AresLAST Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Здравейте,колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%. Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 (редакция) Здравейте,колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%. Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително.Съборен лагер от който идва виенето (може и от гумите да е), свършили амортисьори от което идва залюляването и трето може да има въздух в системата на спирачките,може и от кофти накладки или кофти дискове да не спира, ако накладката не ляга с цялата си площ на диска. Ръчната няма нищо общо с крачната спирачка. Редактирано 23 януари 2012 от seducer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Може да отидеш да ти направят реглаж на заден мост, може и от това да ти идва нестабилната задница на хлъзгава настилка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%. Кажи и на тръскачката да си гледа работата :D и си приготви 140 лв. за 2 нови амортисьора и задницата ти ще заспи като пъдар в градина .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 (редакция) И моята беше така. Сложих два нови амортисьора отзад и вече е добре. Залюляването изчезна. Не вярвах че причината е в амортисьорите, но тогава човекът над мен ми каза една приказка и реших да го послушам :icon_thumbup: Оказа се прав и съм сигурен че и при теб е точно заради амортисьорите, плюс малко реглаж (стенд) на задница-предница.При мен леката нестабилност на лед си остана. Клеасали са ми болтовете и рекох на чичката в сервиза да не ги напъва, че няма с какво да си ида. Имат леко отклонение задните колела от нормата и леееко ми тегли надясно на прав сух път като пусна кормилото. Засега го преживявам.А на друга кола няма как да го има това, понеже те обикновено са с нерегулируем заден мост, а тук имаш половин ръчна количка железа (носачи и тампони). Малко да мръдне и положението става ... За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само. Колко е истина, нямам представа. Ако апаратът действително е задържал, отпиши тези накладки. Опекли са се, подмазали са се и никога повече няма да спират добре. Редактирано 24 януари 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само. Няма такова нещо, с читави дискове и накладки и работещи смазани и почистени апарати задните дискове загряват колкото предните - личен опит. Просто болшинството не обръщат внимание на задните спирачки и за това така си мислят че е нормално. Задния диск има едва 1мм допуск на изхабяване, т.е. ако е под 9мм дебел е за смяна. Отделно от вътрешната страна ръждясва брутално, което често остава скрито за собственика, понеже не се вижда ако не се свали диска. За носенето - освен амортисьори, именно реглажа създава този ефект сякаш "тръгва" задницата при преминаване през неравност със задните колела. Отново личен опит - лятото си сменях носачи и линкове по задното окачване и докато в последствие карах към реглажа, точно това беше ефекта. Кофтито е, че вероятно са клеясали болтовете за реглаж в правите носачи и процедурата не е никак приятна. 90% няма вероятност да се раздвижат (като/ако ги свалите ще разбереш защо) така че няма смисъл да се пръска, нагрява и блъска. В най-добрия случак се режат тампоните със все болт и после се набиват нови + нови болтове. Относно амортисьорите - за седана поне са евтини и няма да навреди да си ги смениш и тях.. препоръчително в комплект с пружините, понеже много вероятно да са поувиснали и те :icon_bye: . Поздрав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Люшкането на задницата може да е и от тампони на стабилизиращата щанга. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Виж си тампоните.Сигурен съм ,че ще откриеш някои за смяна и то сигурно ще са тези от които се реголира моста отзад-ъгъла на колелата.Поздрави :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AresLAST Публикувано 24 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2012 Добре момчета ще видим какво е положението с накладките и дали има въздух в системата, защото това за сега ми е най-лесно да го наравя, но чесно казано си мисля наистина, че трябва да сменя амортисьорите, за да се оправи люшкането. С летни и със зимни гуми виенето е все едно и също, така че явно лагер-главината е проблема, тук обаче се чудя дали да не взема втора ръка или не е желателно според вас?Благодаря за сега, ако има нещо ще споделя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 (редакция) Добре момчета ще видим какво е положението с накладките и дали има въздух в системата, защото това за сега ми е най-лесно да го наравя, но чесно казано си мисля наистина, че трябва да сменя амортисьорите, за да се оправи люшкането. С летни и със зимни гуми виенето е все едно и също, така че явно лагер-главината е проблема, тук обаче се чудя дали да не взема втора ръка или не е желателно според вас?Благодаря за сега, ако има нещо ще споделя.Не се занимавай с втора ръка, на нов цената му е 95 лева на Койо . Питай тука: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=5493 Редактирано 24 януари 2012 от seducer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Новото си е ново. Обаче 95 лева явно е само лагер и трябва да плати за избиване и набиване на стария. Между другото, смених си и двете задни (по час работа на колело имах с помотването) и виенето се оказа че е от гумите :icon_blush: . Нищо, имам си резервни. Не че ще мина кой знае какви километри с това златно гориво..