Премини към съдържание

Непослушна задница


AresLAST

Препоръчано мнение

Здравейте,

колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:

1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?

2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%.

 

Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:

1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?

2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%.

 

Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително.

Съборен лагер от който идва виенето (може и от гумите да е), свършили амортисьори от което идва залюляването и трето може да има въздух в системата на спирачките,може и от кофти накладки или кофти дискове да не спира, ако накладката не ляга с цялата си площ на диска. Ръчната няма нищо общо с крачната спирачка.

Редактирано от seducer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да отидеш да ти направят реглаж на заден мост, може и от това да ти идва нестабилната задница на хлъзгава настилка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%.

 

 

Кажи и на тръскачката да си гледа работата :D и си приготви 140 лв. за 2 нови амортисьора и задницата ти ще заспи като пъдар в градина ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята беше така. Сложих два нови амортисьора отзад и вече е добре. Залюляването изчезна. Не вярвах че причината е в амортисьорите, но тогава човекът над мен ми каза една приказка и реших да го послушам :icon_thumbup: Оказа се прав и съм сигурен че и при теб е точно заради амортисьорите, плюс малко реглаж (стенд) на задница-предница.

При мен леката нестабилност на лед си остана. Клеасали са ми болтовете и рекох на чичката в сервиза да не ги напъва, че няма с какво да си ида. Имат леко отклонение задните колела от нормата и леееко ми тегли надясно на прав сух път като пусна кормилото. Засега го преживявам.

А на друга кола няма как да го има това, понеже те обикновено са с нерегулируем заден мост, а тук имаш половин ръчна количка железа (носачи и тампони). Малко да мръдне и положението става ...

За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само. Колко е истина, нямам представа. Ако апаратът действително е задържал, отпиши тези накладки. Опекли са се, подмазали са се и никога повече няма да спират добре.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само.

 

Няма такова нещо, с читави дискове и накладки и работещи смазани и почистени апарати задните дискове загряват колкото предните - личен опит. Просто болшинството не обръщат внимание на задните спирачки и за това така си мислят че е нормално. Задния диск има едва 1мм допуск на изхабяване, т.е. ако е под 9мм дебел е за смяна. Отделно от вътрешната страна ръждясва брутално, което често остава скрито за собственика, понеже не се вижда ако не се свали диска.

 

За носенето - освен амортисьори, именно реглажа създава този ефект сякаш "тръгва" задницата при преминаване през неравност със задните колела. Отново личен опит - лятото си сменях носачи и линкове по задното окачване и докато в последствие карах към реглажа, точно това беше ефекта. Кофтито е, че вероятно са клеясали болтовете за реглаж в правите носачи и процедурата не е никак приятна. 90% няма вероятност да се раздвижат (като/ако ги свалите ще разбереш защо) така че няма смисъл да се пръска, нагрява и блъска. В най-добрия случак се режат тампоните със все болт и после се набиват нови + нови болтове.

 

Относно амортисьорите - за седана поне са евтини и няма да навреди да си ги смениш и тях.. препоръчително в комплект с пружините, понеже много вероятно да са поувиснали и те :icon_bye: .

 

Поздрав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж си тампоните.Сигурен съм ,че ще откриеш някои за смяна и то сигурно ще са тези от които се реголира моста отзад-ъгъла на колелата.

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре момчета ще видим какво е положението с накладките и дали има въздух в системата, защото това за сега ми е най-лесно да го наравя, но чесно казано си мисля наистина, че трябва да сменя амортисьорите, за да се оправи люшкането.

С летни и със зимни гуми виенето е все едно и също, така че явно лагер-главината е проблема, тук обаче се чудя дали да не взема втора ръка или не е желателно според вас?

Благодаря за сега, ако има нещо ще споделя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре момчета ще видим какво е положението с накладките и дали има въздух в системата, защото това за сега ми е най-лесно да го наравя, но чесно казано си мисля наистина, че трябва да сменя амортисьорите, за да се оправи люшкането.

