Премини към съдържание

Как Сами Да Си Сменим Лагер-Главина


mariqn_valkov

Препоръчано мнение

Ето и обещаната тема:

Как да си сменил лагер-главината сами. След като сме вдигнали колата на крик първо отделяме

спирачните накладки от диска.

http://img512.imageshack.us/img512/6649/12002496.th.jpg

От страни на спирачния апарат има отвор където може да се постави лост,"щанга" или

пък отверка с която да отделим накладките от диска.

http://img512.imageshack.us/img512/8227/78068095.th.jpg

След това сваляме спирачния апарат (19 размер ключ) и го закачаме или връзваме

отстрана на пружината така че маркуча към него да не в напрежение.

http://img40.imageshack.us/img40/8057/32563900.th.jpg

Между временно е добре да се види състоянието на феродото защото е възможно шума да

не идва от лагера а от ограничителната пластина ( показана на снимката ).

http://img40.imageshack.us/img40/1303/22581107.th.jpg

След като сме свалили диска трябва да махнем предпазната ламарина зад него която се държи на

едно болче (размер 10) срещуположно на спирачния апарата.

http://img40.imageshack.us/img40/4641/95244216.th.jpg

Вече сме готови да махнем щифта на короната гайка.

http://img40.imageshack.us/img40/4634/90910466.th.jpg

След като го махнем слагаме гумата без капачката ( за тези които нямат "пистолет" и са с автоматик е

препоръчително ) и отвиваме гайката (размер 32)

http://img40.imageshack.us/img40/4020/96914699.th.jpg

като използваме две рамена за удължения и приятел които да натиска на едната страна докато вие на

другата:)

http://img163.imageshack.us/img163/5091/81588446.th.jpg

 

Следва забавната част някой карета излизат лесно с няколко удара от чук при други е по трудно като в моя случай. Използва ме скоба за лагери ( моята е самоделка , правена от маховик на лада ).

http://img163.imageshack.us/img163/647/19694528.th.jpghttp://img163.imageshack.us/img163/6978/17830463.th.jpg

Забравих да кажа че волана трябва да е пълно на дясно ( за дясната гума и обратното ).

След като вече карето е отдало и се мърда отвиваме болтовете на главината ( размер 17 )които са четири и вадим главината с леко почукване.

http://img163.imageshack.us/img163/9506/54343483.th.jpghttp://img718.imageshack.us/img718/4286/dsc00109.th.jpg

Слагането е по обратния начин.

Важно:

Има случай при които ваденето на карето е невъзможно ( редки но ги има ) дори и с преса

10 тона пробвано. При мен случая е същия ( затова няма снимка когато е изваден ) чакам да се стопли и ще се работи с шлайфа.:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните лагер-главини се сменят много по-лесно. Щом аз си я смених с помощта на приятел при положение че и двамата бъкел не разбираме, правете си изводите :D . Доколкото помня са 5 болта - един на спирачния апарат и 4 на главината. Половин час време отнема приблизително, ако нещо по развиването не се закучи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер!

Гайката на карето(полуоската) се развива преди да започнеш, за да не си играеш после да слагаш гумата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега нали имаш капачка на джантата да пази от боклуци , но ако е била свалена си прав направо с гайката трябва да се започне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задните лагер-главини се сменят много по-лесно. Щом аз си я смених с помощта на приятел при положение че и двамата бъкел не разбираме, правете си изводите :D . Доколкото помня са 5 болта - един на спирачния апарат и 4 на главината. Половин час време отнема приблизително, ако нещо по развиването не се закучи.

 

Няма какво друго да кажа ,,освен лека корекция: ключа е номер 17 ,а не 19 .........и освен това хората трябва да са наясно че понякога се "закучват" нещата и става доста трудно смяната на лагера, имал съм случаи( съвсем наскоро :rolleyes: ) , в които освне лагер, се налага да се смени каре и главина ,а в някои случаи - и полувала...........

