Премини към съдържание

Обороти при включен климатик


Препоръчано мнение

Знаете ли от какво зависят оборотите на двигателя при работещ компресор? През последните няколко години ми се случи 6-7 пъти оборотите да падат много ниско (към 250-280 в минута) с натискане на копчето за включване на климатика.

Не знам дали е съвпадение, но се е случвало само при температури на въздуха на околната среда до 20 градуса. Когато е наистина жега не ми е правила проблем.

След първите няколко последователни такива проблеми отидох при Анатоли от Плевен в неговия сервиз. Допълни фреон 50 или 70 грама, смени дехидратора, налягането беше нормално. Проблемът там не се прояви, от духалките изкара 4,8 градуса ако не се лъжа, но след няколко пускания пак го направи. В събота беше по-топло, а колата на слънце и рекох да видя това нещо дали работи. То проработи, но оборотите "потънаха" и докато бях вече в нас на място държах с крак оборотите на 1000 да се уверя, че все още системата функционира.

 

Хм, и още нещо. Нещо стърже при завиване с ниска скорост, особено като връщам назад и завъртя волана без значение накъде. Ламаринките на дисковете не допират. Нещо ще се разпада, ама какво? Определено стърженето/жуленето идва от областта на дисковете и накладките ... и при двете предни колела.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Есента. Бяха на 60% външна и 50% вътрешна. Това на око. Да съм минал 1000 км. Може и да не съм...

Апаратите в момента не задържат - хлабината в болт-водачите е голяма и страдам от характерното чукане. Поръчал съм водачи със супортите и се надявам да спре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наложи ми се да откачам акумулатора преди зимата и от тогава тръгне ли компресора на климатика (когато е студено и работи само на режим "ECO *") оборотите не се покачват. Няколко пъти даже изгасна мотора. Предната събота като беше топло и се включи на режим "*" най-накрая перките на радиаторите се включиха и мотора си вдигна оборотите. Но тези дни пак застудя и мина на режим "ECO *" съшата история - аха-аха да изгасне. Работи на ~500 оборота. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторче за празен ход си проверете всичките ли намотки работят :icon_rock: Знам че може да се измери и с мултицет, но най-добре се вижда на тестер. Дано Пламен се включи да каже как се мереше, между кои пинове какво трябваше да дава .. При мен беше станало така заради прекъснат кабел от компа към моторчето (алармаджиите се бяха изхитрили да го клъцнат :icon_doh: ) и на буксата всичко Ок, но на тестера се виждаше че не реагира както трябва на импулсите.. та това беше ефекта, не вдигаше обороти с компресора.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторче за празен ход си проверете всичките ли намотки работят :icon_rock: Знам че може да се измери и с мултицет, но най-добре се вижда на тестер. Дано Пламен се включи да каже как се мереше, между кои пинове какво трябваше да дава .. При мен беше станало така заради прекъснат кабел от компа към моторчето (алармаджиите се бяха изхитрили да го клъцнат :icon_doh: ) и на буксата всичко Ок, но на тестера се виждаше че не реагира както трябва на импулсите.. та това беше ефекта, не вдигаше обороти с компресора.

Пействам един мой цитат от друга тема, важи само ако МПХ на Галант е същото като на Колт 1.3 98г:

Бях чел във форума, че съпротивлението на намотките трябва да е 30 ома, ако е по-голямо, моторчето е за смяна. Ако е по-малко, освен че трябва да се смени, има и проблем в ЕКУ-то на колата.

.........

Намотките излизат на корпуса на МПХ чрез една букса, където има 6 пина, в две редици по три. Мерите първа редица - 1-2 пин - 30 ома, 2-3 пин - 30 ома, 1-3 пин - 60 ома, на втория ред пак така. Тук да отбележа, че без да свалите МПХ от дросела, няма как да ги измерите, или поне аз не можах (много е тясно). При мен всички намотки дадоха 40 ома точно. Не знам дали трябва да го сменям, но засега няма :).

