Премини към съдържание

Универсален модификатор


lubenti

Препоръчано мнение

Един мои приятел си я купил, но го е страх още да я сложи :D

И понеже му обещах да ви попитам и да чуя евентоално нещичко за нея и да му дам съвет.

Аз лично от добавки неразбирам и не съм им привърженик :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, :)

Аз съм сипвал такива добавки на различни мои коли

/стана въпрос в една друга тема/ - "Дуралюб" - САЩ,

швейцарското "Лубрифилм.....", руското "Ри Мет".

Да не се повтарям, накратко:

Има ефект при износени и амортизирани двигатели. Даже

много добър ефект. Но на сравнително редовни двигатели

"в силата си" не се забелязва нещо съществено. Така и трябва

да бъде. Специално за "Универсален модификатор" знам, че

има "живот" 80 000 км., струва 57 - 58 лв. има го на бензиностан

циите на "Шел" и от вътрешната страна на капака на картонената

опаковка трябва да има кръгъл печат на който да пише - КРАСИ.

Това била фирмата вносител - другите са ментета.

Основно повишават компресията, намаляват разхода на масло и

гориво, "затягат" основни и биелни лагери.

Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба им

сипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойде

при нас и смениш маслото - не е същата кола.

Преценката е ваша :D

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, :)

...Специално за "Универсален модификатор" знам, че

има "живот" 80 000 км.......

 

Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба им

сипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойде

при нас и смениш маслото - не е същата кола.....

:mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley:

 

 

Явно когато колата е за продаване и целта е за момента да е добре- то тогава се слагат такива добавки които са по евтини и съответно ефекта които дават е за периода докато се смени маслото с ново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една подробна статия в Ауто Билд за тези всички добавки.Бяха им направили тестове на всичките голяма измама са честно. Ми нали ако имаше някаква полза автомобилните производители щяха да ги препоръчат.Това е лично мое мнение понеже съм изчел бая литература особенно за масла и присадките в тях. :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A слагал ли е някой от този УМ в диференциал или скорости? Мисля, че пишеше че става... Някакви впечатления?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley:

 

80 хил. км. е живота на "Универсалния модификатор".

На руското "Ри мет" е 10-15 хил. км. , но струва под 20 лв.

Съвсем нямам претеции, че познавам и знам всички възмож

ни добавки /подобрители/. Какво слагат в Европа .......

Споделям това което знам от моя опит и съм чул от хора на

които имам доверие :D

Много производители на масла слагат присадки /подобрители/

за различни по износване двигатели които си влизат в състава

и цената на самото масло.

По принцип "модификаторите" са два вида: на метална и на полимер

на основа. Руското Ри мет например представлява фина суспензия от

микроскопични частици на сребро, мед, калай и др. Маслото в двига

теля само служи за транспорт на препарата който се отлага там където

има луфтове и уплътнява /наслагва се/ под въздействие на температу

рите и наляганията. След време се износва и трябва да се освежи.

Тези на полимерна основа са с друг "пълнеж". Преди години много нашу

мя едно "Ново слик - 2000", мисля, че беше унгарско. На база на тефлона,

двигателите третирани с него изкарвали по 1 милион километри. Разбира

се има и реклама, но аз лично съм изпитал ефекта на Ри мет на един силно

износен, пушейки като Икарус и хвърляйки капчици масло през аспуха

на задното стъкло двигател. Ефекта беше поразителен.

Относно фирмената политика на производителите които не ги препоръчвали,

еми то е ясно. Ако всички двигатели караха по 700 -800 х.км., кой ще купу

ва резервни части.

И накрая - избора е личен, който иска - сипва, който не иска ....

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори:)

Ще му предам мненията ви и тои да си решава.Нищо не му пречи да пробва,само кадето ще го предопредя че има доста ментета:) :good:

А съвета които му давам от години е да вземе да си купи едно :mitsu-smiley: и да забрави за тези добавки ,ама уви не ме слуша :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат си сложи в диференциала на mercedes 190 и е доволен, изчезна появилия се шум. Но за двигатела само ако е за продаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Преди 20г. слагах на един ВАЗ 2101 на новослик SX 6 000.Почувствах известен ефект за 15-20х км.Доколкото съм чул са еднакви по технология с УМ.

Може би вършат работа за по старите модели автомобили Жигули,Москвич...

Преди 17-18 години пробвах присадките на DURA LUBE за двигателя.Тогава усетих коренна промяна в поведението на Опела.Подобри оборотите стана по динамична и противно на логиката по икономична.

