Премини към съдържание

Диоден блок, релерегулатор...


didipov

Препоръчано мнение

Така: както ме посъветва колегата Evgeny мерих спад на напрежение на силовите проводници при вкл. всички консуматори и работещ двигател. Всички напрежения бяха в границите от 50-200mV, като максимума беше измерен на проводника който свързва двигателя с купето- "масата". При тази постановка след около 5 мин. мерене, на клемите на акумулатора имах 14,01V, а на генератора 14,00V. И в този момент като ми се включи перката на двигателя за миг мултимера показа 12V и отново се установи на 14V. Реших да изчакам докато се изключи - е при изключването нямаше никакво колебание. Вече се виждам в чудо с тези токове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Не на всеки проводник а от плюса на динамото до плюса на акумулатора на тези две точки закачаш накраиниците на мултицета аналогично и за минуса може също да направиш и измерване спрямо корпус динамо тоест минуса и купето както и минуса на акумулатора и купето при тези измервания трябва да имаш пад от динамото до акумулатора 0,1V.Между другото погледни си бушония блок понеже + минава през бушон да няма нещо нагоряло там.Нормално е за момент при всички включени консуматори когато се включи перката напрежението да падне понеже тя има монго по голям начален ток от тази на парното.Минималната граница на заряд е 13,8V при включени фарове и парно на мах максималната е 14,4V (на места изискват 14,65V) провери си бушоните да няма някои затопен използваи качествени бушони а не такива които се продават комплект по 10 за 1лв. като марка на WURT NARVA TESLA OSRAM FLOSER и други но за момента не се сещам ако емаш бушони менте замени ги с качествени ако не са нагоряли или стопили гнездата вече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в този момент като ми се включи перката на двигателя за миг мултимера показа 12V и отново се установи на 14V.

В това няма нищо ненормално, колега. Прочети внимателно предното ми мнение!

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Насочвам вниманието си към охлаждащата перка на радиатора. По неизвестни за мен причини се включва заедно с тази на парното(въобще не знам дали така трябва да бъде) и от там явно консумацията става дооооста големичка и фаровете реагират.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Насочвам вниманието си към охлаждащата перка на радиатора. По неизвестни за мен причини се включва заедно с тази на парното(въобще не знам дали така трябва да бъде) и от там явно консумацията става дооооста големичка и фаровете реагират.

 

Като пуснеш климатроника на Ауто трябва да се включи ест. Когато ще работи компресора се пуска и тя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи е нормално да се включва. Ииии пак в изходна позиция. Защо се получава такъв пик/спад? Поне до колкото виждам вентилатора се сваля по-лесно от алтернатора. Ще започна от него: първо връзки, после втулки(но като го въртя на ръка си се движи много лекичко почти не оказва съпротивление).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи е нормално да се включва. Ииии пак в изходна позиция. Защо се получава такъв пик/спад? Поне до колкото виждам вентилатора се сваля по-лесно от алтернатора. Ще започна от него: първо връзки, после втулки(но като го въртя на ръка си се движи много лекичко почти не оказва съпротивление).

 

Аз мисля че е време да посетиш проверен сервиз. Ако напишеш от кой град си може някой да ти даде съвет за такъв. Например за София rafaelo беше доволен от някакъв човек... иначе според мен търсиш на грешното място .. пада който набллюдаваш е следствие на проблема, а не първопричина .. перката си е голям консуматор.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема май отива към слаби връзки в силовите вериги вътре в алтернатора. Окисляване, разхлабване или нещо от сорта.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да отворя тема тук имах посещение в два сервиза(В. Търново). Отговорът беше приблизително еднакъв: нищо му няма на галанта зарежда си перфектно, карай и не го мисли... А диагностиката беше 1. мерене на клемите на акумулатора и на генератора при работещ двигател на празен ход и при 2000оборота- показанията са такива каквито съм ги писал по-горе; 2.Натоварване на акумулатора с товарна вилка- и там всичко се оказа нормално. Да но аз не мога да се съглася че един автомобил от този клас ще с толкова калпаво изпълнена ел система. Че то с предишния ми пасатор 94 набор не съм имал такива терзания!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен проблема ми се вижда в алтернатора. Свали го и го дай за профилактика - не беше скъпо и със сигурност е добре да го направиш дори и да е напълно здрав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То ако само фаровете премигват, да не се окаже че са им клеясали и зеленясали конекторите или общата маса да е зле - тя се намира от двете страни в подкалниците (няколко неща се събират там, завити с болт към шасито) .. Що не си купиш 2 или направо 4 нови конектора за крушка Н4 (такива са, но средната дупка не се ползва) и да си смениш оригиналните? Какво е напрежението при пуснати фарове, измерено на откачен конектор? Измери и между масата на конектора на късите и минуса на акумулатора съпротивлението как е.. или там пада на напрежение по метода който ти е обяснил Евгени.. Малко ме съмнява да е това, и аз мисля че 90% вероятно проблема е в алтернатора - или лоша връзка както ти казват, или изгорял транзистор и едната намотка не работи

