Имам преки впечатления от бензинови 0,8; 1,0; 1,1; 1,3; 1,5; 1,6; 1,8; 2,0 и 1,6; 1,8; 2,0; 2,2; 2,5, 2,0Т; 2,5Т дизелови автомобили - за съжаление не само японски. Мога да твърдя, че от еднакво купе при различни двигатели можеш да докараш един и същи разход, но с промяна на типа каране. Разликата е, че 0-120км/ч с педала в ламарината на старта 2,5Т (крайслер вояджър) източва видима част от резервоара, а 0,8 (матиз) в режим "суперспорт" вдига разхода с 2 л/100км. Според моите лични впечатления с различни по кубатура и размери автомобили разхода е пряко свързан с начина на каране. Стоповете са тези, които харчат най-много гориво. Разликата между обема в гориво се усеща главно докато двигателя достигне работна температура. Оттам нататък всичко е динамика и аердинамичност. Колкото по-голям е двигателя толкова по-дълбоко бърка педала на газта. Знам, че темата е стара, и все пак може да помогне на някой: Относно 1,3 или 1,6 трябва да се има в предвид начина на каране. За градско каране с предимно 1 човек - 1,3 е за предпочитане, загрява по-бързо, няма как да гори адски много, ако искате моментно повече мощност просто вдигнете оборотите, никоя "японка" няма да ви се разсърди, всичките над 3500RPM се чустват в "свои води". За 1,6 специално за Space Star и тази седмица няма да имам преки впечатления, но съм запознат с :mitsu-smiley: и знам какво да очаквам. Това е моят двигател. Впечатлиха ме: възможност за поставяне на газово, разхода в градски условия при разумно шофиранe и аванс в конете при нужда, и това без драстично увеличаване на данъка. Ако ви притеснява издръжливостта: мои познати купиха от мен VW GOLF1 1,6D 89г - за две години не приличаше на кола на 5-тата беше за скрап със 180хил км след ремонт. Преди 3 години купиха :mitsu-smiley: Colt 1,3 - 94г каран дотогава от майка ми (гарнитура, тампони на задния мост). Скъсаха болт на задната гума от стягане и някакси прецакаха два газови изпарителя. Смяна на дистрибуторната капачка (беше на доизживяване още при нас, но тогава се намери 2-ра употреба), кръпка на гърнетата, предпазител на стъклата и две лампи за фаровете. Това е всичко ,което е правено по този колт за 280х.км, на които го продадохме.