Премини към съдържание

Торк на Галант


mitko_had

Препоръчано мнение

При ВР4 е същия торка, дори е същата главина като на обикновенните, няма никакво усилване при тях, ако такава кола се кара всеки ден (или през ден ) на "ръчка" ,то най вероятно ще хвърли торка 2-3 пъти по бързо от обикновенния Галант...........проблема при тях е и в ск. кутия ,не само в торка,но нормално.......

 

Че кога си виждал торк на VR4? :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ремонтът е същият като на ЕА - галант. Проблемът е същият, цената за отстраняването - също.

Въпросът ми не беше да дадеш 40 000 лв. за гориво годишно, а дали има коли, които при средногодишен пробег от 33 000 км. са ок в първите 5 години от експлоатацията. И онтговорът е - нова гаранционна кола, ама избирана, щото и много нови и гаранционни си отвисяват по сервизите.

А иначе сигурно има коли, които се оценяват като изклюително здрави на възраст, на която в цяла Европа биха ги третирали като хвърлени отдавна.

 

С неговия пробег, Галант е идеалната надеждна кола!

Пичове, гледайте сега, реалностите при мен. Новата кола струва на месец, за 72 месеца планирана експлоатация (тотално, с всичко) колкото ми е струвал Галанта на месец, за 72 месеца тотално, при пробег около 2500км ма месец. Ниските експлоатационни разходи на новата компенсират напълно цената и, с много намален финансов риск. Основните разходи идват разбира се от горивото - с Галант дадох за 72 месеца 20 хиляди евро за бензин, сега разходът ми е грубо на половината, и не се налага да се тревожа на тема ремонти, поне близките 48 месеца, по договор. Остатъчна стойност след 72 месеца - поне 8-10к евро, спрямо няколко хиляди евро за обслужване и ремонти на Галант, естествено със знак минус (за да е в движение...!). Колеги, нека като съпоставяме цени, да гледаме разходите за целия срок на експлоатация, а не на отделен епизод в който колата е наскоро нахранена с хилядарки и седи некарана!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каталожните номера според Mitsubishi са различни, не ми се вярва разликата да е само в номерата.

 

Детайлите не за взаимо заменяеми естествено :icon_thumbup: , ВР валът е с по-голям диаметър, но проблемът с превъртането на щлиците го има в непроменен вид и на типтроника на ВР4. Освен него има и проблеми с управлението на кутията и някои механичи проблеми, непознати на ЕА типтрониците. Изобщо проблеми има много и разнообразни, а на кола с подобна мощност и на възраст към 15 години нещата са.... някак приключенски. Както и да е.

Иначе Агата е прав, така се правят сметките, но част от уравнението е различно на различните географски ширини...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Детайлите не за взаимо заменяеми естествено :icon_thumbup: , ВР валът е с по-голям диаметър, но проблемът с превъртането на щлиците го има в непроменен вид и на типтроника на ВР4. Освен него има и проблеми с управлението на кутията и някои механичи проблеми, непознати на ЕА типтрониците. Изобщо проблеми има много и разнообразни, а на кола с подобна мощност и на възраст към 15 години нещата са.... някак приключенски. Както и да е.

Иначе Агата е прав, така се правят сметките, но част от уравнението е различно на различните географски ширини...

 

От какво естество са проблемите с управлението?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е.. че тези сметки не звучат толкова приятно за заплатите в България.

 

Определено не звучат никъде добре!

Стряскат тези числа, но са факт. Гъзарията е скъпа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно за моята кола стана въпрос. Да, нахранена е с няколко хилядарки и сега се кара малко, но пък почти всеки ден. Причината за некарането е онази част от уравнението ;-) , а за "храната" - спането и прибързването при покупката.

Далеч съм мисълта да издигам модела на пиедестал и не това е темата. Ще кажа само, че "галантната школа" калява финансовия аспект на притежаването на автомобил откъм части и разход на гориво. Нататък каквато и кола да вземе притежател на галант, от която са се продали едни 20 000 в годината, нито резервните части ще стряскат, нито разхода на гориво, нито обичайната поддръжка.

Не мисля че едно 116d ще ме уплаши с части и обслужване, а все си мисля че това няма да стане и с 330д от новите, или някоя а6-ца 2005-2007-ма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ти ги ремонтираш, мислил ли как да се преправи, за да хване по-навътре шлиците и да не държи като болен ябълка, както е сега? Все трябва да може да се заздрави.

