Blafiora Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Здравейте колеги. Имам някакво тракане в таблото. Проблема е някъде близко да часовника. Тракането се усеща като някаква ламаринка, която си вибрира. Когато чукна с рака таблото пред часовника се чува този звук. Интересувам се от къде точно да захвана и как да отстраня проблема. Предполагам трябва да се свали таблото където е климатроника. Интересува ме как да го сваля без допълнителни поражения Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Здравейте колеги. Имам някакво тракане в таблото. Проблема е някъде близко да часовника. Тракането се усеща като някаква ламаринка, която си вибрира. Когато чукна с рака таблото пред часовника се чува този звук. Интересувам се от къде точно да захвана и как да отстраня проблема. Предполагам трябва да се свали таблото където е климатроника. Интересува ме как да го сваля без допълнителни поражения Здравей, ако искаш да свалиш централната конзола, първо махаш панела под скоростния лост, мисля че се държеше на три щипки, надигаш леко първо от преднатата страна докато освободи. После ако имаш сд или касетофон го махаш и от дупката издърпваш конзолата първо от единият край после другият общо се държи на 6 щипки разположени по 3 от всяка страна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Мисля че конзолката под скоростния лост (от центр. конзола до подлакътника която е) се надига първо от задния край и като откопчае я дърпаш към теб. След това с не много широка права отвертка и едно тънко парцалче върху повърхността й подпъхваш горния край на централната конзола. Две щипки са отгоре, две в средата и две най-отдолу.Просто преместваш двете настрани да не ти пречат - и тази около лоста и централната. Само ще извадиш гумения гофриран маркуч (обикновено е бял на цвят), който влиза в пулта на климатроника. Просто е твърде къс и няма да можеш да бъркаш навътре. Кабелите на пулта и на запалката не ги разкачвай, само леко отмести настрани колкото да си светкаш там.СД-то ще ти пречи най-вероятно. Аз съм с 2ДИН и съм забравил вече чекмеджето под СД-то как се развиваше, но май бяха две винтчета. Като си махнал СД-то и това чекмедже, се отваря 7-инчова пролука и дано през нея намериш полтъргайста, който те тормози. Не съм свалял часовника и не мога да ти кажа оттам дали не може да се види и бръкне. При сглобяването на центр. конзола първо закопчай горните щипки, след това средните и накрая долните. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Колегата не иска ли да сваля часовника а не централната конзола? Зад конзолата няма какво да трака. Там е кухо а останалото са кабели които са навързани на снадки. Часовника до колкото помня се надигаше нагоре и така се сваляше, не съм го правил още, но мисля че така става... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Колегата не иска ли да сваля часовника а не централната конзола? Зад конзолата няма какво да трака. Там е кухо а останалото са кабели които са навързани на снадки. Часовника до колкото помня се надигаше нагоре и така се сваляше, не съм го правил още, но мисля че така става... Така е ама под него има едно още по-голямо нищо . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 1 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Ако правилно разбирам тракането няма да е зад конзолата така ли ? Смисъл трябва да разбера къде точно трака. Когато чукна пред часовника се чува. Някакви идеи от какво може да е. Смисъл ако няма нужда от сваляне на конзолата въобще да не се занимавам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 1 октомври 2012 Сподели Публикувано 1 октомври 2012 Ако правилно разбирам тракането няма да е зад конзолата така ли ? Смисъл трябва да разбера къде точно трака. Когато чукна пред часовника се чува. Някакви идеи от какво може да е. Смисъл ако няма нужда от сваляне на конзолата въобще да не се занимавам Много е вероятно примерно предишния собственик като е разглобявал нещо по таблото да е счупил някоя от щипките на таблото или да е изпуснал някой винт вътре и да не е могъл да го извади а може и просто някой недобре затегнат винт да е и от вибрациите да резонира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 2 октомври 2012 Сподели Публикувано 2 октомври 2012 Ако правилно разбирам тракането няма да е зад конзолата така ли ? Смисъл трябва да разбера къде точно трака. Когато чукна пред часовника се чува. Някакви идеи от какво може да е. Смисъл ако няма нужда от сваляне на конзолата въобще да не се занимавамНе мога от разстояние да преценя какво трака, може да са много неща, ти трябва да фиксираш от къде идва точно тази вибрация, ако искаш извади часовника, това става много лесно като се надигне нагоре, под него обаче нямаш никакъв достъп. Според мен пробремът може да го доловиш след, като махнеш конзолата там имаш достъп отдолу. Да панела под скоростния лост се вади отзад първо от страната на задните седалки, както Анди е споменал. