Премини към съдържание

Съвпадения или голям филм?


Препоръчано мнение

Привет колеги,

 

Предполагам щом преглеждате секцията "Извън темата", то тогава нямате очаквания от какво има тук. За това от сега ви предупреждавам че сигурно се вкарвам във филма и може би правя конспирация, но ако ви се чете и ви се дава мнение по въпроса, моля заповядайте!

 

Така, ралтата е следната. Взех си Mitsubishi Eclipse GS (1997) миналия Септември месец. Няма да казвам от къде точно и от кого. Бях й видял първо обявата в Cars.bg, имаше много детайлни снимки, описание, и пишеше че е нов внос от Германия. Първоначално цената й беше 4500 лева, но след няколко дни беше намалена на 3900. Минаха още няколко дни и отидох да я погледна на живо. Много добре изглеждаше и беше чистичка. Фактически се падаше малка автокъща, но човекът който я е бил внесъл от Германия дойде за да се договорим. Обменихме си малко думи, той изглеждаше че е добре запознат с тази кола и като цяло беше пичага. Е разбира се стигнахме и до момента на "сделката". Опитах да сваля цената малко, но той ми каза че ще ми я свали от 4500 до 3900. То хубаво, ама вече го е направил, тъй като на офертата в Cars.bg пише 3900. Бях много нетърпелив обаче, а и не ми се влизаше в тъпи спорове, и му стиснах ръката. На следващия ден я прехвърлихме в КАТ и вече беше моя. Получих и всички нужни документи, както и списък на оригиналната сделка между него и Германеца, от когото я е взел.

 

Ето къде започват странните неща. На този лист пише следните неща. Името на Германеца, цената на офертата (1500 евра) и километрите на колата в момента на продаване (156 000 км). Адреса също бе написан, в едно градче близо до Дюселдорф. Името на Българина не го пише никъде, обаче.

 

Та реших да проуча малко в Интернет. Като написах името на Немеца и "Mobile.de" заедно, ми излезе една запазена (каширана/cached) версия на оригиналната оферта, която вече е изтекла. Ето я и нея. Принципно излиза на Полски, но сами ще видите важните неща къде са. Долу пише името на продавача, адресът (който се пада на малко по-друго място от гореспоменатото, но пак до Дюселдорф). В описанието, което е на немски, пише, че има нов двигател който е на 156 000 км. Цената е 1000 евро. Вижда се и една снимка на колата, сива, със сменени джанти, спойлер, предна броня. Така, това очевидно не е моята кола, да. Но пък ето къде се забърках още повече.

 

Ето една и друга снимка от различни ъгли от 2012 година на същата автокъща от където си взех моя Еклипс. Да, това е друг Еклипс, но прилича адски много на този от обявата по-горе. Същия цвят, същата предна броня (само че няма това черното, най-вероятно е било Пласти дип и го е отлепил. Спойлера също липсва, но сигурно и него е сменил.). Същия този сив Еклипс го видях в Мобиле.бг, няколко дни след като си взех моя. Доста дълго стоя но мисля че някой го взе в крайна сметка.

 

Така, до тук доста случайна информация съм дал. Ето къде се свързва всичко. АКО приемем, че сивия Еклипс в автокъщата е бил същия, като този в обявата на Немеца, то тогава договора на продажбата, който ми дадоха за моята кола, фактически принадлежи на сивия Еклипс. Дали продавача се е объркал и ми е дал грешния лист, или нарочно е направил така? Ако това е вярно, то тогава не знам от къде е дошла колата ми, нито пък на колко километри и на каква цена е била закупена оригинално (ако въобще е била купена...). Ето и една снимка на левия прозорец на моя Еклипс. Тези две остъргани линии въобще не ми изглеждат нормални.

 

Отделно се опитах да звънна на номера даден в изтеклата обява на сивия Еклипс, но изглежда е недостъпен.

