Премини към съдържание

Хидравлични повдигачи


m-galant

Препоръчано мнение

Колеги искам да опитам за моя Galant вече на 210 000км на смяна ми взема по литър масло сменям го на около 7000км, та мисълта ми е може ли малко да се намали тоя разход на масло или направо да сменям колата вече, а за клапаните от време на време като я натисна и позадържа млъкват за малко и после пак си цъкат, но може и да се бъркам с клапаните на газовия инжекцион. И бихте ли ми препоръчали някакво масло 2.5 V6 1999.

 

Здравей колега, при теб ситуацията е следната. Обема на мазителната ти уредба е 4,3л, т.е. ти така или иначе купуваш мин 5л туба. Ако тези 4,3л те изкарат до минимума на 7к, то с останалият 0,7л ще имаш пробег до 12к поне. Ако обаче тези 5л те изкарват само до 7000км, и ако бе купил 6л, теоретично са приблизително до интервала ти на смяна 15000км/1г (което събитие дойде по-напред). Доводи от рода "да правя ли основен ремонт,..да сменям ли колата"... не са сериозни. В парично изражение ще платиш примерно между 10-15 лв за 1л масло още (за SAE 10W40). Ако можеха тези 5л да те изкарат от смяна до смяня - добре, но и с 6-тия литър не е фатално. Освен да ревизираш колата си, вдигни първо не гъстотата на вискозитетния клас на масло, а качеството на формулата му. Т.е. ако сега ползваш SAE 10W40 преминаваш на още по-качествено SAE 5W40. Ако това не помогне, просто минаваш на по-евтино 10W40 и продължаваш така. Както и да го казваме дали ще купиш за периода 5 или 6л масло, няма голямо значение. Колкото до това каква смазочна норма да търсиш изисква се бензинова норма API SG (защита преди и между 1988-1992г). На пазара дори и на сляпо да търсиш масло с такъв стандарт няма да намериш. Всички ще са мин API SL, т.е. защита преди и между 2000-2004г, така че което и да хванеш все надвишава заводските изисквания. Като марка масло си харесай сам.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Я и аз да се включа. По-принцип колегата над мен много компетентно е описал ситуацията. На мен ми се струва, че шестака така или иначе си понахарчва, някъде около 500-1000 мл в зависимост от начина на каране, експлоатацията и амортизацията до момента. Да ти кажа на моя двигател му е правен основен ремонт, гумички на клапаните, повдигачи, всички гарнитури, шлайф галава и т.н. Но пак си харчи някъде поне 500мл на пробег 7000-8000 хил к.м.

Та въпроса ми към теб е какво можеш да очакваш от мотор който е на "N" брой километри, средно м/у 11 и 15 г, (незнам коя година ти е галанта), не се знае как е поддържан преди ти да го вземеш и т.н.

В заключение- мисля, че е нормално да гори предвид гореописаното. Провери това което те съветват колегите, но си мисля, че не е болка за умиране. Пък и хайде да сме честни по-добро от дедо галант в този сегмент едва ли ще намериш. :rulez:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених маслото на двигателя след 11000 км от предишната смяна и не беше мръднало - Motul X clean 8100 5w40 при DJ-a.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къде пише че можеш да го караш с 15/50? Ти сигурно си слушал разни специалисти консултант-продавачи. Карай или с 5/40 или с 10/40 пълна синтетика.

Не може да не намалява маслото. Особено при вече сработена кола и части и ако се подава газ. Самият принцип на мазане просто казано е следният: маслените пръстени обират маслото под буталото (при коляновия вал и биелите); при 3000 оборота в минута буталото стига горна мъртва точка 50 пъти в секунда; тези маслообирачи или там както се наричат не може да остържат цялото масло от стените на цилиндрите и част от това масло преминава над него към долния бутален пръстен; когато всичко е наред (без гумичките, тук не говоря за тях) по стените на цилиндрите остават молекули масло, т.е. твърде малко масло, буквално молекула върху молекула... Това масло преминава покрай буталните пръстени, които иначе се трият в цилиндрите на сухо; изгорелите газове преминават зад буталните пръстени и ги натискат към стените на цилиндрите, но както казах при 3000 об/мин буталата се движат 50 пъти/сек, а при 6000 - 100 пъти в секунда и нито силата на разпъване на буталните пръстени, нито изгорелите газове може да ги накарат да притиснат херметично.

