ttodorov77 Публикувано 31 януари 2011 Сподели Публикувано 31 януари 2011 Колеги знам че темата е стара и много коментирана но все пак мисля че няма да е лошо пак да припомним как трябва да се експлоатира автомобила който е сгазова уредба за да не се запушват дюзите иначе трябва всеки 1-2 месеца да се чистят а то не мисля че може да продължава безкрайно няма ли нещо по ново по този въпрос Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 31 януари 2011 Сподели Публикувано 31 януари 2011 Aко си с обикновена газова, спрял си бензиновата помпа и палиш на газ, почти сигурно е, че ще имаш такива проблеми...Паленето на бензин , превключването на газ при определени градуси и циркулацията на гориво охлаждащо дюзите са фактори, които предотвратяват запушването... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 31 януари 2011 Сподели Публикувано 31 януари 2011 (редакция) Аз бях с обикновена газова на Лансера и не бях сипвал бензин от около 3 години. Палеше на газ и в най-дълбоката зима след около 2-2,5 секунди въртене. Изпарителят беше настройван веднъж /за 5 години експлоатация/ и никога поправян.Нямам представа как постигнах това. Редактирано 31 януари 2011 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 31 януари 2011 Сподели Публикувано 31 януари 2011 Колега, чак пък всеки месец..... няма такова нещо.... 3 1/2 години и над 90к км - не съм ги барал.....Иначе - за присадките ще чуеш различни мнения; почистването с ултразвук понякога върши работа.... Понякога - не.... Ама чак всеки месец да ги сваляш - забрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 1 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 1 февруари 2011 Колега, чак пък всеки месец..... няма такова нещо.... 3 1/2 години и над 90к км - не съм ги барал.....Иначе - за присадките ще чуеш различни мнения; почистването с ултразвук понякога върши работа.... Понякога - не.... Ама чак всеки месец да ги сваляш - забрави! да ама ти си с газов инжекцион и затова нямаш проблеми а аз съм с обикновенна газова с емулатори Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 4 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 4 февруари 2011 колеги какво ще кажете за това дали колегата е направил нещо или само.....http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=109720.0извинявам се че темата е от друг форум но ми се стори интересна и полезна Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 4 февруари 2011 Сподели Публикувано 4 февруари 2011 Колега, дори в другият форум почват изреченията с главна буква.А тук претендираме, да сме по-грамотни!Хайде, положи малко усилия!..........................Що се отнася до газта, дюзи не се чистят всеки месец, ползват се системи при които двигателя стартира на бензин, отделно има газови инжекциони - при които въпросното стартиране е правило и накрая, всичко това го има вече пииииисано из форума..... 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 4 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 4 февруари 2011 Колега, дори в другият форум почват изреченията с главна буква.А тук претендираме, да сме по-грамотни!Хайде, положи малко усилия!..........................Що се отнася до газта, дюзи не се чистят всеки месец, ползват се системи при които двигателя стартира на бензин, отделно има газови инжекциони - при които въпросното стартиране е правило и накрая, всичко това го има вече пииииисано из форума..... моля некомпетентни да не се изказват Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 5 февруари 2011 Сподели Публикувано 5 февруари 2011 моля некомпетентни да не се изказватЕто тук е момента, в който ще го направя публично.... Колега, при цялото ми уважение - ако обичате се запознайте с правилата. Които простичко гласят, че е необходимо да се спазват елементарните правила за писане в българският език. Още по-простичко е написано да се отнасяте с уважение към модераторите във форума. Сега ще си направя труда да поправя всеки Ваш пост, с червено, като учителка в първи клас, а следващо Ваше нарушение ще бъде санкционирано с двойна строгост. Толерантостта ни не е безгранична. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 5 февруари 2011 Сподели Публикувано 5 февруари 2011 При мен няма спасение, 8-9 месеца и се запушват като карам на газ. Зимата трябва да чакам да загрее на място 5-6 минути иначе потеглянето не е никак комфортно и дори прекъсва и придърпва ужасно. Сега карам с добавка Редекс и само на бензин да видим ефекта и дали ще отърва ултразвука понеже дюзите пак са за чистене. С газов инжекцион Фобос съм, прехвърля на газ автоматично при 30 градуса. Зареждам само от Лукойл и OMV. