Премини към съдържание

Проблем с вървежа


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

От скоро време забелязвам едно намаляване на вървежа, не мога да разбера дали аз просто съм свикнал или си е така по принцип, ако натисна рязко педала до долу, колата забива и след около 1 седмица дава газ (усеща се като задавяне - забиване на муцуната), на втора наема сравнително по-бавно от преди, а след 4000 оборота едвам отива до 5500-6000. На трета почти не се усеща ускорение. Всичко това е тествано на бензин A100, като опит да я "по-отпуша". Модела е 2.5 V6 (163 к.с.). Има ли възможност аз да съм се разлигавил или наистина може да има някакъв проблем? Преди 4000 км. сменях всичко освен бензинов филтър, възможно ли е да е от него?

 

Благодаря предварително за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

От скоро време забелязвам едно намаляване на вървежа, не мога да разбера дали аз просто съм свикнал или си е така по принцип, ако натисна рязко педала до долу, колата забива и след около 1 седмица дава газ (усеща се като задавяне - забиване на муцуната), на втора наема сравнително по-бавно от преди, а след 4000 оборота едвам отива до 5500-6000.

Благодаря предварително за отговорите.

 

Не знам как издържаш да я чакаш цяла седмица, аз мойта не бих я изтраял. Да забие за 2 - 3 секунди разбирам, но цяла седмица определено е много... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D:D:D сори, имах предвид 1 секунда, не знам къде ми е била главата като съм го писал :D

 

Свещи, кабели ... бобини сменял ли си ?

Не знам дали може от тях да е проблема, но питам :)

 

Не съм, тъкмо след като постнах се сетих, че може тази вечер да проверя кабелите дали са станали на коледни лампички, въпреки че оборотите не играят по принцип, но при леко подаване на газ, леко играе колата (подскача напред-назад в началото)

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв е проблемът, но определено не е защото си свикнал с колата. На втора от 4000 при подаване рязко на пълна газ "къса щранговете". В града не си ще гумите при това положение, извън - чист асфалта и се лепи.

Ако се сетя нещо, ще помагам с акъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

От скоро време забелязвам едно намаляване на вървежа, не мога да разбера дали аз просто съм свикнал или си е така по принцип, ако натисна рязко педала до долу, колата забива и след около 1 седмица дава газ (усеща се като задавяне - забиване на муцуната), на втора наема сравнително по-бавно от преди, а след 4000 оборота едвам отива до 5500-6000. На трета почти не се усеща ускорение. Всичко това е тествано на бензин A100, като опит да я "по-отпуша". Модела е 2.5 V6 (163 к.с.). Има ли възможност аз да съм се разлигавил или наистина може да има някакъв проблем? Преди 4000 км. сменях всичко освен бензинов филтър, възможно ли е да е от него?

 

Благодаря предварително за отговорите.

Като за начало провери въздушен филтър.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Форсира ли се на място? Нашите двигатели се "режат" като пистови мотори от 3 до 7000 оборота. Ако не поема газ на място от тихи обороти и от 3000 с рязко натискане до долу, въобще не очаквай да тегли колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На втора от 4000 при подаване рязко на пълна газ "къса щранговете"

 

:o , не знам до колко преувеличаваш, но моята е далеч от това.

 

Почти съм сигурен че следното нещо не е нормално за 163 кончета: Спряло положение, съединител, пълна газ, пускане на съединител, върти гуми, но не стига ограничителя (оборотите стоят около 5500-5800, макс 6000), със същата мощност къса гуми Colt-a ми който е 84 коня.

 

Като за начало провери въздушен филтър.........

 

Ще го видя утре, че малко тъмничко в момента, предполагам всичко ще си му е наред де, на 3-4000 километра е.

 

Форсира ли се на място? Нашите двигатели се "режат" като пистови мотори от 3 до 7000 оборота. Ако не поема газ на място от тихи обороти и от 3000 с рязко натискане до долу, въобще не очаквай да тегли колата.

 

Има известно време "лаг", преди да възприеме че съм натиснал педала, нещо от сорта на 1/2 секунда.

Карал съм едно голфче, на което докато му докоснеш газта и се форсира, но мойта е така още от както съм я взел, педала не реагира веднага, не съм се интересувал, защото си мислех че е нормално.

