Премини към съдържание

Galant и климатик


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. )

 

Тъй като дойдоха горещините и от известно време се движим с пуснат климатик в нашият старичък Galant.

Погледнах в закованите теми, но не видях такава, специално за климатиците на нашите коли.

А мисля, че ще е хубаво да се сподели за поддръжката на климатика, климатроник (който си има), особености при включване (кога и как е добре да се включва) и каквото друго се сетите.

 

Аз честно казано още не съм отишла при колегата Анатоли да го погледне, но...понеже работи и ми е студено, дори само на 1ва степен, отлагам посещението. :)

Неприятният момент обаче е, че....колата става доста по-тромава и "бавна". Трудно набира (то вярно че е 90к.с) и определено се усеща, когато работи климатика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също се усеща когато работи климатика, колата става малко по мудна и няма обикновенният ряз на който сме свикнали.

Но мисля, че това е нормално.. щом духа студено не се притеснявай :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Откъм техническата част не мога да кажа нищо.

Не трябва да се злоупотребява с тази екстра, защото стават тежки настивания.

Когато автомобилът е бил подложен на слънчева светлина през лятото температурата вътре може да достигне дори 60 градуса. Трябва да се отворят всички прозорци докато спадне малко температурата. След това при потеглянето трябва да се пусне климатика на някаква нормална температура (аз го слагам на 23-24 градуса) и движението да продължи с отворени прозорци и работещ климатик. След 2-3 минути прозорците може да се затворят. Целта е тялото да не бъде стресирано от рязката промяна на температурите - идваш от 35 градуса на сянка и сядаш в кола при 50 градуса жега, ръцете ти залепват за волана, а вътре духа студено. Ако човек е потен вероятността да се простуди е много голяма и това въобще не трябва да се подценява.

Карането на максимално студено докато отвън е 35 градуса също стресира организма. При хора с проблеми със сърдечно-съдовата с-ма може да се стигне и до най-лошото когато излязат от колата. Дори здрав човек може да колабира.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. )

 

...Неприятният момент обаче е, че....колата става доста по-тромава и "бавна". Трудно набира (то вярно че е 90к.с) и определено се усеща, когато работи климатика.

 

Не се впечатлявай. Карах кола 74 к.с. с климатик - то и всичките коне май не бяха живи. Че като се наложеше да изпреварвам, просто изключвах климатика за малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси момчета за успокоението. :)

Аз най-много се дразня точно на тази "мудност" на колата.

В града почти не се усеща, така или иначе не мога да вдигна повече от 60км.ч, но за да си стигна до нас минавам по пътя за София...и там естествено си стигам до към 120км.ч (добре че още не са ме сбарвали полицаи, при ограничание от 70км).

Вчера тръгвам да я настъпвам...ами той педала на газта потъна до край и не ще да върви... :mad: е, върви де, но не както обичайно..

 

Ето и нещо интересно от мен, по повод климатиците.

 

Климатичната система добавя между пет и осем евро (7 до 11 долара) към разходите за гориво.

Това показва проучване на Клубa на автомобилистите в Германия (ADAC - АДАК), цитиранo от ДПА, на която се позова БТА. Намаляването на температурата в кабината от 31 до 22 градуса по Целзий добавя между 2,47 и 4,14 л гориво на всеки 100 километра според проучването.

Тези данни варират според модела на автомобила и условията на шофиране в града и на магистралата.

По-старите и по-обикновени климатични системи винаги работят на степен, при която се изгаря най-много гориво. По-интелигентните системи регулират автоматично компресора и по този начин спестяват гориво, посочва Клубът на автомобилистите.

Самите шофьори могат да направят много, за да намалят "жаждата" за гориво на климатика, като отворят всички врати и прозорци за една минута преди да потеглят, за да може да излезе горещият въздух. При шофиране всички прозорци, както и покривът, трябва да бъдат затворени, съветва Клубът на автомобилистите в Германия, цитиран от ДПА.

Редактирано от Mirama
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добра тема, ще се пробвам да обобщя личния си опит относно поддръжката.

 

Значи работи-неработи, добре е да се прави профилактика всяка година, или поне веднъж на две години. По две причини.

 

Първо, тръбите и съединенията са подложени на вибрации по време на работа на мотора, така че малко количество фреон изтича. Нормално е за една година да изтече дори до 50% от количеството фреон на пълна система. Вътре ще духа хладно и при 250 от 700 грама фреон, но компресора ще се пуска за по-дълго (в жегите постоянно) и няма да успява да се справи, отделно повишения разход на гориво.

 

Второ, освен фреона, в системата има и известно количество масло, което при тази профилактика се обновява и допълва, а маслото е важно както за компресора, така и за да не се "одървят" гумените уплътнения.

 

Профилактиката в общи линии представлява източването на стария фреон и маслото от системата, надуване като проверка за течове, вакуумиране и наливане обратно на фреон, масло и оцветител. На доста места обаче този момент с маслото го пропускат и наливат само фреон, така че нахалствайте и настоявайте да ви сложат и масло. Ориентировъчно като цена това излиза по 10лв на 100гр фреон, някъде 30-50лв според колко е изтекъл.

