svilkata_ve Публикувано 7 септември 2011 Сподели Публикувано 7 септември 2011 (редакция) Здравейте колеги, Тъй като ми предстои поставянето на газов инжекцион и смяна на свещи намерих следния материал в нета: Базирайки се на аргументите на колегата DJ_TYMBI в други теми за препоръчително по - малко разстояниe м/у електродите пoради факта, че газта е по - калорична и с по - високо октаново число. Galant '99 2.5 V6 - NGK for LPG/CNG - за 2.5 V6 мотор sparkplugsrus - оттук могат да се поръчат Запалителна свещ BERU ULTRA :Допълнителна информация:вид на горивото: втечнен газ пропан-бутаниздание на производителя: unverb. Empfehlungрегулируемо разстояние между електродите [mm]: 0,7препоръчителен интервал за смяна [километри]: 20.000разстояние между електродите [mm]: 0,8запалителна свещ: едномасен електродразмер на ключ: 16 mmмярка на резбата: M 14x1,25дължина на резбата [mm]: 19контактна техника: SAEсила на затягане (въртящ момент) Nm: 25 Страна на произход: Германия, Франция Както може да забележите и при двата производителя междуелектродното разстояние е намалено с 2-3мм от това на каталожната стокова свещ(в моя случай PFR6G-11 - т.е. 1,1 мм м/уелектродно разстояние) Ще се радвам ако някой вече е слагал подобни и сподели как се де преставя автомобила му на ГАЗ и БЕНЗИН Поздрави Редактирано 7 септември 2011 от svilkata_ve Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 7 септември 2011 Сподели Публикувано 7 септември 2011 Доста интересна тема. На мен също ми предстои смяна на свещи и ще следя какво казват вещите лица. Тези Beru Ultra подозирам, че няма да станат, но ако има NGK оригинални такива... може би. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanio Публикувано 7 септември 2011 Сподели Публикувано 7 септември 2011 Колега, съветвам те да си сложиш платинени/иридиеви свещи каквото ти е писал производителя! Наскоро точно това проучвах за DENSO имат вариант и на иридиеви с платинен електрод. Аз лично, като обслужвах моя си му сложих DENSO PK20PR11 (както си пише в книжката)...вече 30к съм на газ...и мога да кажа, че колата се държи превъзходно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svilkata_ve Публикувано 7 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 7 септември 2011 (редакция) Здрасти колега, Линк-а към NGК за LPG е точно платинена тъй като кода й започва с PF... разликата с каталожната е по - високото топлинно число(7)( по - студена е) и факта че м/уелектродното разстояние е 0,8. PFR7G Type:PFR7GOrder no.:4364 Details Wrench size:16,0 mmThread diameter:14,0 mmThread Length:19,0 mmSpark gap:0,8 mmMiddle electrode material:Platin-MittelelektrodeResistance:entstört, 5 kOhm И двете доколкото разбирам са желателни при газ-та. Разбира се не съм специалист и само споделям какво съм намерил и какво "разбирам" Колега, съветвам те да си сложиш платинени/иридиеви свещи каквото ти е писал производителя! Наскоро точно това проучвах за DENSO имат вариант и на иридиеви с платинен електрод. Аз лично, като обслужвах моя си му сложих DENSO PK20PR11 (както си пише в книжката)...вече 30к съм на газ...и мога да кажа, че колата се държи превъзходно. Редактирано 7 септември 2011 от svilkata_ve Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanio Публикувано 7 септември 2011 Сподели Публикувано 7 септември 2011 Видях и Беру-то за това писах. Аз съм доволен от вървенето и работата на колата и с другите - това исках да споделя. Според мене разлика и да има е пренебрежима.Само внимавай NGK-то да не е френско или знам ли от къде вече....ако не е от JAPAN по-добре се ориентирай към DENSO. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 За да не отварям нова тема, ще попитам тук знаещите Понеже скоро ще си взимам Галант 2.5 V6 :plane: и ще му слагам, колкото може по-скоро газов инжекцион, че при тези цени на горивата :icon_doh: Та съм се спрял на DENSO PK20PR11.Искам да попитам дали са подходящи за LPG, какво разстояние трябва да оставя между електрода и какъв е живота им в км. каране на газ? п.