Премини към съдържание

Дизелът при другите японски марки


Препоръчано мнение

Дай го насам туй олио, пък ти си се смей на воля .. И клипче ще ти направя после как го гори без да пуши, нали не си виждал такъв дизел ..:D

Нещо до Варна щяхте да ходите, после стана до Елин Пелин :) нещо страх те хвана, че ако караш до Варна с темпото на Росен и цял резервоар няма да ти стигне ..:lol:

Айде недей и ти като онези 12 годишните дето даваш за пример, да ни обясняваш колко гори бензинов галант, щото по една случайност и ние сме го карали ..:D

Варна е далече, може Бурас. Скорост 140 км.ч. Пълно- пълно. Това е най-добре за бензина, ако има резки изправарвания разликата се вдига в полза на нафтата. Може шумомер да вземем също и противогази :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Минете пътьом да ме вземете и мен, да се повозя. :)

Ицо, колко кила си? :icon_thumbup: И при кого искаш да се возиш? :icon_thumbup:

Почвам да свалям седалки, резервна гума и прочее:-)

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Варна е далече, може Бурас. Скорост 140 км.ч. Пълно- пълно. Това е най-добре за бензина, ако има резки изправарвания разликата се вдига в полза на нафтата. Може шумомер да вземем също и противогази :icon_angel:

 

И тресомер също. :lol:

И малко олиице от фритюрника - да имаме зор заман по пътя.

 

Сега сериозно. Към всички!

Вземете се малко в ръце и стига цапахте темите, че майтап, майтап, ама форума стана някакви глупави детски мнения и започнахме да се излагаме всичките.

Всяка тема стана бензин срещу дзиел, Хонда срещу Мицубиши и т.н.

Обезличаваме доста теми, а целта е друга.

Но най-много ме притеснява факта, че пак започнахте да си го мерите някой хора, а на напоследък се взехте и на сериозно.

Значи форума е за марката Мицубиши, и ако някой си е купил друга марка кола, чий го дири тука.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И тресомер също. :lol:

И малко олиице от фритюрника - да имаме зор заман по пътя.

 

Сега сериозно. Към всички!

Вземете се малко в ръце и стига цапахте темите, че майтап, майтап, ама форума стана някакви глупави детски мнения и започнахме да се излагаме всичките.

Всяка тема стана бензин срещу дзиел, Хонда срещу Мицубиши и т.н.

Обезличаваме доста теми, а целта е друга.

Но най-много ме притеснява факта, че пак започнахте да си го мерите някой хора, а на напоследък се взехте и на сериозно.

Значи форума е за марката Мицубиши, и ако някой си е купил друга марка кола, чий го дири тука.

Ааа държим по един галант, че да разваляме дисциплината:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мхъм....

Гледам, мерите си го/разхода/, основно собственици на Галанти. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Няма ни един чорбаджия на Каризма Джедайка...

Що ли?

Леко подозрение ме обзема, че не смеят да пишат за разхода си - щото ще помислите че ви майтапят на едро.... http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_tongue.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега сериозно. Към всички!

Вземете се малко в ръце и стига цапахте темите, че майтап, майтап, ама форума стана някакви глупави детски мнения и започнахме да се излагаме всичките.

Всяка тема стана бензин срещу дзиел, Хонда срещу Мицубиши и т.н.

Обезличаваме доста теми, а целта е друга.

Но най-много ме притеснява факта, че пак започнахте да си го мерите някой хора, а на напоследък се взехте и на сериозно.

Значи форума е за марката Мицубиши, и ако някой си е купил друга марка кола, чий го дири тука.

Колеги, отново благодаря за участията. Научих доста полезна информация от темата и доста странична информация, която беше интересна :D

Аз стигнах до своите заключения, които ще спестя.

