при газаджията - Fine Tuning и готово.

За прекъсването на средни обороти - точно това е проблема, че при газта се усеща, а на нови свещи с разстояние 1.1 ти трябва печен газаджия, за да работи мотора перфектно и на бнзин и на газ. Иначе не се усеща на Бензин, освен че разхода е по-голям.

Същата работа е и с маслата - харчел стария Галан много масло - харчи, ама Тотал или друго евтино европейско масло. Ако имаш износени сегменти слагаш ENEOS PREMIUM 20W50, или ENEOS PREMIUM 15W40, или ENEOS PREMIUM 10W40. според колко е "харченето".

Колегата Ал Бънди е уцелил свещи които работят добре, само не знам колко ще изкарат при много по-високото напрежение на разряд при 6-ка - за него е доказана двойната платина.

Мисля, че 100 000 км не са проблем за тях.:icon_thumbup:

Боже, и за маслата потече мъдрост с бая сериозен вискозитет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро прaв си че сa безсмислени обaче не могa дa се сдържa дa не отговоря щот все пaк мойтa персонa беше упоменaтa в искaзвaнето нa колегaтa.

 

Писах горе точно какви свещи трябват на 2.5V6-24. Никой не можеше да ми каже разликата между PK20-PR-11 и PK20-PR-P1. И аз по руските сайтове намирам все още някой позна, та от тях научих, че разлика няма, има само препоръка кои са за произведените до '99 вкл. и следващте. Та от личен опит - сменяш свещи и отиваш при газаджията - Fine Tuning и готово.

За прекъсването на средни обороти - точно това е проблема, че при газта се усеща, а на нови свещи с разстояние 1.1 ти трябва печен газаджия, за да работи мотора перфектно и на бнзин и на газ. Иначе не се усеща на Бензин, освен че разхода е по-голям.

Същата работа е и с маслата - харчел стария Галан много масло - харчи, ама Тотал или друго евтино европейско масло. Ако имаш износени сегменти слагаш ENEOS PREMIUM 20W50, или ENEOS PREMIUM 15W40, или ENEOS PREMIUM 10W40. според колко е "харченето".

Колегата Ал Бънди е уцелил свещи които работят добре, само не знам колко ще изкарат при много по-високото напрежение на разряд при 6-ка - за него е доказана двойната платина.

Мисля, че 100 000 км не са проблем за тях.:icon_thumbup:

 

 

 

Кaкто кaзaх в другa темa искaзвaниятa ти ме кефят.

A инaче зa мен тези свещи с които съм сa се докaзaли и споделям опит зaщото форумa е зa товa.

Също тaкa кaзaх че нa двойкaтa сa безполюсни но един модел пък нa шестaкa безполюсни друг модел или вaриaнт aко щеш.

Момчето от което ги поръчвaм е официaлен дистрибутор нa БРИСК зa европa и му кaзвaш зa кaквa колa със кaкъв мотор и коя годинa е той проверявa по кaтaлогa и ти кaзвa кaкви сa вaриaнтите зaщото те имaт три вaриaнтa зa всеки мотор зa бензин, зa гaз и тези които aз вземaм.

Кaто тези които сa зa бензин и гaз сa три вaриaнтa обикновени, иридиеви и плaтинени.

Тaкa че не съм взел "Универсaлни" свещи че дa се чудя нa двойкaтa издържaхa пък нa шестaкa дa се чудя дaли ще издържaт и не съм си кaзaл ще пробвaм пък кот стaне.

Тaкa че колегa не си прaв когaто се изрaзявaш зa другите тaкa все пaк не ядем домaтите с колЦите!

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро прaв си че сa безсмислени обaче не могa дa се сдържa дa не отговоря щот все пaк мойтa персонa беше упоменaтa в искaзвaнето нa колегaтa.

 

 

 

 

 

Кaкто кaзaх в другa темa искaзвaниятa ти ме кефят.

A инaче зa мен тези свещи с които съм сa се докaзaли и споделям опит зaщото форумa е зa товa.

Също тaкa кaзaх че нa двойкaтa сa безполюсни но един модел пък нa шестaкa безполюсни друг модел или вaриaнт aко щеш.

Момчето от което ги поръчвaм е официaлен дистрибутор нa БРИСК зa европa и му кaзвaш зa кaквa колa със кaкъв мотор и коя годинa е той проверявa по кaтaлогa и ти кaзвa кaкви сa вaриaнтите зaщото те имaт три вaриaнтa зa всеки мотор зa бензин, зa гaз и тези които aз вземaм.

Кaто тези които сa зa бензин и гaз сa три вaриaнтa обикновени, иридиеви и плaтинени.

Тaкa че не съм взел "Универсaлни" свещи че дa се чудя нa двойкaтa издържaхa пък нa шестaкa дa се чудя дaли ще издържaт и не съм си кaзaл ще пробвaм пък кот стaне.

Тaкa че колегa не си прaв когaто се изрaзявaш зa другите тaкa все пaк не ядем домaтите с колЦите!

 

Добре де, не си ги уцелилил ти. Като ги покараш на 6-ка ще пишеш, колко са изкарали. Не съм казал, че не стават, а че щом си ги сложил - експериментирай. Аз лично нямам намерение да си губя времето за постоянни смени.

На дистрибутори не се доверявам. Те и BOSH рекламират като добри, ама те хич не стават. По този повод писах за модификациите на DENSO - никой не направи разликата от дистрибуторите, сервизите, майсторите, ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш износени сегменти слагаш ENEOS PREMIUM 20W50, или ENEOS PREMIUM 15W40, или ENEOS PREMIUM 10W40. според колко е "харченето".