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 5 февруари 2011 Сподели Публикувано 5 февруари 2011 Карам Лансера почти 10 години на газ. За над 170 000 км, съм чистил дюзите веднъж. Веднъж съм сменил и платно на ниското налягане и веднъж правих допълнителна настройка на изпарителя. През зимата, декември-януари, в големите студове, обикновено се кара само на бензин. През другото време се пали на бензин и като се форсира над 2400 оборота, системата сама обръща на газ. Без значение загрял ли е мотора или е студен. Самата система/ловато/ е с три възможности - принудително само на газ/включително запалването/, принудително само на бензин и смесен режим - пали на бензин и при надхвърлянето на 2400 оборота обръща на газ. Изключително съм доволен - Лансера с 1.5 мотор, постига резултати от малко под 6л/100км извънградско. моля некомпетентни да не се изказват Колега, изключително точно изказване!Затова, по твое желание - като некомпетентен, получаваш модераторски контрол.Както, разбира се, и поради нежеланието да поставяш препинателни знаци и главни букви там, където е необходимо. 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 февруари 2011 Сподели Публикувано 7 февруари 2011 При мен няма спасение, 8-9 месеца и се запушват като карам на газ. Зимата трябва да чакам да загрее на място 5-6 минути иначе потеглянето не е никак комфортно и дори прекъсва и придърпва ужасно. Сега карам с добавка Редекс и само на бензин да видим ефекта и дали ще отърва ултразвука понеже дюзите пак са за чистене. С газов инжекцион Фобос съм, прехвърля на газ автоматично при 30 градуса. Зареждам само от Лукойл и OMV.На нашите мотори дюзите са по различни от тези ,правени преди 20 години............инжекторите на всички днешни коли са с по 6 или 8,дори и 10 отвора през които се впръсква бензина , докато при инжекторите на коли от 1992-до 99, а дори и до 2000 година, инжекторите са с по 2,3 или 4 дупчици........колкото са повече дупчиците , толкова по фини са те, и толкова по добре се атомизира бензина (т.е. разпрашава се в цилиндъра ) и съответно по добра горивна смес има и съответно горенето е по добро........но при този случай отворчетата са мног фини и малки , и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе ....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 7 февруари 2011 Сподели Публикувано 7 февруари 2011 ..... и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе .......Имам следните два въпроса:След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 7 февруари 2011 Сподели Публикувано 7 февруари 2011 И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите? Най сигурното средство е, да не се слага газ ..:icon_thumbup: :lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 7 февруари 2011 Admin Сподели Публикувано 7 февруари 2011 Имам следните два въпроса:След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?Благодаря предварително! Проблема е, че прекалено много се кара на газ и дюзите трябва добре да поработят на бензин поне 2 пъти седмично и колата да загрее добре.На дълъг път задължително е добре да се покара поне 20 км на бензин.Разни добавки за прочистване само задълбочават проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 февруари 2011 Сподели Публикувано 7 февруари 2011 Имам следните два въпроса:След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?Благодаря предварително!Единствено превентивно е да се кара малко повече на бензин ( но не "докато загрее" ),а на 100 км. пробег, 10-15 км. на бензин, и в бензина да се слагат почистващи добавки от време на време, също така да се настрои АГУ-то правилно...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 7 февруари 2011 Сподели Публикувано 7 февруари 2011 Светльо, трудно е да се каже след колко време. Много зависи от състоянието на дюзите към момента, както и от експлоатацията на колата. Ето на, зимно време аз карам повече на бензин, просто така се получава... Докато загрее и се включи газта и аз съм стигнал.... Ако колата се кара градско - винаги го има това. Особено в Сливен - докато стопли и си спрял. Добавките може и да помагат, може и да не помагат..... Не знам. ГИ си е сметнато да щади доколкото е възможно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 От таксиметрови водаче в София съм чул, че трябва да се сменят иглите с платинени. Преди 10+ години монтирането на газ излизаше 2 000 лв. За АГУ - 1200 (газов инжекцион) и 800 лв. за 4 бр. платинени игли. За такси в София е оправдано, защото софийските таксита навъртат доста километри на година, но за лична употреба при тази цена на пропан-бутана не мисля, че е оправдана такава инвестиция. Всеки сам може да си направи сметката колко километра минава на година и колко години са му небходими, за да си изплати инвестицията.