Предлагам темата да се заключва, за да бъде систематизирана и подготвена за идните поколения (да мислим градивно) ;)

Аз ще внимавам какви теми пускам, понеже разбрах как се разпалва огИн във форума :D

 

ПП: Само последното изречение малко не ми е ясно - значе ли, че ако продам Мицка и купя Ваген, ще ми заличите профила? :)

Въпроса е риторичен - ясно, че имат и феновете място тук, все пак заглавието е "Фен клуб" :). А и аз още съм фен, не съм ѝ се нарадвал... пък и не мисля да я продавам някога... :yes3:

BigBoss може би имаше предвид, да не говорим врели некипели за други марки, а пък темата е в разрез с това правило (освен това е почти 10 стр.)... което говори само за безкрайната ви толерантност (имотикон = мили очи :-)). И всичко много хубаво, не можах да разбера, що обърнахме нещата дизел с/у бензин (това вече е офф-топик), всичко друго си беше горе-доле в час :).

 

:icon_n_hug:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би, защото последните бензинови двигатели с турбо, по нищо не отстъпва на дизеловите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би, защото последните бензинови двигатели с турбо, по нищо не отстъпва на дизеловите.

Не знам дали това е причината, а тук не става въпрос за последни модели коли, а за коли 2-3000 евро. :)

И стига с това турбо вече, няма да купувам кола с турбо, а кола с енджиййн. Не турбото прави колата, а мотора. Турбото е една екстра ;). Като климатика, който нямам. Ако ми се раздрънка турбото и нямам пари за ново, ко прая? Ако карам 1.2 TSI, трябва да хвърлям колата. Ако карам 2.0 ТД, ще продължа да карам, но без турбо... просто няма да имам 90, а 70 мулета. Или не мога да изолирам турбото? - Ето още един уместен въпрос, изчакайте с катинара :D

Да, и 1.2 бензин с турбо е съвсем друго от 1.6 дизел с турбо. Не за икономия или динамика (да кажем, че са почти еднакви), а ако погледнем какви показатели имат същите мотори без турбо :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми ще ти дам бре, като си го закъсал толкова. :lol:

Само това ли прочете от целият пост ? ..:) Въпроса не е до закъсване, а е принципен, просто мразим държавата да ни цака с гориво от 2.70, като цената му като на отпадъчен продукт, трябва да е 30% по ниска от тази на бензина, както си беше преди време ..

 

 

 

 

Сега сериозно. Към всички!

Вземете се малко в ръце и стига цапахте темите, че майтап, майтап, ама форума стана някакви глупави детски мнения и започнахме да се излагаме всичките.

Всяка тема стана бензин срещу дзиел, Хонда срещу Мицубиши и т.н.

Обезличаваме доста теми, а целта е друга.

Но най-много ме притеснява факта, че пак започнахте да си го мерите някой хора, а на напоследък се взехте и на сериозно.

Значи форума е за марката Мицубиши, и ако някой си е купил друга марка кола, чий го дири тука.

Изобщо не си прав в момента, много е лесно да си "миеш ръцете" с нас, но темата изобщо не е за Мицубиши, а за другите Японски дизели и си вървеше много добре, докато не се намесихте бензинджиите, както го правите във всяка една тема, където се пита за дизел ..

Ами вземете забранете изобщо да се пише за дизел в този форум и без това го мразите, а също и за други марки автомобили и като се появи такава тема, направо я трийте в зародиш ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само това ли прочете от целият пост ? ..:) Въпроса не е до закъсване, а е принципен, просто мразим държавата да ни цака с гориво от 2.70, като цената му като на отпадъчен продукт, трябва да е 30% по ниска от тази на бензина, както си беше преди време ..

 

 

Изобщо не си прав в момента, много е лесно да си "миеш ръцете" с нас, но темата изобщо не е за Мицубиши, а за другите Японски дизели и си вървеше много добре, докато не се намесихте бензинджиите, както го правите във всяка една тема, където се пита за дизел ..

Ами вземете забранете изобщо да се пише за дизел в този форум и без това го мразите, а също и за други марки автомобили и като се появи такава тема, направо я трийте в зародиш ..

