nenov.co.uk Публикувано 5 април 2010 Сподели Публикувано 5 април 2010 Здравейте колеги,Вчера по време на дълъг път с каризмата ми светна лампата "check engine", но си ме прибра успешно. Сън не ме хвана и прегледах доста теми в форума, но не открих конкретен отговор. Възможно ли и лампата check engine да светне защото е дошло време за смяна но маслото ? Имам я от два месеца и все още не съм го сменял. Никакви други индикации за проблем не забелязвам. Температурата е ОК, Мощност и тяга ОК, разход ОК, обороти ОК. Всяко мнение ще ми е от полза. Намирам се в Шотландия и представа си нямам към кого да се обърна тук. Каризмата е 1.8 GDI - 98 г. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 5 април 2010 Сподели Публикувано 5 април 2010 За съжаление, няма как да разбереш без диагностика. Причините могат да са наистина много, моята в момента свети, заради проблем със заминала ламбда сонда. При теб може да е съвсем различно нещо. Не можеш да си купиш лекарства, без да разбереш от какво си болен нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 април 2010 Сподели Публикувано 5 април 2010 Здравейте колеги. Вчера по време на дълъг път с каризмата ми светна лампата "check engine", ......................Каризмата е 1.8 GDI - 98 г. Причините поради които може да светне тази лампа (ако автомобила ти е този на снимката)са около 30. Може да се иде на диагностика, но може и сам да си прочетеш грешките, но тези процедура е редно да се прави само ако си сигурен в себе си. Ей в този фаил на стр.2 е описано как: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/--General--/ECU/MITSUBISHI%20ERROR%20CODE%20and%20Self%20DIAGNOSTIC.pdfОписано е и как да се тълкува мигането на лампата. Грешките за твоя автомобил ги няма обаче в този фаил, но като видиш номера ще те ориентираме. Буксата се намира......опаа тя твоита е с десен волан, е не се сещам къде е буксата тогава. Ако я намериш, внимавай да не объркаш крачето което се дава на маса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nenov.co.uk Публикувано 5 април 2010 Автор Сподели Публикувано 5 април 2010 (редакция) Ей в този фаил на стр.2 е описано как: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/--General--/ECU/MITSUBISHI%20ERROR%20CODE%20and%20Self%20DIAGNOSTIC.pdfОписано е и как да се тълкува мигането на лампата. Грешките за твоя автомобил ги няма обаче в този фаил, но като видиш номера ще те ориентираме. Буксата се намира......опаа тя твоита е с десен волан, е не се сещам къде е буксата тогава. Ако я намериш, внимавай да не объркаш крачето което се дава на маса. Milen_z, правилно ли разбирам , че това което е нужно да се направи е само да се даде "маса" на краче "1" дакато колата е на контакт със светеща лампа и след това да се броят миганията за първа цифра и втора цифра ?Благодаря за бързите отговори и на двамата. :good: Буксата я открих лесно. В барчето от страната на шофьора. Ако може да погледнете прикачената снимка, дали това е правилното краче "1"http://media.snimka.bg/5918/018090836.jpg Редактирано 5 април 2010 от nenov.co.uk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 5 април 2010 Сподели Публикувано 5 април 2010 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=129309 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nenov.co.uk Публикувано 5 април 2010 Автор Сподели Публикувано 5 април 2010 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9545&view=findpost&p=129309 :icon_hmm: Тук направо ме обърка с тази тема. На много високо ниво е за моите познания. Или да разбирам че това е правилното краче от моята снимка ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 5 април 2010 Сподели Публикувано 5 април 2010 Това е правилния крак.....Нататък следвай указанията от фаила и като видиш номерчето на грешката го сподели тук......пък да видим дали ще мога да помогна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nenov.co.uk Публикувано 6 април 2010 Автор Сподели Публикувано 6 април 2010 Това е правилния крак.....Нататък следвай указанията от фаила и като видиш номерчето на грешката го сподели тук......пък да видим дали ще мога да помогна.Оказа се по лесно отколкото очаквах. Не си представях че е възможно само с едно кабелче :icon_blush: Мисля че грешката е 22, но имам съмнения и за 32. Няма да е зле да се провери. Тук съм качил видео http://www.youtube.com/watch?v=CQNwO5aMuOEПредварително благодаря за помоща :good: Ето и начина на изпълнение. Моля, професионалистите сред нас да не се смеят, както преди това казах действието се развива извън българия и се използват подръчни средства. В случая кабел от ел уред. А и аз съм пълен аматьор :icon_doh: http://media.snimka.bg/5926/018106688.