За съжаление от към торка нищо не може да се направи,тъй като тя главината си седи на точно фиксирано място, но от към ск. кутия може, но е скъпо...........като се смени първичния вал ( плътния ) с по дълъг такъв- около още 0.5 до 1 см(защото откъм торка има такава възможност да влезе още вала в главината......)........или пък да се удължи твоя си вал с пак толкова.......което и в двата случая поне за БГ си е само на теория оставят нещата........на практика няма кой да ги направи качествено.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

проблеми с управлението на кутията и някои механичи проблеми, непознати на ЕА типтрониците. Изобщо проблеми има много и разнообразни, а на кола с подобна мощност и на възраст към 15 години нещата са.... някак приключенски. Както и да е.

 

С управлението нямат проблем, това ,което ти наричаш проблем ,идва ето тези неща:

http://media.snimka.bg/s1/0230/026704141.jpg?r=0

 

И то не точно от тях, а вътре в "кутийката"...... :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест самите клапани не са проблем, така ли? Кво има в тая кутийка?

Да ,чисто електрически клапаните си бачкат , но..........много питаш вече........ :D Като отворим и твоята кутия ще видиш какво има в нея........ :lol: А ти само ще гледаш без да пипаш ,щото :tok: :tok: :hysterical:

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали на някои места правят зъбчатки за скоростни кутии? Е, не може ли да пробваме да направим по-дълъг вал там? Нещо във военния завод в Червен Бряг дали ще стане? В Плевен знам един, който ми разказа как прави зъбчатки за трансмисии, знаем и къде се закаляват. Ще стане по-здрав от яйце тоя вал :rolleyes:

Трябва да приказвам с 2-3 човека и ще те карам да пратиш един здрав вал да видим дали ще се направи същия, но по-дълъг с 10 мм и по-здрав.

 

Ако имаш снимка, пусни да видим за какво става въпрос. Само да не е много сложно, че е свързано с време и $$$. В крайна сметка да не стане така, че да не си струва (скъпо). После ще намерим някой ентусиаст да го строши и него и ще си седнем на д-тата.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали на някои места правят зъбчатки за скоростни кутии? Е, не може ли да пробваме да направим по-дълъг вал там? Нещо във военния завод в Червен Бряг дали ще стане? В Плевен знам един, който ми разказа как прави зъбчатки за трансмисии, знаем и къде се закаляват. Ще стане по-здрав от яйце тоя вал :rolleyes:

Трябва да приказвам с 2-3 човека и ще те карам да пратиш един здрав вал да видим дали ще се направи същия, но по-дълъг с 10 мм и по-здрав.

И пак няма да стане както трябва, но .......ако ти се занимава, няма проблем, те ако могат да направят вала, могат да направят и главинката по здрава и с по "дълъг" профил........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ,чисто електрически клапаните си бачкат , но..........много питаш вече........ :D Като отворим и твоята кутия ще видиш какво има в нея........ :lol: А ти само ще гледаш без да пипаш ,щото :tok: :tok: :hysterical:

 

Скъпо ли е поне :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скъпо ли е поне :)

Зависи ,ако е само за "профилактика" ,не, но ако си за оправяне , само с втора ръка от друга кутия или с нова, но там вече е безбожно скъпо.......

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление от към торка нищо не може да се направи,тъй като тя главината си седи на точно фиксирано място, но от към ск. кутия може, но е скъпо...........като се смени първичния вал ( плътния ) с по дълъг такъв- около още 0.5 до 1 см(защото откъм торка има такава възможност да влезе още вала в главината......)........или пък да се удължи твоя си вал с пак толкова.......което и в двата случая поне за БГ си е само на теория оставят нещата........на практика няма кой да ги направи качествено.....

Има и по лесен вариант, слагаш ръчна кутия и си решаваш проблема с превъртането на торка ..:lol:

После само веднъж на 10 години сменяш лагери на кутията и пак караш ..:drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Механичните трансмисии не се намират лесно, или греша? Особено изправните.

Който е свикнал само да дава газ и от време на време да мести ръчката с бутона отгоре напред-назад, няма да е много на кеф да му се сложи ръчна кутия в колата. За тяхно успокоение ще им напомня един факт - страшен кеф е да дадеш газ, да пуснеш съединителя на приплъзване, да се изстреляш напред и ускорението да прекъсва само при смяна на предавките. Е, няма да е мазно като типтроник и да се "реже" само с кик, но ... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А има ли такъв, който след рециклирането на торка, пак умира сравнително бързо. :icon_hmm:

Интересно, колко може да изкара след това приблизително, като км?

То ясно, че ще зависи от стила на каране, какво е положението в износването на вала и т.н. но все пак.

 

А към колегата, който пусна темата, къде ти правиха колата?