 

Разбира се, има шанс всичко това да е случайно, но имайки предвид всички доказателства, които съм представил, все пак не е изключено и да е станал голям "филм".

 

Това е за сега, любопитно ми е какво мислите! Най-вероятно че съм луд, да, но това е друг въпрос :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В доста интересен филм си се вкарал...

Ако колата си е наред, върви си и не ти създава кахъри - каркай си я и й се радвай.

Ако нещо почне да се прецаква .. ще стане интересно...

През какви ли не перипети минават колите докато стигнат до краен клиент. Няма да се учудя да се е случило нещо като описаното, то знае само този дето го е правил - какво е правил...

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах какво искаш,уверение,че си прекаран нещо ли,харесва ти да си играеш на детектив или просто няма какво да правиш и занимаваш форума с твоята кола ??? Мошеници има навсякъде,така че не се заигравай,карай си колата,слушай си музиката и да не ти пука кой, какво, как.Ако искаш история си купи нова кола и всичко ще ти е ясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах какво искаш,уверение,че си прекаран нещо ли,харесва ти да си играеш на детектив или просто няма какво да правиш и занимаваш форума с твоята кола ??? Мошеници има навсякъде,така че не се заигравай,карай си колата,слушай си музиката и да не ти пука кой, какво, как.Ако искаш история си купи нова кола и всичко ще ти е ясно.

Светльо :icon_clap:

 

Kryndon карай си колата и не се притеснявай.Ако имаше нещо нередно, сега щеше да си ми колега и да продаваш части за Еклипс :hysterical: ,т.е нямаше да ти я регистрират в КАТ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що бе, ако на сивия Еклипс са сложили двигател на 156 000 км. а твоята кола е показвала толкова на таблото, когато си я купил - това не значи ли, че са взели двигателя от твоята кола и са го сложили на онази? (в обявата за сивия Еклипс пише, че той е на 239 000 km.)

 

Но не се притеснявай - ако в момента на продажбата или по-късно се окаже, че колата е крадена, до сега щяха да са дошли и да са я взели.

С изключение на случаите, когато са подправяли VIN-а и така е успяла някак си да мине при регистрацията.

Но нали в КАТ гледат за тези неща (въпреки, че със сигурност има и много талантливи тенекеджии, които могат да го направят като фабрично).

 

На някои шасита има второ-трето място, където производителят слага VIN-номера, но не знам дали има на твоята и къде са.

Ако по номерата не е пипано и си регистриран с тези номера, бъди сигурен, че колата не се издирва.

 

Има още един възможен вариант (- понеже ако са взели двигателя от твоя - кой ще вземе двигател от кола в движение): От 3 Еклипса - един (например блъснат) за части, един краден и един за смяна на двигател, да са направили сивия и твоя - да са взели двигател за сивия и самоличност (номер на рама, километраж, компютър и др. части) за твоя. Но трябва да подправят и VIN-a и все някъде щеше да си личи интервенцията. И освен ако не си минавал през КАТ с джамбазина лично, едва ли щеше да я регистрираш.

 

За успокоение провери по VIN-а дали излиза точно твоя модел кола с точно същото оборудване и същия цвят. И виж дали номерът може да се намери по други части на шасито. Провери и номерът на двигателя дали има нещо общо с VIN-а (не знам за Мицубиши, но при Форд последните цифри на VIN-а са номера на двигателя).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах какво искаш,уверение,че си прекаран нещо ли,харесва ти да си играеш на детектив или просто няма какво да правиш и занимаваш форума с твоята кола ??? Мошеници има навсякъде,така че не се заигравай,карай си колата,слушай си музиката и да не ти пука кой, какво, как.Ако искаш история си купи нова кола и всичко ще ти е ясно.

 

Ами просто исках други мнение за нещата, които открих. За това и си позволих да пусна темата в отдел "Извън темата", очевидно защото не е в същия контекст. А и в началото написах че не е длъжно да прочиташ всичко, никой не те насилва.