Ето за какво става дума........... :D

http://media.snimka.bg/5394/017042428.jpg

Имайте на предвид ,че оста на карето се грее с оксижен ,това специално го борихме 3 часа.......... :D :mad:

Вследствие на което успях да спася само главината, но не и карето ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега за номера на ключа моя грешка :) А за оксижена не е ли по лесно(и добре ) с ъглошлайф ( разбира се ако е за смяна на главината ). При мен вариянта е само този ако искам карето да остане цяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега за номера на ключа моя грешка :) А за оксижена не е ли по лесно(и добре ) с ъглошлайф ( разбира се ако е за смяна на главината ). При мен вариянта е само този ако искам карето да остане цяло.

Ами зависи какви лагери ползваш , има само лагер, има и лагер-главина, който е цял с главината, в този случай не ти трябва старата главина, но пък лагера е много по скъп,но горе долу като цяло стъпват почти еднакво ,така че дали ще смениш каре или главина е все тая..........И понеже бях се подготвил да сменя само лагера с цел да излезе по евтино, в който се набива главината ,затова реших че няма да гризна дървото ,а то се оказа .................греда.........Освен това в този случай не предполагах че ще го грея с оксижена цели 3 часа и пресата на 20 тона , за да може карето да излезе от главината.......... :icon_doh: Та така......

Освен това с флекса е малко по рисковано ,тъй като рязането на лагер ,че и главината след това е по опасно отколкото греенето........

Понякога когато видя гайката на карето слята с резбата му , отказвам да го правя или поне първо му казвам какво е положението и тогава ако все пак реши ,действам ,пък каквото сабя покаже.......но в този случай на пръв поглед нямаше таккова нещо и гайката ис изглеждаше като гайка, а резбата , като резба............. :D После дойдоха проблемите и "гредите".........добре че в този случай имаше възможност полувала да го откача от към маншона на вътрешното каре ,а не да вадя вътр. каре от ск. кутия ,тъй като тя беше автоматик и не ми се събираха 8 литра масло............ :icon_blush:

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво друго да кажа ,,освен лека корекция: ключа е номер 17 ,а не 19 .........и освен това хората трябва да са наясно че понякога се "закучват" нещата и става доста трудно смяната на лагера, имал съм случаи( съвсем наскоро :rolleyes: ) , в които освне лагер, се налага да се смени каре и главина ,а в някои случаи - и полувала...........

Ето за какво става дума........... :D

http://media.snimka.bg/5394/017042428.jpg

Имайте на предвид ,че оста на карето се грее с оксижен ,това специално го борихме 3 часа.......... :D :mad:

Вследствие на което успях да спася само главината, но не и карето ........

Тази снимка защо ли ми е позната? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа едно голямо ЕВАЛА за "ма'Тряла" !

 

Обичам нагледно-снимковите теми!!! - дано стават все повече и повече във форума!

:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа едно голямо ЕВАЛА за "ма'Тряла" !

 

Обичам нагледно-снимковите теми!!! - дано стават все повече и повече във форума!

:icon_thumbup:

Заро, няма проблем да ви качвам снимки и обяснения,но...........човек си мисли ,че като има "матрЯла" ще може сам да си го направи, а то не е така............В началото пусках снимки и в Гараж , и тук, и не след дълго много хора идват после при мен с прецакани коли...........честно казано , предпочитам да си оправя проблема ,възникнал самосебе си, отколкото да оправям грешките на хората,опитали се да го оправят и впоследствие са го пр........ли.............. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да знаеш това онова за колатати и да я "ръчкаш".... стига да можеш да е събереш после И най-важното без аварийно. :drive:

А за материяла хубаво е да има и да се види нали за това сме тук да си помага ме .......но трябва и да прецени дали може да го направи :)

 

Ето и как да си сменим спирачните дискове направо с видео:

 

http://www.youtube.com/watch?v=O9dPfXHWvHo

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо главината е с 5 болта?

 

 

Ами този галант е хамерикански, като на bate pleven, пък те са с 5 болта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами този галант е хамерикански, като на bate pleven, пък те са с 5 болта.

Точно, пък и е с макферсон............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...