Премини към съдържание

Запушени дюзи при каране на газ


Препоръчано мнение

Колеги знам че темата е стара и много коментирана но все пак мисля че няма да е лошо пак да припомним как трябва да се експлоатира автомобила който е сгазова уредба за да не се запушват дюзите иначе трябва всеки 1-2 месеца да се чистят а то не мисля че може да продължава безкрайно

няма ли нещо по ново по този въпрос

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aко си с обикновена газова, спрял си бензиновата помпа и палиш на газ, почти сигурно е, че ще имаш такива проблеми...Паленето на бензин , превключването на газ при определени градуси и циркулацията на гориво охлаждащо дюзите са фактори, които предотвратяват запушването...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с обикновена газова на Лансера и не бях сипвал бензин от около 3 години.

Палеше на газ и в най-дълбоката зима след около 2-2,5 секунди въртене.

Изпарителят беше настройван веднъж /за 5 години експлоатация/ и никога поправян.

Нямам представа как постигнах това.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, чак пък всеки месец..... няма такова нещо.... 3 1/2 години и над 90к км - не съм ги барал.....

Иначе - за присадките ще чуеш различни мнения; почистването с ултразвук понякога върши работа.... Понякога - не.... Ама чак всеки месец да ги сваляш - забрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, чак пък всеки месец..... няма такова нещо.... 3 1/2 години и над 90к км - не съм ги барал.....

Иначе - за присадките ще чуеш различни мнения; почистването с ултразвук понякога върши работа.... Понякога - не.... Ама чак всеки месец да ги сваляш - забрави!

 

да ама ти си с газов инжекцион и затова нямаш проблеми а аз съм с обикновенна газова с емулатори

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

колеги какво ще кажете за това дали колегата е направил нещо или само.....

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=109720.0

извинявам се че темата е от друг форум но ми се стори интересна и полезна

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дори в другият форум почват изреченията с главна буква.

А тук претендираме, да сме по-грамотни!

Хайде, положи малко усилия!

..........................

Що се отнася до газта, дюзи не се чистят всеки месец, ползват се системи при които двигателя стартира на бензин, отделно има газови инжекциони - при които въпросното стартиране е правило и накрая, всичко това го има вече пииииисано из форума.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дори в другият форум почват изреченията с главна буква.

А тук претендираме, да сме по-грамотни!

Хайде, положи малко усилия!

..........................

Що се отнася до газта, дюзи не се чистят всеки месец, ползват се системи при които двигателя стартира на бензин, отделно има газови инжекциони - при които въпросното стартиране е правило и накрая, всичко това го има вече пииииисано из форума.....

 

моля некомпетентни да не се изказват

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

моля некомпетентни да не се изказват

Ето тук е момента, в който ще го направя публично....

 

Колега, при цялото ми уважение - ако обичате се запознайте с правилата. Които простичко гласят, че е необходимо да се спазват елементарните правила за писане в българският език. Още по-простичко е написано да се отнасяте с уважение към модераторите във форума. Сега ще си направя труда да поправя всеки Ваш пост, с червено, като учителка в първи клас, а следващо Ваше нарушение ще бъде санкционирано с двойна строгост. Толерантостта ни не е безгранична.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма спасение, 8-9 месеца и се запушват като карам на газ. Зимата трябва да чакам да загрее на място 5-6 минути иначе потеглянето не е никак комфортно и дори прекъсва и придърпва ужасно. Сега карам с добавка Редекс и само на бензин да видим ефекта и дали ще отърва ултразвука понеже дюзите пак са за чистене. С газов инжекцион Фобос съм, прехвърля на газ автоматично при 30 градуса. Зареждам само от Лукойл и OMV.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам Лансера почти 10 години на газ. За над 170 000 км, съм чистил дюзите веднъж. Веднъж съм сменил и платно на ниското налягане и веднъж правих допълнителна настройка на изпарителя. През зимата, декември-януари, в големите студове, обикновено се кара само на бензин. През другото време се пали на бензин и като се форсира над 2400 оборота, системата сама обръща на газ. Без значение загрял ли е мотора или е студен. Самата система/ловато/ е с три възможности - принудително само на газ/включително запалването/, принудително само на бензин и смесен режим - пали на бензин и при надхвърлянето на 2400 оборота обръща на газ. Изключително съм доволен - Лансера с 1.5 мотор, постига резултати от малко под 6л/100км извънградско.

