Премини към съдържание

Проблем с бобина


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

Имам следния проблем с Каризмичката (1,6 16V 99к.с.): На празен ход доста притриса и прекъсва двигателя. Закарах я на компютърна диагностика и изкара проблем в бобината за 3ти цилиндър. По принцип запалителните бобини на този мотор са групирани по две (за 1 и 2 цилиндър и за 3 и 4ти цилиндър). Интересува ме каква е цената на въпросното модулче по магазините. Евентуално ако някой знае за кола на части с такъв двигател в района на София ще съм благодарен, ако ме насочи :)

Поздрави :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скъпички са.

Най-добре от морга.

По възможност - лично и на място. Взимаш бубината, сменяш и пробваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти споделя моят опит с бобината от преди 2 години и нещо.Колата взе да прекъсва когато бях на път.Нещата се орапвиха при момчетата от БОШ сервиза в Стара Загора, с алтернативна бобина.Провери в такъв сервиз какво ще ти кажат и какво могат да направят.Тогава я закачиха колата замериха я ,откриха проблеманта бобина и я смениха с алтернативна и от тогава никакви проблеми.Цялата работа ми излезна 90 лева тогава, сега не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, извинявам се за глупавия въпрос, но...

Когато си с лице към двигателя, коя от двете бобини е за 3ти цилиндър? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лявата бобина.

В моят случай се вижда слабо искрене между магнитипровода и бобината и в тази област побелява.Дали ще стане с изолация с епоксидна смола?

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, след дълго умуване, ровене в workshop-a и разходка до една морга, проблема ми се реши. Ще си споделя опита, може на някой да му е полезен.

Проблемът беше следния : при студена кола, на празен ход моторът глъхнеше и гаснеше, а при загрята - работеше много неравномерно (тресеше цялото купе). В квартала има голям сервиз, в който отидох по друг повод, но се наложи да закачат колата на компютър и изкара грешка в бобина за 3/6 цилиндър. Показанието 3/6 цилиндър човекът от сервиза го отдаде на факта, че софтуера бил универсален и за коли 4 и 6 цилиндъра и затова така излизало - с две думи - проблем в бобина за 3ти цилиндър.

Нова бобина в Ратола - над 300 лв. с чакане за доставка. В близката морга - за 50 лв. - оригинална втора употреба. Смених бобината, която пали 2 и 3 цилиндър, смених и свещите, но уви проблемът остана.

Тази сутрин се зарових в уъркшопа за Каризма и видях, че има процедура за тестване на бобината (в секцията за двигател - станаица 16-12 или стр. 57 в файла с руската версия). Там е описано, че при мерене на съпротивление на вторичната намотка - между двата терминала за самите свещи трябва да е между 15 и 21 кОма. На тази която бях свалил от колата като уж "дефектна" ми даде 17 кОма. Значи намотката е ОК. След това се проверява и силовия транзистор. За целта гледайки бобината от страна на куплунга с 3 крачета (бобината е в положение както е върху капака на клапаните; крачетата се броят от ляво на дясно), се прави следното. На 2 и 3 краче се подава постоянно напрежение от 1.5V (за целта и обикновена батерия АА върши работа), като плюса се подава на краче 3, а минуса на краче 2. В същото време се мери верига между краче 1 и 2. В уъркшопа казват че за предпочитане се мери с аналогов (стрелкови)уред, но аз измерих и с двата вида и резултата беше следния - има верига при подадено напрежение от 1.5V, при отпадане на напрежението веригата се прекъсва. С това се проверява че силовия транзистор е здрав.

След като я проверих, реших да я разменя с бобината за 1 и 4 цилиндър. Сложих я, запалих колата - работи си съвсем нормално. Извод: Според мен на компютърната диагностика са се подвели по показанията на техния софтуер. Тъй като, както ми казаха още тогава, колата не я разпознава напълно и не е достъпна цялата информация. Така че , допускам че просто сме се "загубили в превода" на информацията между двата компютъра.

Реших да проверя и свалената бобина от 1 и 4 цилиндър. Визуално имаше малко "побеляло" под магнитопровода, допускам че е прехвърляло искри. При измерване на съпротивление между двата терминала уреда отчете нещо от порядъка на 6-7 Мега Ома! С две думи бобината е "заминала".

 

Това е засега, надявам се опита ми да е полезен, ако някой има аналогични проблеми и се чуди здрави ли са му бобините и евентуално, коя от двете му прави проблем.

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз сменях бобина преди месец - 40 лв. от моргата. Проблемът се установи след като сложих газов инжекцион и при рязко подаване на газ прекъсваше и направо гасеше уредбата. Мерих съпротивлението на дефектната бобина и не показваше нищо. След като почистих окиса започна да си показва 18 ома, но не съм я пробвал, така и така съм купил другата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет: махнете лулата от бобината ,на бобината има винт, (в който се допира пружината на лулата ) при мен на едната бобина този вин беше силно ръждясъл не просто окислен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...
  • преди 3 години ...

здр колеги въпроса ми е следния, Сложих газ.инжекцион но, много прекъсва като е на газ и двете бобини присветват когато подам газ на място в тъмното се забелязва , по дължина на бобините мисля, че не е нормално,бобините сам ги взел втора ръка от кола която е била с газова но обикновенна и не е имало праблем при нея какво би могло да е благодаря предварително ако има някой идея какво да направя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бобините са пробили.

Браво Вальо, успя да дешифрираш горния пост!

Аз лично не успях :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте колеги, за да не отварям нова тема ще пиша в тази: при мен все още го няма прекъсването при ускорение, но на празен ход има едва доловимо претрисане през няколко секунди. Снимах бобините:

http://media.snimka.bg/s1/5248/036740954-thumb.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/5248/036740955-thumb.jpg?r=0

 

Според мен, тези следи от искрене м/у намотката и магнитопровода са симптом, че скоро ще имам и по-сериозни проблеми, та да питам - нови бобини от къде? Звънях в Ратола и Балканстар и офертите от тях бяха около 440лв./брой с доставка. Обадих се в авто бим, където предлагат Тесла за 84лв и Делфи за 160лв. В mitsubishito.com пък има Ера за 66лв.

 

П.С. Някой знае ли парт номера (MDxxxx) на тия бобини за 1.8 4G93, 116к.с.? Мисълта ми е, че на 1.6 моторите изглеждат подозрително еднакви :) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Магнети Марелли -46лв.

Acusan - 67лв

Мобилетрон -79лв

Формакс - 67лв

...-Богата гама от цени и производители :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте колеги,Днес станах собственик на каризма 1,6 99 коня 99 г. Колата има газов инжекцион но на газ като подавам газ глъхне тресе в ниските обороти и не иска да върви като хората ,на бензин няма ядове.Въпроса ми е , може ли да е от бобините , защото утре ще сменям свещи биалети и много други неща.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Аз бих ти препоръчал Ashika (JapanParts). Много добро съотношение цена - качество.

 

Да коригирам мнението си, една от бобините сдава багажа, вече искри слабо като форсирам, има и придърпване, а са на по-малко от година и сигурно нямат и 10 000км. Колега, който също си ги е купил се оплаква, неговите направо са заминали. Имайте едно наум с Ashika (JapanParts)... Сега мисля да взема NGK. 5x по-скъпи са от Ashika-та, дано с тях няма проблем. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих си взел от някоя разкостена за части или ударена...

 

Утре ще звънна на няколко обяви по моргите, да проверя цени. Иначе днес ми дадоха оферта за нови оригинални,ако не намеря нещо читаво на цена, която си заслужава ще скоча на оригинлЪ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...