с. Преди това карах двулитровия Галант също на газ, като на него бях сложил обикновенното Denso, разтоянието между електрода беше на 0.7 и ми казаха, че живота им е около 14000км., но имах чувството, че със старото NGK, което свалих двигателя работеше по-добре :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 За всички с V6 - изберете си свещи с по-дълъг пробег, освен ако няма да си вземете от 7 лева и да си ги сменяте сами без пари за ч.п. Ще стане пак студено, ще има да прекъсва, да киха и кашля с евтини свещи... Макар и твърде малко вероятно да стане, тук рискът да се постопи централния електрод и да падне върху буталото е налице. Резултатът ще е все едно бутало да се блъсне във всичките клапани на всички цилиндри едновременно.Газта да е по-калорична от бензина? Едва ли. За октановото число - да, по-високо го дават.Иначе от прочетеното в нета съм стигнал до извода, че трябват свещи с една идея по-високо топлинно число (по-студена свещ - демек по-бързо отдава топлината) и по-малко разстояние между електродите (с 0,1-0,2 мм).НГК имат серия за газифицирани двигатели. Денсо също и май са по-евтини при уж същото качество. НГК - Давали им 60 000 км. и стрували по 40 лева. От друга страна смяната на свещите на V6 на задния ред цилиндри не е като при колите с 4 цилиндъра и ще ви вземат повече пари за смяната. Като че ли това е по-добрият вариант. Лошото е че произведението на 40х6 трябва да се даде накуп.За каращите на газ без да знаят свещите им откога са завинтени - положението се влошава с всеки изминал ден. Разстоянието расте и с него расте пробивното напрежение, което претоварва бобината. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Анди, наясно съм че смяната е по-трудоемка и именно затова задавам тези въпроси, за да не стане така, че като ги сложа пак ще отварям скоро.Не съм си мислил да слагам евтини свещи, DENSO PK20PR11 за двойно платинени и смятам добър избор щом в книжката на мицубиши ги дават, но исках да попитам как се държат на газ?На бензин ако не се лъжа им дават 90000км, разтоянието между електрода е 1.1, аз съм чувал че при каране на газ се прави 0.7 или 0.8 и понеже като ги сменя не искам скоро да се занимавам с тях, задавам тези въпроси :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Анди, наясно съм че смяната е по-трудоемка и именно затова задавам тези въпроси, за да не стане така, че като ги сложа пак ще отварям скоро.Не съм си мислил да слагам евтини свещи, DENSO PK20PR11 за двойно платинени и смятам добър избор щом в книжката на мицубиши ги дават, но исках да попитам как се държат на газ?На бензин ако не се лъжа им дават 90000км, разтоянието между електрода е 1.1, аз съм чувал че при каране на газ се прави 0.7 или 0.8 и понеже като ги сменя не искам скоро да се занимавам с тях, задавам тези въпроси :good: Колега,аз съм също с Денсо,но иридиеви,сложих ги и забравах що е това свещи,сложих и газов инжекцион и ..... няма разлика в поведението на колата,същото си е и на газ и на бензин. Взимай хубавите свещи и изобщо не му мисли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanio Публикувано 17 февруари 2012 Сподели Публикувано 17 февруари 2012 (редакция) Няма да се повтарям, че съм писал по-нагоре в темата...с V6-24 и DENSO PK20PR11 на газ вече 40000км. няма грешка, пушка е колата. :mitsu-smiley: След още толкова, че и повече, може и да пробвам тези с по-малкото разстояние! Редактирано 17 февруари 2012 от vanio Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
