Премини към съдържание

Изхвърли водата


макс62

Препоръчано мнение

Вчера жена ми се връща след 40 км пътуване, вкарва "Галант"-а в гаража, гаси и след минута чуваме звук като на добре спукана гума и облак пара излизащ от двигателя. Отварям капака веднага и виждам тънка струйка вода да излиза някъде около турбото. Не е от маркучите вход-изход парно. Някакви идеи или инфо какви други води има натам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под турбото минава някаква тръбичка, която завършва с 90 градуса, после има 10 сантиметров маркуч и друга малка тръба, която влиза в блока. Малкият маркуч се оказа спукан, хвърля тънка струйка върху изпускателния колектор и прави пара колкото един ТЕЦ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Разширителния съд виждал ли си го да работи нормално(като загрее да се пълни и като охлади да се празни)Ако е да значи просто маркуча е свършил ако не провери от радиатора до разширителя маркуча да не е задръстен. Ял съм такова дърво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сменях антифриз, правих промивки на цялата система с добавка, с води и прочее. Всички маркучи + капачката на разширителния ми съд бяха ГИПСИРАНИ с наноси. Всичко е перфектно изчистено, като ново. За колеги, на които разширителното им казанче е като моето преди(цялото в налеп) да знаят, че почистването става, като се сложат пясък и ситни камъчета + обезмаслител и се друса до окончателното изчистване. Става като ново!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам защо като се сипе течност в разширителя, по някое време нивото спада на 2-3 см от дъното и така се препарира. Доливаш до белега за максимум, караш едни 1000 км и пак така.

п.п. радиаторът е до капачката през цялото време

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам защо като се сипе течност в разширителя, по някое време нивото спада на 2-3 см от дъното и така се препарира. Доливаш до белега за максимум, караш едни 1000 км и пак така.

п.п. радиаторът е до капачката през цялото време

..........това значи,че ти губи антифриз от някъде.....може би от водната помпа, ако не си с АГУ.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам защо като се сипе течност в разширителя, по някое време нивото спада на 2-3 см от дъното и така се препарира. Доливаш до белега за максимум, караш едни 1000 км и пак така.

п.п. радиаторът е до капачката през цялото време

Препарира се щото тръбичката дето се потапя неможе да засмуче водата най-отдоло на дъното ;)

Губиш вода както DJ Tymbi е казал и до колкото знам газова нямаш значи и аз залагм за оплътнението на водната помпа ;)

Ама ако си го следиш и не е много може да изкараш с редовно доливане до смяна на ремъци и ролки и тогава да го оправиш (както аз направих) .. иначе ако много време не доливаш ще почне да се усеща загубата и в радиатора...(в отговор на п.п. ти), само че той е доста по-голям от разширителното и става по-бавно :) (примерно над 3 месеца или 3000км)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако реша да сменя помпата (ако тече), трябва да калкулирам и смяна на ремъка поне. Хайде ролките ще карат. Комплектът е на ~18000 км. Като взех колата нарочно не долях след първото спадане на нивото. Карах едни сигурно 15000 км и 1-2 пъти месечно отварях капачката да видя докъде е. Тогава мислех че дърпа охл. течност през гарнитура и се бях притеснил. ПАрата от ауспуха също ме наведе на тази мисъл. Е, може и това да е, не е изключено. Един Бог знае от коя обаче. Нивото си седи догоре в радиатора. Засега ще карам така.

