Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Помощ от знаещите за ОБОРОТИТЕ НА ПРАЗЕН


rbka

Препоръчано мнение

:icon_rock: Здравейте изправен съм със следния проблем След сваляне на акумулатора и почистване на дроселната клапа колата на празен ход държи постоянно високи обороти между 1300 и 1500 :mitsu-smiley:как да оправя нещата!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

:icon_rock: Здравейте изправен съм със следния проблем След сваляне на акумолатора и почистване на дроселната клапа колата на празен ход държи постоянно високи обороти между 1300 и 1500 :mitsu-smiley:как да оправя нещата!!

Сервиз ви трябва вече........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сервиз ви трябва вече........

А можели и някаква коннкретика по случея!!!благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А можели и някаква коннкретика по случея!!!благодаря

Мки много са...........от задържащо жило, до проблем с МПХ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешката която дава е Р0505 :icon_box: :icon_box:

То хубаво че я дава и не е нищо необичайно, когато имаш проблем с празния ход, винаги ще ви дава такава грешка, въпроса е от тук нататък какво да правиш......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво че я дава и не е нищо необичайно, когато имаш проблем с празния ход, винаги ще ви дава такава грешка, въпроса е от тук нататък какво да правиш......

Ми надявам се някой които разбира; :mitsu-smiley: разбира се да ми помогне!ps. ще си платя разбира се :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми надявам се някой които разбира; :mitsu-smiley: разбира се да ми помогне!ps. ще си платя разбира се :icon_clap:

Еми за да ти помогне някой, трябва да е в час с тези системи,а не само да ти прочете грешката и готово.......тази грешка се опражда от няколко неща: или МПХ не работи,или Смуче въздух от някъде другаде, къде не трябва, или има проблем с ЕКУ-то или пък съвкупност от няколко неща, също така може да има проблем с Айдъл позишъна на празен ход да дава че е изкл. а не вкл. и от там се ебава цялата система на ПХ...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...След сваляне на акумолатора и почистване на дроселната клапа колата на празен ход държи постоянно високи обороти между 1300 и 1500 ...

 

Колега, ако нещата са аналогични с тези при по- старото поколение :mitsu-smiley:, би трябвало да оставиш колата да загрее и да включи перките за охлаждане на радиатора. Тогава компа отчита "нещо си" и мотора влиза в нормален режим на работа. Не рови излишно. :) При мене след същата манипулация се получи точно твоя проблем и се оправи, когато се включиха перките. Аз от дълги години карам и друга японска марка, там пък винаги при откачане на акумулатора се получава падане на оборотите на празен ход, и пак се оправя след задействане на перките за охлаждане т.е. след достигане на оптималната температура.

Редактирано от ZAPPA
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако нещата са аналогични с тези при по- старото поколение :mitsu-smiley:, би трябвало да оставиш колата да загрее и да включи перките за охлаждане на радиатора. Тогава компа отчита "нещо си" и мотора влиза в нормален режим на работа. Не рови излишно. :) При мене след същата манипулация се получи точно твоя проблем и се оправи, когато се включиха перките. Аз от дълги години карам и друга японска марка, там пък винаги при откачане на акумулатора се получава падане на оборотите на празен ход, и пак се оправя след задействане на перките за охлаждане т.е. след достигане на оптималната температура.

:mitsu-smiley: благодаря за идейте :icon_rock: .....оказа се един пластмасов винт на дросела за предварително смесване на горивото с свъздуха който беше развит до край .........твьрдо държа на това че предишният собственик не е заслужавал тази кола! :mitsu-smiley: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: благодаря за идейте :icon_rock: .....оказа се един пластмасов винт на дросела за предварително смесване на горивото с свъздуха който беше развит до край .........твьрдо държа на това че предишният собственик не е заслужавал тази кола! :mitsu-smiley: :icon_hmm:

кой е този винт и къде точно се намира.Ако може и снимка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

кой е този винт и къде точно се намира.Ако може и снимка.

Винта е байпасния пластмасов, който управлява байпасния канал за регулиране на оборотите(т.е. регулираш въздуха който постъпва в мотора ), чрез него се настройват базовите обороти,както и диапазона, в който ще работи МПХ........намира се отгоре, леко встрани на дросела, и над ТПС-а.......при вас е трудно да се види, тъй като мотора е заврян навътре и част от колекторите му седи под чистачките и предното стъкло, то там и отверка нормална не може да навреш ,за тва се ползва камък кръстачка отверка и малкото удължение или тресчотката на малкото гедоре..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винта е байпасния пластмасов, който управлява байпасния канал за регулиране на оборотите(т.е. регулираш въздуха който постъпва в мотора ), чрез него се настройват базовите обороти,както и диапазона, в който ще работи МПХ........намира се отгоре, леко встрани на дросела, и над ТПС-а.......при вас е трудно да се види, тъй като мотора е заврян навътре и част от колекторите му седи под чистачките и предното стъкло, то там и отверка нормална не може да навреш ,за тва се ползва камък кръстачка отверка и малкото удължение или тресчотката на малкото гедоре..........