С летни и със зимни гуми виенето е все едно и също, така че явно лагер-главината е проблема, тук обаче се чудя дали да не взема втора ръка или не е желателно според вас?

Благодаря за сега, ако има нещо ще споделя.

Не се занимавай с втора ръка, на нов цената му е 95 лева на Койо . Питай тука: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=5493

Редактирано от seducer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Новото си е ново. Обаче 95 лева явно е само лагер и трябва да плати за избиване и набиване на стария.

Между другото, смених си и двете задни (по час работа на колело имах с помотването) и виенето се оказа че е от гумите :icon_blush: . Нищо, имам си резервни. Не че ще мина кой знае какви километри с това златно гориво.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Новото си е ново. Обаче 95 лева явно е само лагер и трябва да плати за избиване и набиване на стария.

Между другото, смених си и двете задни (по час работа на колело имах с помотването) и виенето се оказа че е от гумите :icon_blush: . Нищо, имам си резервни. Не че ще мина кой знае какви километри с това златно гориво.....

Да лагер е на който се набива главината, иначе ако вземе лагера с главината цената става космическа поне за мене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За спирането - във форума има мнения, че над определено спирачно усилие се задействат И задните колела, иначе до някакъв момент спирането става чрез предните само

 

 

 

Няма такова нещо, с читави дискове и накладки и работещи смазани и почистени апарати задните дискове загряват колкото предните - личен опит.

Любо, тука ми позволи да не съм съгласен с теб на 100% Отделих доста време при обслужването на спирачната система и мога смело да твърдя, че задните буталца се задействат след известно потъване на педала, т.е. ако съвсем нежно натискаш и спираш внимателно, то ще ти работят само предните дискове :yes3: Иначе за загряването на задните си прав, ако се спира смело и те греят доста :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди време си взех лагер-главина за 95лв но в пълен комплект с ветрило за абс и главината .Не са койо но съм много доволен и хората са директни вносители.Взех ги преди 2 години и то 2 но съм сменил единия и от тогава всичко е ок.

Ако искаш ще ти провера.И по еконт може да ти го пратя.

Редактирано от МИХТИ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте,

колицата напоследък ми създава някой грижи основно в задната си част, а имемно проблемите, които констатирам са:

1.Има виене в задното дясно колело според мен, което е непрестанно и се чува най-осезаемо от 60 до 80км/ч. Според мен е лагер-главина, но не съм сигурен. Също така минах преглед онзи ден, но се оказа че задните колела не спирад както трябва, инъче казано трябваше с ръчната да помогна, за да спре както трябва. Сменял съм гумичките на спирачните апарати и ако не ме лъже паметта са от Евро 07 (знам че не са оригинални), но интересното е че когато се наложи да ги сменям единия апарат беше блокирал изадържаше. Сега обаче като оставя колата на свободна в гаража, където има малък наклон тя се движи, което ми подсказва, че сега нищо не задържа. Каква е причината да не спират задните колела както трябва, въпреки че ръчната функционира перфектно?

2.Другото нещо което отново е свързано със задницата е, че е много нестабилна. Това което съм забелязал независимо дали е празна или пълна (трима човека на задната седалка) попадне ли колата дори и с едната гума на на малко заледено се залюлява, също така ако на пътя има тук таме сняг и след преминаването на предните колела дойдат задните върху снега отново се получава същото залюляване. Карал съм десетки коли и никога не съм забелязал подобно нещо при друга. Гумите, с които е отзад бяха отпред миналта година и се държаха повече от добре. Не знам дали има значение но са Michelin А3 с ДОТ 08. Гумите ли са проблем не знам. Ходил съм на тръскачка (не знам дали така се казва), но уреда показа че амортисьорите са на 50%.

 

Надявам се да обясних добре какво се случва и ще съм благодарен ако някой може да съдейства, за да ме насочи какво да направя или с кое да започна. Благодаря предварително.

