Премини към съдържание

Чукане при палене и форсиране(


Protex

Препоръчано мнение

Колеги здравейте,

имам проблем, само се моля да не се окаже нещо много сериозно! Карам Митцубиши Галант 98г. 2.0, 16 клапана! Смених му малсото с 5W40 на Еурол! след смяната обаче на третото палене получих едно чукане което като запалиш се чува, точно след 10 секунди изчезва но при форсиране от 800 до 3-4000 оборота също се чува! Чукането е от мотора, досега не съм го имал, имам леко тропане на повдигачи, но го отличавам, а и това чукане звучи доста по притеснително от повдигачи! Познат ми каза, че е възможно да са биелни лагери, но досега не съм го имал тропането, незнам с какво масло е карана колата от предния собсственик, но двигателя нямаше никакви шумове освен на повдигачите и то съвсем леко и мн, мн. за кратко!

 

Мислите ли, че ако му сложа по-гъсто масло това чукане би изчезнало или не? Какво да правя незнам.....((( Моля Ви за помощ и съвет...

Благодаря предварително!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за по-гъсто (каквото и да значи това), ама качествено масло няма да му се отрази зле .. какво е това еурол, някакъв неизвестен евтинджос от варел ми звучи.. слагате лайна и после пишете теми.. никога не съм можел да ви разбера...

 

П.С. Сега видях .. унгарско масло, вероятно от приватизацията.. леле леле леле :icon_doh:.

 

Явно държите да разберете по трудния начин, че не карате Жигула или немска бангия и не е добра идея да се пести от консумативи ..

 

На въпроса:

Събери 80лв и сложи един Мотул 8100 или :mitsu-smiley: Diamond Performance/Protection от Ratola и пиши пак.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,така и да е синтетично,разбирай 5W40,не че няма гаранция,че предния собственик не я е "заредил" с добавки преди да я продаде,но трябва да се кара с хубаво синтетично масло,няма какво да се лъжем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам в момента с Еурол. Наливно е, според мен е предвидено за Джигули или за временно ползване при немски кошници. Просто влезнах в магазина и поисках най-евтиното масло, трябваше ми да долея, че иначе щях да карам на сухо. А иначе скоро ще го сменя с хубаво, обаче след като оправя течовете. Колата се държи както преди... може би се чува едно похлопване веднага след палене, по-скоро при палене... мисля, че е от свещите - за смяна са. Преди палеха от четвърт, сега трябва да завъртя ключа до край и да задържа... Определено колата работи по-тихо и мазно :).

Моят съвет към теб, Protex, е да се свържеш с някой колега от Варна, който кара Галант - ще събереш впечатления от първа ръка и ще се установи дали има проблем. Може и към сервиз да те насочат. И не слагай такива масла, а малко по-хубави (не е задължително да са скъпи, в момента на пазара има супер богат избор...), но не бързай и да го изхвърляш това масло, а разбери дали има и какъв е проблема. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Protex, мога да те насоча към място където да ти погледнат колата и ако се окаже от маслото, да ти сложат хубаво такова (ENEOS) на добра цена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

незнам с какво масло е карана колата от предния собсственик, но двигателя нямаше никакви шумове освен на повдигачите и то съвсем леко и мн, мн. за кратко!

 

 

Ами разбери от предния собственик какво масло и каква добавка е слагал и слагай същите ..;)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

хубаво такова (ENEOS).

 

Тоя Енеос европейския не беше ли дето им светеше ламбата на хората и дето им се разчукваха повдигачите след 2000 км .. май доста такива случаи се насъбраха за които съм чул от първа ръка, в нашия форум включително...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Мислите ли, че ако му сложа по-гъсто масло това чукане би изчезнало или не? Какво да правя незнам.....((( Моля Ви за помощ и съвет...

Благодаря предварително!!!

