Премини към съдържание

Двигателят изтропа. 2.5 V6 - помагайте


Препоръчано мнение

Здравейте!

Смених маслото на галанта (2002г., 2.5 V6) и около една седмица нямаше проблем.

Днес обаче двигателят изтропа, първоначално започна да "трака" на 3500оборота, след това свали тракането на 2000оборота, а накрая си трака на всичките обороти много.

 

Установих, че са повдигачите, кажете ми как може да се оправи колата без да се налага отваряне на главата и някакъв по-сериозен ремонт?

 

Поздрави и благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изтропа се ползва в друг случай, сега една смяна на повдигачите ще оправи нещата.какво масло е това?

Редактирано от Светльо Ангелов
Росене, пиши грамотно! Омръзна ми да ти редактирам постовете!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, маслото незнам какво е, защото не съм присъствал на самото му наливане.

Прекалено рядко е, като го пипнеш с ръка и е много светло.

 

Всичките повдигачи ли трябва да се сменят (24)?

Каква е цената на един брой повдигач, оригинален и неоригинален?

Технологично колко време е нужно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което забелязах е, че сега Галанта не върви както преди...

Дали може да се оправи с добавка и смяна на маслото или трябва да се сменят повдигачите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разкарай по най-бързия начин тая боза, дето си налял и сложи нормално масло.

 

 

Да, колега, но дали ще се оправи само от смяна на масло + сипване на добавка за успокоение на повдигачите?

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво да направя първо според Вас?

1. Да сменя маслото и да сипя добавка или да отворя главата?

 

Другият ми въпрос е от какво се прецакват тези повдигачи и каква е цената им в момента?

Задължително ли се сменят всичките или само проблемните?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих му направил промивка, а това масло може да го подариш на някой дядо да си смазва колелетата на каруцата. Сложи висок клас 5W/40 4 литра (ако не ти се дават пари за 5 литра, щото лови 4,3 литра; аз карам с 4 л.) масло и според мен 70% вероятност двигателя да "заспи".

Ориентировъчно един хидравличен компенсатор струва 28 лева за нашите двигатели. Доколкото знам не е нужно да се свалят главите. Неразглобен двигател 6А13 не съм виждал и не знам как работят кобилиците, как точно натискат и къде точно са разположени компенсаторите, но не мисля че трябва да се свалят главите. До компенсаторите се стига само през похлупаците на клапаните и разпределителните валове (по един в глава е при нас), ама могат ли да излязат не мога да ти гарантирам. Според мен да....

В такъв вариант едни 600 лева ще са ти необходими, обаче, замисли се! Как е възможно всички да затропат като със старото масло не са го правили?! Няма логика :icon_box:

Нещо друго да са ти пипали по колата - ремък, хидравличен обтегач? Ако е само масло, махни го това масло. Аз карам с Yacсo 5W/40 VX1000. И на мен са ми тропали като шевна машина, спокойно , ама с негодно масло. Горе главата :icon_rock:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy Van Der Drift, колега дано да си прав!

Мен ме притеснява много това, че наистина тропат много и като че ли като позагрее колата и губи мощност - спира да върви.

Наложи се да мина с чукащи повдигачи около 20-25 километра, което незнам дали е много или малко, за да се повредят тотално, но накрая чукането стана направо ужасяващо...

 

 

Как става промивката?

Това е този вид промивка, която се прави като си сменяш маслото ли или трябва да ги сваля и да ги почистя един по един?

Какъв е този хидравличен обтегач? Къде "седи" и за какво служи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Andy Van Der Drift, колега дано да си прав!

Мен ме притеснява много това, че наистина тропат много и като че ли като позагрее колата и губи мощност - спира да върви.

Наложи се да мина с чукащи повдигачи около 20-25 километра, което незнам дали е много или малко, за да се повредят тотално, но накрая чукането стана направо ужасяващо...

 

 

Как става промивката?

Това е този вид промивка, която се прави като си сменяш маслото ли или трябва да ги сваля и да ги почистя един по един?

Какъв е този хидравличен обтегач? Къде "седи" и за какво служи?

 

Колега, отиваш в един пункт за смяна на масла и им казваш да ти направят промивка на двигателя и да ти сложат истинско масло 5W40 и повдигачите ще млъкнат почти веднага. Изобщо не се притеснявай!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш два варианта - или сменяй маслото и масления филтър пак, но този път с истинско масло (не от онези бливочи, сипани в специално купените за целта оригинални кофета Шел, кастрол, мобил... а вътре е олеле мале... и те не знаят вече какво са наляли и колко вида са), или отиди на сервиз да налеят специално масло за промиване, но БЕЗ добавка. После пак наливате хубаво масло.

Аз съм резервиран към всякакви добавки по автомобилите. Двигателят ти би трябвало да свети отвътре, все пак не е дизел милионник със смяна на масло на всяка високосна година. Не ти трябват добавки.

След това една разходка от 15-20 км. на дълъг път с около 100-110 км/ч би трябвало да покаже окончателно работят ли както трябва, или не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, направих промивка, смених маслото.

Запалих колата, но трака по абсолютно същият начин :(

Моля, дайте съвет...

