mariqn_valkov Публикувано 20 януари 2010 Сподели Публикувано 20 януари 2010 Ето и обещаната тема:Как да си сменил лагер-главината сами. След като сме вдигнали колата на крик първо отделямеспирачните накладки от диска.http://img512.imageshack.us/img512/6649/12002496.th.jpgОт страни на спирачния апарат има отвор където може да се постави лост,"щанга" или пък отверка с която да отделим накладките от диска.http://img512.imageshack.us/img512/8227/78068095.th.jpgСлед това сваляме спирачния апарат (19 размер ключ) и го закачаме или връзваме отстрана на пружината така че маркуча към него да не в напрежение.http://img40.imageshack.us/img40/8057/32563900.th.jpgМежду временно е добре да се види състоянието на феродото защото е възможно шума да не идва от лагера а от ограничителната пластина ( показана на снимката ).http://img40.imageshack.us/img40/1303/22581107.th.jpgСлед като сме свалили диска трябва да махнем предпазната ламарина зад него която се държи наедно болче (размер 10) срещуположно на спирачния апарата.http://img40.imageshack.us/img40/4641/95244216.th.jpgВече сме готови да махнем щифта на короната гайка.http://img40.imageshack.us/img40/4634/90910466.th.jpg След като го махнем слагаме гумата без капачката ( за тези които нямат "пистолет" и са с автоматик епрепоръчително ) и отвиваме гайката (размер 32)http://img40.imageshack.us/img40/4020/96914699.th.jpgкато използваме две рамена за удължения и приятел които да натиска на едната страна докато вие на другатаhttp://img163.imageshack.us/img163/5091/81588446.th.jpg Следва забавната част някой карета излизат лесно с няколко удара от чук при други е по трудно като в моя случай. Използва ме скоба за лагери ( моята е самоделка , правена от маховик на лада ).http://img163.imageshack.us/img163/647/19694528.th.jpghttp://img163.imageshack.us/img163/6978/17830463.th.jpgЗабравих да кажа че волана трябва да е пълно на дясно ( за дясната гума и обратното ). След като вече карето е отдало и се мърда отвиваме болтовете на главината ( размер 17 )които са четири и вадим главината с леко почукване.http://img163.imageshack.us/img163/9506/54343483.th.jpghttp://img718.imageshack.us/img718/4286/dsc00109.th.jpgСлагането е по обратния начин.Важно:Има случай при които ваденето на карето е невъзможно ( редки но ги има ) дори и с преса10 тона пробвано. При мен случая е същия ( затова няма снимка когато е изваден ) чакам да се стопли и ще се работи с шлайфа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 20 януари 2010 Сподели Публикувано 20 януари 2010 Браво, хареса ми Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Поздравления за положения труд! :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Задните лагер-главини се сменят много по-лесно. Щом аз си я смених с помощта на приятел при положение че и двамата бъкел не разбираме, правете си изводите :D . Доколкото помня са 5 болта - един на спирачния апарат и 4 на главината. Половин час време отнема приблизително, ако нещо по развиването не се закучи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Супер!Гайката на карето(полуоската) се развива преди да започнеш, за да не си играеш после да слагаш гумата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mariqn_valkov Публикувано 21 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2010 Ами колега нали имаш капачка на джантата да пази от боклуци , но ако е била свалена си прав направо с гайката трябва да се започне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Задните лагер-главини се сменят много по-лесно. Щом аз си я смених с помощта на приятел при положение че и двамата бъкел не разбираме, правете си изводите :D . Доколкото помня са 5 болта - един на спирачния апарат и 4 на главината. Половин час време отнема приблизително, ако нещо по развиването не се закучи. Няма какво друго да кажа ,,освен лека корекция: ключа е номер 17 ,а не 19 .........и освен това хората трябва да са наясно че понякога се "закучват" нещата и става доста трудно смяната на лагера, имал съм случаи( съвсем наскоро :rolleyes: ) , в които освне лагер, се налага да се смени каре и главина ,а в някои случаи - и полувала...........Ето за какво става дума........... :D http://media.snimka.bg/5394/017042428.jpgИмайте на предвид ,че оста на карето се грее с оксижен ,това специално го борихме 3 часа.......... :D :mad: Вследствие на което успях да спася само главината, но не и карето ........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mariqn_valkov Публикувано 21 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2010 Прав си колега за номера на ключа моя грешка А за оксижена не е ли по лесно(и добре ) с ъглошлайф ( разбира се ако е за смяна на главината ). При мен вариянта е само този ако искам карето да остане цяло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 (редакция) Прав си колега за номера на ключа моя грешка А за оксижена не е ли по лесно(и добре ) с ъглошлайф ( разбира се ако е за смяна на главината ). При мен вариянта е само този ако искам карето да остане цяло.