В МОМЕНТА ПРИ МЕН Е НАВИТ ДО КРАЙ СЛЕД КОЕТО СЕ ОТЧУПИ ОТ КЪМ ГЛАВАТА ЗА ОТВЕРКАТА !!!! ТОВА ПРОБЛЕМ ЛИЕ ЧЕ Е НАВИТ ДО КРАЙ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В МОМЕНТА ПРИ МЕН Е НАВИТ ДО КРАЙ СЛЕД КОЕТО СЕ ОТЧУПИ ОТ КЪМ ГЛАВАТА ЗА ОТВЕРКАТА !!!! ТОВА ПРОБЛЕМ ЛИЕ ЧЕ Е НАВИТ ДО КРАЙ

Да проблем е,това значи че смуче въздух от някъде и трябва да се види...... той трябва да бъде горе долу на 40-50% .........т.е. на половината завит......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да проблем е,това значи че смуче въздух от някъде и трябва да се види...... той трябва да бъде горе долу на 40-50% .........т.е. на половината завит......

хммм странно,но и при мен също е завит докрай и също е отчупено отгоре

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

И при мен се качиха оборотите на празния ход до 1300. Прегледах набързо маркучетата за вакум, но не открих нищо. Явно и аз "влизам в този филм". Лошото е, че в Русе няма специалисти по диагностика на Мицку.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега dj tymbi правилно ли съм те разбрал че от този пласмасов винт могат да се регилират оборотите на ПХ без намесата на МПХ и в смисъл на студен мотор оборотите или на топъл,защото при мен на студен двигател държи 1700-1800 не са ли малко множко а като позагрее оборотите си падат на 800-850 ,тази тема с тия обороти май е неразгадаема

Редактирано от krasimir nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега dj tymbi правилно ли съм те разбрал че от този пласмасов винт могат да се регилират оборотите на ПХ без намесата на МПХ и в смисъл на студен мотор оборотите или на топъл,защото при мен на студен двигател държи 1700-1800 не са ли малко множко а като позагрее оборотите си падат на 800-850 ,тази тема с тия обороти май е неразгадаема

Няма как да регулираш оборотите на ПХ без намесата на МПХ ,тъй като системата е така направена че когато мръднат об.на ПХ от нормалната за тази кола ( 750 об./мин.) то ЕКУ-то реагира и гледа да ги компенсира чрез МПХ....т.е. ти въртиш БИС болта но оборотите се компенсират от МПХ ако то работи,или пък ако всичко от системата работи......проблем може да има и когато параметъра Айдъл позишън е ОФФ а не ОН, тогава пак няма да работи системата правилно, тъй като този параметър участва във правилното управление на системата......

За това изчакай да загрее колата, ако нямаш тестер ,то направете следното: Започнете да товарите мотора с ел. консуматори.......те.. последователно вкл. фаровете, после дългите, после реотаните на зад. стъкло и т.н. без климатика........и през това време гледайте оборотомера и оборотите на пр. ход...те трябва при всеки вкл. консуматор леко да паднат и след малко да се компенсират до обичайните 750 об.........ако не се компенсират и об. почнат да падат все повече с вкл. на всеки консуматор, тогава МПХ не работи и няма какво да компенсира оборотите.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е има ли начин да се регилира максималната граница на оборотите на ПХ на студен мотор защото мойте ми се виждат много високи или са добре според теб.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е има ли начин да се регилира максималната граница на оборотите на ПХ на студен мотор защото мойте ми се виждат много високи или са добре според теб.

Има начин ,но трябва апаратура........може да си поиграеш с БИС болта,като на топъл мотор вдигнеш малко об. на пр. ход ( около 1100-1200 ) и да изчакаш тя сама да си ги намали ( за около 2-3 мин.) и като повече неще, да ги върнеш на 750 об........по този начин ще принудиш ЕКУ-то да си адаптира МПХ на 0 стъпки,а после като ги върнеш с БИС-а тя ще си ги настрои до към 6-10 стъпки , тоюно там, където трябва да седи на ПХ......

Сутрин се задейства и още една система, наречена термоскопична.....тя служи за дообогатяване на въздуха необходим за вдигането на об. на ПХ когато времето е много студено, тъй като МПХ има все пак някакви граници , в които то може да работи....тази система ако е задържала отворена ,и не се затваря, то ще имате винаги проблеми с ПХ на мотора......намира се отдолу, под МПХ на дросела, в нея влизат и излизат два маркуча по които минава вода от мотора.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега си мисля, че причината да има много повредени моторчета за празен ход е, че при неработещ автоматичен термичен обогатител или адъл позишън МПХ се опитва да омпенсира тяхната липса и работи в "краен" режим. Както каза Туби на 10 позиция от 10 възможни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спейс Стар-овете нямат "Айдъл Позишън". TPS-a е само с три извода, или с четири но се ползват 3.....Регулирането на оборотите става по друг алгоритъм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха за TPS ми е ясно какво прави просто колегата спомена айдъл позишъна затова попитах за него, но ми е интересно, че много хора се оплакват от различни проблеми с оборотите на автомобилите си.

Редактирано от krasimir nikolov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...