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 2 октомври 2012 Сподели Публикувано 2 октомври 2012 Може да направиш Видео как го удряш и трака и така да преценим хаха :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 октомври 2012 Сподели Публикувано 2 октомври 2012 Пропуснал съм да кажа при сглобяването на двете конзолки първо да качнеш тази при ск. лост и тогава централната. Пъхаш предния й край и сглобяваш задния както си го махнал. Чувал съм всякакви истории за "полтъргайсти" - от изпуснат гаечен ключ, отвертка, през винт та до ключове за вкъщи. Последните забравени под някоя хартийка в отделението пред подлакътника са ме вкарвали в недоумение какво пък сега се разклопа. По принцип не е типично за нашите коли да издават паразитни шумове, като скърцания, пукания, дрънчене и др. от цялото табло и въобще на всичко в купето. Сега и да се разшумоли нещо мисля им е простено. Станаха доста възрастни е не през малко трапове са преминали. Някои имат полтъргайст още като нови (още на първата седмица), други след година или две... Галант няма най-съвършената сглобка на света, но е много добре проектирана и замислена кола. Даже са я и направили хората. Друг е въпросът, ако някой е разглобявал там преди теб, дали е сглобил всичко както си е било. Виждал съм много майстори да "побългаряват", т.е. да си улесняват работата и да не сглобяват както му е ред. Като чуя "Ще кара и така" ми идва да му претопля вратЪ. Това значи, че нещо много не е наред в това, което "поправя". Или с груба сила като не знае как се разглобява нещо да почне да скубе, да тегли, да изпотроши щипки и пластмаси и да ти събере колата с останали "резервни" части, изпуснали резби, отрошени ушета и пр.Най-добре намери някой, който обръща дирекции на коли, качи го в колата и нека той да намери причината. Ако е изнервен или бърза да върши други задачи, по-добри си тръгни и иди по-късно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 2 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 2 октомври 2012 (редакция) Мисля че цялата работа идва от самия часовник. Днес го извадих и побългарих.. 1 парче дунапрен. Мисля че тракането се махна, но не съм я карал след това ) Дано не се стига до сваляне на конзолата. Иначе идеята да направя видео как удрям таблото ми допадна .. хаха ))) Редактирано 2 октомври 2012 от Blafiora Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 2 октомври 2012 Сподели Публикувано 2 октомври 2012 (редакция) Пропуснал съм да кажа при сглобяването на двете конзолки първо да качнеш тази при ск. лост и тогава централната. Ъъъ, грешно! В обратния ред ще стане доста по лесно. А шума по таблото на колегата може да е и от кабелчето на часовника, както може да бъде и онова неприятно дрънкане от централните духалки, което се среща на много от нашите коли, но само при пуснат вентилатор. Редактирано 2 октомври 2012 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 3 октомври 2012 Сподели Публикувано 3 октомври 2012 Ъъъ, грешно! В обратния ред ще стане доста по лесно. А шума по таблото на колегата може да е и от кабелчето на часовника, както може да бъде и онова неприятно дрънкане от централните духалки, което се среща на много от нашите коли, но само при пуснат вентилатор. Казваш,че от кабела за часовника,който опира във въздуховодите,се получава тоя гаден шум от листа в централните духалки,така ли ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 3 октомври 2012 Сподели Публикувано 3 октомври 2012 Казваш,че от кабела за часовника,който опира във въздуховодите,се получава тоя гаден шум от листа в централните духалки,така ли ? Не съм казал такова нещо. Просто написах тези неща, като два отделни жокера, за това къде да се търси проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 6 октомври 2012 Сподели Публикувано 6 октомври 2012 Щеше ми се нашите коли да не издават паразитни шумове както казва колегата Анди отгоре, но за съжаление е така! Последните дни ме отядоха почти тотално от този ГАЛАНТ във връзка с това. От както съм я взел (Фев-и мес.) имам абсолютно същия проблем както колегата който е почнал тази тема - Дрънчащ шум идващ от дясно на панела с часовника някъде отдолу под таблото. Брутален е! Чува се при минаване през неравности независимо от пусната или спряна вентилация. За мен това е някоя нагла дребна пластмаса или болтче (определено не ми звучи като кабел) която се е потрошила и си лангърка някъде в кухините отдолу под таблото. Не знам какво е, но на фона на другите ми по-болящи кахъри на последък ако го няма ще смятам че 50% от повредите ми са отстранени! Не зная как да стигна до това място и дали през централната конзола ще стане?? Пада се точно някъде между часовника и лявата страна на AIR-BAG-а или нещо такова. Мислих си дали цялото табло даже не трябва да се вдига за да се огледа въпросното място?? Имам и още два проблема със дразнещи звуци, които превръщат карането на тая кола в системен тормоз вече - от шибедаха, и от дясна предна врата, но за тях в по-конкретни теми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 6 октомври 2012 Сподели Публикувано 6 октомври 2012 (редакция) не съм казвал "не издават" паразитни шумове, а че не е характерно за модела като проблем. Повечето коли у нас вече имат такъв проблем. Има коли, в които след няколко годинки експлоатация по равен асфалт рядко има пластмаса, която да не напомня за себе си в движение. За сравнение има галанти на близо 15 години и 200 000+ км, в които чуваш гуми и вятър и нищо повече.На мен от време на време ми поскърцва седалката. Странно е предвид килограмите ми и как сядам и слизам от колата. Не се хвърлям със сила на седалката, а си сядам нормално и то без да си помагам с гръб при наместването. От предната дясна врата има едно леко неритмично чаткане все едно парче стиропор има вътре и се кандалика с 1-2 см. луфт в двете посоки.