servizLUXOR Публикувано 17 февруари 2012 Сподели Публикувано 17 февруари 2012 Сложете си свещи, които са платинени (оригинални по каталог), защото : 1. ще изкарат повече време2. автомобила ще върви по-добре3. няма да имате проблеми с газта - гаранция ;) По-скъпи са доста, но ако сложите други ще усетите разлика във вървеното на автомобила Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 6 Май 2013 Сподели Публикувано 6 Май 2013 Здравейте, Реших да изровя тази тема от прахта, за да питам нещо, което не намерих еднозначен отговор .Преди около 850км сложих инжекцион и скоро ще ходя на донастройка , но си мисля че трабва да сменя свещите.За Шестака, гледам че е изписано че трябва да са иридиеви, но моя въпрос е какви свещи ще ми препоръчате за 2.0 на газ . Знам че по справочно каталожни данни са дадени едни модели, но дали само стесняване на междуелектродното разюстояние на 0.7-0.8 ще помогне ? Има ли и иридиеви за 2000сс със подходящите топлинни характеристики, при условие че разстоянието се регулира ?Мерси. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 6 Май 2013 Сподели Публикувано 6 Май 2013 Аз съм с иридиеви,сложих инжекцион и не съм променял разстоянието,върви си много добре на газ и с две думи не мисля изобщо за свещи. Поглеждам ги от време на време,ей така-профилактично,дали са там :icon_blush:. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 6 Май 2013 Сподели Публикувано 6 Май 2013 Аз съм с иридиеви,сложих инжекцион и не съм променял разстоянието,върви си много добре на газ и с две думи не мисля изобщо за свещи. Поглеждам ги от време на време,ей така-профилактично,дали са там :icon_blush:. Да, може ли да ми напишеш точния модел, или предполагам са тия за шестака: NGK PFR6G-11 или Denso PK20PR11. За да се разбере дали са "добре" дадени свещи, сигурно трябва да се измери на какво напрежение минава изскрата, за да не се тормози останалата част от запалителната система . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 7 Май 2013 Сподели Публикувано 7 Май 2013 Снимах ти кутийката за по-лесно:За по-големи и качествени снимки-на л.с. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 7 Май 2013 Сподели Публикувано 7 Май 2013 (редакция) Снимах ти кутийката за по-лесно:За по-големи и качествени снимки-на л.с. Мерси за снимките , 0,4мм не е ли малко ако се подкарва на бензин? Edit: Изглежда не съм видял като хората, според тази таблица, разстоянието е Y "Y ..... 0.8 mm gap" a "V ..... 0.4 mm diameter iridium with platinum tip" ,тоест дебелината на електрода. Редактирано 7 Май 2013 от Large Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fosil Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Препоръчвам ти да си сложиш Denso VK20Y - с иридиев и платинен електрод и с намалено разстояние между електродите.Аз сложих такива преди около 3-4 месеца и съм доста доволен.Колата ми е със газова уредба BRC. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 9 Май 2013 Сподели Публикувано 9 Май 2013 Препоръчвам ти да си сложиш Denso VK20Y - с иридиев и платинен електрод и с намалено разстояние между електродите.Аз сложих такива преди около 3-4 месеца и съм доста доволен.Колата ми е със газова уредба BRC. Mерси за съвета, гледам ги в "един голям сайт за електронна търговия и търгове" че са по $100 за 4 броя с доставката. Случайно някой да има или да знае дали в наща родина не се продават на конкурентни цени? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Продават се разбира се - свържи се с Мирослав от Ратола Пловдив, каза ми че те си ги внасят, имат ги и ще ти направи добра цена Има ги и в други големи вериги за авточасти, но там произхода под въпрос ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maroki Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Поръчвай от Мирослав Ратола - гаранция поне че ще имаш истински свещи. Аз мойто Денсо го взех от него и работи перфектно. Карам ги с фабричното разстояние на електрода 1.1 и такава искра вадят че да ти запали косата :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Skater Публикувано 10 Май 2013 Сподели Публикувано 10 Май 2013 Така като се зачетох в темата ми възника едно въпросче: Колицата леко почва да прокашля при обороти от 1800 до 2000... та се чудех дали може да е от свещите или е от бобината..