Видях, че по-рано пак си пускал тема и ще решили проблема, но не издържало и година. :icon_hmm:

Да разбирам, че само сте сменили торка с друг втора употреба, но без да е рециклиран?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Механичните трансмисии не се намират лесно, или греша? Особено изправните.

Който е свикнал само да дава газ и от време на време да мести ръчката с бутона отгоре напред-назад, няма да е много на кеф да му се сложи ръчна кутия в колата. За тяхно успокоение ще им напомня един факт - страшен кеф е да дадеш газ, да пуснеш съединителя на приплъзване, да се изстреляш напред и ускорението да прекъсва само при смяна на предавките. Е, няма да е мазно като типтроник и да се "реже" само с кик, но ... :)

 

Анди, аз преди време, като чуех автоматик и си виках, кой го кара тва, само девойките или тия дето ги мързи. После ми се наложи да карам служебна кола с автоматик и отначало пак на пук говорих, ам не ми харесва, викат ми като се качиш на автоматик, вече ще забравиш за ръчката, аз пак си казвах, глупости. Но с течение на времето наистина почна да ми допада и то чак до толкова, че сега да карам Галант с автомат. Не казвам, че всеки, който ще се качи на автоматик ще премине към него, но никога не знаеш докато не пробваш. :rolleyes: И двете си имат плюсове и минуси. :drinks:

А колкото до ръчните скорости, поправете ме ако греша, но не е ли съпоставима цената, ако ти се наложи да сменяш лагери, я синхронизатори има и съединител.

Другото, което лично мен ме дразни при Галантите с ръчни, че досега не съм чул и видял на живо, някой да не се оплаква с нещо по-скоростите си. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може да няма доволни. Поне на половината коли няма проблеми с механичните трансмисии. При мен си потропва нещо откъм кутията още като я купих, ама го усетих чак на 3 км. от покупката. Всичко платено, резервоара догоре - накъде да вървя?! В един момент реших да я закарам при приятел да я разглоби да не е да смеле нещо. Вика здрава ти е кутията, нищо й няма. А аз - абе ромоли нещо - тък-тък-тък... едно глухо, особено на първа. На ІV-та и V-та и задна го няма. Буквално на бял чаршаф (не се базикам) я порцира пред мен част по част. Дори лагерчетата под зъбчатките на предавките извади, измихме ги перфектно с бензин, гледахме ги срещу слънцето за някое петънце, шупличка... Ми! Всичко като ново. Единствено едното легло на лагер на диференциала беше охлабило (твърде лесно влизаше лагера) и го направихме да влиза като другите. Какво да правя, сглоби ми я и така си я карам. Този "шум" си го има и не е мръднал. После давах мръсна газ да "роди" белким видя какво е било, ама само затърках гумите и изгорих бензина.

 

Карал съм автоматик. Даже галант V6 съм карал и си предпочитам ръчката. Автоматът за мен е един много скъп агрегат в една кола (той всъщност е най-скъп от всичко по колата, в т.ч. и от двигателя), който може да ме изненада неприятно. За хора с тънък бюджет това е сериозен риск. Друго щеше да е ако можех да извадя едни 70-80 хил. лв. за бегачка с доказан произход и малък пробег, нова година. Има още много боб да изям докато реша да си позволя колата да сменя вместо мен. Наистина има неустоим чар в това да даваш газ на 7-степен типтроник, който се задвижва от двигател със сериозна мощност и ти държи под 2000 оборота на 140 км. при 4х4 задвижване. Ето това е готиното на автомата :-).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

А колкото до ръчните скорости, поправете ме ако греша, но не е ли съпоставима цената, ако ти се наложи да сменяш лагери, я синхронизатори има и съединител.

 

Не е съпоставима, ръчката е по евтина за обслужване, а колкото до съединителя, той е в рамките на 240- 350 лв. но се сменя веднъж на 150- 200 000 км.. През това време трябва да смениш 3 пъти масло и филтър на автомата, а само една смяна е колкото съединителя на ръчката ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Като стана дума, съвсем нетематично, да изразя накратко размисли и страсти :)
Аз предпочитам механиката пред електрониката :). И ако предположим, че МТ е чиста механика, а АТ е механика, но обременена с доста електроника, предпочитам МТ :)
Чист и прост принцип, който ме улеснява при избора, дава ми увереност и ме кара да дишам спокойно :D
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако успееш да изкараш 150К км с един съединител на VR-a, ще ти подаря един. :)

Аз ще изкарам и 200, :P виж ако е жена шофьора, може и 100 да не изкара, :D но с колегата говорим за стокови Галанти, не за самолети ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...