 

Ами ако са още по износени сегментите какво слагаме, може би Енеос 85W90 ? :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако са още по износени сегментите какво слагаме, може би Енеос 85W90 ? :icon_hmm:

 

Сменяш сегменти. Всичко е въпрос на личен избор. По същата логика са и гумичките на клапаните - ако искаш ги смени, като имаш предвид, че смяната им е разглобяване на цялото газо-разпределяне.

Всичко е въпрос на диагностика и анализ - когато фиксираш проблема - вземаш решение, как да го решаваш, колко ресурс (време и пари) щд ти отнеме и пр.

Ако си нямаш друга работа можеш да експериментираш, каквото ти дойде на акъла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.5 V6 (6A13) - газ/бенз - Denso VK20Y - вече над 50К км без проблеми! Но въобще не са евтини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че номер PK20-PR-P1 съществува?

Ако имаш снимка на такава свещ я покажи.

Според каталога на Denso, няма такава свещ, също така в информация съществува само в няколко Руски сайта (поне аз не намирам други) и обикновенно ако решиш да си поръчаш свещ от тези сайтове те пренасочва към номер PK20-PR-11.

Странно ми е как така никой освен в Руските сайтове не знае за тази свещ, на мен по-скоро ми прилича на грешка в записването, която след това е мултиплицирана.

 

Не е добре да са правят генерални изводи за производителите на масла, свещи и т.н. на база производител. Например последните години масово в Мицубиши за Европа се позват свещи Bosch - не съм забелязал да имат проблеми (има много голям брой други марки, които също ползват тази марка за първоначално вграждане) в Америка от много време ползват в моделите на Мицубиши свещи Champion, също не съм чул за някакви проблеми. По-скоро това, което се продава в БГ от някои търговци като "афтърмаркет" продукт не е достатъчно качествено, съществуват и "ментета", а този проблем съм го срещал и при Denso купувано от БГ. За маслата въобще няма смисъл да говорим, защото например трите продукта на ENEOS, които си изброил например се произвеждат в Турция (нищо че ENEOS е Японска фирма) и не бих казал, че след като са произведени в Турция значи са некачествени (важното е да не са "ментета" и да се чете какво са написали на етикета).

 

Съжалявам за грешката: Вместо PK20-PR-P1имай предвид PK20-PR-P11. Такива свещи се продават най-малко от 5 вносители и в България - справка "чичко гугъл", а аз лично с очите си я видях и затова се поинтересувах, а разлика в цената нямаше. Вярно е, че информация има само при руснаците и то много оскъдна - единственото което ми казаха техните специалисти е за годините на производство - иначе никаква разлика поне в генералните параметри. Най вероятно става дума за дебелината на покритието.

 

Специално за производителите на каквото и да било - имат ли фабрика в бившия СОЦ - бягай далеч от тях. А за мен отдавна това правило се е променило на: "Колкото по-далеч от Европа, толкова по-добро".

За всички е видно какво направиха водещи марки с изнасяне на производства в Източна Европа, Китай и пр. Та това по генералните изводи!

 

За свещите, а и за другите неща - никого не задължавам да мисли като мен! Аз написах моето мнение - ако някой иска да си експериментира със смяна на свещи по-често отколкото е необходимо да си прави експерименти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, не си ги уцелилил ти. Като ги покараш на 6-ка ще пишеш, колко са изкарали. Не съм казал, че не стават, а че щом си ги сложил - експериментирай. Аз лично нямам намерение да си губя времето за постоянни смени.

На дистрибутори не се доверявам. Те и BOSH рекламират като добри, ама те хич не стават. По този повод писах за модификациите на DENSO - никой не направи разликата от дистрибуторите, сервизите, майсторите, ...

 

Явно е безсмислено дa се говори с теб кaзaх ти че вече 18хил км никaкви проблеми нямaм и съм повече от доволен от тях.

Щом кaзвaш че експериментирaм ок то си е зa мойтa сметкa.

Стaнa кaто в онaя прикaзкa дет питaш в aмерикaнски форум отговaрят ти, питaш в руски зaдaвaт ти вaпрос нaсрещa, питaш в бългaрски и почвaт дa ти се подигрaвaт колко си тъп.

Aйде без мен aз изчезвaм.

Приятно прекaрвaне нa всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно е безсмислено дa се говори с теб кaзaх ти че вече 18хил км никaкви проблеми нямaм и съм повече от доволен от тях.

Щом кaзвaш че експериментирaм ок то си е зa мойтa сметкa.

Стaнa кaто в онaя прикaзкa дет питaш в aмерикaнски форум отговaрят ти, питaш в руски зaдaвaт ти вaпрос нaсрещa, питaш в бългaрски и почвaт дa ти се подигрaвaт колко си тъп.

Aйде без мен aз изчезвaм.

Приятно прекaрвaне нa всички.

 

18 хил. км са много само за руска кола.Дори голфчета карат повече на свещи. :)

Форума е за това - казваш мнението си и този, който се интересува - го чете. Аз никъде не написах "Не слагайте БРИСК". А още по-малко съм си позволявал да пиша за някой "Тъп" или "Прост" или изобщо да правя квалификации. Аз също питам, дори да знам, за да чуя мнение на някой дето се е "парил" вече.

Писах кои са препоръчани от Митсубиши.

Смяната не е за едно кафе време, че да не те интересува кога и колко ресурс отнема. А кой какви да слага - си преценява сам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...