Премини към съдържание

Свещи за LPG/CNG (газ)


svilkata_ve

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Тъй като ми предстои поставянето на газов инжекцион и смяна на свещи намерих следния материал в нета:

 

 

Базирайки се на аргументите на колегата DJ_TYMBI в други теми за препоръчително по - малко разстояниe м/у електродите пoради факта, че газта е по - калорична и с по - високо октаново число.

 

Galant '99 2.5 V6 - NGK for LPG/CNG - за 2.5 V6 мотор

 

sparkplugsrus - оттук могат да се поръчат

 

Запалителна свещ BERU ULTRA :

Допълнителна информация:

вид на горивото: втечнен газ пропан-бутан

издание на производителя: unverb. Empfehlung

регулируемо разстояние между електродите [mm]: 0,7

препоръчителен интервал за смяна [километри]: 20.000

разстояние между електродите [mm]: 0,8

запалителна свещ: едномасен електрод

размер на ключ: 16 mm

мярка на резбата: M 14x1,25

дължина на резбата [mm]: 19

контактна техника: SAE

сила на затягане (въртящ момент) Nm: 25

 

Страна на произход: Германия, Франция

 

Както може да забележите и при двата производителя междуелектродното разстояние е намалено с 2-3мм от това на каталожната стокова свещ(в моя случай PFR6G-11 - т.е. 1,1 мм м/уелектродно разстояние)

 

Ще се радвам ако някой вече е слагал подобни и сподели как се де преставя автомобила му на ГАЗ и БЕНЗИН

 

Поздрави

Редактирано от svilkata_ve
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересна тема. На мен също ми предстои смяна на свещи и ще следя какво казват вещите лица. Тези Beru Ultra подозирам, че няма да станат, но ако има NGK оригинални такива... може би.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, съветвам те да си сложиш платинени/иридиеви свещи каквото ти е писал производителя! Наскоро точно това проучвах за DENSO имат вариант и на иридиеви с платинен електрод.

 

Аз лично, като обслужвах моя си му сложих DENSO PK20PR11 (както си пише в книжката)...вече 30к съм на газ...и мога да кажа, че колата се държи превъзходно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,

 

Линк-а към NGК за LPG е точно платинена тъй като кода й започва с PF... разликата с каталожната е по - високото топлинно число(7)( по - студена е) и факта че м/уелектродното разстояние е 0,8.

 

PFR7G

 

Type:PFR7G

Order no.:4364

 

Details

 

Wrench size:16,0 mm

Thread diameter:14,0 mm

Thread Length:19,0 mm

Spark gap:0,8 mm

Middle electrode material:Platin-Mittelelektrode

Resistance:entstört, 5 kOhm

 

И двете доколкото разбирам са желателни при газ-та.

 

Разбира се не съм специалист и само споделям какво съм намерил и какво "разбирам" :)

 

Колега, съветвам те да си сложиш платинени/иридиеви свещи каквото ти е писал производителя! Наскоро точно това проучвах за DENSO имат вариант и на иридиеви с платинен електрод.

 

Аз лично, като обслужвах моя си му сложих DENSO PK20PR11 (както си пише в книжката)...вече 30к съм на газ...и мога да кажа, че колата се държи превъзходно.

Редактирано от svilkata_ve
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Видях и Беру-то за това писах.

 

Аз съм доволен от вървенето и работата на колата и с другите - това исках да споделя. Според мене разлика и да има е пренебрежима.

Само внимавай NGK-то да не е френско или знам ли от къде вече....ако не е от JAPAN по-добре се ориентирай към DENSO.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

За да не отварям нова тема, ще попитам тук знаещите :)

Понеже скоро ще си взимам Галант 2.5 V6 :plane: и ще му слагам, колкото може по-скоро газов инжекцион, че при тези цени на горивата :icon_doh:

Та съм се спрял на DENSO PK20PR11.

Искам да попитам дали са подходящи за LPG, какво разстояние трябва да оставя между електрода и какъв е живота им в км. каране на газ?

 

п.с. Преди това карах двулитровия Галант също на газ, като на него бях сложил обикновенното Denso, разтоянието между електрода беше на 0.7 и ми казаха, че живота им е около 14000км., но имах чувството, че със старото NGK, което свалих двигателя работеше по-добре :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За всички с V6 - изберете си свещи с по-дълъг пробег, освен ако няма да си вземете от 7 лева и да си ги сменяте сами без пари за ч.п. Ще стане пак студено, ще има да прекъсва, да киха и кашля с евтини свещи... Макар и твърде малко вероятно да стане, тук рискът да се постопи централния електрод и да падне върху буталото е налице. Резултатът ще е все едно бутало да се блъсне във всичките клапани на всички цилиндри едновременно.

Газта да е по-калорична от бензина? Едва ли. За октановото число - да, по-високо го дават.

Иначе от прочетеното в нета съм стигнал до извода, че трябват свещи с една идея по-високо топлинно число (по-студена свещ - демек по-бързо отдава топлината) и по-малко разстояние между електродите (с 0,1-0,2 мм).

