lesko Публикувано 29 февруари 2012 Сподели Публикувано 29 февруари 2012 Не знам за вас но аз мразя да карам на фарове през деня.По скоро ми пречат насрещните светлини . Да не говорим че се вдига разхода ,амортизация на ключове крушки алтернатор.Не обичам задълженията,това е моето мнение! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 февруари 2012 Сподели Публикувано 29 февруари 2012 И аз съм противник, но по далеч по-прозаични причини - забравям да ги включа и ме глобяват. Не ме вълнуват нито разхода, нито другите чаркалъци. В мрачно време, при сняг в ден като днешния са задължителни, но при слънце е излишно. Приветствам карането с включени фарове в пресечени месности, където сянка/слънце/сянка пречат на зрението, но май дотам. В слънчев ден в града са напълно излишни..... Другото, за което не съм съгласен е, че свикваме да виждаме само светещи предмети, има изследвания, които го доказват. Така може да не отразим някой пешехдец, колоездач..... И последно - не от утре, а от вдругиден. Утре забраната важи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 29 февруари 2012 Сподели Публикувано 29 февруари 2012 (редакция) Плюсове или минуси? Преди години се набухах в дърво, за да не вляза във вратата на една рошла, която спря на стоп, огледа се, не ме видя и се намести мaaазно отпреде ми. А ако бях с вкл. светлини?На всичкото отгоре не искаше да чака КАТ, защото на нейната бричка нищо й нямало. Наложи се да й взема ключа от колата, за да не драсне от мястото.От тогава целогодишно съм с пуснати фарове.Миналата есен си направих и автоматично пускане на дългите светлини с понижено напрежение, когато заработи маторя (май туй нещо някой го е кръстил DRL). Вижда се отдалеч, 'арчи 2А ток и щади жичката Редактирано 29 февруари 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 29 февруари 2012 Сподели Публикувано 29 февруари 2012 И каква е гаранцията, че рошлата нямаше да го направи и с включени светлини? Никаква. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 И каква е гаранцията, че рошлата нямаше да го направи и с включени светлини? Никаква.Щеше да ме види. Аз видях погледа й как мина през мен без да се фокусира. Бях в сянка на дървета. Общо взето от дясна лента ударих със задницата си дърво на левия тротоар и паркирах на десния. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gadnqra Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 Здравейте, честита баба марта, искам да ви пожелая много без аварийни километри,аз съм за фаровете особенно извън града с по висока скорост има по добра видимос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 Здравейте, честита баба марта, искам да ви пожелая много без аварийни километри,аз съм за фаровете особено извън града с по-висока скорост има по добра видимост. А в града е по-добре за възрастните хора с отслабен слух и зрение... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 Честита Баба Марта! И аз съм за включени фарове.. преди малко като идвах на работа попаднах в ситуация, в която слънцето ми светеше в очите и срещу мен кола без фарове и се сливаше с асфалта. Тръгнах да си изпреварвам спокойно и я видях в последния момент, та се наложи по-бързо да се прибера в моята лента. Понякога пуснатите фарове доста улесняват хората на пътя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
стивън-69 Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 ЧБМ!За мотоциклетите съм безапелационно ДА!Доколкото за автомобилите кой както прецени,аз примерно при градско,и ясно слънчево време не виждам никакъв смисъл.Тръгвам по задачи и бюрокрация и да мисля и за фарове :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sturm44 Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 Аз съм ЗА карането с включени фарове. В слънчев ден в града - да, може би трябва да е "пожелателно" включването им.....Извън града, при по-високата скорост на движение - задължително.Съгласен съм с колегата, че свикваме да виждаме само светещи предмети /аз съм се "улавял" на няколко пъти как "пропускам" някой автомобил ако е без фарове/.И да - ЧБМ! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 (редакция) Честита Баба Марта на всички!Тъпото е ,че хората са го измислили това с включване на светлините но за страни с много по-малко слънцестоене.А нашите и ЕС са на принципа "видяла жабата ,че подковават коня и тя си вдигнала крака"Не съм против ,но не съм и за.Когато е необходимо идеално.Но когато е излишно защо да се върши.Дразнат тъпи и не-логични действия и решения.Аз например съм си решил проблема с дневни светлини и панел за контрола на същите.Защото ми писна да мисла ,че нещо все забравям. Безпроблемен път на всички.Поздрави :icon_bye: Редактирано 1 март 2012 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 Последно от кога можем да караме без фарове? Че днес всички бяха на фарове.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NetBreaker Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 От днес без фарове през деня От днес 1 март служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини. Така водачите на МПС вече не са задължени да използват фарове през светлата част на деня. Карането на къси светлини обаче остава препоръчително до 1 ноемрви тази година, когато отново ще стане задължително.Ще припомним, че в много от европейските страни колите се движат със запалени светлини през цялата година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. Ако си вземеш направи снимка, че ми е интересно да ги видя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 1 март 2012 Сподели Публикувано 1 март 2012 (редакция) В авочастите при нас,има едни като лепенки с диоди,и бая силно светят.Тези стават ли за дневни да се сложат?Ако си ги свържа с контакта,никога няма да ги забравям,и ще светят целогодишно. Най-вероятно не. Цитирам:„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото. Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН." В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела. В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня" или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е", оградена с кръг. След буквата „Е" следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4" , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL". В близост до знака „Е" трябва да е изписан и номерът на сертификата. В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. Край на цитата. Миналата есен си направих и автоматично пускане на дългите светлини с понижено напрежение, когато заработи маторя (май туй нещо някой го е кръстил DRL). Вижда се отдалеч, 'арчи 2А ток и щади жичкатаhttp://www.peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=63&t=77381 Редактирано 1 март 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 Ако си вземеш направи снимка, че ми е интересно да ги видя Мога да снимам на комшията пежото,той си сложи такива.А тези диоди съм сигурен,че ги има навсякъде по авточастите,просто влез някъде и питай.Оформени са в полвечето случай като лента,за да се залепят под фара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dinamitko Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif Подкрепям карането с включени фарове през деня, но не и да се глобяват водачите, когато не са ги включили. Сутрин, на път за работа, слънцето като изгрява ми свети в огледалата а вечер като се прибирам, отново ми блести като залязва. Е, сива кола , мръсна на сив асфалт се забелязва по-късно и трудно в огледалата от колкото ако е с вкл. светлини. Лично аз си карам и през лятото с вкл. светлини с идеята да ме виждат по-добре другите. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gifПредполагам на повечето ни се е случвало да не забелязваме веднага някоя кола, когато е без включени фарове, или да чуваме репликата " Опааа извинявай, не те видях... " http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/dntknw.gif" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 За мотоциклетите е задължително целогодишно да са на къси. Така е от години. Там катастрофата е равносилна на опасност за живота. Директно.Колкото до това да се кара на фарове при по-висока скорост, как да го разбирам? Ако карам над разрешената скорост да съм с включени светлини ли? Това е безплатна заявка за КАТ-аджиите да ме стопират.За усойните места (сянка/слънце), по път с много движение и скрити завои - не задължително, но препоръчително през цялата година. Намалява се много риска от катастрофа. Проблемът е че от 30 коли пет няма да са с включени фарове, защото не е задължително и такива си мислят "абе аз ги виждам другите, те да не са кьорави та да не ме виждат". Е, да, ама все някой няма да види. Може би е добре да се сложат знаци преди навлизане в такъв път, с който да се задължават водачите да включват фаровете, иначе ще бъдат глобявани. И то не 20 лева, а 100 най-малко. Катастрофите поне заради причината "не видях" ще намалеят в пъти.В Обединеното кралство най-много катастрофи стават точно заради скритите завои (без видимост към изхода). Скоростта там е 90 максимално, но ако след 30-40 метра някой се мотае по шосето или пресича, следва катастрофа. Например ако настигнеш трактор и отсреща идва МПС, а отстрани са дървета, които са толкова нагъсто, че не можеш да ги пропуснеш. Може и бавно движещ се автомобил, камион и каквото и да е. Те и мотористите карат към осовата линия, за разлика от мен - аз предпочитам десните следи на МПС-тата (по към банкета и така по-малко се пречкам) когато се движа по-бавничко на фона на някои други бързаци.Няма как да се направи изключение за населените места в слънчеви дни. Я си представете да има променлива облачност - слънце, слънце, ааа, няма да пускам фаровете и хоп облак скрива слънцето и катаджията мац, ела, ела, че ми требваш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 март 2012 Сподели Публикувано 3 март 2012 За мотоциклетите е задължително целогодишно да са на къси. Така е от години. Там катастрофата е равносилна на опасност за живота. Директно.Колкото до това да се кара на фарове при по-висока скорост, как да го разбирам? Ако карам над разрешената скорост да съм с включени светлини ли? Това е безплатна заявка за КАТ-аджиите да ме стопират.Не е верно...ако караш на задна гума, кел файда от фарове, най много да заблудиш некой ниско прелитащ самолет........... :hysterical: :D :lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 4 март 2012 Сподели Публикувано 4 март 2012 Брей кви батки имало, където за да спестят 2лв от крушки евентуално, рискуват да станат участници в ПТП... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Farel Публикувано 4 март 2012 Сподели Публикувано 4 март 2012 Твърдо подкрапепям целогидишното каране с включени фарове. Не е 1 път дми се е случавало да попадна очи в очи с врага, понеже някой в насрещното платно шофира без фарове. А "кормуването на фарове качва разхода" или "само пари за крушки трябва да давам" му звучат смешно. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 12 март 2012 Сподели Публикувано 12 март 2012 (редакция) Не знам за вас но аз мразя да карам на фарове през деня.По скоро ми пречат насрещните светлини . Да не говорим че се вдига разхода ,амортизация на ключове крушки алтернатор.Не обичам задълженията,това е моето мнение!Че от кога са монтирани електромери на колите та да се плаща тока за включените светлини???Аамортизация на ключове, крушки, динамота и други глупости?То по тая логика, най-добре да си продадеш колата. Така няма да плащаш и данък и каско и гражданска, КАТ няма да те глобяват. Изобщо ще спестиш много пари нерви и време за смяна на консумативи и ремонти, а и ще си в абсолютна безопастност.Качваш се на такси, на автобус или на метрото(само за София),щото е по-евтино и с него пей сърце, бавно но славно. :icon_n_king: Ако може една малка сметчица да ми направиш, че аз целогодишно съм на фарове? :icon_hmm: Без амортизация на ключа, щото той не се пипа. Седи ди в едно положение от както съм купил колата.Крушки съм сменял само защото, тези с които беше колата не ми харесваха как светят.Искам да видя колко съм се набутал от тея фарове светнати?Ако не се лъжа даже от доста време, доста от производителите си произвеждат автомобилите с така наречените дневни светлини, които само да запалиш двигателя и почват да те набутват! :icon_thumbup: Редактирано 12 март 2012 от HristoGB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мицу Публикувано 30 март 2012 Сподели Публикувано 30 март 2012 Аз си карам на фарове целогодишно,да ме виждат от далече Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.