В друга тема Пламен каза (на мое запитване) че и 40 ома да са стойностите, пак е добре. Важното да са еднакви на всички намотки.

Аз мерих с мултицет, неточно е, да, но върши работа.

Редактирано от StDOBREV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прекъснат кабел от компа до ел. регулатора на оборотите, демек моторчето, казваш. От компа на климатроника до моторчето, или от ЕКУ до моторчето, е това кабелче?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ-то - то отговаря за работата на мпх. Но при теб ако никой не е базарал по тези букси зад централната конзола е малко вероятно да е това, измери намотките първо дали са Ок и ако са, чак тогава го мисли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прекъснат кабел от компа до ел. регулатора на оборотите, демек моторчето, казваш. От компа на климатроника до моторчето, или от ЕКУ до моторчето, е това кабелче?

 

Или по-вероятно приключило вече моторче за празен ход,това с кабела е много рядко възможно,да не кажа без Ганьова намеса неизпълнимо.

Може да пробваш нова адаптация на моторчето, откачаш акумулатора преди да караш на дълго,примерно до БЕла Слатина, Плевен или Криводол,като по време на пътя гледаш двигателя да преминава не един-два пъти любимите ти 2000 оборота,разбирай да има различни режими на работа на двигателя. Сигурно пак няма да стане,затова няма се приготви за замерване на съпротивлението на намотките на МПХ .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, долното е само за stevensgr.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Светльо, ти как ще караш твоята кола при следните условия:

- изминаваш най-много 2 км от студения старт

- най-дългата отсечка без стопове, кръгови и т.н. е 400 метра

- с 3000 оборота от време на време на предавки от 1 до 3 дава разход на бензин от 20 литра/100 км.

- с "изрязване" и каране както ти е кеф и както ми се кара на мен, лапа зверски; под зверски имам предвид от сорта 20 лв бензин и след 25 км лаНбата почва`а свети.

Не мисля че някой би давал газ на тази кола колкото и голям паралия да е.

На дълго карам нормално. С 2000 об съм на 82 км/ч, което е малко. Все още карам на 4-та, освен ако не е надолу. Изобщо под 2500 не му давам да пада никъде. Абе нормално шофиране :icon_bye:

 

Как се сваля МПХ? Нали трябва да го сваля че да го меря за съпротивление.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че трябва да се свали .. мисля че си имаше достъп до буксата, намира се около дросела една ръждиво кафява букса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо бих го свалил да го почистя това МПХ, шанса да не е пипано откак колата ти е станала кола е много голям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пак две думи от мен:

Аз лично не мисля, че е от МПХ, понеже нямаше да има проблем с оборотите само с климатроника, а винаги на празен ход.

Иначе моторчето се намира най-отдолу на дросела, може и да не се сваля, за да се замери (разб. при изгасен двигател), но ако се окаже, че мястото е супер тясно (както при мен), трябва да се свали. Ето снимка (на Колт 98) - това в центъра на снимката с буксата е моторчето:

http://media.snimka.bg/s1/4043/034330507.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо бих го свалил да го почистя това МПХ, шанса да не е пипано откак колата ти е станала кола е много голям.

Ми аз купих колата на 8 години и само беше сипван ГСМ и консумативи. Под капака имаше паяжина. То и сега става така. Не се чупи бе :lol:

При първа възможност ще премеря както Арх. Пътко ме насочи. Ако не са 6 пина и нищо не успея да извлека като омове, ще пиша да ударите по едно рамо.

Оборотите 7-ма година се държат еднакво - от 1600 при старт зимата; 1400 на над 15 градуса. Ако тръгна веднага от гаража назад, след 20 метра на улицата се "реже" за няколко секунди до 2000 като въртя волана и изключа от скорост. След това (4-5 сек) застават на 1600 и вече постепенно се свалят. Става бързо. За сравнение на 40 градуса, което първата черта долу според мен, оборотите са 1000 и вече почва да се кара приятно тази кола. Иначе сама си дава газ и върви на трета с 33 км/ч без да се пипа газта. На топъл двигател са м/у двете чертички. На климатик ми държеше 1100 когато съм го назлобил на 4-та степен на 20 градуса когато навън е 35, а вътре 50, до 850 когато е на 24 градуса, втора степен и в купето температурата е горе-долу достигната.

