Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

От утре без фарове !


Препоръчано мнение

Не знам за вас но аз мразя да карам на фарове през деня.По скоро ми пречат насрещните светлини . Да не говорим че се вдига разхода ,амортизация на ключове крушки алтернатор.Не обичам задълженията,това е моето мнение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм противник, но по далеч по-прозаични причини - забравям да ги включа и ме глобяват. Не ме вълнуват нито разхода, нито другите чаркалъци. В мрачно време, при сняг в ден като днешния са задължителни, но при слънце е излишно. Приветствам карането с включени фарове в пресечени месности, където сянка/слънце/сянка пречат на зрението, но май дотам. В слънчев ден в града са напълно излишни.....

Другото, за което не съм съгласен е, че свикваме да виждаме само светещи предмети, има изследвания, които го доказват. Така може да не отразим някой пешехдец, колоездач.....

 

И последно - не от утре, а от вдругиден. Утре забраната важи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Плюсове или минуси?

Преди години се набухах в дърво, за да не вляза във вратата на една рошла, която спря на стоп, огледа се, не ме видя и се намести мaaазно отпреде ми. А ако бях с вкл. светлини?

На всичкото отгоре не искаше да чака КАТ, защото на нейната бричка нищо й нямало. Наложи се да й взема ключа от колата, за да не драсне от мястото.

От тогава целогодишно съм с пуснати фарове.

Миналата есен си направих и автоматично пускане на дългите светлини с понижено напрежение, когато заработи маторя (май туй нещо някой го е кръстил DRL). Вижда се отдалеч, 'арчи 2А ток и щади жичката:tok:

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И каква е гаранцията, че рошлата нямаше да го направи и с включени светлини? Никаква.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И каква е гаранцията, че рошлата нямаше да го направи и с включени светлини? Никаква.

Щеше да ме види. Аз видях погледа й как мина през мен без да се фокусира. Бях в сянка на дървета. Общо взето от дясна лента ударих със задницата си дърво на левия тротоар и паркирах на десния.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, честита баба марта, искам да ви пожелая много без аварийни километри,аз съм за фаровете особенно извън града с по висока скорост има по добра видимос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, честита баба марта, искам да ви пожелая много без аварийни километри,аз съм за фаровете особено извън града с по-висока скорост има по добра видимост.

 

 

А в града е по-добре за възрастните хора с отслабен слух и зрение...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честита Баба Марта! И аз съм за включени фарове.. преди малко като идвах на работа попаднах в ситуация, в която слънцето ми светеше в очите и срещу мен кола без фарове и се сливаше с асфалта. Тръгнах да си изпреварвам спокойно и я видях в последния момент, та се наложи по-бързо да се прибера в моята лента. Понякога пуснатите фарове доста улесняват хората на пътя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЧБМ!За мотоциклетите съм безапелационно ДА!Доколкото за автомобилите кой както прецени,аз примерно при градско,и ясно слънчево време не виждам никакъв смисъл.Тръгвам по задачи и бюрокрация и да мисля и за фарове :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА карането с включени фарове. В слънчев ден в града - да, може би трябва да е "пожелателно" включването им.....Извън града, при по-високата скорост на движение - задължително.

Съгласен съм с колегата, че свикваме да виждаме само светещи предмети /аз съм се "улавял" на няколко пъти как "пропускам" някой автомобил ако е без фарове/.

И да - ЧБМ! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честита Баба Марта на всички!

Тъпото е ,че хората са го измислили това с включване на светлините но за страни с много по-малко слънцестоене.А нашите и ЕС са на принципа

"видяла жабата ,че подковават коня и тя си вдигнала крака"

Не съм против ,но не съм и за.Когато е необходимо идеално.Но когато е излишно защо да се върши.

Дразнат тъпи и не-логични действия и решения.

Аз например съм си решил проблема с дневни светлини и панел за контрола на същите.

Защото ми писна да мисла ,че нещо все забравям.

 

Безпроблемен път на всички.Поздрави :icon_bye:

Редактирано от МИХТИ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От днес без фарове през деня

 

От днес 1 март служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини. Така водачите на МПС вече не са задължени да използват фарове през светлата част на деня. Карането на къси светлини обаче остава препоръчително до 1 ноемрви тази година, когато отново ще стане задължително.Ще припомним, че в много от европейските страни колите се движат със запалени светлини през цялата година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. :)

 

Ако си вземеш направи снимка, че ми е интересно да ги видя :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. :)

 

Най-вероятно не. Цитирам:

„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.

 

Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН."

 

В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.

 

В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня" или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е", оградена с кръг. След буквата „Е" следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4" , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL". В близост до знака „Е" трябва да е изписан и номерът на сертификата.

 

В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.

 

Край на цитата.

