userone Публикувано 12 ноември 2012 Сподели Публикувано 12 ноември 2012 Здравейте, в движение ми светнаха две сигнални лампи - червената SRS и оранжевата за чек (диагностика). Промяна във вървежа няма. В един .pdf прочетох, че SRS свети при няколко различни случаи - проблен в еърбеците, проблем в датчиците в предната броня (за удар), проблем в натягащите механизми в коланите. Някакви идеи ??? На друг някой случвало ли се е подобно нещо ??? Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 12 ноември 2012 Сподели Публикувано 12 ноември 2012 Само диагностика Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
userone Публикувано 13 ноември 2012 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2012 Проблемът вече е решен. Без диагностика, но с благодарности на руския и френски форуми. Колегите оттам препоръчват внимателно да се проследят следните връзки : кабели, куплунг и механично закрепване на датчика в предната борня (и странични врати, ако има там), кабели и връзки в основата на затягащите механизми на коланите, датчик към педала на спирачката (само в отделни модели с автомат го има). След това диагностика и т.н. При мен се оказа механизма на шофьорския колан. Височината на горната скоба (водач или както там е) се регулира, при мен винаги а карано в най-долното положение, а аз, като я купих, я промених (преместих) в средно положение. От това явно коланът не се е "обирал" правилно. Следваха няколко по-рязки дръпвания, разпъвания и отпускания и SRS изгасна. За по-сигурно отворих кората и допълнително раздвижих механизма. Това беше всичко. Проблемът е решен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 ноември 2012 Сподели Публикувано 13 ноември 2012 CHECK-a е диагностична лампа за двигателя, SRS-а е система за безопасност. Единственното общо нещо между тях, е че седят монтирани в една кола.....нищо друго. Съответно шанса да светнат двете лампи едновременно е точно толкова, колкото да падне слон от небето. Относно проблема......даже не си и мислете че е оправен.Първото нещо което е грешки в SRS системата немогат да се изтрият без диагностичен компютър, колкото и да му се иска на човек. Така че от разпъване на колана половин час или един ден, резултата щеше да е един и същ.....Лампата никога няма да загасне сама.Моят съвет е идете на диагностика имате някакъв проблем с двигателя, и някой хитър джамбазин е вързал двете лампи една за друга.....ТОВА МОЖЕ ДА Е ЕДИНСТВЕННАТА ПРИЧИНА за едновременното светване. Което пък от своя страна значи че имате и проблем с SRS-a, иначе свързването на лампите щеше да е безсмислено. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 13 ноември 2012 Сподели Публикувано 13 ноември 2012 CHECK-a е диагностична лампа за двигателя, SRS-а е система за безопасност. Единственното общо нещо между тях, е че седят монтирани в една кола.....нищо друго. Съответно шанса да светнат двете лампи едновременно е точно толкова, колкото да падне слон от небето. Относно проблема......даже не си и мислете че е оправен.Първото нещо което е грешки в SRS системата немогат да се изтрият без диагностичен компютър, колкото и да му се иска на човек. Така че от разпъване на колана половин час или един ден, резултата щеше да е един и същ.....Лампата никога няма да загасне сама.Моят съвет е идете на диагностика имате някакъв проблем с двигателя, и някой хитър джамбазин е вързал двете лампи една за друга.....ТОВА МОЖЕ ДА Е ЕДИНСТВЕННАТА ПРИЧИНА за едновременното светване. Което пък от своя страна значи че имате и проблем с SRS-a, иначе свързването на лампите щеше да е безсмислено. Напълно съм съгласен с Милен,колкото и да ни се искаш SRS лампата,няма как да я изгасим само с гледане и добри пожелания. Джамбазите са ти завързали двете крушки,за да се вижда,че има крушка SRS,за да не се задават неудобни въпроси. Иди при някой,който се занимава с японски автомобили,иначе ще я гледа като голям камък и няма да може да я закачи на компютър. Лошо е да ти разбиваме кефа толкова бързо,но за съжаление това е реалността. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