Ами зависи какви лагери ползваш , има само лагер, има и лагер-главина, който е цял с главината, в този случай не ти трябва старата главина, но пък лагера е много по скъп,но горе долу като цяло стъпват почти еднакво ,така че дали ще смениш каре или главина е все тая..........И понеже бях се подготвил да сменя само лагера с цел да излезе по евтино, в който се набива главината ,затова реших че няма да гризна дървото ,а то се оказа .................греда.........Освен това в този случай не предполагах че ще го грея с оксижена цели 3 часа и пресата на 20 тона , за да може карето да излезе от главината.......... :icon_doh: Та така......Освен това с флекса е малко по рисковано ,тъй като рязането на лагер ,че и главината след това е по опасно отколкото греенето........Понякога когато видя гайката на карето слята с резбата му , отказвам да го правя или поне първо му казвам какво е положението и тогава ако все пак реши ,действам ,пък каквото сабя покаже.......но в този случай на пръв поглед нямаше таккова нещо и гайката ис изглеждаше като гайка, а резбата , като резба............. :D После дойдоха проблемите и "гредите".........добре че в този случай имаше възможност полувала да го откача от към маншона на вътрешното каре ,а не да вадя вътр. каре от ск. кутия ,тъй като тя беше автоматик и не ми се събираха 8 литра масло............ :icon_blush: Редактирано 21 януари 2010 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Няма какво друго да кажа ,,освен лека корекция: ключа е номер 17 ,а не 19 .........и освен това хората трябва да са наясно че понякога се "закучват" нещата и става доста трудно смяната на лагера, имал съм случаи( съвсем наскоро :rolleyes: ) , в които освне лагер, се налага да се смени каре и главина ,а в някои случаи - и полувала...........Ето за какво става дума........... :D http://media.snimka.bg/5394/017042428.jpgИмайте на предвид ,че оста на карето се грее с оксижен ,това специално го борихме 3 часа.......... :D :mad: Вследствие на което успях да спася само главината, но не и карето ........Тази снимка защо ли ми е позната? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Тази снимка защо ли ми е позната? :DШшшшт ,тихо.........в неделя на НИМ ли си ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Шшшшт ,тихо.........в неделя на НИМ ли си ?Там ще трябва да съм... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2010 Сподели Публикувано 21 януари 2010 Там ще трябва да съм... ОК, искам да я покарам малко преди да почна ............... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 22 януари 2010 Сподели Публикувано 22 януари 2010 И аз да кажа едно голямо ЕВАЛА за "ма'Тряла" ! Обичам нагледно-снимковите теми!!! - дано стават все повече и повече във форума!:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 януари 2010 Сподели Публикувано 22 януари 2010 И аз да кажа едно голямо ЕВАЛА за "ма'Тряла" ! Обичам нагледно-снимковите теми!!! - дано стават все повече и повече във форума!:icon_thumbup:Заро, няма проблем да ви качвам снимки и обяснения,но...........човек си мисли ,че като има "матрЯла" ще може сам да си го направи, а то не е така............В началото пусках снимки и в Гараж , и тук, и не след дълго много хора идват после при мен с прецакани коли...........честно казано , предпочитам да си оправя проблема ,възникнал самосебе си, отколкото да оправям грешките на хората,опитали се да го оправят и впоследствие са го пр........ли.............. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mariqn_valkov Публикувано 22 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2010 Хубаво е да знаеш това онова за колатати и да я "ръчкаш".... стига да можеш да е събереш после И най-важното без аварийно. А за материяла хубаво е да има и да се види нали за това сме тук да си помага ме .......но трябва и да прецени дали може да го направи Ето и как да си сменим спирачните дискове направо с видео: http://www.youtube.com/watch?v=O9dPfXHWvHo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 22 януари 2010 Сподели Публикувано 22 януари 2010 Ето и как да си сменим спирачните дискове направо с видео: А защо главината е с 5 болта? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 22 януари 2010 Сподели Публикувано 22 януари 2010 А защо главината е с 5 болта? Ами този галант е хамерикански, като на bate pleven, пък те са с 5 болта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 януари 2010 Сподели Публикувано 22 януари 2010 Ами този галант е хамерикански, като на bate pleven, пък те са с 5 болта.Точно, пък и е с макферсон............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mariqn_valkov Публикувано 22 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2010 Верно забравих да поясня, но принципа на замяна е същия :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.