Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Включете светлините от 1 Ноември


jamano

Препоръчано мнение

Запалени фарове и денем, 1 седмица без глоби

 

dir.bg:

От 1 ноември до 1 март 2007 г. всички водачи на автомобили в страната са задължени да шофират на къси светлини. Промяната в Закона за движение по пътищата предвижда глоба от 20 до 150 лева за неспазване на изискването. До 8 ноември шофьорите няма да бъдат глобявани, а само предупреждавани, каза Марин Раковски, началник на сектор в направление “Пътна полиция“ В 14 страни от ЕС е задължително карането с включени светлини и през деня, като по този начин е катастрофите са намалели с 15%-20%.

От днес КАТ вече започна проверки за сключена гражданска отговорност и изправност на фаровете.

Всеки ще може безплатно да си провери своите фарове в сервизите на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Това обяви председателят на СБА Георги Янакиев. Сервизите са в столицата са в "Младост" 3, Горубляне (Сакоковско шосе 90), кв. Лозенец (ул. Филип Кутев 7), жк Люлин (ул. Матей Преображенски 1) и Орландовци (ул. Първа българска армия). Раковски обясни, че най-голяма опасност през зимата създава внезапното излизане на пешеходец на пътното платно през тъмната част на денонощието.

 

ПРоблемът с 20 ватовите крушки в София го прехвърлят на шоьорите. :mad: :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 106
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не е така, напълно подкрепям тази мярка :good:

Нима смяташ, че осветлението в градовете и извън тях е на ниво :shock:

Не съм чул даже в Германия да има такъв закон, а там са доста по на север. В Скандинавия пък автомобилите са специално пригадени за този закон. Къде се бутаме ние :icon_n_dunno:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги карам с включени светлини и честно казано има ефект, но извън града.Има хора с по-слабо зрение които наистина ще ви видят че изпреварвате ,но при много по- близка дистанция ако не сте с включени фарове. Честно казано имаше нужда от такъв закон, дори закъсняха , при наличието на такъв разнороден автопарк и лоша пътна мрежа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласна с нововъведението в ЗДП! Винаги карам с включени къси светлини, чувствам се по-сигурна, а и сега в мрачните месеци мисля, че определено е от полза за подобряване на видимостта!

Относно осветлението по улиците...няма да коментирам :icon_censored: Наскоро по Драган Цанков пред Интерпред нямаше една лампа - пълен мрак, а и да има...накъде сме се запътили, не знам!

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е добре да се кара със запалени светлини. Друг е въпросът каде има улично осветление и къде няма.

 

Цитат от брошура на Осрам:

 

"До 35% по-малко челни удари при двупосочно движение,

До 27% по-малко произшествия с фатален край"

 

Поне 1/10 да е вярно пак е нещо. Така че да караме със запалени фарове. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би ще ви изненадам, но аз не съм много съгласен с тази теза............. :) Да, вярно е ,че когато времето е лошо, дори и през деня не е лошо да се кара на къси светлини,но когато е хубаво времето , като вчера сутринта, тогава няма ефект или може да има ,но е нищожен............. :icon_blush: Всеки казва че "ти ги включи, пък нека да няма ефект" ..........ОК, няма проблем, но проблема се отразява в друго естество, като например на околната среда.......... :D Всяка кола има 2 фара ,те имат крушки с консумация от 55Вата или общо 110 Вата, на 12 Волта като разделим и се получава приблизително 10Ампера ток.....и като сложим стоповете и габаритите и вътрешното осветление на купето/таблото и стават горе долу 12А ток..........това е постоянна консумирана енергия от генератора, а той пък се върти от двигателя.............няма да пускам формули тук за да се изчисли с колко повече консумира двигателя бензин в този случай,но по моите сметки прави около 300мл. на 100км. бензин.......... :D Всеки ще каже че смятам на дребно ,нооооо...............я сега сложете тези на пръв поглед 300мл. по 2 милиона автомобили ??? Какво се получава........почти 670 тона бензин в повече.........за 100км. пробег......... :D Да речем че поне 50% от тях се движат в момента, се получава средно по 335 тона гориво в повече на 100км. а това са средно по 3 дни ............с други думи на всеки 3 дни се изразходват по 335 тона горива , така, нега сега погледнем друга аритметика..........всеки автомобил когато работи мотора изразходва 1. известно количество кислород, и 2. изхвърля известно количество вредни газове в атмосферата........... :D Съвременните мотори са в това отношение много "чисти" но нека бъдем обективни...........един мотор със средна кубатура 1.6 литра изхвърля средно по около 160гр./км. CO2, както знаете това е газът ,който причинява парниковия ефект............а той пък причинява климатичните аномалии по всяка точка на света , включително и в Бг.......... :D Няма да смя1там нататък какво следва, но цифрите които ще получите само от това че карате на вкл. фарове през дни, в които просто няма смисъл , ще ви уплашат и ще ви накарат да се замислите от друга гледна точка.......... :D