 

моля некомпетентни да не се изказват

 

Колега, изключително точно изказване!

Затова, по твое желание - като некомпетентен, получаваш модераторски контрол.

Както, разбира се, и поради нежеланието да поставяш препинателни знаци и главни букви там, където е необходимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма спасение, 8-9 месеца и се запушват като карам на газ. Зимата трябва да чакам да загрее на място 5-6 минути иначе потеглянето не е никак комфортно и дори прекъсва и придърпва ужасно. Сега карам с добавка Редекс и само на бензин да видим ефекта и дали ще отърва ултразвука понеже дюзите пак са за чистене. С газов инжекцион Фобос съм, прехвърля на газ автоматично при 30 градуса. Зареждам само от Лукойл и OMV.

На нашите мотори дюзите са по различни от тези ,правени преди 20 години............инжекторите на всички днешни коли са с по 6 или 8,дори и 10 отвора през които се впръсква бензина , докато при инжекторите на коли от 1992-до 99, а дори и до 2000 година, инжекторите са с по 2,3 или 4 дупчици........

колкото са повече дупчиците , толкова по фини са те, и толкова по добре се атомизира бензина (т.е. разпрашава се в цилиндъра ) и съответно по добра горивна смес има и съответно горенето е по добро........но при този случай отворчетата са мног фини и малки , и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........

Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........

Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе .......

Имам следните два въпроса:

След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?

И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?

Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?

 

Най сигурното средство е, да не се слага газ ..:icon_thumbup: :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Имам следните два въпроса:

След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?

И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?

Благодаря предварително!

 

Проблема е, че прекалено много се кара на газ и дюзите трябва добре да поработят на бензин поне 2 пъти седмично и колата да загрее добре.

На дълъг път задължително е добре да се покара поне 20 км на бензин.

Разни добавки за прочистване само задълбочават проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам следните два въпроса:

След колко време(километра) от момента на слагането на газов инжекцион,се появяват горе-споменатите симптоми на запушени дюзи?

И какво може да се направи(превантивни мерки да речем),за да се отложи максимално дълго във времето подобен проблем с дюзите?

Благодаря предварително!

Единствено превентивно е да се кара малко повече на бензин ( но не "докато загрее" ),а на 100 км. пробег, 10-15 км. на бензин, и в бензина да се слагат почистващи добавки от време на време, също така да се настрои АГУ-то правилно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светльо, трудно е да се каже след колко време. Много зависи от състоянието на дюзите към момента, както и от експлоатацията на колата. Ето на, зимно време аз карам повече на бензин, просто така се получава... Докато загрее и се включи газта и аз съм стигнал.... Ако колата се кара градско - винаги го има това. Особено в Сливен - докато стопли и си спрял.

Добавките може и да помагат, може и да не помагат..... Не знам. ГИ си е сметнато да щади доколкото е възможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От таксиметрови водаче в София съм чул, че трябва да се сменят иглите с платинени. Преди 10+ години монтирането на газ излизаше 2 000 лв. За АГУ - 1200 (газов инжекцион) и 800 лв. за 4 бр. платинени игли. За такси в София е оправдано, защото софийските таксита навъртат доста километри на година, но за лична употреба при тази цена на пропан-бутана не мисля, че е оправдана такава инвестиция. Всеки сам може да си направи сметката колко километра минава на година и колко години са му небходими, за да си изплати инвестицията.

Проблема според мен идва най-вече от липсата на нормално охлаждане на иглата при работа на двигателя на газ. Това което се случва с иглите може да се види, когато нагрят поялник се остави по-дълго време без да се работи с него. Човката от лъскава става тъмно кафява и леко грапава от образувалият се окис. Представете си същото покритие на иглата. Това води до нарушаване на потока на горивно-въздушната смес, което от своя страна води до "плюене" на инжектора и пречи на образуването на финните капчици гориво в горивната камера. Това обаче не пречи на газо-въздушната смес, защото имаме смесване на газове, но и това е до време. Когато окисното покритие върху иглата стане достатъчно дебело, а не бива да забравяме, че и по стените на самия инжектор също се образува окис и се получава запушване. При това положение двигатят започна да губи мощност, поради недостиг на гориво и като цяло работи неравномерно.