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Новото си е ново. Обаче 95 лева явно е само лагер и трябва да плати за избиване и набиване на стария. Между другото, смених си и двете задни (по час работа на колело имах с помотването) и виенето се оказа че е от гумите :icon_blush: . Нищо, имам си резервни. Не че ще мина кой знае какви километри с това златно гориво.....Да лагер е на който се набива главината, иначе ако вземе лагера с главината цената става космическа поне за мене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 25 януари 2012 Сподели Публикувано 25 януари 2012 За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само Няма такова нещо, с читави дискове и накладки и работещи смазани и почистени апарати задните дискове загряват колкото предните - личен опит.Любо, тука ми позволи да не съм съгласен с теб на 100% Отделих доста време при обслужването на спирачната система и мога смело да твърдя, че задните буталца се задействат след известно потъване на педала, т.е. ако съвсем нежно натискаш и спираш внимателно, то ще ти работят само предните дискове Иначе за загряването на задните си прав, ако се спира смело и те греят доста Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 28 януари 2012 Сподели Публикувано 28 януари 2012 (редакция) Колега преди време си взех лагер-главина за 95лв но в пълен комплект с ветрило за абс и главината .Не са койо но съм много доволен и хората са директни вносители.Взех ги преди 2 години и то 2 но съм сменил единия и от тогава всичко е ок.Ако искаш ще ти провера.И по еконт може да ти го пратя. Редактирано 28 януари 2012 от МИХТИ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AresLAST Публикувано 16 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 16 декември 2012 Здравейте,колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%. Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително. Здравейте колеги,реших да не отварям нова тема, а да използвам старта си, за да ви попитам отново за мнение какво се случва със задницата на автомобила ми. Това което правих по колата е сменен лагер-главина нов, нови амортисьори KYB, обслужени спирачни апарати, проверка на задния мост и реглаж на преден и заден мост преди месец. Всичко проблеми по колата изчезнаха с изключение на проблема с унасянето. Когато колата е пълна (5 човека) и задните гуми стъпят на сняг, киша, леко навяване или каквато и да е зимна покривка (дори и сняг с пясък) колата е залюлява сериозно и внаги когато наближа подобен участък трябва да намаля до 30-40км/ч ако не искам да отида в канавката. Когато карам колата сам проблема остава, но усезателно е по-стабилна, ако изобщо може да се каже че е стабилна. Проблема не е от гумите защото са нови. Когато ми проверяваха задния мост и ми го регулираха обясних на човека какво съм сменил по колата и какво ми е правила в зимни условия, при коието той ми каза, че с тези сменени неща всичко трябва да се е оправилно, но уви. Моля за съвет, имали някакъв по-детайлен стенд на който да се кача, за да ми направи по-подробен преглед или незнам какво защото с майстора ми се чудим вече какво да правим? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 декември 2012 Сподели Публикувано 16 декември 2012 (редакция) Кембъра какъв беше на двете задни гуми? Става въпрос за страничния наклон.Моята беше нестабилна докато не смених пружините. Като седнат не трима отзад, ами само един по-едър и гумите се прибираха в горния край. Поглеждайки осанката на колата отзад виждам нещо такова / \ Разстоянието и ъгъла са различни Става въпрос за принципа.Мониторът на стенда трябва да показва освен кембъра и сходимостта в градуси. При мен сходимостта не можа да се докара поради клеясване на регл. болтове. Още мааалко им трябва, ама не стана. Кембърът беше по-разкривен - някъде 1,54 градуса на лявото и 1,32 на дясното. Колата ти върви ли направо като пуснеш волана? Моята тегли надясно. Плавно, но тегли. На сняг и лед не знам защо, но се крепеше с летните гуми. Редактирано 16 декември 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 декември 2012 Сподели Публикувано 16 декември 2012 Задните пружини си провери,натисни силно задницата с ръка,не трябва да можеш да я местиш много,да не говорим да пружинира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Здравейте колеги,реших да не отварям нова тема, а да използвам старта си, за да ви попитам отново за мнение какво се случва със задницата на автомобила ми. Това което правих по колата е сменен лагер-главина нов, нови амортисьори KYB, обслужени спирачни апарати, проверка на задния мост и реглаж на преден и заден мост преди месец. Всичко проблеми по колата изчезнаха с изключение на проблема с унасянето. Когато колата е пълна (5 човека) и задните гуми стъпят на сняг, киша, леко навяване или каквато и да е зимна покривка (дори и сняг с пясък) колата е залюлява сериозно и внаги когато наближа подобен участък трябва да намаля до 30-40км/ч ако не искам да отида в канавката. Когато карам колата сам проблема остава, но усезателно е по-стабилна, ако изобщо може да се каже че е стабилна. Проблема не е от гумите защото са нови. Когато ми проверяваха задния мост