 

За Галант ЕА_ системата събира 670-710 грама фреон r134a, работи с масло SUN PAG 56, като едва ли ще имат точно такова, и единствено може да се замести с масло ISO 46. Тези цифри накрая показват "гъстотата" на маслото, като по-рядко не е проблем да се сложи, но по-гъсто (ISO 100, 150) не е желателно. По принцип пълното количество масло сложено от завода е 120 грама, но при профилактика не излиза цялото, и за това се сипва 10-30грама, при смяна на компонент от системата (радиатор, дехидратор) повече. Така че интересувайте се дали, какво и колко масло ще ви сложат, важно е!

 

Проверката в какво здраве е системата става по два лесни начина.

 

При затворени прозорци, загрял мотор, затворени странични духалки и климатроника на вътрешна циркулация и 17 градуса се мери на централните духалки след 15-20 минути работа - ако прави под 10 градуса е добре.

и/или

При загрял мотор след като е работил климатика поне 10-ина минути, дебелата климатична тръба в коша на мотора трябва да е ледена - аз чак си отдръпвам ръката в първия момент като правя тази проверка. Ако е само хладка, дори да си мислите че духа хладно вътре, системата вероятно работи с много малко количество фреон. Това става и за бърза проверка при оглед на кола за покупка.

 

За който има желание да си смени филтър-дехидратора, за Галант ЕА_ NRF 33028 е добра алтернатива на оригиналния, внасят ги Косер, цена към 05.2010 37лв, един ден доставка. Филтър-дехидратора представлява в общи линии метален цилиндър със силика гел на дъното (като този в пакетчетата дето слагат по обувките), като целта е да обира водата от фреона и така да пази от корозия. Моя си беше оригиналния на 240 000 км и не беше запушен (по принцип се сменя като се запуши), но аз си го смених профилактично. Бърза проверка за състоянието му (намира се зад десния фар - цилиндър с прозорче), след като е работила системата се пипат двете тръби които влизат в него, трябва да са еднакво топли - ако има разлика в температурата много вероятно е да е запушен и да е за смяна.

 

И последно, моя климатроник ми се струваше че работи перфектно, минаваше всички проверки дето съм писал по-горе, обаче имаше 466 от 700 грама фреон, след профилактиката забелязвам като ефект чувстително по-радкото пускане на компресора, особено в режим Еко, както и може да си въобразявам, ама сякаш по-малко ме "спира" като се включи в движение - почти не го усещам сега. Така че ...

 

Това е от мен, не съм специалист, както казах това е от личен опит, дано е било малко полезно.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

така че нахалствайте и настоявайте да ви сложат и масло

 

Аз ходих на такъв експеримент, ама маслото и фреона, които ги източи машината, като в нея имаше заредено масло и ферон от преди и се смесиха, после ми наляха същия буламач обратно. Маслото трябва ли да се сменя с ново? Догодина мисля да се прочисти цялата система, да сменя дехидратора и да заредя със свеж фреон и ново масло. Сега в това сигурно са боклуците от поне още 20 коли.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих на такъв експеримент, ама маслото и фреона, които ги източи машината, като в нея имаше заредено масло и ферон от преди и се смесиха, после ми наляха същия буламач обратно. Маслото трябва ли да се сменя с ново? Догодина мисля да се прочисти цялата система, да сменя дехидратора и да заредя със свеж фреон и ново масло. Сега в това сигурно са боклуците от поне още 20 коли.

 

Колега аз съм вдигнал ръце от майстори.. какви неща съм виждал след тях неудобно ми е да споделя :icon_crying:

Ако имаш някъде познат или ако колегите могат да ти препоръчат техен познат ще е най-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя машината би трябвало да го "рециклира"  :) донякъде. Въпроса е че не забелязах никаква разлика после, а ми се струва, че не охлажда много добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

edit: Мирослав ме е изпреварил

 

Машината филтрира фреона от старото масло, боклуците и оцветителя. Фреона който ти сипва обратно е рециклиран, но маслото и оцветителя са нови, нещо не си догледал.

 

а ми се струва, че не охлажда много добре.

 

ами направи си тези общи проверки които описах по-горе. Проблем може да има и вътре по клапите, например да смесва малко топъл и студен въздух или дехидратора да е позапушен, да ти е запушен поленовия филтър и др. работи.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя машината би трябвало да го "рециклира"  :) донякъде. Въпроса е че не забелязах никаква разлика после, а ми се струва, че не охлажда много добре.