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 април 2010 Сподели Публикувано 7 април 2010 Аз пък ги видях като две грешки 11 и 12. Първата е за проблем с ламбда сондата, втората е проблем с дебитомера. Най-добре в случая огледай дали няма някъде спукан или откачен мъркуч за вакъъм, провери дали е здрав и дебелия мъркуч от въздушния филтър до двигателя.....И всякакви други таква от къде може да смуче въздух....За съжаление само това можеш да направиш без апаратура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nenov.co.uk Публикувано 10 април 2010 Автор Сподели Публикувано 10 април 2010 Аз пък ги видях като две грешки 11 и 12. Първата е за проблем с ламбда сондата, втората е проблем с дебитомера. Най-добре в случая огледай дали няма някъде спукан или откачен мъркуч за вакъъм, провери дали е здрав и дебелия мъркуч от въздушния филтър до двигателя.....И всякакви други таква от къде може да смуче въздух....За съжаление само това можеш да направиш без апаратура. Благодаря за помоща Milen_z :drinks:Сега ще търся проблема по насочено. Като го открия ще споделя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nenov.co.uk Публикувано 18 април 2010 Автор Сподели Публикувано 18 април 2010 Мисля че проблема се реши. Буксата на ламдата беше откачена :icon_doh: как е станоло не знам но си беше тотално извадена :icon_doh: дори и не очаквах да е такава глупост.Check engine лампата ще спре да свети след като изчистя грешката с откачане на акумулатора, нали ? Още веднъж благодаря на колегите, който вземаха отношение към проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikib4 Публикувано 21 април 2010 Сподели Публикувано 21 април 2010 Ako може и аз да се намеся в темата!И моята започна да свети но само когато колата прехвърли на газ, и то не винаги, и без някаква преиодичност, .Може да карам час и да не светне, друг пат светва минута след като е преминала на газ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 21 април 2010 Сподели Публикувано 21 април 2010 Абе има периодичност но не си я забелязал. А тя е че на газ светва като падната оборотите. Така че карай си и не се притеснявай за глупости. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikib4 Публикувано 21 април 2010 Сподели Публикувано 21 април 2010 (редакция) Абе има периодичност но не си я забелязал. А тя е че на газ светва като падната оборотите. Така че карай си и не се притеснявай за глупости.Карам колата от 3 год. ,досега не е правила така!Затова се и притеснявам!!Наистина ако я оставя да работи на място винаги светва, но после дори и да карам на доста по високи обороти не изгасва! Редактирано 21 април 2010 от nikib4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 април 2010 Сподели Публикувано 22 април 2010 Ами тя и моята така - като паднат оборотите светва и вече не угасва. Угасва ако прехвърля на бензин в движение. Иначе ако не оставя оборотите да паднат под 900 мога и до Берлин да карам без да светне. Ако все пак те притеснява прочетете грешката която кара да светва лампата на газ - преполагам е или инжектори или ламбда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikib4 Публикувано 22 април 2010 Сподели Публикувано 22 април 2010 Ами тя и моята така - като паднат оборотите светва и вече не угасва. Угасва ако прехвърля на бензин в движение. Иначе ако не оставя оборотите да паднат под 900 мога и до Берлин да карам без да светне. Ако все пак те притеснява прочетете грешката която кара да светва лампата на газ - преполагам е или инжектори или ламбда.Ще го провря!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 7 Май 2010 Сподели Публикувано 7 Май 2010 (редакция) Ako може и аз да се намеся в темата!И моята започна да свети но само когато колата прехвърли на газ, и то не винаги, и без някаква преиодичност, .Може да карам час и да не светне, друг пат светва минута след като е преминала на газ!Колега не се притеснявай.На мен след като ми сложиха ГИ ми светна чека след като превключвам на газ.Казаха ми че е нормално понеже лабда сондата отчита не добре обогатена смес заради газта.Казаха ми че могат да ми обогатят сместа но ще ми се вдигне разхода... За сега ще карам така,иначе на бензин си изгасва. Редактирано 7 Май 2010 от tmintov Правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 7 Май 2010 Сподели Публикувано 7 Май 2010 Колега не се притесняваи.На мен след като ми сложиха ГИ ми светна чека след като превклучвам на газ.Казахами че е нормално понеже ламдасондата отчита не добре обогатена смес заради газта.