Да не говорим и за това ,колко кислород поглъща всяка кола със запалени фарове, да не говорим и за други газове ,много вредни изпускани в атмосферата , да не говорим и за това че се товари алтернатор, акумулатор, двигател и т.н.

Както виждате има ли смисъл тогава да се кара на запалени фарове при очевидно хубаво време, или едното ще е за сметка на другото............. :D Т.е. заради нашата "безопасност" тровим и без това отровения ни въздух.............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Пламен е прав. Аз също мисля, че само в лошо време трябва да се пускат фаровете. Не съм се замислял в неговата насока, но винаги съм се дразнил, когато при слънчево време някой срещу мен кара със светлини. Първо че ми блести в очите и второ след това остават едни петна от този отблясък и аз трябва да почна да премигвам за да ги изгоня. Разбира се, ако карам със слънчеви очила този ефект го няма, но не съм привърженик на тези които карат с такива очила. Като прибавим и нещата, за които Пламен говори - ефекта на включените фарове се обръща срещу нас. Също така съм върл противник на силните фарове на новите автомобили. Ами като ми излезе един такъв срещу мен нощно време на неосветено място аз просто ослепявам и не знам къде карам. А недай си боже да е включил и на дълги... На мен лично много често ми се случва да пускам дълги срещу някой, защото ми се струва, че и той е на дълги. Да обаче, когато и той си пусне дългите не ме питайте как се чувствам. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това трябваше да го направят само за извънградско. В града колите карат на по 3-4 м дистанция, така че няма как да не забележиш колата отзад. Но на извънградско при каране с големи скорости е задължително, защото така по рано виждаш и колите, които идват насреща.

 

П.С.: Аз винаги карам с включени фарове но това си е мой личен избор :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, ти ме разби. :icon_doh: Браво :icon_clap: Ужасно си прав. Напълно съм съгласен и с XaBaTa, това има полза само ако е извън града.

А най-смешно ми стана вчера, когато излизам на пътя и гледам - има коли с фарове и коли без. Тъкмо се чудя къде са полицаите, дето ще глобяват и в това време те се задават срещу мен в една Астра с ....незапалени фарове :icon_n_oops:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки казва че "ти ги включи, пък нека да няма ефект" ..........ОК, няма проблем, но проблема се отразява в друго естество, като например на околната среда..........

 

от началото на годината

6957 катастрофи, 851 загинали, 8697 ранени

 

Ако с 10% намалеят /а не с 35, както писа Chepa по-горе/ това са 85 живи човека и 870 здрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

от началото на годината

6957 катастрофи, 851 загинали, 8697 ранени

 

Ако с 10% намалеят /а не с 35, както писа Chepa по-горе/ това са 85 живи човека и 870 здрави.

Прав си...ако причината за катастрофите в БГ беше такава, каквато е по смета - недоглеждане, разсеяност, т.н. При нас е лоши пътни условия, несъобразена скорост, рискови изпреварвания, алкохол и не на последно място бабаитлък. Фарове няма да помогнат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........това е постоянна консумирана енергия от генератора, а той пък се върти от двигателя.............няма да пускам формули тук за да се изчисли с колко повече консумира......