userone Публикувано 13 ноември 2012 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2012 Колеги, тука джамбазин не е играл. Колата е купувана от Балкан Стар през bay-back, карана е от 2003 до преди месец от мой близък приятел, със сервизната книжка е ... Не съм казал, че няма да има диагностика. Да, ще има, записал съм час за четвъртък. Чекът досега е светил, само когато е трябвало да се подменя ламбда-сондата (2 пъти), когато е сменян ламбда контролера и стъпковото моторче на газовата и когато е карана извън БГ с кофти бензин. Напълно съм съгласен, че чек-а е нещо необходимо. Все пак в поста съм написал, че SRS е изгасен. Не и чек-а. Ясно ми е, че в комп-а има записана грешка (-и), която трябва да се види. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 13 ноември 2012 Сподели Публикувано 13 ноември 2012 (редакция) Ти си много упорит. SRS НЕ МОЖЕ ДА СЕ УГАСИ БЕЗ ДИАГНОСТИКА. Само с комп с подходащ софтуер може да се изчисти грешката, щом веднъж е записана Редактирано 13 ноември 2012 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kriooirk Публикувано 30 ноември 2012 Сподели Публикувано 30 ноември 2012 За да не създавам нова тема пиша в темата на колегата за което се извинявам И при мен светна SRS-са, но при поставяне на аларма. Преди това нямаше проблем. Човека който постави алармата каза, че когато е проверявал някаква клема е докоснал една със пробната лампа някакъв кабел и съответно компа е записал грешка заради промяна в съпротивлението. Не знам дали това е така, но трябва да си оправя този проблем. Моля за съвет къде да отида на диагностика да изчистят грешката. и все пак някой може ли да каже долу-горе колко коства това удоволствие ... благодаря предварително колеги Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 30 ноември 2012 Сподели Публикувано 30 ноември 2012 За да не създавам нова тема пиша в темата на колегата за което се извинявам И при мен светна SRS-са, но при поставяне на аларма. Преди това нямаше проблем. Човека който постави алармата каза, че когато е проверявал някаква клема е докоснал една със пробната лампа някакъв кабел и съответно компа е записал грешка заради промяна в съпротивлението. Не знам дали това е така, но трябва да си оправя този проблем. Моля за съвет къде да отида на диагностика да изчистят грешката. и все пак някой може ли да каже долу-горе колко коства това удоволствие ... благодаря предварително колеги Най - масовата цена за махане на грешка е 30 лева. Ако искаш да ти кажа един майстор който ги маха, пиши на лично : ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 1 декември 2012 Сподели Публикувано 1 декември 2012 Моля за съвет къде да отида на диагностика да изчистят грешката. и все пак някой може ли да каже долу-горе колко коства това удоволствие ... благодаря предварително колеги Здравей колега, свържи се с колегата DJ Tymbi . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kriooirk Публикувано 3 декември 2012 Сподели Публикувано 3 декември 2012 Благодаря на отзовалите се Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
userone Публикувано 6 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 6 декември 2012 (редакция) Цветомузиката при мен продължава с пълна сила. Което е по-характерно : в компа няма записани грешки. С и без светещи SRS и Engine няма разлика във вържежа и на газ и на бензин, няма разлика в разхода, няма разлика в изгорелите газове. С диагностиците във BOSH сервизите вече сме първи приятели, с колегите им в БалканСтар - също. Няма и няма проблем. И така ,когато и както реши сутрин или свети, или не свети. Понягога свети 2-3 дни, понякога не свети цяла седмица. Зареждах различни бензини, различни газ-станции - няма разлика. Разхода ми е константен 11.2 газ / 8.4 бензин идеален център София /2500 км изминати през последния месец/. Почвам да си мисля за т.нар. "кабелен синдром", т.е. някъде нещо прехвърля едни 12 волта директно към сигналните лампи без намеса на компа. Затова реших да карам така без да се притеснявам, ако има проблем, все някъде ще избие, ако няма, поне няма да се набутвам с излишни процедури и тестове. Редактирано 6 декември 2012 от userone Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 7 декември 2012 Сподели Публикувано 7 декември 2012 Така,знаеш ли кой е единствения вариант да ти светне лампата SRS и да нямаш записана грешка в SRS! компютъра-когато ти е откачена буксата на същия компютър и по този начин няма къде да запише грешката.