Казаха ми че могат да ми обогатят сместа но ще ми се вдигне разхода... За сега ще карам така,иначе на бензин си изгасва. Чек лампата НЕ трябва да свети когато си с ГИ, ако свети значи има проблем и този, който ти е казал, че е нормално просто го мързи и не му се занимава да я настрои оптимално. Сместа не трябва да е бедна или богата, трябва да е в оптимално състояние! А за да се постигне това, трябва да се тества по-продължително и на път! Пробвал ли си колата извън града на по-високи обороти как се държи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 8 Май 2010 Сподели Публикувано 8 Май 2010 Понякога изгасва на високи обороти,но за малко.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 8 Май 2010 Сподели Публикувано 8 Май 2010 Колега не се притеснявай.На мен след като ми сложиха ГИ ми светна чека след като превключвам на газ.Казаха ми че е нормално понеже лабда сондата отчита не добре обогатена смес заради газта.Казаха ми че могат да ми обогатят сместа но ще ми се вдигне разхода... За сега ще карам така,иначе на бензин си изгасва. На близък роднина е почти същото , при превключване на газ в повечето случай му светва чек-а . На него същото са му казали газаджиите : при превключването може да обеднее сместа и за това светела лампата .НО като му прочетем грешката не дава ламбда сонда а дава - верига на инжектор .Ама колкото и да съм тъп и да не разбирам от коли , пак ще ми дойде на акъла че едното няма много общо с другото .Явно наистина "майсторите " опитват да се оправдават все с ламбда сонда и бедна смес.Което както каза по горе колегата : или ги мързи да търсят причината или не знаят какво да правят за да не се шашка комп-а Нищо не разбирам от ГИ , но от грешката ме навява мисълта че при преминаване на газ ,прекъсването на инжекторите не е направено както трябва и ЕКУ-то отчита грешка . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 8 Май 2010 Сподели Публикувано 8 Май 2010 При мен лампата също светеше, имах проблеми с ускорението, колата изобщо не вървеше на обороти над 4500, което си е много опасно при изпреварване. Ходих на диагностика на ECU, казаха ми детонация в цилиндрите, и бедна горивна смес. Отидох пак при газаджиите, отделиха ми няколко часа за настройки, карах извънградско с един от газаджиите, който си беше включил лап-а и в движение променяше настройките и ме питаше как я чувствам, дали ускорява добре, следеше показателите и колата стана абсолютно друга след всичко това! Чек-ът не свети, набира здраво на газ, няма проблеми с високите обороти и разходът ми ПАДНА. Всичко е до настройка и съм абсолютно сигурен, че ти отказват донастройки само и единствено заради некадърност или мързел. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 8 Май 2010 Сподели Публикувано 8 Май 2010 В понеделник отивам при тях,па ще видим какво ще стане ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikib4 Публикувано 10 Май 2010 Сподели Публикувано 10 Май 2010 (редакция) Колега не се притеснявай.На мен след като ми сложиха ГИ ми светна чека след като превключвам на газ.Казаха ми че е нормално понеже лабда сондата отчита не добре обогатена смес заради газта.Казаха ми че могат да ми обогатят сместа но ще ми се вдигне разхода... За сега ще карам така,иначе на бензин си изгасва.Разликата при мен е че вече 3та год. карам колата и никога не е правила така!!Може би трябва да поясняче съм с газова в течна фаза на виале.А днес се появи ново!!При изпреварване,започна да прекъсва за момент и замириса много на газ в колата.това за около 15 секунди после всико се оправи!! Редактирано 10 Май 2010 от nikib4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tenki4 Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 Моят е обикновен ГИ.Вчера ходих при газаджиите и ми обогатиха сместа с 10%Колата се събуди доста :icon_thumbup: ,даже вече като превклучи от бензин на газ не се усеща вече,но лампата(чека) продължава да свети на газ! Мисля да я заведа да и прочетът каква грешка дава и ако няма страшно да ми възникне проблем, изобщо няма да се занимавам повече. Да си свети ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 11 Май 2010 Сподели Публикувано 11 Май 2010 Моят е обикновен ГИ.Вчера ходих при газаджиите и ми обогатиха сместа с 10%Колата се събуди доста :icon_thumbup: ,даже вече като превклучи от бензин на газ не се усеща вече,но лампата(чека) продължава да свети на газ! Мисля да я заведа да и прочетът каква грешка дава и ако няма страшно да ми възникне проблем, изобщо няма да се занимавам повече. Да си свети ! Какво имаш предвид под "обикновен" ГИ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.