Сега обаче отива буквално на първата чертичка 250 об/мин и аха да изгасне. Естествено веднага давам газ и го изключвам да не стане беля с някой биелен или основен лагер от "хубавото" мазане и напрежението в бутало-мотовилковата група.

 

ps: а възможно ли е ЕКУ да дава сигнал на моторчето да отвори малко дросела колкото за 1100 оборота примерно и то това и да прави, но съпротивлението при включен компресор да спъва двигателя и да не се получава? Включването на климатика го усещам като осезаема загуба на мощност. Все едно колата става 2.0i. Примерно карам на втора по лек баир нагоре с 2200 оборота, включвам климатика, усещам забиване на муцуната за миг и оборотите падат на 2000. Без да пипам газта и наклонът да се е променил изключвам компресора, усеща се сецане като ускорение и оборотите отиват постепенно за около 5-6 сек до 2200 отново. :icon_hmm: Самият компресор може ли да се превърта тежко (нещо да е погинало в него) или пък да вдига прекалено голямо налягане в системата, което налягане да се генерира веднага и то да трябва да се преодолява от компресора, респ. да се усеща загубата на мощност?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа, и аз имам този проблем с оборотите, но не при климатик, а при студен старт. Първото палене е винаги с играене на оборотите, тръгна ли веднага, без да чакам да загрее, придърпва и забива муцуна (подозирам, че свещите са фалшиментос, въпреки че ги смених, кабелите също са нови).

Акумулатор, свещи, кабели са нови. Чистил съм дросел и МПХ, добре са. Всички филтри са ок, въздушния е нов. Ремъците (пистовите) са стари, но са ок, не свирят, не приплъзват. Генератора ми зарежда 14V...

Някой ако се сеща за евентуална причина (за оборотите говоря), нека сподели, макар да е на ЛС или в друга тема (да не спамим тук), ще съм благодарен.

Че Анди ме стрестна с последното си изречение, всъщност вече не последно, а въпросното за "чупене на някой биелен лагер" :)... Иначе аз не искам да я мъча с тези обороти, което ме кара винаги да потеглям на незагрял мотор (тогава не мени обороти, понеже се движи на съединител, но подам ли газ, придърпва...) и като загрее - няма проблем.

Редактирано от StDOBREV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак по една педя :icon_doh: :icon_rock: ... Абе пичове що не си направите една тема в "Извън темата" и да си лафите там на воля егати .. не се ли усещате ? Буквално във всяка тема разтягате едни и същи локуми.. единия с Колт пък все в Галант кисне да дава акъл, ника си сменил (не ме интересува защо) .. Анди пък наизуст му знаем историята и драмата.. аз ако сега се регистрирам в този форум като го видя това и бих се изнесъл с 200, честно! Оставете темите чисти и по същество. Питаш, отговори ти се, какво разсъждаваш сега? Мери го това моторче, свали го чисти го, ако е добре връзвай колата на тестер, гледаш и действаш. Ясно е че ви се общува, ама не мислите ли, че не е техническия раздел мястото за това? Така или иначе се отписвам от темата, и няма да чета какво сте ми отговорили, но се замислете малко!

