Премини към съдържание

Дядо Галант хълца и преглъща :)


charislav

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

Колата е Галант 1992г. бензин/ГИ (в подписа)

Проблемът е в два аспекта - 1)по-отдавнашен и 2)скорошен.

1) При плавно потегляне(с плавно подаване на газ)има едно забиване, прекъсване, прехълцване в първите метри. Еднократно е, сякаш за момент съм отпуснал педала на газта, а всъщност аз го натискам нормално и плавно. Такова е усещането, все едно за миг спира притока на гориво и пак продължава.

Същото е и при по-енергично потегляне, само дето забиването е по-неприятно и по-осезаемо.

За да тръгна рязко и без прехълцване трябва да напомпам до 3000об./мин. и да му подам доста газ.

Тази аномалия я има и при двете горива - и на бензин и на газ!

 

2) Отскоро започна и да глъхне в ниските обороти, т.е подавам газ и не поема. Трябва да задържа педала доста натиснат, за да поеме бавно и да вдигне над 2500 об./мин. и тогава се наема изведнъж. Това става в движение, в градски условия, като се налага да връщам от 3та на 2ра. Също и при потегляне при включване на 2ра. Налага се да натискам съединител, да форсирам, за да може да наеме и да се изтегля от кръстовище примерно. Извънградско, на дълъг път си бяга нормално и си наема.

Еднакво е и на бензин и на газ!

 

Имам една скъсана шпилка на генерацията и леко пърпори, НО първият аспект на проблема е от преди това.

Моля просто за някакви насоки и предположения за причината/причините!

 

Поздрави!

 

Иван

Редактирано от charislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема ти е по тоците някъде .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водил ли си "дядото" на Елкон скоро? Свещи (разстояние м/у електродите и пробег), кабели, дистрибуторна, палец проверил ли си?

Погледни лулите отдолу където се закопчава свеща и виж дали случайно няма едно като опечено.

Но може и да не е електричен проблем. Може някой от датчиците, на базата на които ЕКУ дава предварение, да има забавена работа. Ти самият даде много интересно четиво в другата тема :icon_clap: . ЕГР може да оказва влияние, зацапан дросел, налягане на бензина (от четивото разбрах че моят модел трябва да държи 2,3 бара на тихи обороти при работна темп.), дебитомер, вкл. позапушени дюзи, но тъй като същото и на газ, това отпада в случая.

Даже на теория ако клапаните са смачкали разстоянието ще има проблеми с ниските, а ще бяга само на високи. Много са нещата, но може да почнеш от свещи, кабели (елкон), капачка, палец.

 

п.п. имал съм проблем с бавна реакция след подаване на газ до 2000 об. и беше от мнооого бавна ламбда сонда. Е, и от запушен катализатор (парче беше запушило тръбата назад). Включително някоя гарнитура около инжекциона може да е прегоряла и да краде въздух от някъде. Може да мернеш TPS да видиш дали е в норми. Само от свещи може да ти го прави, също и от бобина. На старата кола се образува едно бяло като от киселина на акумулатор върху метал. Само почистих на централния кабел към бобината и на 4-те към делкото и се оправи.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свещи ... :icon_hmm:...кабели...

 

 

Според мен проблема ти е по тоците някъде .

Кабелите ги смених лятото, беше пробил единият в лулата долу. Свещите ги смених като сложих ГИ преди 1,5 г. Причукал съм електродите на 0,7мм.

Симптомите от първият аспект ги има още от преди да сложа ГИ.

Мисля си ако са позапушени дюзи ще хълца постоянно поне на студен мотор. А то си глъхне на ниски обороти и на загрял.

Странното е, че на място си се форсира нормално, реже се...само като тръгвам "хлъцва" и като вдигне над 2500об.мин. си набира.

Анди, ако извадя буксата на ламбда сондата дали ще има разлика? Логично е ЕКУ-то да направи сместа по аварийните зададени стойности и ако тогава не хълца, значи сондата е фира. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Kлапаните ти регулируеми ли са, ако са, кога последно са ти регулирали хлабината им?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, провери си пак кабелите, нищо че си ги сменявал скоро...ако пазиш старите сменяй ги един по един и тествай...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тва чудо ако има TPS, може там да е проблема .. ако има изтъркана пътечка около това положение на дросела, където прихълцва, нещо такова ще се получава си мисля..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай и с палеца,може да е "избил" от влажното и студено време се получава,имах горе долу същия проблем на старата кола,а също така виж си кабелите и свещите нищо че си ги сменял скоро ,някой може и да си е заминал .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Колата е Галант 1992г. бензин/ГИ (в подписа)

Проблемът е в два аспекта - 1)по-отдавнашен и 2)скорошен.