Добре де, ами да кажем че се поддържат едни и същи обороти. От къде идва разликата в разхода на гориво, със и без фарове, като се има в предвид че двигателя се върти с постоянни обороти, от което следва, че върти и генератора пак така постоянно :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ами да кажем че се поддържат едни и същи обороти. От къде идва разликата в разхода на гориво, със и без фарове, като се има в предвид че двигателя се върти с постоянни обороти, от което следва, че върти и генератора пак така постоянно :icon_hmm:

 

Ами много просто, когато се дърпа повече ток от консуматори, генератора се натоварва допълнително, върти се по-трудно и консумира повече кинетична енергия от двигателя, което го натоварва повече. За да подържа постоянни обороти му е необходимо повече гориво и съответно разходът се увеличава. Закон за съхранение на масата и енергията :D . Инече щеше да е перпетум мобиле, а засега такова не е известно... Всеки включен консуматор увеличава разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами много просто, когато се дърпа повече ток от консуматори, генератора се натоварва допълнително, върти се по-трудно и консумира повече кинетична енергия от двигателя, което го натоварва повече. За да подържа постоянни обороти му е необходимо повече гориво и съответно разходът се увеличава. Закон за съхранение на масата и енергията :D . Инече щеше да е перпетум мобиле, а засега такова не е известно... Всеки включен консуматор увеличава разхода.

:icon_doh: :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо, невероятно ли ти се вижда?

Ако на една турбина на ВЕЦ или ТЕЦ се изключат всички консуматори (и ако нама автоматика), оборотите й ще се увеличават непрекъснато, на теория до безкрайност, а на практика до саморазрушаването й. Пак по същата система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо, невероятно ли ти се вижда?

Ако на една турбина на ВЕЦ или ТЕЦ се изключат всички консуматори (и ако нама автоматика), оборотите й ще се увеличават непрекъснато, на теория до безкрайност, а на практика до саморазрушаването й. Пак по същата система.

Не бе човек. Абсолютно си прав, ама аз да не се сетя... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами много просто, когато се дърпа повече ток от консуматори, генератора се натоварва допълнително, върти се по-трудно и консумира повече кинетична енергия от двигателя, което го натоварва повече. За да подържа постоянни обороти му е необходимо повече гориво и съответно разходът се увеличава. Закон за съхранение на масата и енергията :D . Инече щеше да е перпетум мобиле, а засега такова не е известно... Всеки включен консуматор увеличава разхода.

Точно така............ :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение е, че карането с включени светлини е полезна мярка, насочена към повишаване на безопасността по пътищата и реален ефект от нея има. Включените светлини подобряват видимостта и е много полезно винаги, не само когато има мъгла или затруднена видимост. Точно през лятото, когато контрастите са най-силни и сенките най-тъмни, светещите фарове правят движещите се автомобили видими отдалече, което е базкрайно важно, особено при изпреварване. Представете си, че на дълга права, обградена от дървета изпреварвате камион и срещу вас се движи автомобил с тъмен цвят и без светлини. При определени условия колата може абсолютно да се прикрие в сенките и когато я видите да е вече твърде близо. Какво следва, мисля, че е ясно. За полезността на светлините при затруднена видимост мисля, че няма нужда да споменавам.

Има обаче още нещо много важно. Децата забелязват колите с включени фарове много по-лесно, отколкото тези с изключени. Въобще детските възприятия и реакции имат някои особености, които повечето възрастни не зачитат, а трябва.

Така че колеги, карането с фарове си е полезно, а че води до някакво увеличение на разхода и вредните газове..., ами подобни сметки можем да си правим и с климатика, и с вентилацията, и с каките дето разхождат Х5-ици и Кайени на пазар... и няма да стигнем до никъде. Все си мисля, че безопасността, в частност на децата е много по-важна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Безпорно си прав :good: . Ние просто обсъждаме кои са положителните и кои са отрицателните ефекти от това нещо. Защото не са само положителни. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

за някои - да .. за други (аз конкретно и семейството ми) задължително е включване на фаровете преди да си сложиш колана (образно казано :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...