(в резултат не се генерира достатъчно ток) или самия реле-регулатор не възбужда колкото трябва ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете са само признак, какво се случва с ел. инсталацията. При мерене дори и без фарове този пик си го има (в какъв диапазон не знам, показанията на мултимера спадат с около 2 волта, което си е предостатъчно за да реагират фаровете), но понеже те светят по силно от всичко друго в купето и извън него се забелязват най-отчетливо.

 

Така или иначе ще свалям в събота алтернатора, моля колегите от Търново да споделят къде мога да му направя профилактика или евентуален ремонт.

Редактирано от didipov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание на предпазителите 120А и 60А(долу в ляво на снимката бял и жълт) да няма стопено или нагоряло те са захванати с болтове и ако са разхлабени се затопяват.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/28/06122011172.jpg/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Така или иначе ще свалям в събота алтернатора, моля колегите от Търново да споделят къде мога да му направя профилактика или евентуален ремонт.

Аз ти написах, ама не си ми обърнал внимание:

 

Велико Търново, ул. Краков 13 тел. 062 670 790

 

Тия пичове съм им бил в цеха и работят на много високо ниво. Самия факт че имат поръчки като подизпълнител за Бош и Валео би тр. да говори доста. Не съм им рекламно лице, просто се кефя когато някой направи нещо като хората в Бг. Дано да са го задържали, защото последните ми впечатления са отпреди година и половина.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо не пробваш да се ориентираш кой от консуматорите е възможно да създава проблема? Алтернатора си зарежда, щом се поддържа съответното напрежение. Както вече няколко пъти обясних, падът на напрежение е резултат от недобра връзка, която причинява приискряване подради недобрия контакт, и съответно - моментен пад на напрежение. Аз ти гарантирам, че някъде по връзките е проблема! Алтернатора ако не работи нормално, признаците щяха да са съвсем други! Давам ти елементарен пример: Скапан ключ на осветлението в стаята (стар, с изтъркани пъпки на пластините, които са нагорели и не контактуват добре). Влизаш в стаята и цъкаш ключа. В резултат на нагорелите пластини, в ключът прескачат искри, a лампата в стаята премигва... Друг пример: Кофти ключ на готварска печка "Мечта". Баба ти влиза в кухнята и завърта ключа, а на екрана на телевизора, в който си се зазяпал, се появяват смущения...

Какъв е извода? Проблемът в електромерното табло на панелния блок ли е, или в кофти връзка?!

:rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също казвам каквото мисля. В никакъв случай не се заяждам...

 

На мен фаровете ми премигват само, когато върти стартера. В началото, като взех колата, премигваха и като пусна мигачите, но това беше защото пичовете от автокъщата не бяха затегнали клемите на акумулатора, когато са го сменяли...

На старата кошница фаровете премигваха и при включването на електронната перка за охлаждане на радиатора. Но при нея перката се включваше от раз на максимална степен (тя беше доста мощна), а не като при Галанта - перките започват да въртят съвсем леко в началото - тоест, няма резки пикове в консумацията на ток.

 

Премигването на фаровете си е показател за внезапен пад на напрежението, което впоследствие се възстановява (ако е само премигване, а не постоянно мъждукане). Този пад на напрежение се получава при рязко и моментно увеличаване на консумирания ток. Такова моментно увеличаване се получава или при прескачане на ел-дъга (тоест - недобра връзка някъде), или при моментно натоварване на даден консуматор (тоест - ако например лагер или втулка на вентилатора на парното, упражнява механично съпротивление, и докато перката завърти, в намотките на двигателя се получава такава повишена консумация ток, която може и да стопи намотките)...

 

Между другото, всички тези разсъждения ме навеждат на мисълта, че може връзките към моторчето на парното да са зле някъде. Или самото моторче да има механичен проблем, който да води след себе си електрически. Ако премигването е изразено само при ползването на този консуматор, значи от самия него си е проблема! Поправете ме ако греша.

 

Искам също да допълня, че подобни електрически проблеми изобщо не са за пренебрегване, и могат да доведат до много опасни последици, да не дава Господ!