и ми го регулираха обясних на човека какво съм сменил по колата и какво ми е правила в зимни условия, при коието той ми каза, че с тези сменени неща всичко трябва да се е оправилно, но уви. Моля за съвет, имали някакъв по-детайлен стенд на който да се кача, за да ми направи по-подробен преглед или незнам какво защото с майстора ми се чудим вече какво да правим? Ако колата ти е с ниски (спортни) пружини, геометрията на окачването ти се е променила и от там ти идват проблемите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 И моята се люлееше на малки неравности - кръпки по асфалт, трамвайни релси. В сервиза не откриха нищо обезпокоително, освен леко омекнали тампони. Но като сложих зимните гуми - всичко заспа! Така, че не бих изключил и гумите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AresLAST Публикувано 17 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 17 декември 2012 (редакция) Пружините са добре, защто като сменяхме амортисьорите едната е смених, защото беше счупена, но другата си беше съвсем наред. Не знам за страничния наклон какъв е бил, но човека от Плевен, който ми прави стенда ме увери, че всичко е наред, защото аз съвсем подробно му обясних какви случки съм имал миналата зима и исках да съм наясно ако трябва да сменя още нещо, за да си оправя проблема. Относно дърпането надясно, е почти неусезаемо, защото често пробвам дали дърпа, тъй като ми казаха и това да забележа, но със сигурност е незабележимо почти, а и след стенда майстора я кара сам и отново потвърди, че е наред.Относно гумите сега съм с Ultragrip 8 с ДОТ2711 и грайфер 5мм, но не е от тях, защото миналата зима бях с Michelin а3 с 6мм и пак положението бе абсолютно същото, така че изключвам този вариант или греша?Днес успях да говоря с един познат, който ми каза, че в Плевен има 3D стенд и там би трябвало да излезе всичко, така че мисля да пробвам с това, защото наистина нямам никаква идея какво да правя вече. Редактирано 17 декември 2012 от AresLAST Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Пружините са добре, защто като сменяхме амортисьорите едната е смених, защото беше счупена, но другата си беше съвсем наред. . Преди ти е люлеела заради счупената пружина (става разлика м-у лява и дясна) сега ти люлее от различни пружини най вероятно, щом си сменил само едната ..Пружините е хубаво винаги да се сменят комплект .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AresLAST Публикувано 17 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 17 декември 2012 Преди ти е люлеела заради счупената пружина (става разлика м-у лява и дясна) сега ти люлее от различни пружини най вероятно, щом си сменил само едната ..Пружините е хубаво винаги да се сменят комплект .. Незнам дали може да приемем тази теория, защото взех втора ръка пружина, а дори и да си прав според мен няма как люлеенето и нестабилността да е абсолютно еднакво по усещане като миналата година. Все трябва да има някакво подобрение след смяната на амортисьорите, а не съм сигурен, че пружината е била счупена в миналия зимен сезон и така съм карал с нея. Не знам, ще разпитвам още за тази разлика в пружините. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bacarde Публикувано 18 декември 2012 Сподели Публикувано 18 декември 2012 Аз си мислих,че само моята митсуба е така.При влизане в заснежен участък извън града,много сериозно ме изпъва.Започва да се сейка на ляво и дясно,едва се одържа докато не падне до 40 км. Много лош момент.По ходовата част съм налял много пари и всичко е ок,няма троп,няма лоп.Да каже някои,който вече се е справил с този много опасен проблем....!?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 18 декември 2012 Сподели Публикувано 18 декември 2012 При мен проблема изчезна като сложих новите амортисьори. Общо взето по-нагоре колегите са изброили причинителите на явлението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 18 декември 2012 Сподели Публикувано 18 декември 2012 Аз си мислих,че само моята митсуба е така.При влизане в заснежен участък извън града,много сериозно ме изпъва.Започва да се сейка на ляво и дясно,едва се одържа докато не падне до 40 км. Много лош момент.По ходовата част съм налял много пари и всичко е ок,няма троп,няма лоп.Да каже някои,който вече се е справил с този много опасен проблем....!?!Аз имах такъв проблем и затова съм си позволил да пиша по темата. Майтапех се с родата като ги возех че ще компенсирам с каране като се носи. Наистина беше много коварно и то по прав път без да пипаш волан, някой педал, нито даваш, нито отнемаш газ... просто си решава че ще почне да сее и си го прави :rijden: .Щом си сменил всички проблемни възли и нямаш луфтове, праскаш два нови задни амортисьора и си ти. И аз не вярвах на Марин (mario64) като ми казваше - цитирам "Като си смениш амортисьорите ще се убедиш, че е било от тях". Смених ги и нещата се оправиха. Преди месец и нещо сложиха и нови пружини, ъгълът на колелата се изправи и не кляка като седнат 2 души. С летните гуми по път, който затвориха буквално след мен поради навявания галанта вървеше като генерал (като изключа факта че двигателните гуми въртяха от газ с 1500 об/мин ... на 4-та предавка). Никой да не ме поучава с какви гуми да карам. `Ко съм имал пари да съм взел. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.