 

 

Колега, ако покараш още с това масло, после с никое друго няма да спреш шума от повдигачите. Послушай колегата Любо и сложи хубаво масло.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чукането "на биелен лагер" не може да се оправи с каквото и да е масло. Час по-скоро трябва да се установи причината за това чукане и това трябва да стане с минимум използване на автомобила. Ако се налага да се ползва, то това да стане в ниски предавки и обороти (около 1200-1600 об).

По мануалите за всеки автомобил дават размери на черупките на основните и биелните лагери. Имат маркировка, която съответства на определен интервал от размери. Ако не се лъжа при нашите коли са през 6 хилядни (0,006 мм). Маркировката е по цвят (или без цвят, което също е маркировка) и номерче - число от 0 до 2. В едни таблици дават кой номер и с кой цвят на кой размер отговаря. С тези лагери не може да се направи ремонт, понеже разликата между най-"тънкия" и най-"плътния" е едва 18 хилядни или ~ 2 стотни.

Ако да кажем при нашите коли дават хлабина 4 стотни в лагерите и чукането се проявява след 7 стотни то е явно че с тях няма да стане. Тези лагерчета в хилядни са измислени, според мен, с цел след определен пробег при добро желание и фин. възможност да се разглобят биелите и кол. вал, да се премерят хлабините и с тези черупчици по да се "опреснят" хлабините. Примерно след 200 хил. км. Това ще удължи много живота на двигателя.

Интересно е дали се предлагат като резервна част основни и биелни лагери. Някой може ли да каже?

Сещам се за един тест за определяне дали тракането е от биелни лагери. Показаха ми го на мотоциклет кавазаки, доста стар модел - на втора предавка (която трябваше да се включи в движение и на съединител моторът да се добута до една стена, защото имат защита тези мотори за ІІ предавка) го подпряха с предната гума в стена на ограда и се потегля с ниски обороти (да речем 1500-1600 за галант). Чу се отчетливо тропане когато двигателят се натоварваше. Никой не съветвам да го прави (е не в оградата, а в бордюр примерно), макар че някои така пробват съединителя по разни статии от интернет и ако двигателят изгасне съединителят бил наред..... Ако някой ми изтества така колата най-малкото ще го изгоня, а може и да му загрея врата преди това.

Биелите се подбиват много бързо когато се чува тропане от лагерите им. Стават на елипса, черупката се загрява, превърта и прави много поразии по шийката и самата биела. Ако няма резервни лагери, трябва да се изработят. Не се сещам точно каква беше цената на шийка с шлайфането на биелата и вала - или 50 лева на шийка или 100. Нещо такова.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В двигател на мотоциклет хонда всичките биелни лагери бяха с бяла маркировка, а в двигателя на една ямаха бяха три вида (от общо 4). Значи може да се направят еднакви, макар и това да е било случайно ;-) . и двата двигателя на бяха отваряни. Хондата беше моя и я купих от Австрия от човек, а ямахата беше на 17 000 км. От падане се беше отчупило парче от двигателя и се наложи да го отворим, изчистим от прах и пясък, да се завари много близо до най-десния основен лагер (!) и да се сглоби. Въпреки че заварката малко дърпа, стана по-здраво от яйце и това чудо още върви :icon_rock:

Някой маниак ентусиаст-монтьор може да си догони заводските хлабини с тези таблици. Поне на биелните, тъй като те са по-натоварени и най-често те се предават. Въпросът е да му се занимава, въпреки че не вярвам някой да го прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за критиките и съветите... дано не е нищо сериозно, другата седмица колата ще е в сервиза, мога да направя аудио запис на чукането при палене и при форсиране на двигателя) :mitsu-smiley: :icon_blush: :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Енеос в Бг са европейско производство и няма нищо общо с японския Енеос........произвеждат го в Унгария и за по високия клас масла ( разбирай не само моторни )- в Холандия.......На доста хора колите им се разтропват повдигачите с това масло , така че..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за по-гъсто (каквото и да значи това), ама качествено масло няма да му се отрази зле .. какво е това еурол, някакъв неизвестен евтинджос от варел ми звучи.. слагате лайна и после пишете теми.. никога не съм можел да ви разбера...