Проблема според мен идва най-вече от липсата на нормално охлаждане на иглата при работа на двигателя на газ. Това което се случва с иглите може да се види, когато нагрят поялник се остави по-дълго време без да се работи с него. Човката от лъскава става тъмно кафява и леко грапава от образувалият се окис. Представете си същото покритие на иглата. Това води до нарушаване на потока на горивно-въздушната смес, което от своя страна води до "плюене" на инжектора и пречи на образуването на финните капчици гориво в горивната камера. Това обаче не пречи на газо-въздушната смес, защото имаме смесване на газове, но и това е до време. Когато окисното покритие върху иглата стане достатъчно дебело, а не бива да забравяме, че и по стените на самия инжектор също се образува окис и се получава запушване. При това положение двигатят започна да губи мощност, поради недостиг на гориво и като цяло работи неравномерно. Това е лично непрофесионално мнение! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 Ще ми се да видя такъв инжектор със сменена игла - как ще се разкапсулова, смени, капсулова. Дебита разбира се трябва да остане същия ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 10 февруари 2011 Сподели Публикувано 10 февруари 2011 Аз имам подозрения, че моите дюзи са тръгнали да се запушват. Мисля да мина направо на почистване с ултразвук. Някой знае ли ориентировъчна цена за тази процедура? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 10 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 10 февруари 2011 На нашите мотори дюзите са по различни от тези ,правени преди 20 години............инжекторите на всички днешни коли са с по 6 или 8,дори и 10 отвора през които се впръсква бензина , докато при инжекторите на коли от 1992-до 99, а дори и до 2000 година, инжекторите са с по 2,3 или 4 дупчици........колкото са повече дупчиците , толкова по фини са те, и толкова по добре се атомизира бензина (т.е. разпрашава се в цилиндъра ) и съответно по добра горивна смес има и съответно горенето е по добро........но при този случай отворчетата са мног фини и малки , и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе .......Колега да те попитам нещо ,виждам че с в час :С какъв диаметър са отворите на дюзата на 4G93 и с колко е броят на дупките и евентуално в каква посока пръскат има ли някакви параметри колко трябва да им бъде дебита и как се измерва.Стига толкова че много станаха въпросите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 Колега да те попитам нещо ,виждам че с в час :С какъв диаметър са отворите на дюзата на 4G93 и с колко е броят на дупките и евентуално в каква посока пръскат има ли някакви параметри колко трябва да им бъде дебита и как се измерва.Стига толкова че много станаха въпросите.4 са дупките, не пръскат в посока ,а "атомизират" горивото в "мъгливо" състояние ,за да се постигне по добра хомогенна смес от бензин и въздух ,за диаметър - трудно мога да кажа ,но около 0.1-0.5 мм да е ,220 или 270 кубика,измерва се в минута........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 (редакция) Аз имам подозрения, че моите дюзи са тръгнали да се запушват. Мисля да мина направо на почистване с ултразвук. Някой знае ли ориентировъчна цена за тази процедура?В София нормално е по около 20-25 лв. /бр . Редактирано 11 февруари 2011 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 7 март 2011 Сподели Публикувано 7 март 2011 Днес се поинтересувах за чистене на дюзите тук в Търново и ми предложиха нов метод за чистене, без да се свалят, включват се към някакъв компресор или нещо си и се впръсква в тях течност под налягане и така се чистели. Някой знае ли повече за този метод и какви са му предимствата и има ли опасност за дюзите така, в сравнение с демонтирането им и чистенето им в ултрзвукова ваничка? :icon_hmm: За цена ми искаха 60лв за всичко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 март 2011 Сподели Публикувано 7 март 2011 Днес се поинтересувах за чистене на дюзите тук в Търново и ми предложиха нов метод за чистене, без да се свалят, включват се към някакъв компресор или нещо си и се впръсква в тях течност под налягане и така се чистели. Някой знае ли повече за този метод и какви са му предимствата и има ли опасност за дюзите така, в сравнение с демонтирането им и чистенето им в ултрзвукова ваничка? :icon_hmm: За цена ми искаха 60лв за всичко. Зависи на коя фирма препарати се ползват......Аз лично тази технология съм я ползвал доста с добавките на Протек, но незнам как да коментирам резултата......Кола която изобщо не работеше на бензин (след 6год. каране само на газ) стана като нова, а при кола с леко запушени дюзи ефекта беше никакъв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.