Да я карам ли сега 15-20км или не или да отварям двигателя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, направих промивка, смених маслото.

Запалих колата, но трака по абсолютно същият начин :(

Моля, дайте съвет...

Да я карам ли сега 15-20км или не или да отварям двигателя?

Ами както ти казват по горе, няма да е лошо да минеш някой друг километър с новото масло да се напълнят повдигачите с новото масло. А ти сигурен ли си, че е от повдигачите?

Редактирано от seducer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, направих промивка, смених маслото.

Запалих колата, но трака по абсолютно същият начин :(

Моля, дайте съвет...

Да я карам ли сега 15-20км или не или да отварям двигателя?

 

Колега, а преди с какво масло бе двигателя и какво си сложил днес (марка, име, висозитетен клас?

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, направих промивка, смених маслото.

Запалих колата, но трака по абсолютно същият начин :(

Моля, дайте съвет...

Да я карам ли сега 15-20км или не или да отварям двигателя?

 

Колега това първата ти смяна на масло ли е от както си купил колата? Защото ако е така няма да е изненада до сега да си карал с някаква добавка за маскировка на този проблем с тракащите повдигачи. А ако не е така покарай малко с новото масло до като поемат и се напълнят повдигачите хубаво с новото масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, проблемът наистина стана доста голям !

 

1. Направих около 5-6 км и след това изхвърча "нещо" под колата

2. Като спрях, установих, че е биела и е излезнала през блока на мотора.

 

 

Сега, какво ще ме посъветвате?

Да купя цял двигател и да го сменя, но незнам как седи въпроса с регистрирането му или да си купя биели + лагери (евентуално) и да си ремонтирам моят двигател, но ако ще е това - какво да правя с блока на двигателя, като е счупен и през него е минала биелата?

 

Моля, дайте съвет!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,има цели двигатели във форума за продажба,за такъв ремонт мисля,че не си струват парите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи правилно си озаглавил темата :icon_hmm: . Наистина е тропал двигателя, а ние набедихме компенсаторите. Шумовете от двете са коренно различни и не може да се объркат.

Цял двигател е най-добре да се вземе. Може да се намери за около 400 лева. За половин ден може да свалят твоя и да качат и оборудват другия.

Да ти дам ли един телефонен номер на лично съобщение?

Ще те помоля да разкажеш предисторията на изтропването - кога си купил колата, колко време и как я кара преди да смениш маслото? Лагерите приключват от твърде старо масло или от много, много газ (зверско въртене на гуми, прекъсвачи и тем подобни издевателства над колата).

 

Чакай че се сетих. Абе ония механици толкова ли не можаха да чуят за какво става въпрос? Я кажи кои са да знаем никой да не стъпва там :mad:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам такъв двигател за 400 лв. от новия модел с 3 катализатора.

Мисля, че на колегата му е от по - стария мотор, в такъв случай, ако реши да слага от по - новия майче трябва да се сменят още доста чаркели, че ми стана интересно :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че на колегата му е от по - стария мотор, в такъв случай, ако реши да слага от по - новия майче трябва да се сменят още доста чаркели, че ми стана интересно :icon_hmm:

 

Понеже пише 2002 г., затова заключих, че става дума за новия мотор. Иначе не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже пише 2002 г., затова заключих, че става дума за новия мотор. Иначе не става.

:icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: чукча писател, не читател :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е възможно, но трябва да стане в движение. Къса ремъка, троши бутало в клапаните и в следващите няколко хода биелата среща парчета от буталото, които бързат да цопнат в картера, удря някак стената на цилиндъра и вместо да се хлъзне по нея издавайки ужасни звуци, я пробива ... и до тук.

Възможни са всякакви сценарии. Ето един друг. При последното загасване на двигателя (от ключа все още) с цел смяна на маслото ремъкът прескача 2-3 зъба. Сменят маслото и палят. Двигателят е сменил центровката на ремъка по такъв начин, че е можел да запали и бутало или бутала са срещали клапаните в достатъчто малка степен, за да не се пробият от една страна, а от друга да не изкривят дотолкова клапана/ите, че те вече да не са способни да затворят в леглото си. Не затворят ли, двигателя освен че ще тропа здраво и страшно, ще обърка работата си - ще тепе, може и да постреля, зависи кой клапан не затваря. И така всеки обвинява маслото и компенсаторите докато вътре се срещат железа до момента в който материалът поддава...

Или не са сменяли само масло, а са сменявали и ангр. ремък без да го сложат на белези.

Не знам хидравличният обтегач дали може да изпусне отведнъж дори при много лошо масло и оттам ремъка да се разхлаби, да е работила колата, да е прескочил 2-3 зъба и т.н.

Причината според мен е разбит биелен лагер. Първо луфтът е бил малък и е джасало, колата е карана още, подавано е газ (обороти) и след това този луфт много бързо става няколко милиметра, издава страшен трясък и биелата пъква през чугунения блок. Може и да е проблем в газоразпределителния механизъм (прескачане на зъб, хидр. обтегач). Друг вариант като да счупи бутало от самосебе си, или да скъса бутален болт не е възможен според мен. Особено пък сценарият с болта....... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...