1) При плавно потегляне(с плавно подаване на газ)има едно забиване, прекъсване, прехълцване в първите метри. Еднократно е, сякаш за момент съм отпуснал педала на газта, а всъщност аз го натискам нормално и плавно. Такова е усещането, все едно за миг спира притока на гориво и пак продължава.

Същото е и при по-енергично потегляне, само дето забиването е по-неприятно и по-осезаемо.

За да тръгна рязко и без прехълцване трябва да напомпам до 3000об./мин. и да му подам доста газ.

Тази аномалия я има и при двете горива - и на бензин и на газ!

 

2) Отскоро започна и да глъхне в ниските обороти, т.е подавам газ и не поема. Трябва да задържа педала доста натиснат, за да поеме бавно и да вдигне над 2500 об./мин. и тогава се наема изведнъж. Това става в движение, в градски условия, като се налага да връщам от 3та на 2ра. Също и при потегляне при включване на 2ра. Налага се да натискам съединител, да форсирам, за да може да наеме и да се изтегля от кръстовище примерно. Извънградско, на дълъг път си бяга нормално и си наема.

Еднакво е и на бензин и на газ!

 

Имам една скъсана шпилка на генерацията и леко пърпори, НО първият аспект на проблема е от преди това.

Моля просто за някакви насоки и предположения за причината/причините!

 

Поздрави!

 

Иван

 

Според мен самолета ти има проблем с лампда сондата.Откачи сондата и виж как ще се държи колата.Щом проблема ти е само до 2500 оборота...и след това се оправя...тва е типично за сондата че е фира.Над 3000 об, екуто казва на сондата да спре работа,и започва да ти налива гориво за да се движиш по бързо....Един вид-"Я, тоя ми дава мн газ,тря да му дам повече гориво"....но в момента в който намалиш скороста,сондата пак влиза в работен процес....и колата ти започва да забива човката...да се друса,да наема бавно.....щото тя не работи добре,или не работи хич.

Сигурен съм че и имаш разлика в разхода....увеличил се е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Над 3000 об, екуто казва на сондата да спре работа

Колега, извинявам се, но ЕКУ-то няма как да казва на ламБда сондата да "спре работа". В нея има един керамичен елемент, който генерира напрежение 0-1волт според наличието на кислород в газовете. Показанията му наистина не участват в алгоритъма на Еку-то след определени обороти, но те са доста над 3000 със сигурност! Освен това ЕКУ-то подава и едно опорно напрежение от 0.5 волта върху сигнала и ако не мери по-високи стойности, счита че сондата или не е загряла или не работи и не я гледа изобщо. Така че и тотален мъртвец да е, ефекта ше е най-много като да е разкачен кабела. Ще преобогатява, но чак да забива и да се тресе, надали. Карал съм със заминали и полузаминали сонди и знам какъв е ефекта. Не може да е сонда това. Колата ще е мудна и отзад ще смърди на недоизгорял бензин, ще има малко завишен разход с литър, литър и нещо, но ще са си стабилни обороти и т.н..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тва чудо ако има TPS, може там да е проблема .. ако има изтъркана пътечка около това положение на дросела, където прихълцва, нещо такова ще се получава си мисля..

 

+1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

+1

Има TPS, мотора е 4G63, двуваловия, 16 клапана - същият като на Еклипс 1генерация. И аз се съмнявам в ТПС-а, защото явно е базикан някога. Кръстачките на болтчетата са леко замазани, значи е отвивано за реглаж или смяна. А и главите на болтчетата НЕ са в центъра на ухото. Доколкото знам, така се регулира самия тпс - с леко въртене на корпуса спрямо болтовете, като ушите са ограничаващи.

Свещите съм ги купувал от Косер, по кат. номер от сървис мануал, не са скъпи - Денсо са, но такива ги дават в мануала. Другият вариант са NGK.

Интересно е защо хълца САМО при потегляне, т.е в движение. На място, на свободна се форсира нормално. Това ме замисля, дали не е свързано някак със съединител и ск. кутия и с това че е 4х4: :icon_hmm:

Клапани и техните луфтове аз не съм регулирал, не зная и предния собственик да е.

Ще прегледам пак кабелите, пазя старите (трите са си здрави), ще сложа другите свещи (пазя ги за всеки случай, щото нищо им няма)и ще видим има ли разлика.

Колата има катализатор, не е махан, но в какво състояние е, не зная.

Благодаря на всички!