 

П.С. Сега видях .. унгарско масло, вероятно от приватизацията.. леле леле леле :icon_doh:.

 

Явно държите да разберете по трудния начин, че не карате Жигула или немска бангия и не е добра идея да се пести от консумативи ..

 

На въпроса:

Събери 80лв и сложи един Мотул 8100 или :mitsu-smiley: Diamond Performance/Protection от Ratola и пиши пак.

 

Благодаря ти колега за отговора, ама на тубата пише, че маслото е холандско, на кои да вярвам вече незнам! :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега за отговора, ама на тубата пише, че маслото е холандско, на кои да вярвам вече незнам! :icon_blush:

 

Ами дал съм линк към сайта им, ако това е маслото което си налял, според техния сайт е Унгарска фирмата .. вярвай на каквото искаш, но появата на проблем веднага след като си го налял, говори определено за качествата му .. възможно е и предния собственик да е наливал добавки или да е карал с някакво 20W60 масло за да замаскира проблем, но ми се струва малко вероятно да може така да се замаскира зверско тракане което описваш, защо все пак не му звъннеш да го питаш..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да каже нищо и няма смисъл да пита. По-добре някой от нас да му се обади и да пита: - Ти нали имаше проблем с чукане на биелен лагер ли какво беше, я кажи как го прикри, че моята взе да клопа и ще се отървавам от нея :rolleyes: . Ако мине - мине.

 

Ако имаш с какво да запишеш близък до реалността звук, запиши да чуем. С моя телефон определено не става. На един клип така бръмчеше двигателя на тихи обороти (~650), че Марин заключи - тракат ти повдигачите. Да, ама не. Става да казвам "ало" на него и други неща, но за звукозапис е пълен боклук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето и аудио записа, това което се чува в началото е звука от вентилатора, после преди да запаля мицуто го спрях и чак след това запалвам мотора! Чукането се чува много ясно още при стартирането на мотора, но след това неизчезва. При форсиране на аудио клипа не се чува защото общия звук от мотора пречи!

Благодаря ви за подкрепата)

 

Ето и линка за сваляне:

http://dox.bg/files/dw?a=3613a1eb50

Редактирано от Protex
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами дал съм линк към сайта им, ако това е маслото което си налял, според техния сайт е Унгарска фирмата .. вярвай на каквото искаш, но появата на проблем веднага след като си го налял, говори определено за качествата му .. възможно е и предния собственик да е наливал добавки или да е карал с някакво 20W60 масло за да замаскира проблем, но ми се струва малко вероятно да може така да се замаскира зверско тракане което описваш, защо все пак не му звъннеш да го питаш..

 

Колега моето уважение към линка който си постнал, но това е сайт на няква незнайно каква фирма и незнайно с какво занимаваща се!

Ето ти линк: http://www.eurol.com/en/ към официалния сайт на EUROL B.V. :icon_thumbup:

 

И още един линк към официалната търсачка на сайта на ЕУРОЛ за това според кой мотор и модел автомобил какво масло пасва! За 4G63 моят мотор ЕУРОЛ дават, че пасват 3 вида. За съжаление аз съм сложил май това с най-малко звезди: Eurol Super Lite 5W-40 (Below 20°C) , а колата в момента е именно с това масло! Дали е от това незнам, но честно казано силно се съмнявам :mitsu-smiley: :icon_crying: :icon_crying: :icon_blush:

 

Ето и линка: http://www.eurol.com/en/37-products/54-advisor/1-S6SVtCObjRs/GxIVZqXjvNanN+VUnOwxfAmNp5YYlpabSuGv.html

Редактирано от Protex
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е много гаден звук. Прилича като съчма в цилиндъра :icon_crying: Ако имаш под ръка лекарски слушалки, можеш сравнително по-лесно да локализираш мястото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е много гаден звук. Прилича като съчма в цилиндъра :icon_crying: Ако имаш под ръка лекарски слушалки, можеш сравнително по-лесно да локализираш мястото.