Колега, това на мен ли го казваш? Че аз цял живот си вадя хляба с ремонт на електроника, а този електрически "проблем" въобще не е такъв. И аз не се заяждам, само споделям повече от 30-годишен стаж с електрониката и електричеството. Ще изчакам колегата да сподели дали е решил "проблема", защото според мен такъв няма. Разликата от 0,1 волта (за който спомена Mario64) е пренебрежително малка и премигване (а не постоянен срив в светлината) е нормално да има. Аз като включа радиатора в къщи и лампите премигват, какво, да търся проблем в ел. инсталацията ли? Уточнявам, само премигват, а не започват да светят по-слабо. Нажежаемата жичка на крушките когато е студена има по-малко съпротивление, а от там и по-висока консумация, но като загрее (светне) всичко се нормализира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Слави, сори ама фаровете да премигват не е нормално в никой случай..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Слави, сори ама фаровете да премигват не е нормално в никой случай..

Именно. Освен, когато завъти стартера... :mitsu-smiley:

 

Колега Mitsubishi,

всичко онова, което съм изписал, го казвам на човека с единствената цел да помогна, не беше целия отговор специално към теб насочен.

А ако внимателно прочетеш всичките ми мнения, изобщо никъде не коментирам минимални разлики във волтажите. Съгласен съм, че разлика от 0,1 волта, а дори и малко по-голяма, не е проблем, но това премигване...?! То зависи и колко е изразено премигването, но щом "дразни", предполагам е достатъчно. Може би е редно колегата да уточни колко силно е премигването - колкото при въртенето на стартера, или значително по-слабо?

 

А иначе, респект към твоя 30-годишен стаж. Аз собствено съм завършил електротехника и автоматика, и също съм се занимавал с електроинсталации (силови). Въпреки това, не претендирам да съм страшно компетентен в тези неща, но споделям това, което знам и в което съм сигурен! Все пак имам достатъчно добра представа, щом изказвам мнения. Не си щракам по клавиатурата просто за да си създавам спорове с някого, да си мериме палците на трите крака, а за да помогна на човека! Все пак, като си толкова наясно с електроинсталациите, и си вадиш хляба с това, отговори си на въпроса, при ел. инсталация с толкова високи амперажи, до какво могат да доведат подобни редовни пикове... Тук не са 220V, но амперите са сериозни - в такива условия кабел лесно се топи, а на батерията й се разказва играта... Примерите с осветлението и телевизора ги давам само за по-просто и нагледно обяснение на някои признаци и явления. Ясно ми е, че не са много подходящи, но как да обясня по друг начин на човека, че няма смисъл да си разглабя алтернатора, понеже от него премигване няма как да произлиза?!

 

Тъпо е да разтягам локуми повече... Колегата да сподели какво е развитието, останалите ще следим с интерес.

 

Нека не пълниме форума с безцелно бръщолевене, както правят из всички останали форуми... Мненията са за да споделяме градивни мисли. Моите уважения!

:good:

Редактирано от Stefan Naydenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стефан, вътре в алтернатора също има силови връзки, има и няколко намотки от които една може да не работи, има и полупроводникови елементи които могат да правят проблем, има и реле-регулатора който управлява колко точно ток да се произвежда и който може да не го прави достатъчно бързо и т.н. Така че НЕ може, ами си е доста вероятно проблема да е там. Иначе колегата казва "пускам парното" обаче ако го цъка на "Ауто" то в първия момент освен перката му зацепва и компресора, а там съединителя дърпа страшно много ток, всички го усещаме лятото как ни спира колата като се пусне. Аз за това му казах че тук вече почваме да гадаем, проблема му е за сервиз където да се отнесат сериозно и където да имат опит именно с електрически инсталации, а такива явно са рядкост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помощта на всички. Ако имаше сериозни сервизи в моя край нямаше да ми се налага да моля за помощ по форумите и да си припомням познанията по ел. техника. Премигването е достатъчно силно изразено, щом по време на движение някой колеги ме поздравяват(може би си мислят че им сигнализирам за патрулка). Направих опит да направя клип с телефона но качеството е толкова отвратително, че ме досрамя да го кача :icon_blush: . Така или иначе работата с алтернатора е много по голяма-тежка от тази да проверя веригата на въпросните големи консуматори (вентилаторите на парно, климатик), смятам да започна от там. Ако нищо не излезе... чак тогава се насочвам към алтернатора.

 

Тази сутрин на път за работа се сетих да пробвам и това: надух музиката до край, пуснах фарове, парно включих си плафона и наблюдавах лампичката дали като удари бас-а ще реагира по някакъв начин - така си и светеше монотонно. Вярно че музиката не е кой знае каква (PIONEER DEH-P6000 4*50W), но за единия тест и сеир на околните :icon_rock: ...

Редактирано от didipov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също казвам каквото мисля. В никакъв случай не се заяждам...

 

На мен фаровете ми премигват само, когато върти стартера. В началото, като взех колата, премигваха и като пусна мигачите, но това беше защото пичовете от автокъщата не бяха затегнали клемите на акумулатора, когато са го сменяли...

