lubenti Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 Един мои приятел си я купил, но го е страх още да я сложи :D И понеже му обещах да ви попитам и да чуя евентоално нещичко за нея и да му дам съвет.Аз лично от добавки неразбирам и не съм им привърженик :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 Здравей, Аз съм сипвал такива добавки на различни мои коли/стана въпрос в една друга тема/ - "Дуралюб" - САЩ, швейцарското "Лубрифилм.....", руското "Ри Мет".Да не се повтарям, накратко:Има ефект при износени и амортизирани двигатели. Дажемного добър ефект. Но на сравнително редовни двигатели"в силата си" не се забелязва нещо съществено. Така и трябвада бъде. Специално за "Универсален модификатор" знам, чеима "живот" 80 000 км., струва 57 - 58 лв. има го на бензиностанциите на "Шел" и от вътрешната страна на капака на картоненатаопаковка трябва да има кръгъл печат на който да пише - КРАСИ.Това била фирмата вносител - другите са ментета.Основно повишават компресията, намаляват разхода на масло игориво, "затягат" основни и биелни лагери.Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба имсипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойдепри нас и смениш маслото - не е същата кола.Преценката е ваша :D Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 Здравей, ...Специално за "Универсален модификатор" знам, чеима "живот" 80 000 км....... Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба имсипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойдепри нас и смениш маслото - не е същата кола..... :mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 :mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley: Явно когато колата е за продаване и целта е за момента да е добре- то тогава се слагат такива добавки които са по евтини и съответно ефекта които дават е за периода докато се смени маслото с ново. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alex2511 Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 Имаше една подробна статия в Ауто Билд за тези всички добавки.Бяха им направили тестове на всичките голяма измама са честно. Ми нали ако имаше някаква полза автомобилните производители щяха да ги препоръчат.Това е лично мое мнение понеже съм изчел бая литература особенно за масла и присадките в тях. :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 A слагал ли е някой от този УМ в диференциал или скорости? Мисля, че пишеше че става... Някакви впечатления? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 20 декември 2006 Сподели Публикувано 20 декември 2006 :mitsu-smiley: А тогава как животът й е 80 000 км, като при смяна на маслото изчезва и ефекта й? :mitsu-smiley: 80 хил. км. е живота на "Универсалния модификатор".На руското "Ри мет" е 10-15 хил. км. , но струва под 20 лв.Съвсем нямам претеции, че познавам и знам всички възможни добавки /подобрители/. Какво слагат в Европа .......Споделям това което знам от моя опит и съм чул от хора накоито имам доверие :D Много производители на масла слагат присадки /подобрители/за различни по износване двигатели които си влизат в съставаи цената на самото масло.По принцип "модификаторите" са два вида: на метална и на полимерна основа. Руското Ри мет например представлява фина суспензия отмикроскопични частици на сребро, мед, калай и др. Маслото в двигателя само служи за транспорт на препарата който се отлага там къдетоима луфтове и уплътнява /наслагва се/ под въздействие на температурите и наляганията. След време се износва и трябва да се освежи.Тези на полимерна основа са с друг "пълнеж". Преди години много нашумя едно "Ново слик - 2000", мисля, че беше унгарско. На база на тефлона, двигателите третирани с него изкарвали по 1 милион километри. Разбира се има и реклама, но аз лично съм изпитал ефекта на Ри мет на един силноизносен, пушейки като Икарус и хвърляйки капчици масло през аспухана задното стъкло двигател. Ефекта беше поразителен.Относно фирмената политика на производителите които не ги препоръчвали,еми то е ясно. Ако всички двигатели караха по 700 -800 х.км., кой ще купува резервни части.И накрая - избора е личен, който иска - сипва, който не иска ....Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 21 декември 2006 Автор Сподели Публикувано 21 декември 2006 Благодаря за изчерпателните отговориЩе му предам мненията ви и тои да си решава.Нищо не му пречи да пробва,само кадето ще го предопредя че има доста ментета :good: А съвета които му давам от години е да вземе да си купи едно :mitsu-smiley: и да забрави за тези добавки ,ама уви не ме слуша :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
siromah Публикувано 21 декември 2006 Сподели Публикувано 21 декември 2006 Мой познат си сложи в диференциала на mercedes 190 и е доволен, изчезна появилия се шум. Но за двигатела само ако е за продаване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 14 февруари 2012 Сподели Публикувано 14 февруари 2012 Преди 20г. слагах на един ВАЗ 2101 на новослик SX 6 000.Почувствах известен ефект за 15-20х км.Доколкото съм чул са еднакви по технология с УМ.Може би вършат работа за по старите модели автомобили Жигули,Москвич...Преди 17-18 години пробвах присадките на DURA LUBE за двигателя.Тогава усетих коренна промяна в поведението на Опела.Подобри оборотите стана по динамична и противно на логиката по икономична.За скоростите преди 5-6 години съм ползвал отново на фирма ДУРА ЛЮБ,но добавката е друга от тая за двигателно масло.Усетих сутрин когато е много студено по лесно превключване на втора, преди да се е разбило добре маслото.По принцип ако една кола е по-стара и е на повече от 100 000 км е хубаво да се слагат добавки за да продължат живота и улеснят работата.