stalef Публикувано 14 април 2010 Сподели Публикувано 14 април 2010 (редакция) Здравейте коеги,имам каризма 95г. 1.6 , на скоро имах проблем с генератора (правеше пренапрежение) когато беше запалена лампата за акумулатора светеше, след което смених генератора с зареждането всичко е нормално, но лампата все още си свети, проверил съм предпазители, релето което е до предпазителите до двигателя огледал съм за извадена букса и не откривам от къде е причината.Предполагам че сигурно е някакво скрито реле в таблото е залепнало от това пренапрежение. Надявам се вие да ми помогнете ..... Редактирано 16 април 2010 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 15 април 2010 Сподели Публикувано 15 април 2010 Като за начало аз бих те посъветвал да откачиш буксата от динамото и да сложиш една външна лампа, за да разбереш дали динамото работи адекватно или проблема е в инсталацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 16 април 2010 Автор Сподели Публикувано 16 април 2010 (редакция) Като за начало аз бих те посъветвал да откачиш буксата от динамото и да сложиш една външна лампа, за да разбереш дали динамото работи адекватно или проблема е в инсталацията. Можеш ли, да ми обясниш малко по подробно как точно да я сложа тази лампа на динамото. Благодаря предварително ! Редактирано 16 април 2010 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 април 2010 Сподели Публикувано 16 април 2010 В общия случай освен силовия изход имаш и 2 други които са ти на отделна букса. Единия е + от веригата на контактния ключ използващ се за възбуждане а другия ти е за индикация на заряда. В зависимост от схемната реализация на при нормална работа на динамото на него се появява или +12В или маса. Или с други думи след като се развърти да си смени състоянието.Та махаш буксата и определяш кок извод е възбуждането - при подаване на + към него трябва да започне да зарежда. След това следиш другия извод дали си сменя състоянието при спрял-работещ мотор. Може и да пробваш на буксата след като си определил кой е извода за индикация на заряда да го даваш към маса или да му подаваш + /през лампа за по сигурно/ и да наблюдаваш лампата на таблото. Че може и скъсан /омасен/ проводник да има при смяната която сте правили. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 16 април 2010 Автор Сподели Публикувано 16 април 2010 (редакция) В общия случай освен силовия изход имаш и 2 други които са ти на отделна букса. Единия е + от веригата на контактния ключ използващ се за възбуждане а другия ти е за индикация на заряда. В зависимост от схемната реализация на при нормална работа на динамото на него се появява или +12В или маса. Или с други думи след като се развърти да си смени състоянието.Та махаш буксата и определяш кок извод е възбуждането - при подаване на + към него трябва да започне да зарежда. След това следиш другия извод дали си сменя състоянието при спрял-работещ мотор. Може и да пробваш на буксата след като си определил кой е извода за индикация на заряда да го даваш към маса или да му подаваш + /през лампа за по сигурно/ и да наблюдаваш лампата на таблото. Че може и скъсан /омасен/ проводник да има при смяната която сте правили. Колега, нека да видим какво съм разбрал http://img641.imageshack.us/i/39723448.jpg/преди това да допълня, като съм откачал тази букса и дам на контакт лампата в таблото не свети, и като замеря на едния извод ми дава +12В а на другия +11. и нещо волта, предполагам заради заради това че минава през лампата на таблото. Прикачил съм снимка за по удобно.Така, значи паля колата и подавам плюс /през лампа/ на извода който съм означил с червено, като същевременно буксата си е вкарана на динамото и гледам дали ще изгасне лампата в таблото. Друго искам да попитам от схемата която съм сложил дали е възможно проблема да е в този диод ? Редактирано 16 април 2010 от stalef Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 април 2010 Сподели Публикувано 16 април 2010 Това ли е схемата на твоето динамо? Защото ако е така нещо не е наред /в реле регулатора/ имайки предвид симптомите които описваш. В смисъл че е нормално да не свети лампата при откачена букса /по това си поне сигурен че кабелите за лампата са ОК/ но не е нормално да не угасне - при подаден контакт, развъртяно динамо на извода който си показал в червено трябва да ти се появи +12В и лампата да угасне. Това го прави реле регулатора. Ако това ти е схемата провери все пак какво става при включена букса на извода за лампата - при работещ и при неработещ двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 16 април 2010 Сподели Публикувано 16 април 2010 Потърси табелката на динамото, там е написано кое какво е на буксата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 16 април 2010 Автор Сподели Публикувано 16 април 2010 Това ли е схемата на твоето динамо? Ами да това ми е схемата на динамото, не вярвам да е от реле регулатора защото на предишното динамо беше там проблема и си даваше пренапрежение, ще видя какво ще покаже като е запалена на този извод за лампата и пак питам имали вероятност да е проблема в този диод... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stalef Публикувано 16 април 2010 Автор Сподели Публикувано 16 април 2010 Заащото според мен ако диода е повреден от това пренапрежение, което е правило старото динамо и сега не запушва при подаване на по положителен сигнал в обратна посока и затова да не гасне лампата или бъркам не съм сигурен.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 17 април 2010 Сподели Публикувано 17 април 2010 Ако диода ти е изгорял от пренапрежение лампата ще ти е най-малкия проблем в предвид че какъвто и да е диода пробивното му напрежение ще е поне 50В ;)Лампата не угасва поради запушване на диода а от напрежението което се подава от динамото към нея - за да свети трябва да има потенциална разлика двата края - в единия е +12 от контактния, в другия първоначално е 0 от реле регулатора, 12-0=12. При правилна работа на динамото там се появява +12, 12-12=0 и лампата не свети.Диода има друга задача - тези 12В които са от динамото да не отиват през лампата към инсталацията...Та провери с волтмера какво има на този извод на динамото и ще гадаем после. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 17 април 2010 Сподели Публикувано 17 април 2010 (редакция) Нека колегата да каже при това състояние, дали е премерил зарежда ли генератора?Защото ако зарежда и по това което казва за изводите на буксата, то на втория извод е S или IG (постоянен ток или контакт) В случай че колата зарежда, значи не му е в ред контрола на релето, който е само показателен че генератора зарежда. Редактирано 17 април 2010 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meshenaskara Публикувано 2 септември 2013 Сподели Публикувано 2 септември 2013 (редакция) И аз имам един подобен проблем, и моята крушка за акумулатора свети, и ми изгърмя главния бушон дето е 100 ампера. А генератора си зарежда нормално. Преди 2-3 седмици са сменяни лагери и четки на генератора. На някой дали не му идва идея какво може да е изгоряло или какво може да се провери и да се смени за да спре да свети тазя лампа , че вече луднах :blink: :wacko: Иначе проблема се появи след като я бях дал в един сервиз да ми изправят вратите от ляво, че леко я бях сгънал. И си мисля, че само там са дали нещо на късо като са махали корите на вратите, щото едната я сменяха. Дано някой да има някаква идея какво се случва, че да удари едно рамо :icon_hmm: На всичкото от горе и през кабелите за свещите удря ток ( малко са за смяна :D ) , дали е възможно и от там да дава някакъв проблем ? Макар че я карам от бая време така с тези кабели и преди не е светела тази лампа.... Редактирано 2 септември 2013 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mladen.bg Публикувано 3 септември 2013 Сподели Публикувано 3 септември 2013 Здравейте коеги,имам каризма 95г. 1.6 , на скоро имах проблем с генератора (правеше пренапрежение) когато беше запалена лампата за акумулатора светеше, след което смених генератора с зареждането всичко е нормално, но лампата все още си свети, проверил съм предпазители, релето което е до предпазителите до двигателя огледал съм за извадена букса и не откривам от къде е причината.Предполагам че сигурно е някакво скрито реле в таблото е залепнало от това пренапрежение. Надявам се вие да ми помогнете ..... Здравей колега имах същия проблем като твоя генератора си зареждаше нормално а лампата светеше че светеше.Носих я на маистор каза смениси регулатора и ще се оправи,смених го но проблема остана .Занесох я на друг маистор каза да му смъкна генератора щял да го оправи ,каза че имало отечка между намотките пренави го изцяло и каза динамото вече е шест ,но като го сложих лампата си светеше пак.Извиках го да си види работата мери ко мери него знам накрая пусна един плюс през контакт кам генератора и лампата огасна .Но след това динамото ми зареждаше малко множко 14,5 14,7вт.Докато един ден като се рових из двигателя забелязах една букса която се намира под въздушничя филтар излиза от един дебел сноп кабели над скоростната там тя беше яко окислена и едното кабелче бе скасано премахнах я и сварзах всички кабели наново и динамото взе да си зарежда както трябва и лампата не светеше .