cyclodrome Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Здравейте, колеги.Имам следния проблем с Каризмичката (1,6 16V 99к.с.): На празен ход доста притриса и прекъсва двигателя. Закарах я на компютърна диагностика и изкара проблем в бобината за 3ти цилиндър. По принцип запалителните бобини на този мотор са групирани по две (за 1 и 2 цилиндър и за 3 и 4ти цилиндър). Интересува ме каква е цената на въпросното модулче по магазините. Евентуално ако някой знае за кола на части с такъв двигател в района на София ще съм благодарен, ако ме насочи Поздрави :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Скъпички са.Най-добре от морга.По възможност - лично и на място. Взимаш бубината, сменяш и пробваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Ще ти споделя моят опит с бобината от преди 2 години и нещо.Колата взе да прекъсва когато бях на път.Нещата се орапвиха при момчетата от БОШ сервиза в Стара Загора, с алтернативна бобина.Провери в такъв сервиз какво ще ти кажат и какво могат да направят.Тогава я закачиха колата замериха я ,откриха проблеманта бобина и я смениха с алтернативна и от тогава никакви проблеми.Цялата работа ми излезна 90 лева тогава, сега не знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 Приблизително 30-40 ще искат от моргите за бубина втора ръка... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 23 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2012 Колеги, извинявам се за глупавия въпрос, но...Когато си с лице към двигателя, коя от двете бобини е за 3ти цилиндър? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 Май 2012 Сподели Публикувано 23 Май 2012 Аз мисля, че се броят от ляво на дясно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 23 Май 2012 Сподели Публикувано 23 Май 2012 (редакция) Лявата бобина.В моят случай се вижда слабо искрене между магнитипровода и бобината и в тази област побелява.Дали ще стане с изолация с епоксидна смола? Редактирано 23 Май 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 Май 2012 Сподели Публикувано 23 Май 2012 Едва ли, но не пречи да пробваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 23 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2012 Колеги, след дълго умуване, ровене в workshop-a и разходка до една морга, проблема ми се реши. Ще си споделя опита, може на някой да му е полезен. Проблемът беше следния : при студена кола, на празен ход моторът глъхнеше и гаснеше, а при загрята - работеше много неравномерно (тресеше цялото купе). В квартала има голям сервиз, в който отидох по друг повод, но се наложи да закачат колата на компютър и изкара грешка в бобина за 3/6 цилиндър. Показанието 3/6 цилиндър човекът от сервиза го отдаде на факта, че софтуера бил универсален и за коли 4 и 6 цилиндъра и затова така излизало - с две думи - проблем в бобина за 3ти цилиндър. Нова бобина в Ратола - над 300 лв. с чакане за доставка. В близката морга - за 50 лв. - оригинална втора употреба. Смених бобината, която пали 2 и 3 цилиндър, смених и свещите, но уви проблемът остана.Тази сутрин се зарових в уъркшопа за Каризма и видях, че има процедура за тестване на бобината (в секцията за двигател - станаица 16-12 или стр. 57 в файла с руската версия). Там е описано, че при мерене на съпротивление на вторичната намотка - между двата терминала за самите свещи трябва да е между 15 и 21 кОма. На тази която бях свалил от колата като уж "дефектна" ми даде 17 кОма. Значи намотката е ОК. След това се проверява и силовия транзистор. За целта гледайки бобината от страна на куплунга с 3 крачета (бобината е в положение както е върху капака на клапаните; крачетата се броят от ляво на дясно), се прави следното. На 2 и 3 краче се подава постоянно напрежение от 1.5V (за целта и обикновена батерия АА върши работа), като плюса се подава на краче 3, а минуса на краче 2. В същото време се мери верига между краче 1 и 2. В уъркшопа казват че за предпочитане се мери с аналогов (стрелкови)уред, но аз измерих и с двата вида и резултата беше следния - има верига при подадено напрежение от 1.5V, при отпадане на напрежението веригата се прекъсва. С това се проверява че силовия транзистор е здрав.След като я проверих, реших да я разменя с бобината за 1 и 4 цилиндър. Сложих я, запалих колата - работи си съвсем нормално. Извод: Според мен на компютърната диагностика са се подвели по показанията на техния софтуер. Тъй като, както ми казаха още тогава, колата не я разпознава напълно и не е достъпна цялата информация. Така че , допускам че просто сме се "загубили в превода" на информацията между двата компютъра. Реших да проверя и свалената бобина от 1 и 4 цилиндър. Визуално имаше малко "побеляло" под магнитопровода, допускам че е прехвърляло искри. При измерване на съпротивление между двата терминала уреда отчете нещо от порядъка на 6-7 Мега Ома! С две думи бобината е "заминала". Това е засега, надявам се опита ми да е полезен, ако някой има аналогични проблеми и се чуди здрави ли са му бобините и евентуално, коя от двете му прави проблем.