Редактирано от CBeTHaX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери за всеки случай жилото на газта, дали като натиснеш педала до долу, се отваря дроселовата клапа напълно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз мисля че е нормално при подаване на газ 6-цилиндровия двигател да има лаг от "около 1/2 секунда". Ако въпреки това имаш съмнения в изправноста на двигателя, закарай колата на Дино тест и ще разбереш дали има проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моя няма никакво забавяне при подаване на газ на място, независимо от оборотите. По-скоро малко тромаво ги връща, но от 6000 до 3000 бързо падат и много по-бързо се качват (от 3 до 6 хил). Просто е ззън-зъън ... мигновено.

Това потегляне от място с пълна газ и рязко отпускане съм го правил само веднъж със 17-ките. За 4-5 секунди, през което време колата едвам започна да тръгва, вътре замириса на изгоряла гума и имаше порядъчно количество пушилка.

А за втората имах предвид да вдигнеш 4000 оборота, да отпуснеш докрай газта и веднага след това да я опреш в пода. В града се е случвало неведнъж от самото ускорение на втора да започне да върти гуми. При пълна газ говоря без да я отхлабваш. Започва да прави коне и малко прашно да има, почва да превърта и да свирят. Някъде след 4000 оборота се получава. На трета от 60 км/ч като отпуснеш и попадеш газта пак се набира страхотно. Особено ако го направиш 2-3 поредни пъти, на последния път те прилепва за седалката.

 

Да не е на 5 цилиндъра в момента? Капачка, палец за износване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено колата ти не е наред. Както казва sandimen и аз съм с двулитровия мотор и с 17" джанта и като я настъпя до ламарината превърта. Няма нито забавяне, нито нещо друго :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тая събота мисля да намина през Dj Tymbi да я види, тъкмо да види и това дрънчене от една моя друга тема, че не можах да го открия.

 

Относно предложенията:

 

Въздушен филтър - проверен; все още си е сравнително беличък, но все пак го поизтупах (ако изобщо нещо съм направил с това де)

Жило на газта - проверено; дори леко да докоснеш газта се дигат оборотите, просто с много малко (все пак мърдам газта само с около милиметър)

Наскоро ходих да ми сменят меките връзки, съмнява ме да не да не са ги направили както трябва, но няма как да проверя, може Пламен да ги види, пък ако им има нещо, да отида в сервиза където ми ги правиха че са в гаранция

Кабели - проверени; дигнах капака през вечерта и всичко си беше спокойно, нямаше цветомузика

Свещи - не съм ги проверявал, но на слух изглежда че си работи двигателя на 6 цилиндъра и няма "приритвания" от незапалил цилиндър.

Катализатор и ламбда-сонда няма как да ги проверя, но и силно се надявам да са си наред, че до колкото съм запознат сериозно бъркат в джоба.

 

П.С. Снощи докато си тествах на връщане от магазина, успях да сваря криминална полиция да ме спре на сирени, нищо не казаха за рейсърските ми изяви, но за сметка на това направиха щателна проверка за наличие на наркотици :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По скоростта на излизане на изгорелите газове не може да разбереш нищо при нашите машини. Ако при смяната на една от двете меки връзки са стеснили отвора, двигателят ще се мъчи и няма да върви. Друго предположение е разпаднал се катализатор и парчета от него да са затворили изхода на газовете след него.

Ауспуховите тръби са широки, имат чупки, резонатори, катализатор/и газовете не излизат на струя от по 1-2 до 3 метра някъде и тогава да се разсейват, а си излиза горещ въздух. Даже на тихи си се вдигат право нагоре когато е студено и се вижда пАрата. Прави кър-кър-кър-кър... и дими като запалена цигара. Освен във вариант някой да форсира и ти да провериш дали "вее" от гърнето .... не знам.