 

Миналата есен си направих и автоматично пускане на дългите светлини с понижено напрежение, когато заработи маторя (май туй нещо някой го е кръстил DRL). Вижда се отдалеч, 'арчи 2А ток и щади жичката:tok:

http://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=63&t=77381

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си вземеш направи снимка, че ми е интересно да ги видя :)

Мога да снимам на комшията пежото,той си сложи такива.А тези диоди съм сигурен,че ги има навсякъде по авточастите,просто влез някъде и питай.Оформени са в полвечето случай като лента,за да се залепят под фара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif Подкрепям карането с включени фарове през деня, но не и да се глобяват водачите, когато не са ги включили.

Сутрин, на път за работа, слънцето като изгрява ми свети в огледалата а вечер като се прибирам, отново ми блести като залязва. Е, сива кола , мръсна на сив асфалт се забелязва по-късно и трудно в огледалата от колкото ако е с вкл. светлини.

Лично аз си карам и през лятото с вкл. светлини с идеята да ме виждат по-добре другите. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gif

Предполагам на повечето ни се е случвало да не забелязваме веднага някоя кола, когато е без включени фарове, или да чуваме репликата " Опааа извинявай, не те видях... " http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/dntknw.gif"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мотоциклетите е задължително целогодишно да са на къси. Така е от години. Там катастрофата е равносилна на опасност за живота. Директно.

Колкото до това да се кара на фарове при по-висока скорост, как да го разбирам? Ако карам над разрешената скорост да съм с включени светлини ли? Това е безплатна заявка за КАТ-аджиите да ме стопират.

За усойните места (сянка/слънце), по път с много движение и скрити завои - не задължително, но препоръчително през цялата година. Намалява се много риска от катастрофа. Проблемът е че от 30 коли пет няма да са с включени фарове, защото не е задължително и такива си мислят "абе аз ги виждам другите, те да не са кьорави та да не ме виждат". Е, да, ама все някой няма да види. Може би е добре да се сложат знаци преди навлизане в такъв път, с който да се задължават водачите да включват фаровете, иначе ще бъдат глобявани. И то не 20 лева, а 100 най-малко. Катастрофите поне заради причината "не видях" ще намалеят в пъти.

В Обединеното кралство най-много катастрофи стават точно заради скритите завои (без видимост към изхода). Скоростта там е 90 максимално, но ако след 30-40 метра някой се мотае по шосето или пресича, следва катастрофа. Например ако настигнеш трактор и отсреща идва МПС, а отстрани са дървета, които са толкова нагъсто, че не можеш да ги пропуснеш. Може и бавно движещ се автомобил, камион и каквото и да е. Те и мотористите карат към осовата линия, за разлика от мен - аз предпочитам десните следи на МПС-тата (по към банкета и така по-малко се пречкам) когато се движа по-бавничко на фона на някои други бързаци.

Няма как да се направи изключение за населените места в слънчеви дни. Я си представете да има променлива облачност - слънце, слънце, ааа, няма да пускам фаровете и хоп облак скрива слънцето и катаджията мац, ела, ела, че ми требваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мотоциклетите е задължително целогодишно да са на къси. Така е от години. Там катастрофата е равносилна на опасност за живота. Директно.

Колкото до това да се кара на фарове при по-висока скорост, как да го разбирам? Ако карам над разрешената скорост да съм с включени светлини ли? Това е безплатна заявка за КАТ-аджиите да ме стопират.

Не е верно...ако караш на задна гума, кел файда от фарове, най много да заблудиш некой ниско прелитащ самолет........... :hysterical: :D :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо подкрапепям целогидишното каране с включени фарове. Не е 1 път дми се е случавало да попадна очи в очи с врага, понеже някой в насрещното платно шофира без фарове.

А "кормуването на фарове качва разхода" или "само пари за крушки трябва да давам" му звучат смешно. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас но аз мразя да карам на фарове през деня.По скоро ми пречат насрещните светлини . Да не говорим че се вдига разхода ,амортизация на ключове крушки алтернатор.Не обичам задълженията,това е моето мнение!

Че от кога са монтирани електромери на колите та да се плаща тока за включените светлини???

Аамортизация на ключове, крушки, динамота и други глупости?

То по тая логика, най-добре да си продадеш колата. Така няма да плащаш и данък и каско и гражданска, КАТ няма да те глобяват. Изобщо ще спестиш много пари нерви и време за смяна на консумативи и ремонти, а и ще си в абсолютна безопастност.

Качваш се на такси, на автобус или на метрото(само за София),щото е по-евтино и с него пей сърце, бавно но славно. :icon_n_king:

Ако може една малка сметчица да ми направиш, че аз целогодишно съм на фарове? :icon_hmm:

Без амортизация на ключа, щото той не се пипа. Седи ди в едно положение от както съм купил колата.

Крушки съм сменял само защото, тези с които беше колата не ми харесваха как светят.

Искам да видя колко съм се набутал от тея фарове светнати?

Ако не се лъжа даже от доста време, доста от производителите си произвеждат автомобилите с така наречените дневни светлини, които само да запалиш двигателя и почват да те набутват! :icon_thumbup:

Редактирано от HristoGB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...