Премини към съдържание

Проблем с включването на задна скорост


KorteZ

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги от едно известно време имам голям проблем с включването на задна скорост като трябва да се паркира някъде назад или да се маневрира, то не е превключване на скорости то не е опъване на ръчни. Понякога си работи без проблем за ден два и след това пак проблеми. Освен задната скорост проблеми прави и първа, другите скорости са ОК превключват се без проблем. Колата е с двигател 1.8 16V и скоростна кутия на Рено наскоро смених маслото и маншона на скоростната кутия към лявата полуоска така, че масло не тече от кутията. Някакви идеи какъв е проблем и да препоръчате някои сервиз в Пловдив – дето да не ми отрежат главата. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема ти е в едни тефлонови втулки.Те са в двата края на щангата свързваща кормилният лос и кутията.Тука има писано по този въпрос..потърси из форума.Ако искаш бързо и временно решение направи 1-2 намотки с изолирбанд по болта който влиза във втулката-помага но не за дълго.А ето и номерата им по каталог MR222791 и MR176745.Успех колега ..но си намери после добър майстор да ти регулира после щангата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

plamennk написа:

Здравейте колеги!

Преди няколко дни смених въпросните втулки на щангата на скоростния лост и всичко вече е ОК. Втулките ги има в Балкан Стар налинчи към момента. Аз взех и другите неща около тях, защото бяха износени. Ето и цените:

- втулка-тампон - 2 х 1,08 лв.

- втулка - 1 х 9,03 лв. (метална куха ос, която беше ръждясала и износена)

- О-пръстен - 2 х 5,16 лв (слагат се на двете втулки-тампон, за да не влизат боклуци при кухата осичка)

Цените са без ДДС. Крайна цена 25,81 лв., 15 мин. за смяната (2 ключа 11), ако имате канал. Не е необходимо допълнително регулиране.

http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1356296397d.jpg

 

Отгоре на снимката са износените части, в пликчетата отдолу - новите :)

Успех с ремонта!

 

За тези тефлонови втулки ли става въпрос?

Редактирано от KorteZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да купуваш ги,може без металната ос едва ли и има нещо,лягаш под колата отвиваш болта слагаш новите.Отвиваш само този болт който ги държи,ако го натегнеш много после трудно включва и може да се наложи да го разхлабиш малко.Пробвай сам ако не стане и има нужда от реглаж отиди на сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, да се надяване, че е от тях ще ги купя и ще пробвам да ги сменя (ще се направя на майстор :) )

После ще кажа резолтата.

Мерси още веднъж за съветите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, да се надяване, че е от тях ще ги купя и ще пробвам да ги сменя (ще се направя на майстор :) )

После ще кажа резолтата.

Мерси още веднъж за съветите.

 

Здравей колега,

Аз съм със същият проблем, ти успя ли да се справиш с подмяната на втулките и има ли резултат?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Аз съм със същият проблем, ти успя ли да се справиш с подмяната на втулките и има ли резултат?

Аз също съм ги сменявал тези втулки преди време,но май майсторите които го правиха,не се справиха много добре.И при мен на първа понякога трудно влиза.Но е добре да се сменят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със Спейс Стар 1,3 99год и имам същия проблем,

но незнам да ли имам такива втулки и номерата им да ли са същите.

Някой ако е правил подобен ремонт на Спейса със същите симптоми може ли да сподели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в повечето сервизи са запознати с този проблем и могат да ви препоръчат стругар, който да ви ги направи от някаква мека сплав. Аз слагах оригинални за 35лв, които се поразбиха за 2 години. След това срещу 5 лева ми сложиха нещто от сорта на мед и тефлон и нямам никакви проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със Спейс Стар 1,3 99год и имам същия проблем,

но незнам да ли имам такива втулки и номерата им да ли са същите.

Някой ако е правил подобен ремонт на Спейса със същите симптоми може ли да сподели.