Така че ако се дава газ не може да няма загуби на масло. Маслото се и изпарява, макар и бавно.

Сега, не знам как стоят нещата при нашите машини... При ВАГ имат системи за картерна вентилация и като се запушат клапаните на тази система, налягането в картера се вдига и двигателно масло нахлува в горивните камери. При нас не знам как е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори колеги, ще се възползвам от съветите, а що се отнася до типа масло избрах 15/50 защото ми казаха че е с по-голям вискозитет и би могло да харчи малко по-малко. А така или иначе от масла не разбирам защото не съм се интересувал но ще се възползвам от съветите и ще опитам с 5/40 или 5/50 а за марка ще видим някое ефтино ще да е защото дедо Galant няма да живее още много, соления въздух във Варна не му влияе добре на кожата и много се бръчка на доста места. :D И само да добавя за картерните газове, тъй като карам един слъжебен Land Rover до скоро милия се смилаше да гори масло, но ни посъветваха да сменим филтъра на картерните газове и кочината се оправи, та мисълта ми е дали и нашите Мицута нямат нещо такова?

Редактирано от D.Valchanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Консумацията на масло я има освен като механически проблем (гумички/сегменти/теч...), така и като изпарение на маслото. Маслото с вискозитет клас SAE 15W50 който ползваш е по-бавно подвижен, спрямо масло от типа SAE 5W40 или SAE 10W40. Една от функциите на маслото е и да охлжажда двигателя. Твоето би стигнало най-бавно (сравнение с другите) до триещите се повърхности. Те вече са отделили повече топлина и SAE 15W50 трябва да охлажда много по-нагорещени части, които не биха били толкова, каквто ако бе ползвал по-подвижните SAE 5W40 или SAE 10W40. Именно високата температура изтощава присадките на масло и то става податливо на изпарение (ако е ниска формула). Европейските изисква (ACEA) регламентират колко да бъде това изпарение в групата ACEA A3/B3/B4 (в зависимост от годината, ACEA-07/08/10/12..?) примерно (до 15%). Малко евентуален теч, малко отишли гумички и сегменти/ малко изпаренеи на маслото и като цяло то изчезва.

Най-скъпо би било SAE 5W40 да ползваш защото е синтетика (обикновенно). SAE 10W40 и 15W50 (предпочитани класове основно за полусинтетика) са по-евтини. Вярно е това че по-вискозното масло (по-гъстото, с по-голям вискозитет в случая 15W50) би ти намалил консумация, ако това търсиш, но каквото и да вземеш пак опираш между 5-6литра покупка. В твоя случай обаче ползваш много скъпо масло и пак се оплакваш от консумацията. За същите пари ще вземеш SAE 5W40 на друга марка или пък 7-8л даже от SAE 10W40. И не на последно място ако ни изненада много върла зима, бая ще се озориш със сутрешното палене с масло 15W50 (гледай акумулатора да ти е наред).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отзивчивостта и за мненията, ще се възползвам и ще взема някакво 10W40 по-евтино то така или иначе го взема и аз ще му взема повече и готово.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Ще ви споделя моя опит:

при смяна на гарнитурата на капака на клапаните,поради факта че не намерих веднага,колата остана с оворен капак три дена и след като я сглобиха тигрите...абе нещо странно едно тихо...о чудо повдигачите спряха да тропат поне за 4-5К...нямам обяснение :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не са ти сменили компенсаторите без да ти кажат "тигрите" ? .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получи обратното. След смяна на ангренажния ремък, един пистов и няколко ролки, при първия старт на двигателя за пробата се чу оглушително чукане от всички бутала. Първата ми мисъл беше неправилно зацепен ремък и очаквах всеки момент някое желязо да излезе отвън. Спряхме двигателя след 5 сек. и се чудехме защо се получи това. Поумувахме и стигнахме до заключението, че компенсаторите са останали без масло и им трябва време да се напълнят. Предницата беше във въздуха. Майстора ме прати за кафе, забавих се 6-7 минути и когато се върнах той запали двигателя и нямаше помен от чукане. Работеше като мушица. Каза че е бъркал при хидравличния обтегач, ама какво е правил докато ме нямаше - не знам.

Същият човек ми смени и гарнитурите на капаците на клапаните, както и свещите и уплътненията им. Отне му около 3,5 часа. След работа отидох при него да видя как върви работата, а той тъкмо довършваше и щеше да я пали. Нямаше никакви аномалии :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...