 

Със здраве момчета!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Стига бре, ще ме карате да си купувам Галант та да се докопам до свещения ви подфорум :)
Винаги когато взимам отношение, го правя напълно добронамерено в желанието си да помогна, действително да помогна, не заради нещо друго.
Не искам (а и не мога) нито да изпъкна, нито да се докажа, нито да давам акъл.
Искам човекът, който има проблем, максимално бързо да получи ценен съвет. Опитвам се да дам такъв, доколкото мога. А не да чака със седмици... (има такива примери).
Защото каквото повикало, такова се обадило - когато имам проблем, се надявам тук да намеря отговора, в много случаи ми се отговаря, но много пъти съм пренебрегван, заради лошата ми репутация на "протяжен, многословен и некомпетентен" потребител.
На всичкото отгоре сега излиза, че трябва да си стоя само в раздел Колт (защото само такава кола имам), да не правя генерални изводи за модела (защото съм избрал най-скапания екземпляр на пазара) и ако е възможно, винаги да отговарям с по едно изречение (за да ви е лесно да ме четете и да не си губите времето).

Стилът си на писане няма как да променя, старая се да бъда точен и кратък, но понякога не ми се отдава. Пак казвам това, което бях написал в подписа си в един момент:
Ако на някой не му харесвам, просто да ме игнорира, или може да каже на модератор, веднага ще бъдат предприети мерки (те само това чакат).

Любо, Колт и Галант, въпреки полюсните си класове, имат много допирни точки (наистина много, според мен), по които аз бих могъл да взема отношение. Ако, да кажем, съм направил една процедура в детайли задълбочено, търсейки решение на даден проблем, защо да не го споделя тук, в раздел Галант? Конкретно сега мисля, че на Анди ще му е полезна информацията за МПХ.
Поздрави и от мен :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На ниските обороти нямаш пълната мощност на двигателя, затова осезаемо усещаш включването на компресора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, долното е само за stevensgr.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Светльо, ти как ще караш твоята кола при следните условия:

- изминаваш най-много 2 км от студения старт

- най-дългата отсечка без стопове, кръгови и т.н. е 400 метра

- с 3000 оборота от време на време на предавки от 1 до 3 дава разход на бензин от 20 литра/100 км.

- с "изрязване" и каране както ти е кеф и както ми се кара на мен, лапа зверски; под зверски имам предвид от сорта 20 лв бензин и след 25 км лаНбата почва`а свети.

Не мисля че някой би давал газ на тази кола колкото и голям паралия да е.

На дълго карам нормално. С 2000 об съм на 82 км/ч, което е малко. Все още карам на 4-та, освен ако не е надолу. Изобщо под 2500 не му давам да пада никъде. Абе нормално шофиране :icon_bye:

 

Как се сваля МПХ? Нали трябва да го сваля че да го меря за съпротивление.

 

Андриане,за 2 км,може и да не палиш кола, особено както и споделяш,че доста често си финансово грозен,ама това ти си го знаеш. И моята прави 20/100 разход за това разстояние,но откакто карам на газ,изобщо и не го гледам вече разхода,сипвам и раздавам газта:plane: .

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Я ти кажувам, къ се прави,тизе си го карай къ си знаеш .

Провери тая работа дето ти я казваме няколко човека тука и пак пиши,че с тия локуми дето ги въртите с Пътко,няма да има кой да ви чете темата и да ви отговаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... Включването на климатика го усещам като осезаема загуба на мощност. Все едно колата става 2.0i....

 

Аз бих направил и пълна профилактика на охладителната система... При мен включването на компресора се усеща само по вдигането на оборотите. Нямам никаква загуба на мощност. Също така хубаво почистване на дросел, ЕГР клапан и PCV клапан :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих направил и пълна профилактика на охладителната система... При мен включването на компресора се усеща само по вдигането на оборотите. Нямам никаква загуба на мощност. Също така хубаво почистване на дросел, ЕГР клапан и PCV клапан :)

 

Аха, лятос ще си говорим пак. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чувства доста във всички обороти, особено в горещ летен ден. Разликата е все едно карам сам и с още 4 човека. Който не прави разлика в поведението на колата си сам и с още 4 пътника, да помисли дали познава добре автомобила си. Според мен е нормално поради принципа на работа на компресора (всичко или нищо).

Днес ще пиша какво съм премерил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, лятос ще си говорим пак. :icon_thumbup:

 

Е аз лятото я взех :), имах възможност да я усетя в големите жеги как работи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...