Ми що да не забраним да се пише изобщо? В Извън темата каква е темата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, колко кила си? :icon_thumbup: И при кого искаш да се возиш? :icon_thumbup:

Почвам да свалям седалки, резервна гума и прочее:-)

 

Бях 96, сега съм малко на диетка, и вече съм 87..... :)

ще се возя при този който изтегли късата сламка :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и газта след няколко месеца предполагм че ще е по-евтина от дизела с не повече от 30%, но това са предположения.

За да е коректно сравнението сравни турбо-дизел с турбо-бензин (може и с директно впръскване) с приблизително еднаква мощност и еднакво тегло, за предпочитане от една и съща марка.

Тъй като това при Mitsubishi в момента е невъзможно, ето едно при VW Golf 6.

 

1,2TSI - 105к.с, среден разход - 5,7л, тегло 1233кг, ускорение 0-100км/ч - 10,6с, максимална скорост - 190км/ч

1,6TDI - 105к.с, среден разход - 4,5л, тегло 1314кг, ускорение 0-100км/ч - 11,3с, максимална скорост - 189км/ч

Сигурен съм, че при еднакво тегло ускорението ще е абсолютно еднакво, макар и в момента 0,5с мисля, че трудно някой ще ги усети.

Разлика в средния разход - 1,2л за 100км, до около 200 000км и двата автомобила не вярвам да имат каквито и да е проблеми, разликата в цената на двата автомобила е под 4000лв (при еднакво ниво на оборудване в България), а спестеното от гориво е около 7200лв при сегашните цени на горивата. Значи спестеното тотал е около 3000лв.

Разлика във вредните емисии C02 - 118g за дизела, 129г за бензина.

По кои параметри бензиновия турбо с директно впръскване бие дизеловия турбо с директно впръскване?

А от къде имаш тази информация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти ли се струва че това са нагласени информации.........

Освен това ,ако погледнем и разликата в цената, още с купуването олекваш с 4-5 бона........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

 

Изобщо не си прав в момента, много е лесно да си "миеш ръцете" с нас, но темата изобщо не е за Мицубиши, а за другите Японски дизели и си вървеше много добре, докато не се намесихте бензинджиите, както го правите във всяка една тема, където се пита за дизел ..

Ами вземете забранете изобщо да се пише за дизел в този форум и без това го мразите, а също и за други марки автомобили и като се появи такава тема, направо я трийте в зародиш ..

 

Ами в другите теми, които са точно за Мицубиши, ти защо предлагаш непрекъснато Хонда? Да ти извадя ли цитатите от 1 година насам?

Не смяташ ли, че се прекалява с това? Ами за приказките, че Тойота Карина Дизел изкарва по 1 милион километра без ремонт и куп други небивалици.

Ама много моля, сериозен форум сме. Майтапите са си майтапи - сериозните приказки са друга работа.

Относно триенето, бъди сигурен, че лично аз ще трия провокативни постове и тенденциозни мнения в другите форуми!

Толерантност, толерантност, колко да е толерантност?

В Извън темата също има граници.

 

Ми що да не забраним да се пише изобщо? В Извън темата каква е темата?

 

Ето цитатите само в тази тема, писани от теб:

 

Няма смисъл да се хабиш, не ги разбираш нещата :icon_clap: Грандис совалка на газ, дизелите за отопление, галантът номер едно, ако работиш в Ратола. Мисля, че галант е покрил почти цялата ви годишна издръжка :icon_clap: Галант освен красив е любим на сервизите, кола за майстори:-)

 

При смятането на галанта е имало промоция насаке, от която иженерите са се възползвали :drinks:

 

Дотук безспорно е, независимо от дискусията дизел - бензин, че дизеловият ЕА галант е недоразумение:icon_thumbup:

 

 

Това анати форум Мицубиши ли е или нещо съм се объркал? Смятам че наистина се прекалява с това.

Хубаво, не харесваш Галант - имаш право да харесваш каквото искаш, но трябва ли да се прави това непрекъснато?

Не ли непочтително и нахално да правиш това във форум за Мицубиши, към всички фенове, които харесват марката, към тези, които се грижат за форума и

полагат доста усилия да съществува до ден днешен?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами в другите теми, които са точно за Мицубиши, ти защо предлагаш непрекъснато Хонда? Да ти извадя ли цитатите от 1 година насам?

