todormitew Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Вай, вай, вай......Големи промивки, голяма работа.Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Вай, вай, вай......Големи промивки, голяма работа.Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno: Ами явно самите радиатори са много предпочитано място за наслагване на ръжди, пък и самия факт че им са тесни серпентините - улеснява задържането и наслояване на различни боклуци. При мен големия радиатор ми е сменян преди две години. Но на това малкото ясно се виждаха разни ръжди от вътре по тръбите. Пък знам ли с какви течности е карана преди колата.А иначе самата чешмяна вода за да предизвика някакви отлагания, то трябва да е силно нагрята и да стой дълго време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Бате Марине, да те питам аз тебе, понеже знам че ги помниш тези неща - какви ключове са необходими за пробката на радиатора и пробката на блока? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Вай, вай, вай......Големи промивки, голяма работа.Колеги, не е ли по-добре изобщо да не се слага чешмяна вода вътре (дори и за промивка)? Ако системата е чиста (т.е антифриза е бистър) изобшо не е необходимо да промиваме с вода. Просто точим, наливаме новия и готово :icon_n_dunno: По принцип ДА! Аз дори самият не исках да го правя... ама нали пуснах снимка на моята течност, пък и след като открих буца желязо в преливника, ми стана ясно, че системата е задължително за промивка. А относно чешмяната вода - единствените проблеми са варовикът, котленият камък и Ph-то на водата... За щастие софийската чешмяна вода в 90% от кварталите е Ок в тези отношения! Така че няма драма... охладителната система все пак не е човешко бебе, че да му стане нещо от бактерии, примерно! Пречи му да не се отлагат боклуци и да не се окислява желязото от високо Ph. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Бате Марине, да те питам аз тебе, понеже знам че ги помниш тези неща - какви ключове са необходими за пробката на радиатора и пробката на блока?Пробката на радиатора се развива на ръка, а на блока е 14-№ ключ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Пробката на радиатора се развива на ръка, а на блока е 14-№ ключ..... Върхът си, зная си аз към кого да се обърна. :icon_dance: И поради засиления интерес към подманата на антифриза напоследък, ако имаш време и ти се занимава, напиши, моля те, целия ред и последователност на смяната на въпросната течност, плюс промивката на системата със специален препарат. Всичко какво се прави - от А - Я. Ще бъде много от полза на колегите, че да не вземем да направим някоя беля. :icon_blush: П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 17 ноември 2008 Автор Сподели Публикувано 17 ноември 2008 П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup:Първо цвик, после червен пипер и е като нов :icon_thumbup: ПП Продавам за една бира един течен radweld, който взех погрешка преди време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 П.С. И още нещо се сетих. Преди няколко дни в една тема беше споменал за някакъв страхотен препарат против теч в охладителната система. Би ли казал марката? :icon_thumbup:Както Божо те подсети, караш един- два дена с цвик......После промивка с вода, както е описал Велико, но не само радиаторчето на парното, а целият двигател, и основният радиатор........Наливаш си после антифриза, и ако имаш дребен теч, помага и една лъжичка червен пипер-по ефикасен е от тези които продават по магазините......Ако и това не помогне, ми се обаждаш на лични, да ти дам патента на другата добавка....... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Както Божо те подсети, караш един- два дена с цвик......После промивка с вода, както е описал Велико, но не само радиаторчето на парното, а целият двигател, и основният радиатор........Наливаш си после антифриза, и ако имаш дребен теч, помага и една лъжичка червен пипер-по ефикасен е от тези които продават по магазините......Ако и това не помогне, ми се обаждаш на лични, да ти дам патента на другата добавка....... :icon_thumbup:Да де, ама не знам как точно става промивката на блока, защото колегите са писали само за радиатора. В смисъл - след като източа стария антифриз от блока, завивам пак пробката и пълня чиста вода през радиатора (на запален двигател) за да превърти системата ли или как? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Да де, ама не знам как точно става промивката на блока, защото колегите са писали само за радиатора. В смисъл - след като източа стария антифриз от блока, завивам пак пробката и пълня чиста вода през радиатора (на запален двигател) за да превърти системата ли или как?Няма да палиш двигателя......Първо си промиваш радиаторчето на парното.....После си му вкарваш единият маркуч в двигателя, развиваш пробката, и пускаш водата да тече, да може да отмие мръсотиите и от него......После си промиваш и големият радиатор, и те така...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 ноември 2008 Сподели Публикувано 17 ноември 2008 Ах ах ах, не четат! По-нагоре съм писал точната последователност на процедурата (накратко)! И е отбелязана пробката на блока! Стиляне, единственото нещо, което би трябвало да те смущава е дали е изчистен препаратът за промивка от двигателя. Иначе - имам уред за замерване, ако искаш - през уикенда ще го проверим. Не знам кой модел има предвид Батко Марин, моята кола - има място за обезвъздушаване. Пробката ми на температурата е до термостата, във възможно най-високата точка на двигателя. И да, има нужда от обезвъздушаване. Моята - има. И си го направих. Иначе - ако не се самообезвъздушава - беля. Става въздушен джоб, който пречи на циркулацията ...... и...... лошо За колегата Thel - Източваш, затваряш всичко, следваш инструкциите на производителя на почистващия препарат, после - точиш, затваряш пробките и слагаш антифриза. Не може да запалиш двигатела и да оставиш отворена пробка и да разчиташ на водата от радиатора, защото ще си опечеш мотора! От радиатора водата не минава през водната помпа, а отива в блока, ама пък през термостата, който от студената вода ще е затворен, бе сега не съм пред колата, като цяло е така! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vjivkov Публикувано 18 ноември 2008 Сподели Публикувано 18 ноември 2008 Здравейте, Толкова нещо изчетох за зимните гуми че нищо не знам вече Искам да попитам колегите с опит - колебая се между:- Nokian WR G2- Yokohama W.drive V902- Pirelli - може-би Winter 210 SnowSport?- Toyo - не съм се спрял на модел - ако може да препоръчате? Конкретно за Yokohama W.drive V902 - има ли някой опит? Много ще съм благодарен за обратна връзка. Става въпрос за размер 205/60 R15 91V(H) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 18 ноември 2008 Сподели Публикувано 18 ноември 2008 Ако можеш, вземи си Nokian WR G2, а Pirelli - просто ги махни от класацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 Аз бях с летни гуми Пирели - не ги препоръчвам на никого! Много са шумни и бързо се износват...! Аз дори вече ги махам и си купих други летни, макар да не съм ги изкарал докрай! А за зимните - от тези, които си написал, най-добре звучи Нокиан. Аз съм с GoodYear UltraGrid 7+ и на този етап съм повече от доволен, но нека видим на сняг как ще е... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 ....Аз съм от две години с Немски I.G.A.T.- и още си е зелен....... :P А синьо-зеления антифриз на какъв пробег или период от време се сменя? Моята кола е на една година и дойде от германия с антифриз който го мериха -50 градуса (явно чист концентрат)...Седи идеално чист в казанчето, но не знам немеца сменял ли го е и ако е, кога...Т.е. какво ще ме посъветвате? От както съм си взел колата (от преди година и половина) не съм сменял антифриза, т.е карам я с немския антифриз - синьо зелен. Все още цвета му е синьо зелен, няма мътилки и не знам да го сменям или не. Температурата си стои в нормалните граници, нямам проблем с парното. Дайте съвет, да го сменям или да го оставям. Между другото, казанчето ми обаче стои празно, а като отворя капачката на радиатора в някои случаи се вижда антифриза, а в други случаи се виждат серпентините на радиатора. Да доливам ли с ччист антифриз или направо да го сменям? :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 Доливай с концентрат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 19 ноември 2008 Сподели Публикувано 19 ноември 2008 От както съм си взел колата (от преди година и половина) не съм сменял антифриза, т.е карам я с немския антифриз - синьо зелен. Все още цвета му е синьо зелен, няма мътилки и не знам да го сменям или не. Температурата си стои в нормалните граници, нямам проблем с парното. Дайте съвет, да го сменям или да го оставям. Между другото, казанчето ми обаче стои празно, а като отворя капачката на радиатора в някои случаи се вижда антифриза, а в други случаи се виждат серпентините на радиатора. Да доливам ли с ччист антифриз или направо да го сменям? :icon_crying:Антифризът ти се губи или никога не е имало течност в казанчето? И в двата случая не е добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Антифризът ти се губи или никога не е имало течност в казанчето? И в двата случая не е добре.Ами честно казано никога не е имало антифриз в казанчето. Така си я карам от как съм я взел. А къде да го долея този конценттрат, в казанчето или направо в радиатора?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Ами честно казано никога не е имало антифриз в казанчето. Така си я карам от как съм я взел. А къде да го долея този конценттрат, в казанчето или направо в радиатора?! Ами първо наливаш в радиатора до горе, а след това доливаш и в разшерителния съд и си готов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 20 ноември 2008 Сподели Публикувано 20 ноември 2008 Дори на разширителният съд, трябва да има "MIN" и "MAX". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spdspd Публикувано 2 декември 2008 Сподели Публикувано 2 декември 2008 Ето как подготвих моята кола за зимата :icon_dance: -Първото което смених бяха гумите, свалих зимния Гиславет, това лято бях много доволен от него ! Невероятна акустика при тръгване и много стабилна гума в завойте. Най- обичах когато бяха големите жеги, яко пилене и парчета гуми по пътя, мисля у другото лято да изкарам с тях, едни телове , че се показали, нема се плашим ся :D . Сега съм и сложил на Каризмата 19- ки сликове ! Със сигурност ще галя снега нагоре по Беклемето! После се ориентирах към антифриза, грижливо източих наличния, Австрийски много хубав, 20лв. литъра. Та източих го в легенчето и айде в канала. След което налях ненормална изворна вода от едно село. Само дето не обърнах внимание дали не надхвърлих максимума! Нищо то ще си избие Течността за чистачките я бях направил да издържа до -25 градуса, но нали зима иде, реших да сложа компот от праскови, майка ще ме убие ако разбере. 6 компота му налях, сега спокойно си карам със плодова течност за чистачки. Имам чувството като пръскам, че още малко и ще спра да изпия един компот, ама засега се сдържам. Железните джанти ги свалих, няма нужда от солта и студа да се прецаква покритието. Намазах грижливо спирачните дискове със грес, защото зимата ми идва малко в повечко ръждата по тях и замръзванията. Махнах термостата, защото беше на 80 градуса, и го замених със един на 55 градуса. Все пак зима иде, трябва да съм подготвен. Вече не карам на халогени и на фарове, нема нужда то си е светло. Взех, че разкачих люка, все пак се очакват обилни снеговалежи, ще помагам на пътното с каквото мога, колкото събера вътре пак ще е от полза, отколкото да трупа по пътя. Горе долу това е моята подготовка за зимата Почвам да се замислям, дали да не отворя един сервиз, смятам, че никой няма да откаже професионалната ми помощ относно колата през зимата :D :hysterical: "Взех, че разкачих люка, все пак се очакват обилни снеговалежи, ще помагам на пътното с каквото мога, колкото събера вътре пак ще е от полза, отколкото да трупа по пътя." Ето на това му викам "яка идея"! Който няма люк за махане, може да свали капака на багажника! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.