 

Иначе си прав за мошениците и прочие. За съжаление не винаги е добре да се приема чуждата дума, нито пък да се има вяра на поредния "продавач". Първоначално исках да намеря иноформация за оригиналния собственик за да се свържа с него и да го питам няколко конкретни неща, но уви, няма как.

 

Е ако някой админ види темата, може да я премахне тъй като надали ще стане голяма дискусия :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глупости, защо да я премахва? Който не иска да я чете, може да не я чете.

Аз например рядко чета нетехнически теми, защото малко ме интересува как някой умува какви накладки да си купи, или каква чистачка за задното стъкло.

Но тук е пълно с такива - и просто не ги чета. А не да ходя да му обяснявам на човека как никой не го интересува това, дето е написал.

 

А и мисля, че за всички са важни въпросите около регистрацията на МПС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм админ - но също мога да смета темата в кошчето.

Но въпроса не е в това.

Въпроса е - имаш ли някакъв проблем с автомобила?

Ако колата си е наред/колкото може да е автомобил втора ръка/ - какво значение има от къде идва?

Взимайки такова бубу, принципно се съгласяваш/ и примиряваш/ с обслужването и грижите на предния собственик.

Ерго - върви ли автомобила, свиркай си и сипвай гориво....http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има 2 автомобила: 1 редовен и едни краден.

Правят се копия на документи и се пренабиват номерата на рама и двигател ( т.н. кола клонинг ).

И с едни и същи документи се регистрират 2 автомобила: примерно 1 в България и един в Сърбия.

 

:tok:

Редактирано от xcm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има 2 автомобила: 1 редовен и едни краден.

Правят се копия на документи и се пренабиват номерата на рама и двигател ( т.н. кола клонинг ).

И с едни и същи документи се регистрират 2 автомобила: примерно 1 в България и един в Сърбия.

 

:tok:

 

Хмм, интересно е това, което споделяш. А и като цяло в началото доста се съмнявах защото ок, той купува колата от Германия за 3000 лева, и с 400-500 лева гориво се връща. До тук към 3500 лева изхарчени. И изведнъж ми я продава за 3900, тоест той прави едва 400 лева. Е колко голяма печалба ще е това? сигурно още толкова му е струвало да отидо до Германия първия път...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, интересно е това, което споделяш. А и като цяло в началото доста се съмнявах защото ок, той купува колата от Германия за 3000 лева, и с 400-500 лева гориво се връща. До тук към 3500 лева изхарчени. И изведнъж ми я продава за 3900, тоест той прави едва 400 лева. Е колко голяма печалба ще е това? сигурно още толкова му е струвало да отидо до Германия първия път...

Я пусни тук ВИН. Какъв цвят е колата, но не само отвън, а например в багажника?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен от ВИН-а всичко ще стане ясно. На договра между немеца и теб, който ти е дал продавача, преди прехвърлянето в КАТ, трябва да има ВИН. После в КАТ преписват в талона от там ВИН-а. (Или греша?). И ако този ВИН отговаря на ВИН-а на колата, няма от какво да се притесняваш. Това че на едното място пишело 1500Е, на другото 1000Е и т.н... са дребни врътки от страна на продавача, на немците дори. Примерно на мен ми каза джанго че купил колата за 500Е, в немския договор (по-късно го видях) пишеше 300Е - иди, че го разбери. Приятел ми каза, че още там занижавали цените по договор да плащали по-малки такси (не знам какви), т.е. реално никак не можеш да проследиш твоята кола за колко е купена и на какви км е. Двигателя пък да го разбереш дали е сменян и на колко км е... ми се струва малко вероятно. Аз съм на максимата, че "колкото повече км, толкова по-реални" :).

Единственото, на което можеш да се уповаваш (с цел "някакво" проследяване на историята, по-точно сверяване на актуалното състояние на колата със заводското) е ВИН номера.

