Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За ръждата отдолу...


Препоръчано мнение

След само 1 зима в България от солта по улиците и влажния гараж горкото Аутлендърче (2008г) е с тотално ръждясали зони отдолу. Нямаше ме 3 месеца и сега като огледах под колата се хванах за главата - определено има нужда от стабилно търкане и защитна боя. Въпросът ми е сам ли да се занимавам или да я закарам някъде. В "белите" държави за много хора това е стандартна процедура, обикновено се прави поне веднъж преди зимния сезон всяка година (а много правят и последваща процедура през пролетта), но като че ли тук това е рядко срещано явление, нищо че ръсим с най-разрушителната сол зимно време.

Та моля, ако някой има позитивен опит от някой сервиз за извършването на тази процедура да сподели. Иначе рубриката "Направи сам" ми е ясна, но липсата на време ми е голям проблем напоследък.

 

http://thumbnails107.imagebam.com/27327/d59f0d273269689.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27327/54dcd5273269698.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27327/c490a4273269710.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27327/3c257f273269723.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27327/b20ab9273269737.jpg

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Занимай се сам, ако си обичаш колата. Където и да я закараш, предполагам няма да им висиш на главата през цялото време и никой не знае как ще я претупат. Освен ако не са ти доверени познати. А работата е точно два дни, ако искаш да стане добре; може и за ден. Процедурата сигурно я знаеш - телена четка на дрелка (по-добре и на ъглошлайф), кофтито е, че местата са трудно достъпни и за тях се импровизира - къде с ръчна телена четка, къде с разни пособия (здрави тесни шпатули, отвертки, може и длета :)). Като стигнеш до метал, мажеш с нещо - какво? Изборът е твой... каквото и да намажеш, след година, две процедурата се повтаря :).

Задължително предпазни очила.

Иначе положението не е страшно, можеш дори да изчакаш догодина :). И все пак за кола 2008 си е доста ръждива. Моята е '98 и е 3 пъти по-ръждива. Стъргах я цяла седмица преди две години. Наскоро я гледах - една идея е по-добре, отколкото беше тогава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен можеш да ги изшкуриш и след това ги мини с ръждопреобразувател Вюрт и минаваш със спрей.........най-добре черен :)

П.С. преди черния спрей ползвей спрей цинк на пак на Вюрт

Редактирано от Traychev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Мале.... изкарах си акъла като видях снимките. Преди време карах една австрийска 626-ца 1994г. и тя изглеждаше така. Но къде е 1994г, къде е 2008г.
Явно тези японци не правят коли както японците от едно време...
Аз сега не карам кой знае колко нова кола, но направо ме е страх какво трябва да купувам, като дойде време да я сменям....
По повод сниманото - ръжда тръгне ли - няма спиране, ако ще да я мажеш с каквото щеш.... за жалост това е самата истина.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен можеш да ги изшкуриш и след това ги мини с ръждопреобразувател Вюрт и минаваш със спрей.........най-добре черен :)

П.С. преди черния спрей ползвей спрей цинк на пак на Вюрт

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Послушайти Трайчев, той има дългогодишен опит с OPEL
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко на снимките е резултат от 1 зима в България и неотопляем гараж... Колата ноември месец беше перфектна отдолу. Иначе преди това е карана в Бавария, където също ръсят обилно със сол, обаче явно нашата сол е по-сол от тяхната :icon_thumbup:

Иначе съм се занимавал с процедурата на Спейс Стар-а - с телената четка на флекса, преобразувател, гумения спрей за подкалници... обаче сега се замислям дали да не ползвам масло отдолу, имало си специални продукти за целта. А и последната снимка горе е на връзката на последната тръба с гърнето - там си трябва сериозна боя, под която със сигурност пак ще избие ръжда ако не се защити допълнително. Та затова питах за място, където се занимават с това, защото със сигурност ще са далеч по-наясно от мен като продукти...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш и в Карсистемс.бг в каталога си имат разнообразни продукти за третиране на под подовото пространство, включително и битумен спрей. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, аз дори имам някои продукти на Vosschemie. Иначе въпрос: каква би трябвало да е е последователността на работа при такава тежка ръжда: Разглабяне, чистене, преобразувател, грунд за ръжда, боя, битумен защитен слой и накрая по желание защитна вакса, нали така?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май е такава последователността, ако трябва да се направи брилянтно. Аз бих пропуснал моментите: разглабяне, грунд, боя. Вместо тях бих боядисал с боя с високо съдържание на цинк (както рече Трайчев) и отгоре нещо защитно... И в тази връзка да попитам - какво мислите за това - т.нар. течна гума? Или антикора е по-арно?

ПП: Ако колата можеше да се обърне с тавана надолу, дали няма да е най-добре да се запои с една покривна хидроизолация с горелка? Само дето карантиите отдолу ще останат вечно запоени, недай Боже нещо да трябва да се отремонтира...

--------- този пасаж да се счита за виц ;) --------------

Аз така бях я нахлепосал моята с антикор, че при ремонт на ск. кутия майстора се хвана за... главата :rolleyes:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май е такава последователността, ако трябва да се направи брилянтно. Аз бих пропуснал моментите: разглабяне, грунд, боя. Вместо тях бих боядисал с боя с високо съдържание на цинк (както рече Трайчев) и отгоре нещо защитно... И в тази връзка да попитам - какво мислите за това - т.нар. течна гума? Или антикора е по-арно?

ПП: Ако колата можеше да се обърне с тавана надолу, дали няма да е най-добре да се запои с една покривна хидроизолация с горелка? Само дето карантиите отдолу ще останат вечно запоени, недай Боже нещо да трябва да се отремонтира...

--------- този пасаж да се счита за виц ;) --------------

Аз така бях я нахлепосал моята с антикор, че при ремонт на ск. кутия майстора се хвана за... главата :rolleyes:

 

Това нещо се ползва за строителни цели и се полага върху бетон, цим. замазка и други подобни. Съмнява ме адхезията му със стоманата да е особено добра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз третирах моята каляска с POR-15 и съм приятно изненадан от резултата за сега. За съжаление продуктът не се продава в БГ, поръчах си го от ebay Германия. Има доста филмчета и информация в интернет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте,

ето че след две години темата пак е актуална - някой може ли да сподели опит, тъй като на мен ми предстои тази процедура?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Приятели преди два дена си купих Митсубиши колт и се оказа че тръбата която отива към резервоара е раждясала и някъде около 2 см липсва .Въпроса ми е къде мога да намеря майстор за да се оправи този проблем.В момента колата работи само на газ.Не зная какви още проблеми може да възникнат от това нещо.Извине те ме ако нещо съм объркал но съм нов още пък и никога не съм писал във форуми. Колата е от 1998 год.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятели преди два дена си купих Митсубиши колт и се оказа че тръбата която отива към резервоара е раждясала и някъде около 2 см липсва .Въпроса ми е къде мога да намеря майстор за да се оправи този проблем.В момента колата работи само на газ.Не зная какви още проблеми може да възникнат от това нещо.Извине те ме ако нещо съм объркал но съм нов още пък и никога не съм писал във форуми. Колата е от 1998 год.

 

на един от предните ми Галанти имах този проблем. Отидох при едни момчета които се занимават само с гърнета/аспуси и имаха машина за огъване на тръби. Свалихме тръбата, по нея огънаха нова, отрязоха гърловината и я завариха на новата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на един от предните ми Галанти имах този проблем. Отидох при едни момчета които се занимават само с гърнета/аспуси и имаха машина за огъване на тръби. Свалихме тръбата, по нея огънаха нова, отрязоха гърловината и я завариха на новата.

[/quot

 

 

Братле дай нещо адрес на тези момчета .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Братле дай нещо адрес на тези момчета .

 

Ми те са във Враца :D

 

Мисълта ми беше, че по принцип всеки сервиз който се занимава с ремонт на гърнета може да ти реши проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...