 

Здравейте колеги,

реших да не отварям нова тема, а да използвам старта си, за да ви попитам отново за мнение какво се случва със задницата на автомобила ми. Това което правих по колата е сменен лагер-главина нов, нови амортисьори KYB, обслужени спирачни апарати, проверка на задния мост и реглаж на преден и заден мост преди месец. Всичко проблеми по колата изчезнаха с изключение на проблема с унасянето. Когато колата е пълна (5 човека) и задните гуми стъпят на сняг, киша, леко навяване или каквато и да е зимна покривка (дори и сняг с пясък) колата е залюлява сериозно и внаги когато наближа подобен участък трябва да намаля до 30-40км/ч ако не искам да отида в канавката. Когато карам колата сам проблема остава, но усезателно е по-стабилна, ако изобщо може да се каже че е стабилна. Проблема не е от гумите защото са нови. Когато ми проверяваха задния мост и ми го регулираха обясних на човека какво съм сменил по колата и какво ми е правила в зимни условия, при коието той ми каза, че с тези сменени неща всичко трябва да се е оправилно, но уви. Моля за съвет, имали някакъв по-детайлен стенд на който да се кача, за да ми направи по-подробен преглед или незнам какво защото с майстора ми се чудим вече какво да правим?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кембъра какъв беше на двете задни гуми? Става въпрос за страничния наклон.

Моята беше нестабилна докато не смених пружините. Като седнат не трима отзад, ами само един по-едър и гумите се прибираха в горния край. Поглеждайки осанката на колата отзад виждам нещо такова / \ Разстоянието и ъгъла са различни :-) Става въпрос за принципа.

Мониторът на стенда трябва да показва освен кембъра и сходимостта в градуси. При мен сходимостта не можа да се докара поради клеясване на регл. болтове. Още мааалко им трябва, ама не стана. Кембърът беше по-разкривен - някъде 1,54 градуса на лявото и 1,32 на дясното.

 

Колата ти върви ли направо като пуснеш волана? Моята тегли надясно. Плавно, но тегли. На сняг и лед не знам защо, но се крепеше с летните гуми.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните пружини си провери,натисни силно задницата с ръка,не трябва да можеш да я местиш много,да не говорим да пружинира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

реших да не отварям нова тема, а да използвам старта си, за да ви попитам отново за мнение какво се случва със задницата на автомобила ми. Това което правих по колата е сменен лагер-главина нов, нови амортисьори KYB, обслужени спирачни апарати, проверка на задния мост и реглаж на преден и заден мост преди месец. Всичко проблеми по колата изчезнаха с изключение на проблема с унасянето. Когато колата е пълна (5 човека) и задните гуми стъпят на сняг, киша, леко навяване или каквато и да е зимна покривка (дори и сняг с пясък) колата е залюлява сериозно и внаги когато наближа подобен участък трябва да намаля до 30-40км/ч ако не искам да отида в канавката. Когато карам колата сам проблема остава, но усезателно е по-стабилна, ако изобщо може да се каже че е стабилна. Проблема не е от гумите защото са нови. Когато ми проверяваха задния мост и ми го регулираха обясних на човека какво съм сменил по колата и какво ми е правила в зимни условия, при коието той ми каза, че с тези сменени неща всичко трябва да се е оправилно, но уви. Моля за съвет, имали някакъв по-детайлен стенд на който да се кача, за да ми направи по-подробен преглед или незнам какво защото с майстора ми се чудим вече какво да правим?