Някой с Еклипс 1 ако е имал подобни симптоми ще е полезен, защото мотора е същия.

Поздрави!

Редактирано от charislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има TPS, мотора е 4G63, двуваловия, 16 клапана - същият като на Еклипс 1генерация. И аз се съмнявам в ТПС-а, защото явно е базикан някога. Кръстачките на болтчетата са леко замазани, значи е отвивано за реглаж или смяна. А и главите на болтчетата НЕ са в центъра на ухото. Доколкото знам, така се регулира самия тпс - с леко въртене на корпуса спрямо болтовете, като ушите са ограничаващи.

Свещите съм ги купувал от Косер, по кат. номер от сървис мануал, не са скъпи - Денсо са, но такива ги дават в мануала. Другият вариант са NGK.

Интересно е защо хълца САМО при потегляне, т.е в движение. На място, на свободна се форсира нормално. Това ме замисля, дали не е свързано някак със съединител и ск. кутия и с това че е 4х4: :icon_hmm:

Клапани и техните луфтове аз не съм регулирал, не зная и предния собственик да е.

Ще прегледам пак кабелите, пазя старите (трите са си здрави), ще сложа другите свещи (пазя ги за всеки случай, щото нищо им няма)и ще видим има ли разлика.

Колата има катализатор, не е махан, но в какво състояние е, не зная.

Благодаря на всички!

Някой с Еклипс 1 ако е имал подобни симптоми ще е полезен, защото мотора е същия.

Поздрави!

 

Аз го имам същия галант че и турбо дори....и имах същия проблем който си описал......при мене беше лампда сонда.За това по горе ти написах да е откачиш.и да видиш поведението на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз го имам същия галант че и турбо дори....и имах същия проблем който си описал......при мене беше лампда сонда.За това по горе ти написах да е откачиш.и да видиш поведението на колата.

Стефчо, знам, че имаш същият ГТИ (само че само с предно), даже сме говорили с теб по телефона преди време :icon_thumbup: .

Ще опитам и твоят съвет и ще пиша. Дядото не е умрял, бяга си във високите обороти, проблема е само в ниските.

Дано излезеш прав, защото ламбда сонда ми се струва по-евтино за смяна от ТПС.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тва чудо .. .

-Е тука си наистина много прав в израза "ЧУДО" , този галант наистина е бил техническо чудо в годините които е произвеждан а и в днешно време може да се наслаждаваме на невероятните технически и конструктивни решения вградени в това тяло!

-Имам един такъв галант на поддръжка в сервиза, само че е с 2.0 мотора 1990 год. и е с обикновенна газова(даденост, човека така я бартероса, за едно субару инпреза - преди две години).

-Та накратко казано,Още в далечната 1990 година ECU-то(Двигателния контролер)е конструиран с енергонезависима памет и с перфектни живи данни в реално време за 38-показатела и стойности! В тези същите години Тъпанарите от великата "бош" и пурвите им "сподвижници" от мерцедес и ваг групата се занимаваха и то насериозно със МЕХАНИЧНИТЕ инжекциони....- нас тях все още не им беше ясно как бе аджеба става тази магия пълна (секуенциална) електрическа инжекция!!!!.... Ама как да е :icon_rock: :icon_clap:

В заключени за колегата който търси помощ за своя хубавец галантец :mitsu-smiley: -Колега намери сервиз в който имат специално отношение към Японските автомобили, иначе казано Любов особенно към марката :mitsu-smiley: а също и познания и опит с тях, както и подходяшата диагностична апаратура специализирана за митсубиши.

И още нещо, няма да е лошо да се направи една лека профилактика на компщтъра(моторния), от личен опит знам че тези контролери след 15-17 годинки вярна служба се нуждаят от малко грижи

-Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif



Тъпанарите от великата "бош" и пурвите им "сподвижници" от мерцедес и ваг групата се занимаваха и то насериозно със МЕХАНИЧНИТЕ инжекциони....- нас тях все още не им беше ясно как бе аджеба става тази магия пълна (секуенциална) електрическа инжекция!!!!....


За определението "Тъпанари" съм склонен да се съглася, иначе през 1990 имат и те естествено мотор пълна инжекция, например VW код на мотора 2Е, провери го. Иначе освен механичния инжекцион, по това време масово са налагали моно-то, което не блести, но излезе надежна и що-годе икономична система..


sequential injection значава, че пръска цилиндър по цилиндър, сигурен ли си че това е случая с въпросния Mitsu мотор, а не пръскат и четирите инжектора едновременно или 2 по 2 .. :rolleyes: ..

Поздрав.
Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...