п.п. Като загрее, нивото се качва между минимум и максимум. По-скоро малко под средата и като изстине си пада на тези 2-3 см от дъното. На място не губи капка. Подлагал съм вестници да видя какво откъде и дали тече и сухи ги събирам, няма проблем.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа и аз съм така с всичките галанти. При каризмата и лансера няма такъв проблем. ако караш с концентрат няма да стане така. Но с разреден антифриз става. Правил съм и двата варианта. Просто го изпарява. Това зависи и от стила на каране. А маркучите стигат до дъното на разширителя. Поне при моите е така. Не вярвам на другите да е различно. Доливал съм до горна граница и си го изхвърля. После седи на междинно положение и ако е концентрат само плава нивото, ако е разреден го изпарява. Забелязал съм и при концентрата ,че се качва много нивото даже и да си на 2 3 см от дъното и има вариант пак да го изхвърли. Просто галантите си изхвърлят и изпаряват антифриза. А колите нямат течове или проблеми с блоковете. Може се притесниш ако изчезва изобщо течността. Долей пак карай виж кога няма покарай пак без доливане и ако не губи като моите нивото в радиатора ше ти е до капачка. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моя губеше антифриз много малко,ама като си притегнах скобите на водните съединения на газовата уредба и вече не мърда от средата. Така че,може и да не губи антифриза,това от мене да го знаеш Андрияне :good: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4 л. антифриз Fuchs и останалото дестилирана вода. Натоварването е от 0 до 100%, като повечето време върви из града и няма къде да загрее маслото. При мен е закон да не се дава газ преди да са изминати 10-12 км за да може всички чарколЯ да достигнат работна температура. Имам го от 6 години, през които съм долял два пъти вода и два пъти концентрат. Тази година веднъж му долях пролетта и това беше. Наблюдавах течността в радиатора, където и сега е догоре.

През ноември ще му сменя охл. течност, че тази навършва три години и й е време да изчезва от там. Притеснявах се от пАрата дори при загрял двигател и то лятото рано сутрин.

Говорил съм с майстори, така и така, намалява нивото в разширителния съд и казаха сигурно е гарнитурата. Пък аз си викам е сега почвам да свалям глави и да преглеждам гарнитури ... Да спадаше и в радиатора - да. Те не знаят че е с две. Не било нормално да изкарва пАра в такова топло време и то загрял и на бензин. Ето че може :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък никога не съм доливал!

Сменям на 2 години, като след нагласяне на макс на сутринта след смяната, 2 години след това нивото не мърда!

Карам с разреждане 50:50 с дейонизирана вода (Илийка!), което се явява за -37C според гърба на шишето.

Все си мисля, че няма как да е нормално да пада нивото до под мин-а, и понеже рЪйш ли, било ставало на еди колко си други коли, значи така си е от завода .. еми няма как да е така, сори :icon_rock: .

 

Пара от ауспуха се наблюдава целогодишно .. много им здраве на гаражните разбирачи.

 

Промиване на соли в пластмасови съдове и маркучи става много-добре и с киселина - например оцет (1л в 4-5 литра вода).

 

Все си мисля че една таблетка Калгон за автоматична пералня в 6 литра вода и така докато загрее мотора да се претака в системата би свалила всичкото котлен камък без да навреди на колата - на времето на Пасата съм пробвал промивка с таблетка за съдомиялна и доста боклук свали...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Откакто се помня ползвам дестилирана в колите и моторите си. Проблем с водна помпа, корозия и със самото охлаждане не съм имал. С изключение на един датчик за включване на вентилатора, но това е друго.

Има сведения за причиняване на стареене на антифриза след влизането му в контакт с остатъците от налятите за промивка киселини. Дори оцет. Бая трябва да си поиграеш докато отмиеш всяка капчица от тях от системата. В работата ми има дестилатор с термопомпа и топлообменник и взимам от там като сменям охладителната течност на каквото и да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, може (за оцета) .. но да се свали казанчето и да се напълни с течност вместо да се кандилка с пясък и сол, да се потопят капачките, маркучите в леген, да се пръсне със спринцовка наобратно в запушената дюза за измиване на стъклото при разкачена тръбичка .. така не би трябвало да има проблем след последващо измиване с веро и изплакване..

