freeman Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Здравейте, Точно преди 1 година смених биалетки. В момента галанта ми громоли и трака отдолу като композиция на БДЖ от 1963г. която се прекомпозира на гара Горна Оряховица. Сърцето ми се къса! Идва ми да се самоубия! Моля ви дайте идея какво може да предизвиква този невъобразим шум? Предварително ви благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yoshko Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Здравейте, Точно преди 1 година смених биалетки. В момента галанта ми громоли и трака отдолу като композиция на БДЖ от 1963г. която се прекомпозира на гара Горна Оряховица. Сърцето ми се къса! Идва ми да се самоубия! Моля ви дайте идея какво може да предизвиква този невъобразим шум? Предварително ви благодаря!Моят съвет е час по-скоро да я качиш на канал да я огледаш хубаво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yoshko Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Здравейте, Точно преди 1 година смених биалетки. В момента галанта ми громоли и трака отдолу като композиция на БДЖ от 1963г. която се прекомпозира на гара Горна Оряховица. Сърцето ми се къса! Идва ми да се самоубия! Моля ви дайте идея какво може да предизвиква този невъобразим шум? Предварително ви благодаря!Не прави компромиси със сигурността! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Здравей колега,Освен биалетки, прегледайте носачите(шарнирите и тампоните), също така тропане може да се появи и от разбит спирачен апарат или накрайниците. Но трябва да се погледне на канал, като гледаш накрайниците вдигни колата на крик и размърдай гумата, защото понякога като колата е натиснала гумата.. не се вижда проблема при накрайниците. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Галанта върви ли обичайно из трапове, пазиш ли го или си караш без много да се вглеждаш?На канал почти нищо няма да се разбере. Трябва нещо да е пред разпад че да се намери с щанги.Опитай да опишеш шумовете от ходовата част. Това громоли на мен нищо не ми говори. Ще ти предложа два теста.І. Като почне да пресича релсите при Г. Оряховица натисни леко спирачката и слушай дали шумовете намаляват, или някои да изчезнат напълно.ІІ. Включи задна скорост и я засили до към 10-15 км/ч., натисни съединителя и причукай няколко пъти (по два пъти в секунда или по-добре веднъж в секунда) на спирачката. Само да заковат накладките и пускаш и така няколко пъти докато спре. Ако чуеш нещо, направи го пак. Чукането при спиране по този начин почти сигурно означава шарнир на кривите носачи. Металическо чукане може да идва и от вътрешността на амортисьорите. Биалетка може да тропа сякаш ще пада колело. Чува се отчетлив, рязък, плътен и силен метален звук (буквално метал в метал). Нещо подобно издават и водачите на спирачните апарати (по-специално предните). Само че е по-остро и с по-голяма честота. От един трап може да изклопа 3-4 пъти и трака ужасяващо из нищожни неравности, които даже не може да се нарекат дупки.Най-ефектният начин да се види ходовата част е да се демонтират всички носачи от автомобила и да се проверят шарнирите на ръка. В сглобено състояние те се крепят един друг, колата е натиснала с голяма тежест и луфт не можеш да усетиш. Трябва да е много, ама много зле. На подемник пък пружините натискат надолу носачите, джантите също тежат и трудно се разбира нещо. Пак се държат един за друг.Огледай тампоните на стабилизиращите щанги за скъсване, липсващи парчета, напуквания. Вдигни я на крик и разклати с ръце гумата на 9:15 часа (за накрайници, рейка ... и лагер на колелото) и на 12:30 часа. Напъни яко и ако мърда то ще си покаже. След това с тръба дълга към 1,5-2 м под повдигната гума вдигай и отпускай и виж къде мърда окачването. Това е тест за шарнира на правия носач, макар че той не клопа колкото и да е износен. Аз си слагам дървен пън до крика за подсигуряване. То си личи къде да го поставиш - на гредата, не в пода... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scarlum Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 Аз толкова се тормозих с тая предница, че от личен опит те съветвам да свалиш предните 4 носача, ако не си ги сменял досега всичките ще са тръгнали, кой повече, кой по - малко и ги занеси да ги рециклират ( естествено ако имаш възможност си ги купи нови, но само оригинални, ако земеш ментета не ти давам повечв от 3000-4000 км. и пак ще тропат - поне при мен така се получи), защото ако смениш от едната страна уж разбитите, веднга от другата старана тея които са тръгнали ще "цъфнат". По този начин ще се занимаваш само един път и рециклирането не е скъпо. Доста от колегите са против, но аз лично смятам, че ако не са оригинални по - добре рециклирани! Успех! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badcookie666 Публикувано 12 ноември 2013 Сподели Публикувано 12 ноември 2013 (редакция) Или читави 2ра ръка . Може да изкарат повече от новите , като при мен ! Сменил съм всичко по предницата и задницата в диапазон от 1-2 месеца. Вярно , че вложих не малко пари , но не обичам да ми тропа и да ми зависи живота от едни железца. Редактирано 12 ноември 2013 от badcookie666 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 13 ноември 2013 Сподели Публикувано 13 ноември 2013 (редакция) Колегите са прави. С тия носачи шега не бива. Преди 1 седмица смених 1 прав носач, накрайници, и 1-2 тампона :D . А уж предницата беше наред, но видях една тема на колега, на който "новия" носач го беше предал, та реших да направя профилактика преди зимата. Огледай, както те съветва Анди, ако не бързо в сервиза, че http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=29919. Не те плаша ама..... Поздрави и скоро самолета да е на линия :icon_bye: :rulez: Редактирано 13 ноември 2013 от mav4o Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 14 ноември 2013 Сподели Публикувано 14 ноември 2013 Готов съм да се обзаложа, че тропането е от крив носач. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 14 ноември 2013 Сподели Публикувано 14 ноември 2013 Следя темата с огромен интерес.Аз имам същото трополене когато минавам по чакъл, калдаръм или плитки дупки.Няколоко месеца станах луд. Смених външен и вътрешен накрайник /кормилен/, откачах прав и крив носач за проверка на шарнирите. Десетки пъти се завирах отдолу в канала с щанга, чук и гумен чук. Всичко бетон. Биалетки и тампони проверени. Бях се вторачил във вътрешно каре на полуоската /чукането е отдясно/, но някак не иде този шум да е от каре. Остана водачи на спирачния апарат и все пак биалетка. Даже съм купил нова. Водачите ги свалях два пъти, няма видими следи от износване, освен да са се износили леглата, почистих и смазах с грес, чукането май понамаля, но пак го има. Теста с каране назад за крив носач го правих Н пъти. Луфтове никакви отникъде освен лек във вътрешното каре. Но в лявото полуоска има същия луфт, а не трака.Намислил съм в почивните дни една интервен ция по водачите на спирачния апарат и ще видим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 15 ноември 2013 Сподели Публикувано 15 ноември 2013 И аз така проверявах отляво обаче - цимент, бетон, асфалт... когато рекох да натисна спирачка в края на алеята навръщане от работа и а, тово трополене изчезва и минава по тарлъци. Аз съм забравил кога сменях десните водачи и как точно изглеждат. Майсторът каза (за десните) това не може да клопа, здраво ти е. Обаче свалих супорта и се занесох при Тодор, пробвах няколко варианта с водачи и един заспа. Викам край, взимам ги. Сглобих и се приключи. Та освен и ти да изпраскаш два водача поне да ги изключиш, ама трябва да спира клопането на спирачка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 15 ноември 2013 Admin Сподели Публикувано 15 ноември 2013 Това трополене е от спирачните апарати.Познава се когато карате колата и съвсем леко "оберете" луфта на педала на спирачката, без да я натискате до край. Може да се разпробие при стругар и проблема изчезва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 15 ноември 2013 Сподели Публикувано 15 ноември 2013 Естествено, че пробвах с леко обиране на спирачката. Ама колата спира и всички шумове изчезват :icon_blush: Между другото натискането на спирачките обира всички луфтове, не само на супортите. Както казах тези дни ще правя една интервенция, ще набия центри на водачите малко да затегне и ако е това, ще търся генерално разрешение. Но напоследък съм се отдал на риболов и всяка свободна минута съм на Искъра, поне докато времето го позволява :D Ремонтите мога да ги правя и при лошо време в гаража. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badcookie666 Публикувано 16 ноември 2013 Сподели Публикувано 16 ноември 2013 На мен пък , като давам назад и се чува понякога едно стържене на желязо (скърцане) много ми е странно . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 18 ноември 2013 Сподели Публикувано 18 ноември 2013 Така да бъде. Водачи.Моите като ги замерих са с диаметър 10.7 мм.Какви да търся, откъде, нови, втора ръка или да се опитвам да пригаждам нещо за обиране на луфта? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.