Не смяташ ли, че се прекалява с това? Ами за приказките, че Тойота Карина Дизел изкарва по 1 милион километра без ремонт и куп други небивалици.

Ама много моля, сериозен форум сме. Майтапите са си майтапи - сериозните приказки са друга работа.

Относно триенето, бъди сигурен, че лично аз ще трия провокативни постове и тенденциозни мнения в другите форуми!

Толерантност, толерантност, колко да е толерантност?

В Извън темата също има граници.

 

 

 

Ето цитатите само в тази тема, писани от теб:

 

 

 

 

 

 

Това анати форум Мицубиши ли е или нещо съм се объркал? Смятам че наистина се прекалява с това.

Хубаво, не харесваш Галант - имаш право да харесваш каквото искаш, но трябва ли да се прави това непрекъснато?

Не ли непочтително и нахално да правиш това във форум за Мицубиши, към всички фенове, които харесват марката, към тези, които се грижат за форума и

полагат доста усилия да съществува до ден днешен?

Непочтително? Не, не мисля. Като имал 4 галанта сигурно съм от най-перверзните им анти-фенове :rolleyes: Нещо като: бий ма, обичъм тъ?

Каква е вината ми, че единствено в Извън темата е останал някакъв живец?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е вината ми, че единствено в Извън темата е останал някакъв живец?

Това значи че хората нямат проблеми с колите си и затова единствено тук пишемглупости кой кой най по.........май така беше заглавието.

Сега сериозно,писаха се егати и сравненията,чудесии направо, и после ,понеже за да стане черното бяло,се изтъкват разни смешки от типа, "прекалено голяма е,ама тя черна била и грозна и т.н.".......не че се засягам,ама все пак........освен това от смеене ме заболя корема....... :D Сравнението че си имал 4 Галанта.........ами аз какво да кажа като съм имал 6?И то не еднакви като теб, ами от различните модели и модификации и различни години.........

Темата върви към ключ, но преди да я заключите, искам да хвърля няколко снимки на спукани глави на различни коли,и най вече обещаната на архитекта снимка на Хонда с Исузувия мотор ,естествено пак дизел........в понеделник ще ги кача тук, тъй като си забравих фотото в сервиза.......

Още нещо,да се сравняват бензини и дизели от различни години и различни модификации е смешно, аз още в началото на темата се " абстрахирах " от това, като съм дал моя отговор на въпроса,от там нататъък всичко е изтъкване на бледи и нищожни предимства .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Досега само четях и се смях,но започнах и да се замислям(дразня)!

Тука пак започна да се мери кой е по-по най в техническите познания,кой повече коли имал ,кой повече знае за бъдещето на света , световната конспирация и корпоративните интереси,кой повече в не знам си какво.

Аз по бързи сметки съм имал поне 10 коли от марката Мицубиши-5 Галанта,1 Легнум,3 Спейс Стар-а,1 Спейс Вагон,и в момента един Лансер , един Аутлендър и едно Ево.Всичките без Вагона са били с бензинови двигатели.Това прави ли ме най-големия фен-едва ли!Прави ли ме най-големия статистик на данни за разход на гориво -едва ли!

Само знам ,че когато преди няколко месеца ми се наложи да правя първия основен ремонт на Мицубиши(купих си колата с "качествено" счупен двигател) частите ми струваха около 900 лв.Като казвам основен ремонт това включва-нови подсилени бутала с сегменти и бутални болтове,нова метална гарнитура,4 бр. клапани(втора употреба),шлайф на блока,шлайф на главата с ремонт на 4 бр. легла на клапаните и един водач,нови гарнитури на маслената и водна помпа,2 бр.нови семеринги по двигателя и покрай всичко това реших тъй като ми е разглобен двигателя да си сменя и феродовия диск и лагера на съединителя с нови.В тази сума влизат и ново масло за двигателя,раздатката и задния диф ,както и антифриз.

Всички други неща които са правени като труд и диагностика не ги включвам.