Колега тук са въпросите за Каризма,ако някой ти каже няма проблем,но аз не мога да ти отговоря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте, в събота купих въпросната втулка, втулка-тампон и О-пръстените от Балкан Стар за 25,81лв. с ДДС. След което питах дали може да ми ги сменят съответно отговора беше обади се в понеделник, минах през още два сервиза и като им обясних какво искам (смяна на втулката между скоростния лост и щангата до скоростната кутия – работа за 10-15мин.) и в двата ми отказаха. Та днес в формата имаме сервиз и тук я качих на канал смених ги тези части и задната изчезна ( УЖАС ) :huh: :bang: , след това си върнах старите омазах ги с грес и врътнах малко щангата , сглобих си го пак и (ЧУДО) :icon_thumbup: :12w00t: сега всичко си е наред. Може и аз нещо да не съм направил както трябва с новите части (ще ги пазя за резерва) , но определено проблема с трудното включване на задна и първа идва от там.

Редактирано от KorteZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имах този проблем, но го реших като пипнах ограничителите на лоста в купето (под маншона). Така увеличих малко страничния ход на лоста и сега нямам проблеми :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имах този проблем, но го реших като пипнах ограничителите на лоста в купето (под маншона). Така увеличих малко страничния ход на лоста и сега нямам проблеми :)

То и аз го пробвах този трик и в началото беше добре,ама сега пак не иска да включва задна.Докато чакам да ми пратят втулките, ще се опитам да намаля хлабината като подложа нещо-като тънка ламаринка например.Просто трябва да закърпя временно положението.Приемам всякакви предложения от типа "направи си сам"! :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, разкажете по-детайлно как се сменят въпросните втулки, поредност на разглобяване и т.н.

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разкажете по-детайлно как се сменят въпросните втулки, поредност на разглобяване и т.н.

Благодаря!

 

Уточнете още, кои втулки се сменят - от страната на скоростният лост или от страната на скоростната кутия.

Доколкото разбрах, повечето от колегите говорят за втулки от страна на скоростният лост, а показаните на снимката части, отговарят

на тези от страна на ск.кутия...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уточнете още, кои втулки се сменят - от страната на скоростният лост или от страната на скоростната кутия.

Доколкото разбрах, повечето от колегите говорят за втулки от страна на скоростният лост, а показаните на снимката части, отговарят

на тези от страна на ск.кутия...

Втулките са под скоростната кутия.Това е края на голямата щанга,която идва от скоростния лост.Има само болт и гайка за развиване.Два ключа 11,отгоре гаечен за контра на болта,отдолу гедоре.Голямата щанга може да се регулира като се върти в една скоба,ако е необходимо.Само се освобождава стягащия болт.Нищо сложно! :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен втулките не е лошо да се провери и маншона, който стои малко над тях. Държи се с четири гайки под скоростния лост и има отвор, през който минава щангата. Цената му е под 13 лв. След смяна на втулките и маншона и гресирането им, всички скорости започнаха да влизат много добре, а и скоростният лост стои стегнато в средно положение (предполагам заради смяната на скъсания маншон).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Нека да се изявя като археолог. Моят скоростен лост няма свободен ход, когато е на неутрална. Имам в предвид, че не се движи свободно наляво и надясно- трябва малко сила да му се приложи. При това положение като движа скоростният лост се чува едно яко хъркане малко пред коростния лост. Разглобих пластмасите и видях жилата и механизма за движение при неутрална и при включване на която и да е скорост- две жила. Има някакъв цилиндър, сякаш нещо капсуловано малко пред скоростният лост и оттам се чува това жестоко хъркане на жилото, което е сякаш на несмазано жило триещо се някъде- при топло време почти го няма. При дрижение има лека трудност при включване от 5-та на 4-та, което е предполагам от никаквия свободен ход на скоростният лост. Някакви идеи? Не че е проблем, свикнах й, но едва ли японеца го е измислил да е така. Благодаря предварително за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...