НГК имат серия за газифицирани двигатели. Денсо също и май са по-евтини при уж същото качество. НГК - Давали им 60 000 км. и стрували по 40 лева. От друга страна смяната на свещите на V6 на задния ред цилиндри не е като при колите с 4 цилиндъра и ще ви вземат повече пари за смяната. Като че ли това е по-добрият вариант. Лошото е че произведението на 40х6 трябва да се даде накуп.

За каращите на газ без да знаят свещите им откога са завинтени - положението се влошава с всеки изминал ден. Разстоянието расте и с него расте пробивното напрежение, което претоварва бобината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, наясно съм че смяната е по-трудоемка и именно затова задавам тези въпроси, за да не стане така, че като ги сложа пак ще отварям скоро.

Не съм си мислил да слагам евтини свещи, DENSO PK20PR11 за двойно платинени и смятам добър избор щом в книжката на мицубиши ги дават, но исках да попитам как се държат на газ?

На бензин ако не се лъжа им дават 90000км, разтоянието между електрода е 1.1, аз съм чувал че при каране на газ се прави 0.7 или 0.8 и понеже като ги сменя не искам скоро да се занимавам с тях, задавам тези въпроси :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, наясно съм че смяната е по-трудоемка и именно затова задавам тези въпроси, за да не стане така, че като ги сложа пак ще отварям скоро.

Не съм си мислил да слагам евтини свещи, DENSO PK20PR11 за двойно платинени и смятам добър избор щом в книжката на мицубиши ги дават, но исках да попитам как се държат на газ?

На бензин ако не се лъжа им дават 90000км, разтоянието между електрода е 1.1, аз съм чувал че при каране на газ се прави 0.7 или 0.8 и понеже като ги сменя не искам скоро да се занимавам с тях, задавам тези въпроси :good:

 

Колега,аз съм също с Денсо,но иридиеви,сложих ги и забравах що е това свещи,сложих и газов инжекцион и ..... няма разлика в поведението на колата,същото си е и на газ и на бензин. Взимай хубавите свещи и изобщо не му мисли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се повтарям, че съм писал по-нагоре в темата...с V6-24 и DENSO PK20PR11 на газ вече 40000км. няма грешка, пушка е колата. :mitsu-smiley:

 

След още толкова, че и повече, може и да пробвам тези с по-малкото разстояние!

Редактирано от vanio
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложете си свещи, които са платинени (оригинални по каталог), защото :

 

1. ще изкарат повече време

2. автомобила ще върви по-добре

3. няма да имате проблеми с газта - гаранция ;)

 

По-скъпи са доста, но ако сложите други ще усетите разлика във вървеното на автомобила

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте,

 

Реших да изровя тази тема от прахта, за да питам нещо, което не намерих еднозначен отговор .

Преди около 850км сложих инжекцион и скоро ще ходя на донастройка , но си мисля че трабва да сменя свещите.

За Шестака, гледам че е изписано че трябва да са иридиеви, но моя въпрос е какви свещи ще ми препоръчате за 2.0 на газ . Знам че по справочно каталожни данни са дадени едни модели, но дали само стесняване на междуелектродното разюстояние на 0.7-0.8 ще помогне ? Има ли и иридиеви за 2000сс със подходящите топлинни характеристики, при условие че разстоянието се регулира ?

Мерси. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с иридиеви,сложих инжекцион и не съм променял разстоянието,върви си много добре на газ и с две думи не мисля изобщо за свещи. Поглеждам ги от време на време,ей така-профилактично,дали са там :icon_blush:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с иридиеви,сложих инжекцион и не съм променял разстоянието,върви си много добре на газ и с две думи не мисля изобщо за свещи. Поглеждам ги от време на време,ей така-профилактично,дали са там :icon_blush:.

 

Да, може ли да ми напишеш точния модел, или предполагам са тия за шестака: NGK PFR6G-11 или Denso PK20PR11.

За да се разбере дали са "добре" дадени свещи, сигурно трябва да се измери на какво напрежение минава изскрата, за да не се тормози останалата част от запалителната система .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снимах ти кутийката за по-лесно:

post-3680-045332300 1367929626_thumb.jpg

post-3680-050250700 1367929640_thumb.jpg

За по-големи и качествени снимки-на л.с.:)

 

 

Мерси за снимките , 0,4мм не е ли малко ако се подкарва на бензин?

 

Edit:

 

Изглежда не съм видял като хората, според тази таблица, разстоянието е Y "Y ..... 0.8 mm gap" a "V ..... 0.4 mm diameter iridium with platinum tip" ,тоест дебелината на електрода.

Редактирано от Large
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти да си сложиш Denso VK20Y - с иридиев и платинен електрод и с намалено разстояние между електродите.Аз сложих такива преди около 3-4 месеца и съм доста доволен.Колата ми е със газова уредба BRC.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти да си сложиш Denso VK20Y - с иридиев и платинен електрод и с намалено разстояние между електродите.Аз сложих такива преди около 3-4 месеца и съм доста доволен.Колата ми е със газова уредба BRC.

 

Mерси за съвета, гледам ги в "един голям сайт за електронна търговия и търгове" че са по $100 за 4 броя с доставката.

