Премини към съдържание

Чек енджин с придърпване


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. Искам да се консултирам с Вас за една случка. Преди няколко дни, както си карам, на колт-а му светна чек-а. Спрях, загасих и дадох на контакт, като чек-а си загасна и нямаше проблеми. Онзи ден, на излизане от града, карам със 100 км/ч на пета предавка, и изведнъж колт-а придърпа, чек-а светна за около половин секунда, загасна и придърпването спря. След това по целия път, както и до днес, няма никакви проблеми. Според Вас, на какво може да се дължи това нещо? Колата е Колт 4G13 1994 година. Благодаря предварително.

П.С. Колата се кара на хубав бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е ако можеш да видиш грешката която е записал ЕКУ-то. Кабелите и свещите сменяни ли са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е ако можеш да видиш грешката която е записал ЕКУ-то. Кабелите и свещите сменяни ли са?

 

В интерес на истината, не са сменяни. Но ако проблема беше в тях, нямаше ли придърпването да е почти постоянно и по-осезаемо. Аз говоря за единичен случай, и днес моята приятелка също го е усетила на 2-3 пъти, но в огромната част от времето колата се държи съвсем нормално. А за записаната грешка, ще трябва са се ходи в Пловдив, че при нас няма къде да го видя. А не ми се занимава със самодиагностицирането

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го описваш, може да е момента загуба на връзка по електрическата мрежа.

Но кой кабел/ел.връзка губи контакт си е чисто гадателство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностика си трябва, но си мисля за TPS.От свещи или кабели не би трябвало да ти светва чека.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, вероятния виновник на така описания ти проблем може би е датчика на Хол. Ако съм прав, ще започне да ти го прави още по-често и накрая ще финишира изведнъж. За сега още е трудно да се хване, защото се появява много рядко. Може да се почисти хубаво за да се види ще има ли ефект, защото много пъти върху него се налепва замърсяване и пречи,особено ако датчика е намалил електромагнитните си свойства поради много фактори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, не са сменяни. Но ако проблема беше в тях, нямаше ли придърпването да е почти постоянно и по-осезаемо. Аз говоря за единичен случай, и днес моята приятелка също го е усетила на 2-3 пъти, но в огромната част от времето колата се държи съвсем нормално. А за записаната грешка, ще трябва са се ходи в Пловдив, че при нас няма къде да го видя. А не ми се занимава със самодиагностицирането

 

 

На място като работи има ли някакви проблеми с оборотите? Тези по старите страдат от кондензаторите в компютъра, там барано ли е нещо досега или не?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На място като работи има ли някакви проблеми с оборотите? Тези по старите страдат от кондензаторите в компютъра, там барано ли е нещо досега или не?

 

Колеги, благодаря за отговорите. Миленски, аз съм идвал при тебе, ако си спомняш черния сливенски колт, дето търсихме ламбда сонда. Тогава ми прави диагностика и излезе само ламбдата, и нещо за стъпковия мотор, дето свалял обороти, като се включат консумативи. Тогава нямаше забележки. На празен ход, както и в повечето време, ДВГ работи перфектно, тихо и без шумове. По колата не е пипано нищо, свързано с ECU и тем подобни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Милен е прав, на тези години контролера на двигателя вече се нуждае от профилактичен ремонт, но преди това препоръчвам коректна дигностика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,само не разбрах, когато и да го закача на диагностика, ще излезе ли грешка, или трябва да чакам да светне чек-а?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте, да използвам темата и аз за да споделя моя проблем. Преди 5 000км смених свещите, преди това смених бобина, комутатор и делко, но кабелите не съм ги сменял. Скоро забелязах че някой път се появява придърпване, както много колеги са го описвали в различните теми. Придърпването не се появява при всяко каране. Днес примерно като карах колата при ускорение между 1000-1500 оборота се появи и като настъпя повече педала се оправя. Появява се при смяна на предавките и обороти между 1000-1500. Колата се кара на газ.

Редактирано от vesste
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми смени кабелите, и след това ще го мъдрим, но вероятно проблема ще се реши :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги, връщам се към темата. Оня ден колата беше доста зле. Глъхнеше, чек-а постоянно светеше...Оставих я на едни момчета, и я оправиха, в момента няма проблеми. Пипали центровката, без стробоскоп, на ухо. Възможно ли е от лоша центровка да се получават проблемите, описани в началото на темата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, представа си имаме колкото искаш.... Лошото е че на тези които си я оставил си нямат пледстава кога се върти делко...и защо са го въртяли без да се види грешката каква е( след като е светела лампата).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, въртяха го защото им оставих колата да я оправят, а нямат компютър, с който могат да диагностицират Колт-а ми. Мислех да идвам към Плводив, ама така както беше колата, се притеснявах да тръгна на път с нея. Та да очаквам ли пак да се скофти нещо по автомобила?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги, проблема е решен. След диагностика при Милен от Пловдив се оказа, че проблемен беше МАП сензора, разпоили се вътре някакви жици. Благодаря на Милен за адекватната и професионална намеса. Поздрави от хладния Сливен (38 гр. на сянка)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ах, ах, ах, ще барат делкото и центровки ще правят, а колата си казва къде я боли, божееее, колко мъка има на тоя свят, божеее :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ах, ах, ах, ще барат делкото и центровки ще правят, а колата си казва къде я боли, божееее, колко мъка има на тоя свят, божеее :icon_doh:

 

Добре че са Милен и Марин, да оправят бакиите на "майсторите", че иначе ще загазим яко. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...