Цялото това писане е да се сравни всичко това ако двигателя беше дизелов от ново поколение.Както и моята кола е със сравнително нов бензинов турбо двигател от 2005 година.Дали щяхте да се вместите с дизеловия двигател в 2500 или 3000 лв.-едва ли.

Та като се прави сравнение за първоначална цена на един автомобил и избиването и от разхода на гориво в следващите 10 години ,е коректно да се сметнат и евентуални ремонти в тези 10 години ,защото както виждаме новите коли не се отличават с изключителна здравина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кои от изброените части, които си използвал за ремонт според теб са по-скъпи при дизеловия двигател, мога да ти кажа, че разлика специално в бутала сегменти и гарнитури ще е пренебрежимо малка (не повече от 15-20%). На новите дизели, проблемите им са на съвсем друго място и да могат да доведат до скъпи ремонти, но това е в сила както за тях така и за бензиновите. Иначе си прав, че ремонта и подръжката на дизелов двигател е по-скъп от тази на бензинов, но точно затова е пиасането на тези десетина страници постове - всеки да си направи сметката правилно. Само че тук вместо да се дават обективни мнения се започва да се обяснява как футболния отбор на ЦСКА е по-добър от Манчестър Юнайтед, защото може да бъде купен за по-малко пари и освен това издръжката му е по-евтина. Съжалявам за сравнението, въобще не съм футболен фен и не се интересувам от футбол, но някои мнения са направо като изказани от запалянковци на някой футболен отбор. Ако подръжката на тези толкова проблемни нови дизели беше наистина толкова скъпа никой вече нямаше да си купува дизели и производителите сами щяха да са спрели да ги произвеждат. Нали не си мислите, че потребителите са толкова глупави, че да си купуват постоянно развалящи се дизелови автомобили и да дават хиляди за подръжката им.

Ами според мен точно тези сметки карат хората да си купуват коли с дизелови двигатели.Правенето на сметка за в бъдеще при тези несигурни времена е задължителна.Но никога първоначалната сметка не е вярна.И всеки е доволен докато сметките излизат.Но когато дойде да се плаща за нещо непредвидено,сметката излиза крива.

Кажи ми комплект нови бутала за Мазда 5 с дизелов двигател колко струват?

Аз лично съм свидетел на една човешка "драма" с купуването на точно този толкова споменаван модел.

Роска,нищо лично,но дано не ти се налага :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен точно тези сметки карат хората да си купуват коли с дизелови двигатели.Правенето на сметка за в бъдеще при тези несигурни времена е задължителна.Но никога първоначалната сметка не е вярна.И всеки е доволен докато сметките излизат.Но когато дойде да се плаща за нещо непредвидено,сметката излиза крива.

Кажи ми комплект нови бутала за Мазда 5 с дизелов двигател колко струват?

Аз лично съм свидетел на една човешка "драма" с купуването на точно този толкова споменаван модел.

Роска,нищо лично,но дано не ти се налага :icon_blush:

Ами маховик, дюзи, помпа високо, дпф и турбо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тогава цените стават космически.

На този двигател, както и на цялата кола частите са изключително скъпи.

Другото е класика - евтините пластмаси по купето и интериора, които се изтърпяват някак си, другите неща са непосилни, ако не се купуват втора употреба.

За това Мазда смениха двигателя и ходовата чат в новата 5-ца. Старата беше с оплаквания от често изпускащи амортисьори и тампони на стабилизиращата щанга.

Биалетките също не са изчислени добре към купето - дребен проблем. Смяна на сезон.

Проблема на PDF филтъра идва от задръстването му, което подава грешка към компютъра, който е Denso. Няма (или до скоро) нямаше софтуер освен от вносителя.

Ламбда сондата към нея също е с убийствена цена - 1200 лева с ДДС.

За щастие има побългаряване на проблема. Премахват всичко и след това колата е като нова. :icon_thumbup:

Турбината е 4000 лева, заедно с до настройката (от вносителя).

Добре, че имаме от предишната генерация Мазда, където има нещо японско, че иначе няма как да изтърпя Форд.