 

Случайно някой да има или да знае дали в наща родина не се продават на конкурентни цени?

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продават се разбира се - свържи се с Мирослав от Ратола Пловдив, каза ми че те си ги внасят, имат ги и ще ти направи добра цена :) Има ги и в други големи вериги за авточасти, но там произхода под въпрос ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчвай от Мирослав Ратола - гаранция поне че ще имаш истински свещи. Аз мойто Денсо го взех от него и работи перфектно. Карам ги с фабричното разстояние на електрода 1.1 и такава искра вадят че да ти запали косата :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така като се зачетох в темата ми възника едно въпросче:

 

Колицата леко почва да прокашля при обороти от 1800 до 2000... та се чудех дали може да е от свещите или е от бобината..

Като я гледам тази, която е на 1ви има една лека синя черта - като нагар.

 

Та това може ли да е от свещите или да се притеснявам повечко ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И на мен ми предстои смяна на свещи, а и вече съм с газов инджекцион (Романо, Иво Ленков). Причината е, че има притрисане на ниски обороти (на място) и около 1700-2100 (в движение). На газ е доста досадно, на бензин е едва доловимо.

 

@Skater: Та това може ли да е от свещите или да се притеснявам повечко ?

Напълно възможно е. Неколкократно е споменавано във форума. Четох, че ако има проблеми със свещите, то те ще се проявяват и при високи обороти (предимно даже). Последното не съм го забелязал при мен.

 

След проучване в net-а намирам следните варианти, като NGK и DENSO препоръчват конкретни модели за LPG:

 

NGK:

- laser platinum (double platinum): PFR6G-11

- iridium ix (only iridium): BKR6EIX-11

- iridium max (iridium & platinum): BKR6EIX-11P

- laser iridium (only iridium): IFR6E11

- [LPG] laser line (iridium & platinum): LPG1 stock number 1496

 

NGK EXTRA INFORMATION FOR MITSUBISHI GALANT 2.5 03/97 –> :

http://www.ngkpartfinder.co.uk/car_commercial_extra.php?id=8234

LPG laser line info:

http://www.ngkpartfinder.co.uk/files/LPG_info.pdf

 

DENSO:

- platinum (double platinum): PK20PR-P11

- iridium power (only iridium): IK20

- iridium tough (iridium & platinum): VK20

- [LPG] iridium plus (iridium & platinum): VK20T

 

Полезен сайт за свещи (показва еквивалентни модели): http://japansparkplugs.com/boutique/en/

 

За времето, което отделих, не можах да намеря разлики между NGK iridium max и LPG1, както и между DENSO iriduim tough и iridium plus, освен цената - почти двойна е тези с префикс LPG.

 

Въпреки, че не съм сигурен дали кабелите ми са за смяна, се поразгледах и за тях:

- Magnecor 60135 blue

- Magnecor 60135 red

- NGK ME97 blue

- стокови OEM (от Ratola)

 

Накратко, хората из net-а:

- едни хвалят Magnecor, други го плюят - след смяна от ОЕМ започнали прескачания и смущения в работата на двигателя (инфо от land rover и lancer форуми).

- хвалят NKG като не открих негативно мнение.

 

 

Аз засега се насочвам към NGK кабели и NGK свещи iridium max BKR6EIX-11P. Тъй като през повечето време колата се кара на газ, не знам дали не трябва да са с по-малко разстояние между електродите - NGK BKR6EIX-P, DENSO VK20Y (като на смиките от @stevensgr по-горе).

 

Също така не съм сигурен дали не трябва да се вземат свещи с малко по-различно топлинно число заради спецификата в горенето при LPG. Една степен по студени (ако не бъркам, защото не съм запознат в детайли).

 

Моля, ако някой има повече знание по темата, да сподели. Благодаря предварително!

 

 

Поздрави,

Манол

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.5 беше с делко нали? Защо не провериш и него преди да сменяш свещи и кабели. Кабелите нощем с пръскалка или с кабел закачен на маса и доближаваш внимателно към кабелите и ги обхождаш,ама без да задържаш,че да не залепнеш :icon_blush:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.5 беше с делко нали? Защо не провериш и него преди да сменяш свещи и кабели. Кабелите нощем с пръскалка или с кабел закачен на маса и доближаваш внимателно към кабелите и ги обхождаш,ама без да задържаш,че да не залепнеш :icon_blush:.

 

 

Мисля, че е с делко. Да, със сигурност ще проверя цялата верига за изправност. Лошото е, че ако не е проблема там, може да се окаже, че трябва да се пипат клапани или др части по двигателя, което хич не ми се ще...все пак на бензин едва се усеща това притрисане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй свещите не се чуди.. И аз имах подобен проблем на Колта. Едно гадно придърпване на газ , и по-малко не бензин. Смених гарнитура капак на клапаните и си купих истинско Денсо.Да ама някои капацитети говориха да намаля разстоянието на свещите на 0.7мм - така трябвало за коли на газ. Направих го придърпването пак си остана ..... Върнах фабричното разстояние на електролита на 1.1мм и цялата гадост се оправи.. Няма кихане или чудене....Така че пробвай двата вариянта да видиш как ще е. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...