Колата ми е спей стар но огледай се за такава букса може проблема да ти е сащия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meshenaskara Публикувано 3 септември 2013 Сподели Публикувано 3 септември 2013 При мен на Carismata ( 2003г. модел ) не можах да намеря такава букса под филтара,само кабели минават. Като че ли май няма друг вариант освен да е нещо по генератора, защото всичко друго проверих. Да речем дали може някой от всичките диоди по генератора да е изпушил, но да продължава да си зарежда 14,2 волта? В смисъл един изгорял диод да не оказва голямо влияние на работата на генератора, а само да свети лампата за акумулатора. :help: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aleks12 Публикувано 5 септември 2013 Сподели Публикувано 5 септември 2013 Да речем дали може някой от всичките диоди по генератора да е изпушил, но да продължава да си зарежда 14,2 волта? В смисъл един изгорял диод да не оказва голямо влияние на работата на генератора, а само да свети лампата за акумулатора. :help:Не бих казал ,че не оказва влияние "изпушилия"диод.Алтернатора е трифазен генератор и все едно една от фазите да я няма.Тогава 14,2 волта си дава,но дали са достатъчно "амперите". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
james_bond Публикувано 16 септември 2013 Сподели Публикувано 16 септември 2013 Нека и аз се включа в тази тема,имам същия проблем откакто купих колата,тоест от три години.Прецаках се като си взех друго динамо и сега имам две.Лампата си свети постоянно но динамото винаги е зареждало и не съм имал проблем със запалването през тези три години.И в момента свети,заедно с нея свети и лампата за течността на чистачките,а в един момент ми свети и лампата за горивото,тоест три лампи но колата върви без проблеми,Ако спомена че и тази за абееса свети същото,не знам как ще реагирате.Но колата върви.И най-вероятният отговор е токът на утечка,защото и аз имам една откачена букса някъде под динамото,но няма слагане.Поне не и намирам място къде да я сложа.Предпазители и релета не са ми гърмяли. Блокът на абееса ми казаха че е заминал,ама засега не смятам да го сменям,нямам гаранция че този който взема от някоя втора употреба ще работи.:mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 17 септември 2013 Сподели Публикувано 17 септември 2013 Абе, да не ви се губи някоя връзка по таблото? За да светят три лампи, особено ако е сигурно, че е без причина... относно проверката на бухнал диод в изправителния блок: първо, може да се мери директно, но обикновено иска разкачане, понякога и разглобяване на генератора. Второ, с малко повече опит, може да се премери директно на клемите на акумулатора с всеки що-годе читав мултицет. Ако на променливо напрежение покаже повече от няколко миливолта, работата става подозрителна, а ако отиде към волт, направо е ясна. Още по-читавите мутицети имат функция за измерване на право плюс променливо напрежение. Там пък веднага си личи.Даде ли разлика в двата режима, пиши го бегАл. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 17 септември 2013 Сподели Публикувано 17 септември 2013 Този проблем с лампата на генератора на Каризмите е пословичен.След няколкомесечно ровене,пълен ремонт на генератора и ходене по сервизи с моята Каризма ,бях вдигнал ръце и реших ,че колата ще си се кара така.Само че ,колата е предназначена за баща ми и някак си не исках да я оставя така.От многото съвети (повечето да сменям генератора ,при все че беше след ОСНОВЕН ремонт) единия беше да си проследя плюса при контакт към буксата на релето на генератора и евентуално да пусна нов плюс.Това ми се стори много невероятно като възможност,но след толкова проби ,реших и това да изпробвам и ...ЧУДО!!!!!Колата вече месец и нещо си е перфектна от към зареждане и индикация .Само да спомена ,че съм изчел доста международни форуми и този проблем е повсеместен с бензинови Каризми.И интересното е ,че този проблем никъде не е решен и хората след 2-3 смени на генератори и акумулатори(забележете ,след специализирана намеса от оторизирани сервизи) си карат колите така с години и нямат проблем ,освен светенето от време на време на лампата на таблото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meshenaskara Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Да, и при мен проблема се оказа от релето на генератора.Сменихме реле-регулатора и проблема се реши. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.