Ако колата ти е с ниски (спортни) пружини, геометрията на окачването ти се е променила и от там ти идват проблемите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моята се люлееше на малки неравности - кръпки по асфалт, трамвайни релси. В сервиза не откриха нищо обезпокоително, освен леко омекнали тампони. Но като сложих зимните гуми - всичко заспа! :)

Така, че не бих изключил и гумите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружините са добре, защто като сменяхме амортисьорите едната е смених, защото беше счупена, но другата си беше съвсем наред. Не знам за страничния наклон какъв е бил, но човека от Плевен, който ми прави стенда ме увери, че всичко е наред, защото аз съвсем подробно му обясних какви случки съм имал миналата зима и исках да съм наясно ако трябва да сменя още нещо, за да си оправя проблема. Относно дърпането надясно, е почти неусезаемо, защото често пробвам дали дърпа, тъй като ми казаха и това да забележа, но със сигурност е незабележимо почти, а и след стенда майстора я кара сам и отново потвърди, че е наред.

Относно гумите сега съм с Ultragrip 8 с ДОТ2711 и грайфер 5мм, но не е от тях, защото миналата зима бях с Michelin а3 с 6мм и пак положението бе абсолютно същото, така че изключвам този вариант или греша?

Днес успях да говоря с един познат, който ми каза, че в Плевен има 3D стенд и там би трябвало да излезе всичко, така че мисля да пробвам с това, защото наистина нямам никаква идея какво да правя вече.

Редактирано от AresLAST
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пружините са добре, защто като сменяхме амортисьорите едната е смених, защото беше счупена, но другата си беше съвсем наред. .

Преди ти е люлеела заради счупената пружина (става разлика м-у лява и дясна) сега ти люлее от различни пружини най вероятно, щом си сменил само едната ..

Пружините е хубаво винаги да се сменят комплект ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди ти е люлеела заради счупената пружина (става разлика м-у лява и дясна) сега ти люлее от различни пружини най вероятно, щом си сменил само едната ..

Пружините е хубаво винаги да се сменят комплект ..

 

Незнам дали може да приемем тази теория, защото взех втора ръка пружина, а дори и да си прав според мен няма как люлеенето и нестабилността да е абсолютно еднакво по усещане като миналата година. Все трябва да има някакво подобрение след смяната на амортисьорите, а не съм сигурен, че пружината е била счупена в миналия зимен сезон и така съм карал с нея. Не знам, ще разпитвам още за тази разлика в пружините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислих,че само моята митсуба е така.При влизане в заснежен участък извън града,много сериозно ме изпъва.

Започва да се сейка на ляво и дясно,едва се одържа докато не падне до 40 км. Много лош момент.

По ходовата част съм налял много пари и всичко е ок,няма троп,няма лоп.

Да каже някои,който вече се е справил с този много опасен проблем....!?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема изчезна като сложих новите амортисьори. Общо взето по-нагоре колегите са изброили причинителите на явлението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислих,че само моята митсуба е така.При влизане в заснежен участък извън града,много сериозно ме изпъва.

Започва да се сейка на ляво и дясно,едва се одържа докато не падне до 40 км. Много лош момент.

По ходовата част съм налял много пари и всичко е ок,няма троп,няма лоп.

Да каже някои,който вече се е справил с този много опасен проблем....!?!

Аз имах такъв проблем и затова съм си позволил да пиша по темата. Майтапех се с родата като ги возех че ще компенсирам с каране като се носи. Наистина беше много коварно и то по прав път без да пипаш волан, някой педал, нито даваш, нито отнемаш газ... просто си решава че ще почне да сее и си го прави :rijden: .

Щом си сменил всички проблемни възли и нямаш луфтове, праскаш два нови задни амортисьора и си ти. И аз не вярвах на Марин (mario64) като ми казваше - цитирам "Като си смениш амортисьорите ще се убедиш, че е било от тях". Смених ги и нещата се оправиха. Преди месец и нещо сложиха и нови пружини, ъгълът на колелата се изправи и не кляка като седнат 2 души. С летните гуми по път, който затвориха буквално след мен поради навявания галанта вървеше като генерал (като изключа факта че двигателните гуми въртяха от газ с 1500 об/мин ... на 4-та предавка). Никой да не ме поучава с какви гуми да карам. `Ко съм имал пари да съм взел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...