Не е като да не се ходи по сервизи, но се търпи.

Като цяло автомобилостроенето (изключение на много скъпите или поръчкови) приключи някъде към 1997 година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И най-важното, с което започна темата колегата, да разберем, че за определена работа си има автомобили, които са по-удачни от другите. В случая с теглене на товар безпорно е, че по-удачен е автомобил с подходящо тегло и размери и дизелов двигател. Колегата искаше съвет и е добре да получи правилна насока и съвети, както и информация обсъдена от по-голям брой хора имали наблюдение върху автомобилите, които си беше набелязал в самото начало. Иначе като го подведем и си вземе един Колт с 1.1 бензин и му закачи каравана 2 тона ситуацията няма да е много приятна за гледане.

Много добре казано! Е, чак Колт 1.1 никой не може да ме върже, че ще дърпа, с него най-много себе си да издърпам. Айде, себе си и колегата Ага :D

Та да си дойдем на думата. Установихме следните неща (започвам отзад напред):

1. Новите автомобили имат скъпо обслужване, скъпи части, освен това не са толкова здрави, каквито са били старите коли за своето време;

2. И дизела, и бензина имат своите + и -, но имат и различно предназначение - дизела бива главно да носи товари, бензина бива за комфорт, за семейна кола и т.н.

3. Дизела е малко по-скъп за подръжка, има по-слаби звена, които струват скъпо, ако се счупят - турбо, съединител, помпа, дюзи. Бензина... ги има също, без турбо (но са по-евтини части).

4. При един и същ обем на двигателя и едни и същи поколения, дизела произвежда повече нютони (поради своята природа) и е по-икономичен (това е неоспорим факт, отново заради своята природа);

5. Също установихме, че в раздел "Извън темата" има тема, която е строго специфична и е плод на въображението на нейния създател (в случая мен :)). Всички коментари, които нямат пряка или косвена връзка с темата, се считат за ненужни (т.нар. спам). В конкретния случай беше ненужно да заговаряме за бензинови коли. Оттук насетне ще моля, ако има следващи коментари, те да бъдат тематично съотнесени и логично обосновани. Т.е. говорим си само за дизел, и "гък" да няма за бензин :D

 

Освен това, си мисля, че след толкова много изписано, да пускам нова тема "Европейския дизел" ще бъде леко... банално, а много ме интересува какво ще кажете, и бих желал да пренасоча малко темата от "Японски дизел" към "Дизел" :). Разбира се, освен ако не е против правилата на форума. Европейският дизел ще участва само като двигатели, а не като конкретни модели/коли. Ето, да речем, изваждам няколко примера:

 

1. Двигател VW 1.9 TDI (вгражда се в какво ли не :))

2. Двигател Фиат 1.9 JTD (също се вгражда в доста коли)

3. Двигател Опел 2.0 TD (Зафира, Вектра и други)

4. Френските дизели няма да намесвам, не са ми приятни...

5. Двигател Мазда 2.0 TD (323, 626, Премъси)

6. Двигател Тойота 2.0 TD (Авенсис и др, това е по-стария двигател, а не 2.0 D4D)

7*. Двигател Мицубиши 2.0TD (знаем го)

8*. Двигател Нисан 2.0TD (Примера, Алмера)

Забележка: точките, означени със "*" не са ми по вкуса, но все пак ги включвам.

Условията, посочени в пост N1 в общи линии остават с някои леки промени.

 

В примерите от 1 до 8 си говорим най-общо за +/-, като можем да влизаме и в конкретни цифри (обективни и достоверни) във всяко отношение - динамика, разход, теглителна сила, части, ремонти... Въпросът тук е: "Ако вие ще купувате, на коя точка ще заложите? Ако ще дърпате чат-пат нещо след себе си и не искате скъпи ремонти, а искате здрав надежден мотор". Разбрахме вече, че ако искате да дърпате, ви трябва Ford High Duty, но се ограничаваме до тези примери :)

Като казвам "да си говорим", разбирам, че много се изговори (къде на място, къде празна приказка), така че, ако ви е писнало, ще разбера. В общи линии, този пост трябваше да дойде някъде на 1,2 или 3-та страница :)