 

Да колега знам, че е гаден(( Когато колата се покара и загрее при палене на загрят двигател се чува за части от секундата още в самото начало и изчезва но примерно при форсиране на място като дам газ на 3000 - 3500 оборота(защото в тези обороти е най ясно) се чува пак, но много по-тихо...

Редактирано от Protex
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е много гаден звук. Прилича като съчма в цилиндъра :icon_crying: Ако имаш под ръка лекарски слушалки, можеш сравнително по-лесно да локализираш мястото.

 

 

Да колега знам, че е гаден(( Когато колата се покара и загрее при палене на загрят двигател се чува за части от секундата още в самото начало(много по за кратко в сравнение с клипа, даже изчезва), но примерно при форсиране на място като дам газ на 3000-3500 оборота се чува пак, но много по-тиихо... :icon_crying:

Редактирано от Protex
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе момче, да не дрънчи ауспуховата тръба в купето? Имаш ли канал на сгода да я погледнеш тази работа?

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Явно не само с моя телефон не стават тези записи :-) . Преди доста време в един форум дискутираха нов модел на тяхната марка и бяха пуснали клип в ютюб. Някой си беше купил такава в чужбина и направил клип със запален двигател. И те коментират - малии, това клопа като дизел, как можаха да направят такъв шумен двигател...

Случайно и в моя град видях такава и човека тъкмо идваше към нея и я отключи от разстояние. Викам ще чакам да чуя. Като запали ... ми като тя мушица бе. Нищо не се чува. Все едно слушам моя галант кък прави балончета през ауспуха.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе момче, да не дрънчи ауспуховата тръба в купето? Имаш ли канал на сгода да я погледнеш тази работа?

 

Имам канал ама ме съмнява, чува се от двигателя на 100000% не съм чак толкова бос в случая за съжаление..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А чука ли в движение на скорост или на място с натиснат съединител, нещо променя ли се?

На мен ми бие като на среща на бутало с клапан. Ремъкът пипан ли е? Да не е прескочил? Има ли кой да ти я види на белези ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А чука ли в движение на скорост или на място с натиснат съединител, нещо променя ли се?

На мен ми бие като на среща на бутало с клапан. Ремъкът пипан ли е? Да не е прескочил? Има ли кой да ти я види на белези ли е?

 

 

Сменяха ми преди 3000км ролките с ремъците, след това имах едно проблемно палене на бутане и ходих при друг добър (уж) майстор, който имаше съмнение за прескачане, но като я взех ми каза, че всичко е наред и че няма ударени клапани! Проблема с паленето се оказа заминал горивен филтър затлачен, не съм го сменял, но след ходенето при него колата си пали и не съм имал проблеми! Каза ми, че в най скоро време трябва да се смени, за да не ми направи същия проблем, но още не съм го сменял! Други пък ми казаха да не използвам добавка за промиване преди източването на старото масло, защото ако имало нещо проблемно можело да излезе на яве и да ми създаде проблеми, но аз я налях, промих и после източих маслото! Налях новото и на 2-3-тото палене започна да чука! Тогава времето беше по-студено и тракането беше по чуваемо! Сега се постопли и не е толкова силно, явно влияе на нещо! Незнам какво да мисля, и какво да правя! Нямам сериозен и добър майстор във Варна на който да се доверя и да знам, че ще ми каже наистина какво се случва с колата ми! Този майстор, който ми сменя ролките с ремъците съм му се доверил на 60% и имам някакви съмнения! Но преди смяната на маслото след смяната на ролките и ремъците не съм имал чукания никакви! Само ремъка ми го донатягаха два пъти защото свиреше! Сега пак свири но само като запаля, за мн кратко! Може да ми е сложил някакви лайняни части, евтини незнам, незнам каква марка са ми ремъците и ролките, но съм силно притеснен за МИЦУТО си! Моля помагайте! Посъветвайте ме за майстор във Варна, пробван и доказан...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...