Като я гледам тази, която е на 1ви има една лека синя черта - като нагар. Та това може ли да е от свещите или да се притеснявам повечко ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 12 Май 2013 Сподели Публикувано 12 Май 2013 (редакция) Здравейте, И на мен ми предстои смяна на свещи, а и вече съм с газов инджекцион (Романо, Иво Ленков). Причината е, че има притрисане на ниски обороти (на място) и около 1700-2100 (в движение). На газ е доста досадно, на бензин е едва доловимо. @Skater: Та това може ли да е от свещите или да се притеснявам повечко ? Напълно възможно е. Неколкократно е споменавано във форума. Четох, че ако има проблеми със свещите, то те ще се проявяват и при високи обороти (предимно даже). Последното не съм го забелязал при мен. След проучване в net-а намирам следните варианти, като NGK и DENSO препоръчват конкретни модели за LPG: NGK:- laser platinum (double platinum): PFR6G-11- iridium ix (only iridium): BKR6EIX-11- iridium max (iridium & platinum): BKR6EIX-11P- laser iridium (only iridium): IFR6E11- [LPG] laser line (iridium & platinum): LPG1 stock number 1496 NGK EXTRA INFORMATION FOR MITSUBISHI GALANT 2.5 03/97 –> :http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_extra.php?id=8234LPG laser line info:http://www.ngkpartfinder.co.uk/files/LPG_info.pdf DENSO: - platinum (double platinum): PK20PR-P11- iridium power (only iridium): IK20- iridium tough (iridium & platinum): VK20- [LPG] iridium plus (iridium & platinum): VK20T Полезен сайт за свещи (показва еквивалентни модели): http://japansparkplugs.com/boutique/en/ За времето, което отделих, не можах да намеря разлики между NGK iridium max и LPG1, както и между DENSO iriduim tough и iridium plus, освен цената - почти двойна е тези с префикс LPG. Въпреки, че не съм сигурен дали кабелите ми са за смяна, се поразгледах и за тях: - Magnecor 60135 blue- Magnecor 60135 red- NGK ME97 blue- стокови OEM (от Ratola) Накратко, хората из net-а:- едни хвалят Magnecor, други го плюят - след смяна от ОЕМ започнали прескачания и смущения в работата на двигателя (инфо от land rover и lancer форуми).- хвалят NKG като не открих негативно мнение. Аз засега се насочвам към NGK кабели и NGK свещи iridium max BKR6EIX-11P. Тъй като през повечето време колата се кара на газ, не знам дали не трябва да са с по-малко разстояние между електродите - NGK BKR6EIX-P, DENSO VK20Y (като на смиките от @stevensgr по-горе). Също така не съм сигурен дали не трябва да се вземат свещи с малко по-различно топлинно число заради спецификата в горенето при LPG. Една степен по студени (ако не бъркам, защото не съм запознат в детайли). Моля, ако някой има повече знание по темата, да сподели. Благодаря предварително! Поздрави,Манол Редактирано 12 Май 2013 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 12 Май 2013 Сподели Публикувано 12 Май 2013 2.5 беше с делко нали? Защо не провериш и него преди да сменяш свещи и кабели. Кабелите нощем с пръскалка или с кабел закачен на маса и доближаваш внимателно към кабелите и ги обхождаш,ама без да задържаш,че да не залепнеш :icon_blush:. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 2.5 беше с делко нали? Защо не провериш и него преди да сменяш свещи и кабели. Кабелите нощем с пръскалка или с кабел закачен на маса и доближаваш внимателно към кабелите и ги обхождаш,ама без да задържаш,че да не залепнеш :icon_blush:. Мисля, че е с делко. Да, със сигурност ще проверя цялата верига за изправност. Лошото е, че ако не е проблема там, може да се окаже, че трябва да се пипат клапани или др части по двигателя, което хич не ми се ще...все пак на бензин едва се усеща това притрисане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maroki Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Сменяй свещите не се чуди.. И аз имах подобен проблем на Колта. Едно гадно придърпване на газ , и по-малко не бензин. Смених гарнитура капак на клапаните и си купих истинско Денсо.Да ама някои капацитети говориха да намаля разстоянието на свещите на 0.7мм - така трябвало за коли на газ. Направих го придърпването пак си остана ..... Върнах фабричното разстояние на електролита на 1.1мм и цялата гадост се оправи.. Няма кихане или чудене....Така че пробвай двата вариянта да видиш как ще е. Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.