За скоростите преди 5-6 години съм ползвал отново на фирма ДУРА ЛЮБ,но добавката е друга от тая за двигателно масло.Усетих сутрин когато е много студено по лесно превключване на втора, преди да се е разбило добре маслото.

По принцип ако една кола е по-стара и е на повече от 100 000 км е хубаво да се слагат добавки за да продължат живота и улеснят работата.Друг въпрос е да си купувате качествени и оригинални добавки.Затова аз си вземам директно от фирмите за България.И-нет ми помага,всички качествени имат саитове с телефони.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май е за номинация "Археолог на месеца" :D

Човека се е регистрирал за да даде мнение по тази тема, вие ще му пречупите ентусиазма ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля, че археологията на новорегистрирания колега не му е първата специалност.

 

По темата - аз на Лансъра два пъти сипвах Универсален модификатор. На 120 и на 220 хил. км. Купен от бензиностанции на Шел. Не съм имал проблеми с двигателя /4G15/ и на първото сипване усетих, че като че ли е по-тих. Втория път беше заради това, че бях предоставил колата си за известно време, си я получих със спаднала компресия на трети цилиндър /по спомени почти 2 атм./. Така си я карах много дълго време и двигателя не даде дефект до края на живота на колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за археолога и за номинацията

Братовчеда е ползвал УМ и е доволен.Днес си сложи някаква нова добавка за двигателното масло на ф.ДУРАЛЮБ са измислили DURA LUBE POUR & GO

Кара лансър.Обещавам да следя изкъсо ситуацията

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"МАЙСТОР В ШИШЕ НЯМА" -това трябва да се знае от всеки и да е водещо при изборът на всякакви добавки!

 

 

Универсален модификатор съм ползвал 4 пъти и съм изключително доволен от тази добавка!

След сипването и в двг. ADZ на автомобил от VAG групата-колата започна да работи много по-тихо и ритмично,лекият шум от потракването на повдигачите (студен мотор) изчезна,изчезна и лекият синкав пушек от ауспуха,подобри се развъртането на двигателя-цената тогава от 63лева ми спести доста други пари!

Сипвал съм тази добавка и в скоростите на горепосоченият автомобил-изчезна "прихъркването" на 2-ра предавка и като цяло всички скорости започнаха да влизат по-леко и "мазно",изчезна и лекото виене в скоростната кутия!

В двг. DZ ,пак от VAG-групата го сипвах 2 пъти профилактично,колата е на над 450к км и моторът и не е отварян и все още не показва симптоми за подобно деяние!

 

Добавката,няма да ви оправи колата,но в определени случаи,може дълготрайно да отложи ремонта!Който реши да я ползва да чете и спазва инструкциите внимателно!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Ценна статия :

 

 

Добавките

Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.

Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции .

Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.

Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране.

Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво при

високи температури.

Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.

Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.

 

 

Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.

 

Ако искаш колега Мицу да добавиш нещо конструктивно, добави своя принос като го разкажеш с твои думи. Още колко пъти ще правиш copy-paste на нечии материал от Интернета? Не бе ли достатъчно че веднъж си го пуснал тук Цък. Ако исках да чета spam, щях да си отворя пощата.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Здравей, :)

Аз съм сипвал такива добавки на различни мои коли

/стана въпрос в една друга тема/ - "Дуралюб" - САЩ,

швейцарското "Лубрифилм.....", руското "Ри Мет".

Да не се повтарям, накратко:

Има ефект при износени и амортизирани двигатели. Даже

много добър ефект. Но на сравнително редовни двигатели

"в силата си" не се забелязва нещо съществено. Така и трябва

да бъде. Специално за "Универсален модификатор" знам, че

има "живот" 80 000 км., струва 57 - 58 лв. има го на бензиностан

циите на "Шел" и от вътрешната страна на капака на картонената

опаковка трябва да има кръгъл печат на който да пише - КРАСИ.

Това била фирмата вносител - другите са ментета.

Основно повишават компресията, намаляват разхода на масло и

гориво, "затягат" основни и биелни лагери.

Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба им

сипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойде

при нас и смениш маслото - не е същата кола.

Преценката е ваша :D

Поздрави!!

Краско

 

Къде е този печат , аз ходих до Шел , но няма ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как може за 7 години да изгубят шишето с печата :)

Археологията продължава :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми то държавата им обеща повече пари за разкопки та са се засилили да ги усвояват :) :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Случайност (или не!), баш темата пак за конкретните добавки се ъпна. Пожелавам на инициаторите при най-малкият намек за тънка реклама да ви я заключат и нея. Защо не си пуснете платена обява?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...