 

И още един конкретен пример, който спечели моето внимание (с аргументи - хубав мощен дизелов двигател Мерцедес с 5 цилиндъра, тежък и нестар джип, стоящ стабилно на пътя, за динамика и разход не говорим). Ако имате практически впечатления от него, ще се радвам да ги чуя (двигател, скорости, ходова част). И защо е малко срещан у нас (изглежда подръжката е скъпа?): линк

 

:icon_n_hug:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо да нагласяват цифрите, освен това ако са нагласени, спдред теб са понижени на дизела и повишени на бензина - къде е логиката като се скъсват да рекламират техните си системи TSI, FSI и т.н. Вземи данните и от Форд, виж дали и там "революционния" еко-буст двигател не е със същите показатели спрямо техния си TDCI. От теб поне очаквам да си обективен в тълкуването на цифри. Къде видя разлика от 4-5000лв в покупната цена. 1,2TSI 105к.с - 32446лв, 1,6TDI 105к.с - 34839лв. Сравнявал съm точно тези два модела и освен това съм ти дал каква според мен ще е разликата в платените пари за гориво след изваждане на първоначалната разлика в покупните цени. Сметката е в полза на дизела и не мога да си обясня, защо е необходимо да твърдиш обратното когата цифрите "очевадно" говорят обратното. Като пооправят бензиновите двигатели нещата може би ще се обърнат, но сам може да се сетиш дали въобще е възможно след, като КПД на дизеловия двигател е по-високо, и основно това се дължи на физико-химичните свойства на бензино-въздушната смес.

Миро, никъде не говорим сега за бензини, а за пристрастността на определени немски марки да си играят с цифрите, както на тях им е изгодно..........имам приятели двама, които са с ?-ните модели на Голф, и единия и другия не са доволни от колата си, ръснали са се с една камара пари......и двамата споделят че разхода им е толкова само на хартия,реално е с по 1-2 литра отгоре, и то с галене на педала..........единия тия дни ще се регне тук и ще сподели неговите впе4атления........

Никой не отрича КПД-то на дизела, то при Ваг групата е до към 45%,но самия ти знаеш ,че за да се постигне това, агрегатите са сложни и много скъпи за подръжка, самия дизелов мотор като цяло е доста по сложен от бензиновия си събрат.........кой бензинов мотор помпата му струва 6000 лв????Няма акъв, нали? Кой бензинов мотор дюзите барабар с свещите ,струват по 1000 лв. на брой? Няма такъв........буталата им виж цени и сравни и ще видиш за какво става въпрос, да не говорим за катализатори и т.н........Това разбира се говорим за такива ремонти ,каквито се правят на втора ръка коли,навъртели по 200-300 хил. км..........нали колегатап ита за около 5000 лв. ценови диапазон..........

За това ,ако ще е дизел,трябва да е нов и 1. ще е на БМВ,и 2. ще е поне с 3 литрова кубатура...защото така на мен ми харесва...........ааа, и ще е iX-drive........

Иначе ако ще е кола ,на 200 хил. км..........бензин с газ,по възможност LPi.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Пътко, 1000 пъти ти казахме бензин с газова, ако е кола на старо. :D

(спам) :offtopic2:

 

Сега по темата.

Аз лично бих избрал Тойота Дизел по много съображения.

Тоест точка 6. Двигател Тойота 2.0 TD (Авенсис и др, това е по-стария двигател, а не 2.0 D4D), ако не искаш Мицубиши.

А този двигател Двигател Фиат 1.9 JTD изобщо го забрави в съвкупност на цялото недоразумение Фиат в цялата автомобилна история.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано! Е, чак Колт 1.1 никой не може да ме върже, че ще дърпа, с него най-много себе си да издърпам. Айде, себе си и колегата Ага :D

Та да си дойдем на думата. Установихме следните неща (започвам отзад напред):

1. Новите автомобили имат скъпо обслужване, скъпи части, освен това не са толкова здрави, каквито са били старите коли за своето време;

2. И дизела, и бензина имат своите + и -, но имат и различно предназначение - дизела бива главно да носи товари, бензина бива за комфорт, за семейна кола и т.н.