На старата кошница фаровете премигваха и при включването на електронната перка за охлаждане на радиатора. Но при нея перката се включваше от раз на максимална степен (тя беше доста мощна), а не като при Галанта - перките започват да въртят съвсем леко в началото - тоест, няма резки пикове в консумацията на ток.

 

Премигването на фаровете си е показател за внезапен пад на напрежението, което впоследствие се възстановява (ако е само премигване, а не постоянно мъждукане). Този пад на напрежение се получава при рязко и моментно увеличаване на консумирания ток. Такова моментно увеличаване се получава или при прескачане на ел-дъга (тоест - недобра връзка някъде), или при моментно натоварване на даден консуматор (тоест - ако например лагер или втулка на вентилатора на парното, упражнява механично съпротивление, и докато перката завърти, в намотките на двигателя се получава такава повишена консумация ток, която може и да стопи намотките)...

 

Между другото, всички тези разсъждения ме навеждат на мисълта, че може връзките към моторчето на парното да са зле някъде. Или самото моторче да има механичен проблем, който да води след себе си електрически. Ако премигването е изразено само при ползването на този консуматор, значи от самия него си е проблема! Поправете ме ако греша.

 

Искам също да допълня, че подобни електрически проблеми изобщо не са за пренебрегване, и могат да доведат до много опасни последици, да не дава Господ!

подкрепям....все едно аз съм го писал.... :) и дано няма нещо по сериозно...успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо не пробваш да се ориентираш кой от консуматорите е възможно да създава проблема? Алтернатора си зарежда, щом се поддържа съответното напрежение. Както вече няколко пъти обясних, падът на напрежение е резултат от недобра връзка, която причинява приискряване подради недобрия контакт, и съответно - моментен пад на напрежение. Аз ти гарантирам, че някъде по връзките е проблема! Алтернатора ако не работи нормално, признаците щяха да са съвсем други! Давам ти елементарен пример: Скапан ключ на осветлението в стаята (стар, с изтъркани пъпки на пластините, които са нагорели и не контактуват добре). Влизаш в стаята и цъкаш ключа. В резултат на нагорелите пластини, в ключът прескачат искри, a лампата в стаята премигва... Друг пример: Кофти ключ на готварска печка "Мечта". Баба ти влиза в кухнята и завърта ключа, а на екрана на телевизора, в който си се зазяпал, се появяват смущения...

Какъв е извода? Проблемът в електромерното табло на панелния блок ли е, или в кофти връзка?!

:rolleyes:

Проблемите могат да бъдат много, ако искаш, мини да видим какво прави твоята кола.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги, този генератор ако едната фаза не работи както трябва изобщо няма да стигне желаните 14 волта + :)

При такова положение, генератора зарежда 13,7 и ако се натовари с консуматори започва да пада към 12 волта. Но това не означава че някъде не е паднал лака на намотките и няма междувитково, което ще тормози генератора и пак няма да зарежда 14V , а ще колебае около 14-те. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_bye.gif

 

А за мен най хубавия начин за да премерите връзките си по + и - от акумулатора до стартер или генератор е ако мерите по-време на стартиране, особенно масата (-) акумулатор - двигател, ако пада е над 0,3V, си пускайте един допълнителен кабел 16mm2 и изобщо не му мислете.

 

А колегата почти съм убеден че няма нищо хлабаво в генератора, ами най вероятно някой от диодите на диодния блок си е тръгнал да изгаря. Или както правят диодните блокове от сорта на този в Галанта е да се е разлепил лекинко диод от плочката, я плюсовата, я минусовата.

 

Колега ако тръгнеш да си сваляш генератора сам, в никакъв случай не се опитвай да го ремонтираш, защото може да направиш повече щети от колкото има в момента. Най добре го занеси на сервиз в който имат стенд за изпитване на генератори и могат да го натоварят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Да съживяа малко темата. Проблема се оказа в релерегулатора. След като попадах на няколко дефектни бройки на знайни и незнайни фирми, накра си взех оригинален и такъв пик (премигване вече въобще няма)има пак спад но пренебрежимо малък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте,да се включа и аз по темата.Моя Галант 6а13/автоматик/ на паркинг без консуматори зарежда 14,1v,с фарове,климатик-13,6v до тук добре нооо включа ли на директна всичко свършва-12,8v.Като вдигна оборотите стига до 13,6.Отидох на Антим 1,премериха го и казаха че нямало проблем.До тук прочетеното от темата явно имам проблем.Дайте съвет.Проверено е и масата на автомобила е добре и разлика от алтернатора до плюса на акумолатора нчма.Ако може някой с автоматик да каже как е при него зареждането при тези консуматори и на директна.Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...