Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Помощ от знаещите за ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН


rbka

Препоръчано мнение

Извинете ме, че съм малко извън темата, но моят автомобил(Спейс Стар 1.8ГДИ 1999г.) има ,по мое мнение, малко странно поведение при оборотите на празен ход. На загрял двигател оборотите постоянно се клатят между 750 и 400(на око някъде толкова, все пак няма скала под 1000 об/мин). Това нормално ли е или ще трябва да търся специализирана помощ. Колата не гасне по светофари или нещо подобно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

... Колата не гасне по светофари или нещо подобно.

 

Ще почне колега няма начин.....Първо ще почне при падането на оборотите да ти светва чека, после ще почне и да гасне. Търси сервиз, по възможност да не е от специализираните, там немогат да ти помогнат..... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще почне колега няма начин.....Първо ще почне при падането на оборотите да ти светва чека, после ще почне и да гасне. Търси сервиз, по възможност да не е от специализираните, там немогат да ти помогнат..... :rolleyes:

Благодаря за съвета. Не съм си и помислял за оторизиран сервиз. Може ли все пак да ми кажеш какъв ми е проблема, не че ще започна да правя нещо сам - трябва си професионалист, но искам да знам в какъв филм влизам.

Редактирано от MrMoonlight
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... но искам да знам в какъв филм влизам.

За да не влезнеш в сериен филм с доста серии ела в Пловдив и колегата Milen_z ще ти оправи колата и ще ти излезе по малко с пътя.Пък главоболията са бонус.Успех с ремонта!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Не съм си и помислял за оторизиран сервиз. Може ли все пак да ми кажеш какъв ми е проблема, не че ще започна да правя нещо сам - трябва си професионалист, но искам да знам в какъв филм влизам.

Проблема е повече от един-помпа за високо налягане, нагар и т.н...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Извинете ме, че съм малко извън темата, но моят автомобил(Спейс Стар 1.8ГДИ 1999г.) има ,по мое мнение, малко странно поведение при оборотите на празен ход. На загрял двигател оборотите постоянно се клатят между 750 и 400(на око някъде толкова, все пак няма скала под 1000 об/мин). Това нормално ли е или ще трябва да търся специализирана помощ. Колата не гасне по светофари или нещо подобно.

Не чакай повече а отивай на "доктор". В София и Пловдив има подходящи "доктори".Аз още търся подходящите в Бургас,но най-вероятно,ще ходя до Пловдив или София ако се наложи(дано не се стига до там),тъй като не обичам,кой да е да ровичка по колата ми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не чакай повече а отивай на "доктор". В София и Пловдив има подходящи "доктори".Аз още търся подходящите в Бургас,но най-вероятно,ще ходя до Пловдив или София ако се наложи(дано не се стига до там),тъй като не обичам,кой да е да ровичка по колата ми.

Стана ми ясно, че няма как да се размине и ще ходя при "доктора" в София. Още не съм отишъл тъй като сега нямам тази възможност, но до месец ще се постарая да я свърша тази работа. Поздрави :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми ясно, че няма как да се размине и ще ходя при "доктора" в София. Още не съм отишъл тъй като сега нямам тази възможност, но до месец ще се постарая да я свърша тази работа. Поздрави :)

След като минеш прегледа на "доктора",пиши дали си доволен и ако си ,напиши и адреса ,работи ли със здравната каса(имам напредвид да не реже главата от кръста),дано се разминеш по най-тънката лайсна-тоест най-евтино.Пожелавам ти късмет!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като минеш прегледа на "доктора",пиши дали си доволен и ако си ,напиши и адреса ,работи ли със здравната каса(имам напредвид да не реже главата от кръста),дано се разминеш по най-тънката лайсна-тоест най-евтино.Пожелавам ти късмет!

Колега ти от Бургас си имаш по близко майстор тук в Пловдив той работи със "здравна "каса и определено няма да ти оперира здравия крак :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти от Бургас си имаш по близко майстор тук в Пловдив той работи със "здравна "каса и определено няма да ти оперира здравия крак :icon_thumbup:

Привет колега!Би ли споделил,кой е този "доктор".Предварително БЛАГОДАРЯ!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Само за инфо за бургазлии- Иван с тел. 0898886720 има диагностика за Мицубиши, която не е лоша, това разбира, но след това праща GDI двигателите направо в Пловдив при колегата Milen_z , което пак не е лошо, вместо да си прави експерименти с автомобилите на хората. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо за бургазлии- Иван с тел. 0898886720 има диагностика за Мицубиши, която не е лоша, това разбира, но след това праща GDI двигателите направо в Пловдив при колегата Milen_z , което пак не е лошо, вместо да си прави експерименти с автомобилите на хората. :mitsu-smiley:

Този човек имах и аз в предвид колега(който е от Пловдив)milen_z :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Редактирано от dachbissnes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай и аз да се включа в тази тема за да не отварям друга за което се извинявам на колегата--защото имам същия проблем но с рънър 2000к. 136 к.с.Тъй като не намерих никъде писано за рънъри.Да питам.При студен двигател само се опитва да запали но неможе на бензин превключа ли на газ пали но малко трудно след работа до една минута гася превключвам на бензин и си запалва без проблем газовата е обикновена със симулатор но с електронно подаване на газта към плочката смених свещите по каталог бкр6е-11но оборотите варират от 900 до 750.Някакви идеи или да тръгвам и аз за Пловдив при колегата на доктор.Благодаря за разбирането.И пак се извинявам на колегата за темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен!