3. Дизела е малко по-скъп за подръжка, има по-слаби звена, които струват скъпо, ако се счупят - турбо, съединител, помпа, дюзи. Бензина... ги има също, без турбо (но са по-евтини части).

4. При един и същ обем на двигателя и едни и същи поколения, дизела произвежда повече нютони (поради своята природа) и е по-икономичен (това е неоспорим факт, отново заради своята природа);

5. Също установихме, че в раздел "Извън темата" има тема, която е строго специфична и е плод на въображението на нейния създател (в случая мен :)). Всички коментари, които нямат пряка или косвена връзка с темата, се считат за ненужни (т.нар. спам). В конкретния случай беше ненужно да заговаряме за бензинови коли. Оттук насетне ще моля, ако има следващи коментари, те да бъдат тематично съотнесени и логично обосновани. Т.е. говорим си само за дизел, и "гък" да няма за бензин :D

 

Освен това, си мисля, че след толкова много изписано, да пускам нова тема "Европейския дизел" ще бъде леко... банално, а много ме интересува какво ще кажете, и бих желал да пренасоча малко темата от "Японски дизел" към "Дизел" :). Разбира се, освен ако не е против правилата на форума. Европейският дизел ще участва само като двигатели, а не като конкретни модели/коли. Ето, да речем, изваждам няколко примера:

 

1. Двигател VW 1.9 TDI (вгражда се в какво ли не :))

2. Двигател Фиат 1.9 JTD (също се вгражда в доста коли)

3. Двигател Опел 2.0 TD (Зафира, Вектра и други)

4. Френските дизели няма да намесвам, не са ми приятни...

5. Двигател Мазда 2.0 TD (323, 626, Премъси)

6. Двигател Тойота 2.0 TD (Авенсис и др, това е по-стария двигател, а не 2.0 D4D)

7*. Двигател Мицубиши 2.0TD (знаем го)

8*. Двигател Нисан 2.0TD (Примера, Алмера)

Забележка: точките, означени със "*" не са ми по вкуса, но все пак ги включвам.

Условията, посочени в пост N1 в общи линии остават с някои леки промени.

 

В примерите от 1 до 8 си говорим най-общо за +/-, като можем да влизаме и в конкретни цифри (обективни и достоверни) във всяко отношение - динамика, разход, теглителна сила, части, ремонти... Въпросът тук е: "Ако вие ще купувате, на коя точка ще заложите? Ако ще дърпате чат-пат нещо след себе си и не искате скъпи ремонти, а искате здрав надежден мотор". Разбрахме вече, че ако искате да дърпате, ви трябва Ford High Duty, но се ограничаваме до тези примери :)

Като казвам "да си говорим", разбирам, че много се изговори (къде на място, къде празна приказка), така че, ако ви е писнало, ще разбера. В общи линии, този пост трябваше да дойде някъде на 1,2 или 3-та страница :)

 

И още един конкретен пример, който спечели моето внимание (с аргументи - хубав мощен дизелов двигател Мерцедес с 5 цилиндъра, тежък и нестар джип, стоящ стабилно на пътя, за динамика и разход не говорим). Ако имате практически впечатления от него, ще се радвам да ги чуя (двигател, скорости, ходова част). И защо е малко срещан у нас (изглежда подръжката е скъпа?): линк

 

:icon_n_hug:

 

Общоприетото е ,че европейския дизел е най добър, тъй като само в Европа дизеловите коли са повече от бензиновите..........няма най добър дизел,има много близки един до друг мотори, с почти еднакви показатели,това са мотори на БМВ, ВАГ групата,Пежо, Цитроен и т.н...........никъде другаде по света не карат толкова много дизели ,колкото в Европа,а в някои страни като Япония просто никога няма да видиш дизел лек автомобил........в останалите страни -Сингапур, Хонг конг,Филипините ......и въобще мала азия почти не се срещат дизели.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...