 

А за таблетка Калгон, трябва да прочета какво съдържа, но не ми се вярва да е киселина, все пак в пералнята има метални части които на момента биха корозирали..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз налях дейонизирана вода и феби антифриз. Това, което предлагаш го пробвах първо него с нулев успех, после пясъка свърши невероятната работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, което предлагаш го пробвах първо него с нулев успех

 

Оцета или калгона .. ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свалих казанчето, налях го с яки , концентрирани химии, тръсках, друсах- нищо, седя, кисна, пак нищо. Пак казвам, пясъка и друсане + обезмаслител = чисто ново казанче.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може, може (за оцета) .. но да се свали казанчето и да се напълни с течност вместо да се кандилка с пясък и сол, да се потопят капачките, маркучите в леген, да се пръсне със спринцовка наобратно в запушената дюза за измиване на стъклото при разкачена тръбичка .. така не би трябвало да има проблем след последващо измиване с веро и изплакване..

 

А за таблетка Калгон, трябва да прочета какво съдържа, но не ми се вярва да е киселина, все пак в пералнята има метални части които на момента биха корозирали..

Мога да ти кажа ,че има ли възможност да се разкачи гума и да се промие механично е за предпочитане ! И то много повече от колкото да си играеш с химикал. освен ,че може да прецакаш качествата на гумата ако не е достатъчно често подържана колата има такива боклуци които не падат с химия.

 

А това с губенето на течност си е проблем при много галанти. И написах също ,че много зависи и какъв е стила на каране. Имал съм достатъчно галанти за да го твърдя.

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А това с губенето на течност си е проблем при много галанти. И написах също ,че много зависи и какъв е стила на каране. Имал съм достатъчно галанти за да го твърдя.

Поздрави :icon_bye:

 

Само от любопитство, колко си имал?

Щото аз съм имал четири и нито един не ми е губил.

Също и останалите единадесет коли които съм прекарал никога не са губили течност.

Течност се губи не от марката на колата, а от неизправна охладителна система.

 

П.П. Фиат Пандата ми изхвърляше течност, но това беше от прогоряла гарнитура на трети цилиндър. След смяната на гарнитурата на главата заспа.

Редактирано от Krasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С този който карам стават 5. Имал съм доста марки коли и наистина не е имало толкоз изхвърляне на течност. Даже и на москвичите хе хе.

Но да ти кажа единия галант 2,0 не ми е хвърлял никога. Ама тогава живеех в София . След като се преместих по едни хълмове започнаха тез работи. Та предполагам , че след като спра двигателя не се охлаждат добре и от там ми идва проблема. А нито една от машините не е имала проблем.

Поздрави. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С този който карам стават 5. Имал съм доста марки коли и наистина не е имало толкоз изхвърляне на течност. Даже и на москвичите хе хе.

Но да ти кажа единия галант 2,0 не ми е хвърлял никога. Ама тогава живеех в София . След като се преместих по едни хълмове започнаха тез работи. Та предполагам , че след като спра двигателя не се охлаждат добре и от там ми идва проблема. А нито една от машините не е имала проблем.

Поздрави. :icon_bye:

 

Е ти да не караш само на първа и втора и минумум на 4000 оборота ? И аз съм карал баири - маири,пълна - празна,няма бе,не пипа водата и не загрява. Виж,ако след толкова много опити си успял нещо да прегрееш главата и да се е изкривила и заради това да ти гори антифриза,това вече е друг проблем, проблем от задкормилното устройство .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че съм показателен пример как дори да пада нивото в казана колата си върви без проблем. Вървяла е всякак - в студ, в жега, с пълна газ, на климатик ... само в рали не съм участвал. Нито е прегрявала, нито стрелката за Т се е отмествала от мястото си, нито се пускат перки ако върви поне с 30 км/ч. Дали ще сипя до max и ще го плювне докъдето си иска или ще карам с години (както дефакто и карам де, не доливам хич), е все едно и също. Така че дори да има някакъв проблем, а според мен няма, е без значение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...