Аз нямам обортомер в Звездичката... Как да разбера к'ви обороти държи на място? Горе-долу, по моя преценка са си нормални! Имам колата около 2 месеца вече и днес за първи път за деня паля, и оборотите бяха двойни за около 40 секунди!? Кво да съдя по т'ва? Ще видя и утре как ще запали, но... ме притесни леко!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай и аз да се включа в тази тема за да не отварям друга за което се извинявам на колегата--защото имам същия проблем но с рънър 2000к. 136 к.с.Тъй като не намерих никъде писано за рънъри.Да питам.При студен двигател само се опитва да запали но неможе на бензин превключа ли на газ пали но малко трудно след работа до една минута гася превключвам на бензин и си запалва без проблем газовата е обикновена със симулатор но с електронно подаване на газта към плочката смених свещите по каталог бкр6е-11но оборотите варират от 900 до 750.Някакви идеи или да тръгвам и аз за Пловдив при колегата на доктор.Благодаря за разбирането.И пак се извинявам на колегата за темата.

........запушени инжектори,поммпа бензинова , гор. филтър, МАФ сензор и т.н.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен!

Аз нямам обортомер в Звездичката... Как да разбера к'ви обороти държи на място? Горе-долу, по моя преценка са си нормални! Имам колата около 2 месеца вече и днес за първи път за деня паля, и оборотите бяха двойни за около 40 секунди!? Кво да съдя по т'ва? Ще видя и утре как ще запали, но... ме притесни леко!

 

Тази сутрин като запалих, оборотите бяха двойни за около 10 сек. и после пак всичко нормално! До сега не е правила така...вече за два месеца! Последните 2 дни, к'во и става - не знам!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Има начин ,но трябва апаратура........може да си поиграеш с БИС болта,като на топъл мотор вдигнеш малко об. на пр. ход ( около 1100-1200 ) и да изчакаш тя сама да си ги намали ( за около 2-3 мин.) и като повече неще, да ги върнеш на 750 об........по този начин ще принудиш ЕКУ-то да си адаптира МПХ на 0 стъпки,а после като ги върнеш с БИС-а тя ще си ги настрои до към 6-10 стъпки , тоюно там, където трябва да седи на ПХ......

Сутрин се задейства и още една система, наречена термоскопична.....тя служи за дообогатяване на въздуха необходим за вдигането на об. на ПХ когато времето е много студено, тъй като МПХ има все пак някакви граници , в които то може да работи....тази система ако е задържала отворена ,и не се затваря, то ще имате винаги проблеми с ПХ на мотора......намира се отдолу, под МПХ на дросела, в нея влизат и излизат два маркуча по които минава вода от мотора.......

И при мен имаше проблем с оборотите на празен ход, но използвах " алгоритъма" споделен и обяснен от колегата DJ Tymbi, и сега всичко е ОК....! На :mitsu-smiley: ниските обороти заспаха. Сутрин при тези температури след запалване подържа около 1300 оборота , но след половин до един километър всичко си идва на място и падат под 1000 при спиране на светофар примерно. Двигателя работи устойчиво. Благодарско на колегата за перфектното обяснение.... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,

 

виждам, че тази тема е доста обсъждана, но мисля че като моят проблем не е описано до сега. Колата започна да го прави проблемът след като акумулаторът ми даде фира и го свалих да го заредя за 1 вечер.

Проблемът: проблем с ниските обороти при загрял (стрелката на температурата достигне средата на скалата) двигател когато колата се движи по инерция.

Пример: Заграл двигател и аз освобождавам от скорост, колата се движи бавно по инерция и спирам на светофар и оборотите играят и падат почти до нула и двигателя глъхне на моменти, почти да изгасне. Спре ли колата, оборотите се стабилизират на норланото си ниво. При студен двигател нямам този проблем! Когато колата е спряна няма този проблем и си държи стабилни нормални обороти! По едно надолнище като я пуснах по инерция нз дали изгасна, но сервото на волана ми изчезна, но нито една индикация не светна на таблото.

Компютърната диагностига: Показа грешка със стъпковото моторче и проблем с акумулатора. Смених акумулатора с нов и изчистихме моторчето, но проблемът е все още налице. За смяна ли е моторчето или може нещо друго да причинява проблемът, тъй като се случва само когато автомобилът е загрял и се движи по инерция?

Ще се радвам да причета мнения или опит на някой, който се е сблъсквал с този проблем.

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

виждам, че тази тема е доста обсъждана, но мисля че като моят проблем не е описано до сега. Колата започна да го прави проблемът след като акумулаторът ми даде фира и го свалих да го заредя за 1 вечер.

Проблемът: проблем с ниските обороти при загрял (стрелката на температурата достигне средата на скалата) двигател когато колата се движи по инерция.