Твоята кола е червена, доколкото разбирам? И не е пребоядисвана? Т.е. 100% твоята кола не е сивия Еклипс? И имаш съмнения дали не са вкарали две коли - червена и сива, и да са събрали от двете една? Или да са вкарали няколко Еклипса за части, да са сменили твоя двигател и други такива шашми? Или да са ти продали червения с талона на сивия, т.е. да са объркали документите нарочно?

Възможно е, но не знам дали си заслужава за някакви 1000лв печалба да си правят целия труд.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или да са ти продали червения с талона на сивия, т.е. да са объркали документите нарочно?

Възможно е, но не знам дали си заслужава за някакви 1000лв печалба да си правят целия труд.

 

Да, главно за това се чудих. Сивия Еклипс е бил внесен още през 2012 година. Но според мен документа, от оригиналната сделка между Българина и Немеца, е бил за сивия, а е даден на мен. На него даже не пише името на Българина.

 

А иначе ето ми го ВИН–а: 4MBMND32AVE001558

 

Също го пише и на големия талон. Разшифровал съм го и отговаря на спецификите.

Редактирано от Kryndon
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Половината VIN-декодери разправят, че не трябвало да е A, ами 5 - иначе не му излизала check-сумата.

Обаче и двата варианта не изглежда да са крадени.

 

Имам предвид тук: https://www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Половината VIN-декодери разправят, че не трябвало да е A, ами 5 - иначе не му излизала check-сумата.

Обаче и двата варианта не изглежда да са крадени.

 

Имам предвид тук: https://www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck

 

ВИН-а си е точен, D32A e точното обозначение на втора генерация Еклипс с този двигател.

 

Спрямо всичко това, и каквото останалите колеги са споменали, изглежда, че наистина просто става въпрос за едно много голямо съвпадение. Колата си върви, да. Има си проблеми, но не е нищо което не може да се поправи. Наистина исках да узная кога последно е сменян ангренажния ремък и всичко останало, но явно ще го карам на късмет и когато има доход тогава ще се сменят.

 

Благодаря на всички за времето, което отделиха да прочетат филмации те ми :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, интересно е това, което споделяш. А и като цяло в началото доста се съмнявах защото ок, той купува колата от Германия за 3000 лева, и с 400-500 лева гориво се връща. До тук към 3500 лева изхарчени. И изведнъж ми я продава за 3900, тоест той прави едва 400 лева. Е колко голяма печалба ще е това? сигурно още толкова му е струвало да отидо до Германия първия път...

Такива сложни разследвания си направил, а в същото време си наивен ..:)

Колата я е взел за не повече от 1000 евро, които в никакъв случай не са 3000 лв. и от там ти се бъркат сметките .:D

Не гледай какво пише по договорите между немеца и празната страна, :D продавача сигурно е имал още няколко такива бланки (в случай че се откажеш ти, нали после трябва да прави договор между "немеца" и следващия купувач) и в тях може да напише каквато си иска сума .;)

Наистина си се вкарал в излишен филм, карай си колата щом са ти я регистрирали и не я мисли .

Смени си ремъците и ролките, дори и да откриеш немеца, и да ти каже, че ги е сменял, не му вярвай, никой не сменя толкова много и скъпи компоненти преди да продаде колата си, защото с немските цени за труд и консумативите колата става на двойно по висока цена, т.е. непродаваема .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал колегата от пост №10, прави се "двойник" на колата и едната се продава в друга държава. Аз още в чата ти казах, че имам приятел, на който му взеха тойотата, която си купи, защото номера на рамата не бил фабричен. Но понеже не могат да се разберат истинските, не я върнаха на собственик, от който са откраднали някаква тойота. И колата му сега си дреме в полицията.

И докато текат проверки и запитвания към дилъра в Германия, излезе, че кола с този фабричен номер си е минала спокойно технически преглед.

Та освен манипулации и двойници, друго няма да намериш. Но това се прави на коли с по висока цена, защото не си заслужава усилията и страха за няколко стотин.

Карай си колата.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...