Поздрави :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Watson Публикувано 23 Май 2012 Сподели Публикувано 23 Май 2012 И аз сменях бобина преди месец - 40 лв. от моргата. Проблемът се установи след като сложих газов инжекцион и при рязко подаване на газ прекъсваше и направо гасеше уредбата. Мерих съпротивлението на дефектната бобина и не показваше нищо. След като почистих окиса започна да си показва 18 ома, но не съм я пробвал, така и така съм купил другата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 25 Май 2012 Сподели Публикувано 25 Май 2012 Един съвет: махнете лулата от бобината ,на бобината има винт, (в който се допира пружината на лулата ) при мен на едната бобина този вин беше силно ръждясъл не просто окислен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HIXTER Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Колега по какъв начин се отделя лулата от бобината??????? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 11 октомври 2012 Сподели Публикувано 11 октомври 2012 Колега по какъв начин се отделя лулата от бобината???????С дърпане! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vik Публикувано 4 март 2016 Сподели Публикувано 4 март 2016 здр колеги въпроса ми е следния, Сложих газ.инжекцион но, много прекъсва като е на газ и двете бобини присветват когато подам газ на място в тъмното се забелязва , по дължина на бобините мисля, че не е нормално,бобините сам ги взел втора ръка от кола която е била с газова но обикновенна и не е имало праблем при нея какво би могло да е благодаря предварително ако има някой идея какво да направя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 5 март 2016 Сподели Публикувано 5 март 2016 Бобините са пробили. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 6 март 2016 Сподели Публикувано 6 март 2016 Бобините са пробили.Браво Вальо, успя да дешифрираш горния пост!Аз лично не успях Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 23 март 2016 Сподели Публикувано 23 март 2016 Здравейте колеги, за да не отварям нова тема ще пиша в тази: при мен все още го няма прекъсването при ускорение, но на празен ход има едва доловимо претрисане през няколко секунди. Снимах бобините:http://media.snimka.bg/s1/5248/036740954-thumb.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/5248/036740955-thumb.jpg?r=0 Според мен, тези следи от искрене м/у намотката и магнитопровода са симптом, че скоро ще имам и по-сериозни проблеми, та да питам - нови бобини от къде? Звънях в Ратола и Балканстар и офертите от тях бяха около 440лв./брой с доставка. Обадих се в авто бим, където предлагат Тесла за 84лв и Делфи за 160лв. В mitsubishito.com пък има Ера за 66лв. П.С. Някой знае ли парт номера (MDxxxx) на тия бобини за 1.8 4G93, 116к.с.? Мисълта ми е, че на 1.6 моторите изглеждат подозрително еднакви . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 23 март 2016 Сподели Публикувано 23 март 2016 Boabab, мога да ти предложа бобина с лула к-кт - 75.00 марка NAP(Motorix Japan). :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 23 март 2016 Сподели Публикувано 23 март 2016 Аз бих ти препоръчал Ashika (JapanParts). Много добро съотношение цена - качество. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 28 март 2016 Сподели Публикувано 28 март 2016 Магнети Марелли -46лв.Acusan - 67лвМобилетрон -79лвФормакс - 67лв...-Богата гама от цени и производители :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
patriot Публикувано 12 април 2016 Сподели Публикувано 12 април 2016 Здравейте колеги,Днес станах собственик на каризма 1,6 99 коня 99 г. Колата има газов инжекцион но на газ като подавам газ глъхне тресе в ниските обороти и не иска да върви като хората ,на бензин няма ядове.Въпроса ми е , може ли да е от бобините , защото утре ще сменям свещи биалети и много други неща.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 14 ноември 2016 Сподели Публикувано 14 ноември 2016 Аз бих ти препоръчал Ashika (JapanParts). Много добро съотношение цена - качество. Да коригирам мнението си, една от бобините сдава багажа, вече искри слабо като форсирам, има и придърпване, а са на по-малко от година и сигурно нямат и 10 000км. Колега, който също си ги е купил се оплаква, неговите направо са заминали. Имайте едно наум с Ashika (JapanParts)... Сега мисля да взема NGK. 5x по-скъпи са от Ashika-та, дано с тях няма проблем. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 14 ноември 2016 Сподели Публикувано 14 ноември 2016 Аз бих си взел от някоя разкостена за части или ударена... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 15 ноември 2016 Сподели Публикувано 15 ноември 2016 Аз бих си взел от някоя разкостена за части или ударена... Утре ще звънна на няколко обяви по моргите, да проверя цени. Иначе днес ми дадоха оферта за нови оригинални,ако не намеря нещо читаво на цена, която си заслужава ще скоча на оригинлЪ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.