 

off: на другата ми кола се беше запушил ауспуха от разрушилия се катализатор. То не бяха диагностики, центровки, "аванс", налягане на бензина... едни основен ремонт искаха да правя, докато в един момент при едно демо пред приятел колко не ми върви колата и бях на първа пред прекъсвач, взе че се отпуши, втора, изсвириха гумите и той каза: еее, какво искаш, върви ти колата"

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, аз това бих посъветвал колегата - да се качи на друга такъв Галант и да прецени сам дали има проблем с неговата кола. Вчера си докарах Ево-то от митница Бургас и на мен ми се струва, че не върви както трябва... абе, върви си хайванчето, но ми се вижда слабичко, та да не е и с колегата така?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май Любо ще познае - приключил катализатор. От колко време е в това положение?

Ти като я караш всеки ден не можеш да разбереш постепенното запушване на катализатора. Друго е да я карате 2-3 човека и да не си сядал зад волана от 2-3 седмици. Ще усетиш веднага спад в тягата. И аз мислех че моя не върви като за 163 понита, но имах възможност да покарам сам едно комби автоматик със същия двигател. Моята даже повече вървеше. Ама една диагностика няма да навреди де. Като отстраниш повредата, много ще се зарадваш :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката ще засече ли запушен катализатор? Не съм правил до сега на мойта и малко ме притеснява да не излязат много проблеми :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май Любо ще познае - приключил катализатор. От колко време е в това положение?

Ти като я караш всеки ден не можеш да разбереш постепенното запушване на катализатора. Друго е да я карате 2-3 човека и да не си сядал зад волана от 2-3 седмици. Ще усетиш веднага спад в тягата. И аз мислех че моя не върви като за 163 понита, но имах възможност да покарам сам едно комби автоматик със същия двигател. Моята даже повече вървеше. Ама една диагностика няма да навреди де. Като отстраниш повредата, много ще се зарадваш :-)

Andy, защо си мислиш че има проблем? Ако нещо не е наред, разхода на колата ще се вдигне и автора на темата ще го усети. Нищо не споменава за увеличен разход на гориво, което ме кара да си мисля, че колата си му е наред, вероятно на него му се иска да върви повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy, защо си мислиш че има проблем? Ако нещо не е наред, разхода на колата ще се вдигне и автора на темата ще го усети. Нищо не споменава за увеличен разход на гориво, което ме кара да си мисля, че колата си му е наред, вероятно на него му се иска да върви повече.

 

Всъщност не съм наблюдавал разхода от доста време, обикновено наливам бензин когато свърши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

От скоро време забелязвам едно намаляване на вървежа, не мога да разбера дали аз просто съм свикнал или си е така по принцип, ако натисна рязко педала до долу, колата забива и след около 1 седмица дава газ (усеща се като задавяне - забиване на муцуната), на втора наема сравнително по-бавно от преди, а след 4000 оборота едвам отива до 5500-6000. На трета почти не се усеща ускорение. Всичко това е тествано на бензин A100, като опит да я "по-отпуша". Модела е 2.5 V6 (163 к.с.). Има ли възможност аз да съм се разлигавил или наистина може да има някакъв проблем? Преди 4000 км. сменях всичко освен бензинов филтър, възможно ли е да е от него?

 

Благодаря предварително за отговорите.

 

Колега, чудя се как до сега не успя да намериш половин час време за да отскочиш до някой майстор(примерно до DJ Tymby)и да ти кажат дали и има проблеми с твоя автомобил?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, чудя се как до сега не успя да намериш половин час време за да отскочиш до някой майстор(примерно до DJ Tymby)и да ти кажат дали и има проблеми с твоя автомобил?

 

Затова и след последния ми коментар където проверих всичко повече не съм писал, няма повече смисъл да се разпъват локуми докато проблема не се види от майстор. Може да е нещо тъпо, като калпав бензин или да се е запушила и вече да се е отпушила (вчера на цариградско шосе при настъпване на втора, едвам я държах да не и фръкнат колелата); а може и да е нещо сериозно (катализатор, ламбда сонда, проблеми с електрониката), затова тази събота като намина ще постна тук отговор, за да се знае и някой в бъдеще като има подобен проблем директно ще види тук какво е. А може и нищо да й няма :D

 

П.С. Малко offtopic, но някой знае ли дали има някаква вреда от карането на A100? Сега си изкарах касовите бележки и сравнявах и ми излиза че с него колата е с около 5-10% по-икономична, което почти покрива разликата от 20 ст. отгоре спрямо А95 и А100, и в крайна сметка си оставам само с по-мощно возене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...