Друг въпрос е да си купувате качествени и оригинални добавки.Затова аз си вземам директно от фирмите за България.И-нет ми помага,всички качествени имат саитове с телефони. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jovany1 Публикувано 14 февруари 2012 Сподели Публикувано 14 февруари 2012 Ровите в архива и пишете мнения без да гледате годините! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 14 февруари 2012 Сподели Публикувано 14 февруари 2012 Май е за номинация "Археолог на месеца" :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 февруари 2012 Сподели Публикувано 14 февруари 2012 Май е за номинация "Археолог на месеца" :DЧовека се е регистрирал за да даде мнение по тази тема, вие ще му пречупите ентусиазма .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 14 февруари 2012 Сподели Публикувано 14 февруари 2012 И аз си мисля, че археологията на новорегистрирания колега не му е първата специалност. По темата - аз на Лансъра два пъти сипвах Универсален модификатор. На 120 и на 220 хил. км. Купен от бензиностанции на Шел. Не съм имал проблеми с двигателя /4G15/ и на първото сипване усетих, че като че ли е по-тих. Втория път беше заради това, че бях предоставил колата си за известно време, си я получих със спаднала компресия на трети цилиндър /по спомени почти 2 атм./. Така си я карах много дълго време и двигателя не даде дефект до края на живота на колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 17 февруари 2012 Сподели Публикувано 17 февруари 2012 Благодаря за археолога и за номинациятаБратовчеда е ползвал УМ и е доволен.Днес си сложи някаква нова добавка за двигателното масло на ф.ДУРАЛЮБ са измислили DURA LUBE POUR & GOКара лансър.Обещавам да следя изкъсо ситуацията Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 18 февруари 2012 Сподели Публикувано 18 февруари 2012 "МАЙСТОР В ШИШЕ НЯМА" -това трябва да се знае от всеки и да е водещо при изборът на всякакви добавки! Универсален модификатор съм ползвал 4 пъти и съм изключително доволен от тази добавка!След сипването и в двг. ADZ на автомобил от VAG групата-колата започна да работи много по-тихо и ритмично,лекият шум от потракването на повдигачите (студен мотор) изчезна,изчезна и лекият синкав пушек от ауспуха,подобри се развъртането на двигателя-цената тогава от 63лева ми спести доста други пари!Сипвал съм тази добавка и в скоростите на горепосоченият автомобил-изчезна "прихъркването" на 2-ра предавка и като цяло всички скорости започнаха да влизат по-леко и "мазно",изчезна и лекото виене в скоростната кутия!В двг. DZ ,пак от VAG-групата го сипвах 2 пъти профилактично,колата е на над 450к км и моторът и не е отварян и все още не показва симптоми за подобно деяние! Добавката,няма да ви оправи колата,но в определени случаи,може дълготрайно да отложи ремонта!Който реши да я ползва да чете и спазва инструкциите внимателно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 5 юни 2012 Сподели Публикувано 5 юни 2012 Ценна статия : ДобавкитеКакто видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции .Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране. Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво привисоки температури.Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 5 юни 2012 Сподели Публикувано 5 юни 2012 Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна. Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна. Ако искаш колега Мицу да добавиш нещо конструктивно, добави своя принос като го разкажеш с твои думи. Още колко пъти ще правиш copy-paste на нечии материал от Интернета? Не бе ли достатъчно че веднъж си го пуснал тук Цък. Ако исках да чета spam, щях да си отворя пощата.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Минчо Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 Здравей, Аз съм сипвал такива добавки на различни мои коли/стана въпрос в една друга тема/ - "Дуралюб" - САЩ, швейцарското "Лубрифилм.....", руското "Ри Мет".Да не се повтарям, накратко:Има ефект при износени и амортизирани двигатели. Дажемного добър ефект. Но на сравнително редовни двигатели"в силата си" не се забелязва нещо съществено. Така и трябвада бъде. Специално за "Универсален модификатор" знам, чеима "живот" 80 000 км., струва 57 - 58 лв. има го на бензиностанциите на "Шел" и от вътрешната страна на капака на картоненатаопаковка трябва да има кръгъл печат на който да пише - КРАСИ.Това била фирмата вносител - другите са ментета.Основно повишават компресията, намаляват разхода на масло игориво, "затягат" основни и биелни лагери.Чувал съм, че на колите втора ръка от Европа преди продажба имсипват такива добавки и когато я пазариш е :plane: . Като дойдепри нас и смениш маслото - не е същата кола.Преценката е ваша :D Поздрави!!Краско Къде е този печат , аз ходих до Шел , но няма ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 Къде е този печат , аз ходих до Шел , но няма ? Виж коя година съм го писал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 30 Май 2013 Сподели Публикувано 30 Май 2013 (редакция) Е как може за 7 години да изгубят шишето с печата Археологията продължава Редактирано 30 Май 2013 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino412 Публикувано 1 юни 2013 Сподели Публикувано 1 юни 2013 Ми то държавата им обеща повече пари за разкопки та са се засилили да ги усвояват :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 1 юни 2013 Сподели Публикувано 1 юни 2013 Случайност (или не!), баш темата пак за конкретните добавки се ъпна. Пожелавам на инициаторите при най-малкият намек за тънка реклама да ви я заключат и нея. Защо не си пуснете платена обява?Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.