И от трето място - между таблото и стъклото понякога нещо скърца сякаш се допират повърхностите на таблото и стъклото. Аз не съм сменявал филтъра на купето, но той не се ли намира точно там, откъдето чувате шумовете - между часовника и лявата страна на еърбега? Пробвай оттам да почнеш. Редактирано 6 октомври 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 6 октомври 2012 Сподели Публикувано 6 октомври 2012 Като махнеш пластмасите в краката на пътника и жабката и се открива достатъчно място за всякаква интервенция. Централната конзола може да не се маха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blafiora Публикувано 6 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 6 октомври 2012 Колеги.. за всякакви шумове, тракания, скърцания, има решение... Просто по силна музика и проблема изчезва. ))) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 7 октомври 2012 Сподели Публикувано 7 октомври 2012 Колега, прав си до някъде ама ако караш опел кадет или нещо от тоя калибър. Поне за мен ако е кола като Галант музиката трябва да е мъркането на двигателя и най-много шума на вятъра :icon_blush: не че искам да звуча песимистично. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 7 октомври 2012 Сподели Публикувано 7 октомври 2012 Моята си е точно такава :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Suppressing_5RE Публикувано 7 октомври 2012 Сподели Публикувано 7 октомври 2012 "Хвала на такиви люде" :D , ама моята не е - не още. Поогледах днес по-сериозно мястото. Свалих жабката поопипах отвътре, въпросното място си е част от вентилацията. Някакво кухо тяло със странна форма направено е от една такава гъвкава пластмаса. Намира се зад air-bag-a обаче и въобще си нямам и на идея как да стигна до него, камо ли да го разглобя за да видя каква джаджа причинява лупуртията. Там ли трябва да се намира въпросния филтър на купето!? Ако е така как се отваря за да се смени примерно !? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 8 октомври 2012 Сподели Публикувано 8 октомври 2012 "Хвала на такиви люде" :D , ама моята не е - не още. Поогледах днес по-сериозно мястото. Свалих жабката поопипах отвътре, въпросното място си е част от вентилацията. Някакво кухо тяло със странна форма направено е от една такава гъвкава пластмаса. Намира се зад air-bag-a обаче и въобще си нямам и на идея как да стигна до него, камо ли да го разглобя за да видя каква джаджа причинява лупуртията. Там ли трябва да се намира въпросния филтър на купето!? Ако е така как се отваря за да се смени примерно !?http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=10074 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Valchanov Публикувано 13 октомври 2012 Сподели Публикувано 13 октомври 2012 Провери дали шума не идва от пластината която държи жабката под CD-то, моята имаше такъв проблем и се оправи доста лесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 (редакция) Напоследък паразитните шумове взеха много да ме дразнят. Много е гадно да караш в окопите. Просто няма един метър равно. Като дам 247 лева за данък и наум изкарвам целия арогантен репертоар, на който съм способен :mad: - давам пари за път и същевременно си троша всеки ден колата. Ако има подскачомер ще се строши за една седмица.1. Има някакво скърцане пред мен между таблото е стъклото. Такова чувство имам.2. Седалката ми си поскърцва и тя чат-пат. Това го преживявам някак и е въпрос на време да го отстраня, ако ще да я заваря с телоподаващото, ха-ха.3. Нещо между централните духалки и часовника свири като щурец - хри-хри-хри... знаете какво имам предвид. За тези, които не са чували щурец, не мога да го обясня 4. В дясна предна врата сякаш нещо се кандалика наляво-надясно. Като парче стиропор, което се е разлепило и се удря ту в кората на вратата, ту във вътрешната ламарина на вратата. Хайде и това мога да го преглътна. Обаче прибавяйки цялата какофония от звуци в движение, дясната ми ръка сякаш инстинктивно и неконтролируемо тръгва да пуска нещо да свири. Каквото и да е, само да притъпи това нещо.5. На климатик нещо зад централните духалки дрънчи много дразнещо и непрестанно. Дисгастин :help: ! Това клапа ли е да го web@?6. О, имам и шесто - предната дясна духалка (основата й за таблото). По неравен път, по-точно грапав и особено на паваж дрънка та се цепи. Нещо за укрепване да предложите? Въпрос № 1: Как да спра тракането на проклетата клапа докато работи климатика?Въпрос № 2: В краката на шофьора има ли кори вдясно долу ниско към централната конзола, защото като се завирах да търся диагностичната букса видях, че там е голо като пушка и се виждам разни карантии :icon_doh: Въпрос № 3: Трудно ли се разтапицира плюшен салон и с какво да изпера тапицерията щото не вярвам германко да е бил чистник? Редактирано 8 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 8 Май 2013 Сподели Публикувано 8 Май 2013 И в моята предна лява врата нещо понякога много досадно припуква с различен нюанс на звуци, дразни ме, щото в общи линии това е което шуми по колата, като изключим характерните за комбито звуци от багажника... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.