Сигурно са ти проверили компютъра на двигателя за грешки и са ти казали,че няма. Ако мислиш,че само ти пишем глупости,ако сваляш таблото с инструментите,погледни от страната на спойките за кабелчета или скоро запоявано,даже ако направиш някоя снимка и я качиш тука ще е още по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meshenaskara Публикувано 30 декември 2013 Сподели Публикувано 30 декември 2013 И все пак причината да светне тази лампа разбра ли се каква е, или просто се изчисти с компютъра и повече не светна....Защото и аз имам такъв проблем, и при мене светна от нищото и неще да гасне и ще трябва да ходя на диагностика. Обаче сигурно ли е че като им дам 30-40 лева и ми угасят лампата (ако въобще успеят) после няма да се включи пак и да съм си дал парите на вятъра :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 30 декември 2013 Сподели Публикувано 30 декември 2013 И все пак причината да светне тази лампа разбра ли се каква е, или просто се изчисти с компютъра и повече не светна....Защото и аз имам такъв проблем, и при мене светна от нищото и неще да гасне и ще трябва да ходя на диагностика. Обаче сигурно ли е че като им дам 30-40 лева и ми угасят лампата (ако въобще успеят) после няма да се включи пак и да съм си дал парите на вятъра :icon_hmm: С диагностиката, трябва да ти видят грешката каква е, SRS може да светне и от ниско напрежение в акумулатора, в даден момент.Не виждам как някой може да ти гарантира, че няма да ти светне отново, при нова, или същата грешка......, освен да ти махнат лампата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay24hs Публикувано 8 юни 2019 Сподели Публикувано 8 юни 2019 Здравейте, писах и на друго място във форума по същата тема. При мен /Mitsubishi Space Star 1,9 d srs лампата започна да свети непрекъснато след свалянето на предните седалки за пране. Та, възможно ли е причината да е механична и лесно поправима, или без чистене на грешки няма да се размине ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 9 юни 2019 Сподели Публикувано 9 юни 2019 Без седалки не се дава на контакт и не се пали колата, колега. Ако е неизбежно, се откача буксата на SRS компютъра и като се сложат седалките, чак тогава се закача. Иначе без диагностика, няма да изгасне лампата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wimoweh Публикувано 13 юни 2019 Сподели Публикувано 13 юни 2019 Здравейте, писах и на друго място във форума по същата тема. При мен /Mitsubishi Space Star 1,9 d srs лампата започна да свети непрекъснато след свалянето на предните седалки за пране. Та, възможно ли е причината да е механична и лесно поправима, или без чистене на грешки няма да се размине ? Провери, дали са закачени буксите на датчиците в седалките при мен са едни червени. Пробвай да ресетнеш: с откачане на акумулатора и 30 сек дръж спирачката натисната (за да разреди остатъчните напрежения през крушките на стоповете). Дори я остави да пренощува без акумулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 13 юни 2019 Сподели Публикувано 13 юни 2019 (редакция) Провери, дали са закачени буксите на датчиците в седалките при мен са едни червени. Пробвай да ресетнеш: с откачане на акумулатора и 30 сек дръж спирачката натисната (за да разреди остатъчните напрежения през крушките на стоповете). Дори я остави да пренощува без акумулатор.... Тая простотия няма да проработи !!!SRS системата не е "проста" ! То, и така трябва да е, щото спасява живот (принципно)! И не всеки трябва и може да базика там.Стопове и "крушки на спирачките" - нямат връзка със SRS системата...(в случая)Wimoweh, уверен ли си в това, дето си написал ?---------------------------------Проверка за грешки в SRS системата и чистене с подходящ сканер (с Елм-ове разни и други пръчки-няма да стане...!!!)Кадърни мас'тори във форума има !Успех ! Редактирано 13 юни 2019 от George_B Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.