 

Това е лично непрофесионално мнение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми се да видя такъв инжектор със сменена игла - как ще се разкапсулова, смени, капсулова. Дебита разбира се трябва да остане същия ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подозрения, че моите дюзи са тръгнали да се запушват. Мисля да мина направо на почистване с ултразвук. Някой знае ли ориентировъчна цена за тази процедура?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На нашите мотори дюзите са по различни от тези ,правени преди 20 години............инжекторите на всички днешни коли са с по 6 или 8,дори и 10 отвора през които се впръсква бензина , докато при инжекторите на коли от 1992-до 99, а дори и до 2000 година, инжекторите са с по 2,3 или 4 дупчици........

колкото са повече дупчиците , толкова по фини са те, и толкова по добре се атомизира бензина (т.е. разпрашава се в цилиндъра ) и съответно по добра горивна смес има и съответно горенето е по добро........но при този случай отворчетата са мног фини и малки , и едно слагане на АГУ,дори и да е LPi,а да не говорим за обикновенните АГУ-та, в течение на времето при каране на газ, дюзите се запушват от отлаганията при изгарянето на газта и от водните пари.........които образуват котлен камък в/у повръхността на дюзата ........Имайте на предвид, че запушването може да не е само на повръхността, а и на вътре в дюзата, там където се движи игличката .........с ултра звук се чисти ,но това не е гаранция че дюзата ще стане като нова.......понякога е неспасяваемо положението и са налага смяна на дюзите.........

Когато са запушени дюзите, мотора ще глъхне при подаване на газ когато е студен, а когато загрее,ще има висок разход на гориво, и мотора може и да тресе .......

Колега да те попитам нещо ,виждам че с в час :С какъв диаметър са отворите на дюзата на 4G93 и с колко е броят на дупките и евентуално в каква посока пръскат има ли някакви параметри колко трябва да им бъде дебита и как се измерва.

Стига толкова че много станаха въпросите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега да те попитам нещо ,виждам че с в час :С какъв диаметър са отворите на дюзата на 4G93 и с колко е броят на дупките и евентуално в каква посока пръскат има ли някакви параметри колко трябва да им бъде дебита и как се измерва.

Стига толкова че много станаха въпросите.

4 са дупките, не пръскат в посока ,а "атомизират" горивото в "мъгливо" състояние ,за да се постигне по добра хомогенна смес от бензин и въздух ,за диаметър - трудно мога да кажа ,но около 0.1-0.5 мм да е ,220 или 270 кубика,измерва се в минута...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подозрения, че моите дюзи са тръгнали да се запушват. Мисля да мина направо на почистване с ултразвук. Някой знае ли ориентировъчна цена за тази процедура?

В София нормално е по около 20-25 лв. /бр .

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Днес се поинтересувах за чистене на дюзите тук в Търново и ми предложиха нов метод за чистене, без да се свалят, включват се към някакъв компресор или нещо си и се впръсква в тях течност под налягане и така се чистели. Някой знае ли повече за този метод и какви са му предимствата и има ли опасност за дюзите така, в сравнение с демонтирането им и чистенето им в ултрзвукова ваничка? :icon_hmm: За цена ми искаха 60лв за всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес се поинтересувах за чистене на дюзите тук в Търново и ми предложиха нов метод за чистене, без да се свалят, включват се към някакъв компресор или нещо си и се впръсква в тях течност под налягане и така се чистели. Някой знае ли повече за този метод и какви са му предимствата и има ли опасност за дюзите така, в сравнение с демонтирането им и чистенето им в ултрзвукова ваничка? :icon_hmm: За цена ми искаха 60лв за всичко.

 

 

Зависи на коя фирма препарати се ползват......Аз лично тази технология съм я ползвал доста с добавките на Протек, но незнам как да коментирам резултата......Кола която изобщо не работеше на бензин (след 6год. каране само на газ) стана като нова, а при кола с леко запушени дюзи ефекта беше никакъв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...