 

Предишните ми коли не са имали климатроник, така че не съм много запознат.. Имам впечатление, че климатика на галанта се държи доста добре.. нека колегите кажат техния опит :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 Може и да е имала две отделения за маслото и да го събира някъде другаде. "Новото" забелязах че е с оцветител. Въпроса е машината в какво състояние е била и дали го филтрира. Вярно само 100 грама фреон бяха доляти след смяна на вентилите и си покрива нормите за температура, за налягане не обърнах внимание и нямам данни. Но ми се струва, че в големите жеги не смогва да охлади до 17 градуса в купето. Трябва да взема да сложа един термометър следващия път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, а кому е потрябвало да охлади до 17 градуса при 35 навън ? - че дори и да успееше да го направи като слезеш може и удар да получиш бе човек :icon_thumbup: Мен лично на 24 ми е студено вече, 25.5 най-често е режима...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се придържам на около 22 градуса.. при по тежки дни когато много ме е напекло на 20.. зимата 26 и те така :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам, по завоите ми идва горещо, даже да е на 17. Иначе се е случвало след много дълъг път да понастина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам климатик само за извънградско... :icon_blush: За да духа студено,двигателя трябва да е в обороти(над 2000).Като спра в задръстването и вътре настава мор.Правиха ми всякакви проверки и мнението на майстора беше,че може да ми е запушен радиатора. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам климатик само за извънградско... :icon_blush: За да духа студено,двигателя трябва да е в обороти(над 2000).Като спра в задръстването и вътре настава мор.Правиха ми всякакви проверки и мнението на майстора беше,че може да ми е запушен радиатора. :icon_hmm:

 

Твоя проблем ми е познат.. малко след като си купих галанта един приятел си взе БМВ... и имаше климатик само като опъне на дълъг път.. отиде на майстори и се оказа, че перката която трябва да охлажда климатика не се пуска( той има една перка и за радиатора и за климатика ) та му бяха казали, че някъв кондензатор не се охлаждал и затова му правило проблеми.. в крайна сметка отиде и му сложиха 2-ра перка която да охлажда климатика и така ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твоя проблем ми е познат.. малко след като си купих галанта един приятел си взе БМВ... и имаше климатик само като опъне на дълъг път.. отиде на майстори и се оказа, че перката която трябва да охлажда климатика не се пуска( той има една перка и за радиатора и за климатика ) та му бяха казали, че някъв кондензатор не се охлаждал и затова му правило проблеми.. в крайна сметка отиде и му сложиха 2-ра перка която да охлажда климатика и така ;)

Да,но на мен перките си ми работят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да,но на мен перките си ми работят.

Тогава пробвай да изчистиш хубаво радиатора на климатика с водоструйка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой да каже къде да отида на добър сервиз в София или Пловдив. Изтича ми фреона основно откъм шайбата на компресора, малко от задната му страна и от тръбичката, която отива към радиатора отпред. Миналата година го надуваха даде нормални показатели и го напълниха с оцветен фреон. Работеше, но както на колегата по-горе над 2000 оборота. Но това удоволствие беше само три дни. Явно фреонът е изтекъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата я взех зимата на 2008 г и тогава не го пробвах. Напролет като отидох на профилактика майстора каза, че може би климатика не е пускан много време и затова може да е блокирал някакъв клапан отдолу на компресора. Дали е възможно компресора да се отремонтира евентуално да се сменят някакви уплътнения? Колата е Галант 6А12 (Е54А) 1996 г. дали компресора може да се замени с такъв от друг модел Галант, за да търся евентуално при Alex2511. С климатроник е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 Тогава пробвай да изчистиш хубаво радиатора на климатика с водоструйка

 

 

 

 

Има едни "японски" спрейове за тази цел из магазините за климатици - напръсква се, после с водостуйката.

 

 

 

 

 

Аз мисля да взимам такъв, че в долната част на изпарителя има набити боклуци и понякога колата като не се кара няколко дена при първото пускане се чувстава странен аромат.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз забравих да спомена да си проверявате наистина от време на време дали и двете перки се пускат с компресора, че при мен беше се откачила буксата на втората перка и не се въртеше, изобщо не бях забелязал, но на профилактиката ми го откриха момчетата. Сега карам за всеки случай с една свинска опашка стегнала буксата, че като не се върти вдига 3-4 бара по-високо налягане и се товари компресора. Иначе за София аз си ходя тук: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549 и съм доволен от отношение, цени и резултати.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно питата на радиатора на климатика да е чиста. Преди време в сервиза след като обслужиха системата и измериха налягането, ме изпратиха на първата срещната автомивка. Там "продухаха" питата с водоструйка и като се върнах в сервиза, манометърът показа 7 атмосфери по-ниско налягане в системата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

Така и така попаднах на темата и прочетох всички постове та да споделя и моите наблюдения особено от последните горещи дни :) Климатика в Галанта ми работи много ефективно на пръв поглед, съдейки по степените на сила на духалките може да се каже, че компресорът е доста сериозен и определено бързо достига зададената температура, особено пътувайки извънградско :) За момента единственото място на което успявам да се спася от адските жеги в последните дни е точно в колата :) дори ми прави впечатление, че "ЕКО" режима се справя учудващо добре за разлика от същата опция в някои немски автомобили! "Нещото" което ме дразни особено много е че /колата е автомат/ при спиране на место има една тежка вибрация в купето когато се пусне компресора на климатика. Може и да е нормално, не знам , но определено е дразнещо на фона на целия баланс в колата и извън нея :)

Редактирано от lambro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...