Премини към съдържание

Свещи за подгряване на антифриза


watt82

Препоръчано мнение

  • преди 1 месец ...

Не съм виждал някоя кола да има фабрично такава екстра.Единствено майстор Ганьо може да сложи такава екстра.Чувал съм добри неща, но мен малко ме е страх.А за управлението - всеки що годе кадърен електричар ще се справи.Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм виждал някоя кола да има фабрично такава екстра.Единствено майстор Ганьо може да сложи такава екстра.Чувал съм добри неща, но мен малко ме е страх.А за управлението - всеки що годе кадърен електричар ще се справи.Успех!

Колега, има доста френски и немски дизели (и не само такива) с подгряване на антифриза. Обикновенно са 3 или 4 свещи и се пускат в някакви комбинации в зависимост от външната температура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм виждал някоя кола да има фабрично такава екстра.Единствено майстор Ганьо може да сложи такава екстра.

Значи не си гледал достатъчно коли ...:D И не ги слага майстор Ганьо, а майстор Ханс и то още на фолксвагените и аудитата от 90-те години ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за Space Strar 1.9DID има ли? :search:

Не, Марсел Марсо не иска да слага такива свещи на колите си ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не, Марсел Марсо не иска да слага такива свещи на колите си ..:D

 

Е добре де ясно че само европейци го слагат ама реално погледнато не е ли добра екстра за по-дългия живот на двигателя. Отделно че и парното по-бързо ще отопли.

То като направа не е толкова трудно (ако не ме лъже паметта във форума на пежо имаха тема как да си го направим) но въпросът е до колко е необходимо (ефективно) и заслъжава ли си човек да се захване да го прави.

Редактирано от Todor V.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги питам ви защото на моя спейс стар 2001г го има и то фабрично а не е ганьовска натурия.Намира се на много кофти място.За информация ще ви кажа че на рено еспейс също има но там са 4бр а при нас 2бр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги питам ви защото на моя спейс стар 2001г го има и то фабрично а не е ганьовска натурия.Намира се на много кофти място.За информация ще ви кажа че на рено еспейс също има но там са 4бр а при нас 2бр.

 

колега, дай VIN, че ми стана интересно за тези свещи и ако може да ме ориентираш къде се намира ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Колеги питам ви защото на моя спейс стар 2001г го има и то фабрично а не е ганьовска натурия.Намира се на много кофти място.За информация ще ви кажа че на рено еспейс също има но там са 4бр а при нас 2бр.

И по точно къде се намират,питам защото и аз имам спейс стар DID 2002г.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И по точно къде се намират,питам защото и аз имам спейс стар DID 2002г.

Намират се там където си ги монтираш .;)

При мен са на малкия кръг между радиаторчето за парното и главата . Сложил съм 3 броя и при сегашните температури, след 3-4 мин. работа на мотора и на подгрева, парното започва да духа топло .:icon_dance:

За следващата зима мисля да монтирам още една, за да ускоря още процеса .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам печка, ама май трудно се намират втора ръка , а за нова - да не говорим. Още като взех колата мислех я таз работа , но до ден днешен ...... си е в режим замисъл. И още тези свещи - нормални подгревни свеши ли са , или някакви други ? И как са монтирани на маркучите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още тези свещи - нормални подгревни свеши ли са , или някакви други ? И как са монтирани на маркучите.

Нормални подгревни свещи са, но не се монтират на маркучите, а на някоя тръбЪ (примерно) или в отделно изработен съд, по възможност алуминиев .

Аз съм го направил от дехидратор на климатик от Ровър, че е по малък на обем, като ползвах на готово двата отвора където се хващат тръбичките за легла на свещите и направих още един за третата свещ .

Ето и едно примерно устройство .Моят сайт

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някога мислих на другата кола да си слагам нещо таквоз. Днес случайно се срещнах с един "баш майстор" сложил на една лада надписи Webasto и Eberspaher. Ta се спрях да го разпитам. Почна да ми обяснява и стигнахме до извода че една печка излиза 500 лв втора ръка, и той взимал малко за монтажа. Колко малко - не се знае. Сега се зазяпах в нета - 40 вт е мощноста на печката. Сигурно е голямо удоволствие да слезеш сутрин в топла кола, да не чистиш стъкла , да запалиш лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами приблизително са 500 и още малко пари втора радост. Моят техник слага почти всяка седмица,но само дизелови,то бензинови много трудно ще видиш някоя. Обаче си е голяма разправия,само стойката и ако липсва,колко играчка е докато се направи ..... Но определено си струва зимата да си на топло като влезеш,двигателя да е на 70-80 градуса като запалиш и да не забравяме,че тия CDI-та примерно и загрели (15-20 мин.) имат слабо парно,така че без печка си е като излет зимата по тениска в тая кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е 40 вата, виж 4кв по ми се вярва :)

Аз съм сложил на Галанта една такава - Weasto. 40W е консумираната електрическа мощност (за вентилаторчето и помпата, щото докато пали гълта около 30-40А за запалителната свещ), а отдаваната топлинна и дават 5kW. Не е кой знае каква екстра - малко по-бързо загрява двигателя от нормалното, но нищо повече. Да не забравяме, че галанта сгрява бързичко де ;) За да сгрее двигателя чак до 70-80 градуса (ако не е запален) както каза някой по-горе - при външна -20 - тая печка трябва да работи цял ден. А гори колкото двигателя на празен ход...че даже и повече. А да не говорим, че за това време ще ти свърши тока :) За мен по-голяма екстра е да си паля колата 5 мин. преди да сляза до нея (с дистанционното) - всичко се е размръзнало, стоплило и е прехвърлила на газ.

п.с. Сега обърнах внимание, че говорите за дизели ...там определено си заслужава да имаш печка...особено ако е някое CDI :)

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами приблизително са 500 и още малко пари втора радост. Моят техник слага почти всяка седмица,но само дизелови,то бензинови много трудно ще видиш някоя. Обаче си е голяма разправия,само стойката и ако липсва,колко играчка е докато се направи ..... Но определено си струва зимата да си на топло като влезеш,двигателя да е на 70-80 градуса като запалиш и да не забравяме,че тия CDI-та примерно и загрели (15-20 мин.) имат слабо парно,така че без печка си е като излет зимата по тениска в тая кола.

 

Бензинова от някой стар Запорожец. Голяма екстра бяха.

А иначе тези системи с подгревни свещи са за бързо загряване най-вече при дизелите и при достигане на 50 градуса трябва да изключват, че са лакоми на ток.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това може да се направи. Един термо-датчик на копруса на съоръжението. Има за 50 градуса. Но дали върши някаква работа :?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...