Пример: Заграл двигател и аз освобождавам от скорост, колата се движи бавно по инерция и спирам на светофар и оборотите играят и падат почти до нула и двигателя глъхне на моменти, почти да изгасне. Спре ли колата, оборотите се стабилизират на норланото си ниво. При студен двигател нямам този проблем! Когато колата е спряна няма този проблем и си държи стабилни нормални обороти! По едно надолнище като я пуснах по инерция нз дали изгасна, но сервото на волана ми изчезна, но нито една индикация не светна на таблото.

Компютърната диагностига: Показа грешка със стъпковото моторче и проблем с акумулатора. Смених акумулатора с нов и изчистихме моторчето, но проблемът е все още налице. За смяна ли е моторчето или може нещо друго да причинява проблемът, тъй като се случва само когато автомобилът е загрял и се движи по инерция?

Ще се радвам да причета мнения или опит на някой, който се е сблъсквал с този проблем.

 

Поздрави,

 

.....първо пробвай с адаптация на празния ход, за тази цел разкачи някоя клема на акумулатора(мотора трябва да е загрял ) и я остави така 15-20 мин......после вържи отново на акумулатора и запали мотора като изкл. всички странични консуматори, само мотора да работи така 10-ина мин. на празен ход, след това я покарай така малко - окло 10 -15 км. и си готов.......ако и тогава не стане, обърни се към спец. сервиз......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво да се прави, ако след смяна на акумулатора оборотите на

двигателя станат нестабилни:

ако след смяна на акумулатора оборотите на двигателя

станат нестабилни, установете двигателя в

изходно състояние, като за целта следвате дoлy писания метод:

 

1. Спрете автомобила на безопасно място.

2. Освободете от скотост.

3. Рестартирайте двигaтеля.

4. Изключете отoплeнието или климатика.

(ако автомобилът е оборудван с климатик)

5. Оставете двигателя да загрее, докато стрелката на измервателния уред за температурата

на водата се стабилизира на средата му.

6. Спрете двигателя и го рестартирайте.

7. Оставете двигателя да работи на празни обороти за около 1О минути.

8. След стабилизиране на оборотите на двигателя установяването му в изходно състояние е

приключило.

ЗАБЕЛЕЖКА

ако след процедурата по установяване на двигателя

в изходно състояние оборотите му останат нестабилни,проверете автомобила при упълномощен

дилър на МИЦУБИШИ.

Редактирано от nasko69
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....първо пробвай с адаптация на празния ход, за тази цел разкачи някоя клема на акумулатора(мотора трябва да е загрял ) и я остави така 15-20 мин......после вържи отново на акумулатора и запали мотора като изкл. всички странични консуматори, само мотора да работи така 10-ина мин. на празен ход, след това я покарай така малко - окло 10 -15 км. и си готов.......ако и тогава не стане, обърни се към спец. сервиз......

 

Здравей,

 

Имам въпрос: Веднага ли след като колата е работела 10мин да тръгна с колата за 10-15км?

Като я оставя за 15-20мин с махната клема, няма да се охлади двигателя в това студено време?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Имам въпрос: Веднага ли след като колата е работела 10мин да тръгна с колата за 10-15км?

Като я оставя за 15-20мин с махната клема, няма да се охлади двигателя в това студено време?

....да веднага, палиш фаровете и тръгваш......

......няма чак толкова да изтине мотора че да вкл. системата "смукач".......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....да веднага, палиш фаровете и тръгваш......

......няма чак толкова да изтине мотора че да вкл. системата "смукач".......

 

Здравей,

 

Направих каквото каза и сега колата по инерция е ок!

 

На загрял двигател махнах клема и изчаках 20мин , сложих клемата и запалих двигателя (стартера завъртя повече от нормалното пъти докато запали). Колата беше поизстинала, стрелката показваше малко над 0-лата на измервателния уред за температурата. В продължение на 3мин оборотите бяха нестабилни, след което се стабилизираха на около 700 (на око). След 10мин двигателя беше позагрял (на 1/3 от скалата на измервателния уред за температурата). Изминах 10-11км по цариградско, като по пътя засилвах и пусках по инерция автомобила и по инерция държеше около 1300-1500 оборота ( не помня толкова ли държеше преди, дали са нормални??) без да има колебания. При спиране на автомобила оборотите падат плавно под 500 (300-400 на око) и се възстановяват до стабилните 700 на празен ход.

 

Предполагам, че адаптацията на празен ход и успешна и двигателя функционира правилно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Темата е стара,но актуална.Моя проблем е идентичен с този на колегата по горе,само че след адаптацията на оборотите с махането на клемата на аку-то резултата е същия-т.е. когато колата е студена си държи перфектно оборотите от 1500 да речем и си падат правопропорционално с нарастване на температурата.Но когато стрелката стигне средата на скалата и автомобила се движи на свободна по инерция ,оборотите падат почти до 0 и аха да угасне,като спра след 5-6 сек да речем,оборотите се нормализират.

От къде да почвам-чистене на моторчето,чистене на дроселовата клапа или?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...