Премини към съдържание

Електромобили


TAZ

Препоръчано мнение

Не знам, но перспективите са си мрачни отвсякъде.При сегашната консумация на енергоизточници, петрол има за около 40 години, газ за около 60, уран за около 70 и въглища за 230.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Затова все си мисля че в антигравитацията е истината...тогава промените ще са с огромен скок, няма да има преход...но в тези области секретността е голяма !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за екология,става въпрос за пари. Още със ставането си и с паленето на лампата в "кенефа", започваш да плащаш не електрическата компания,пускаш казанчето-плащаш на ВиК, палиш колата-спонсорираш петролните гиганти.Бачкаш по 8 часа, за да плащаш пристанищните такси на яхтата на шефа на банката,отпуснала ти кредит.Кредита ти е нужен, за да си покриваш горепосочените сметките и така...Автомобилите са само брънка в енергитично-консуматорската верига на финансово кръводаряване. Не ме кефи и да съм в плен на НЕК да речем и вместо бензиноколонки да има "електроколонки". Така е устроен светът за добро или за зло.Това в техническата литература го няма и няма да бъде написано никога. До истината се достига/ако въобще е възможно/ с дълго ровичкане и четене м/у редовете. Не става въобще въпрос за фанатизъм или световни конспираций. Ясно е ,че сме от страната на "робите". Въпроса е поне да се продадем по-скъпо!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята може и да се реализира, но по малко по-различен начин.

Спираш не да зереждаш акумулаторите, а да ги смениш с заредени. Твоите изтощиени вече, се свързват за зареждане, но на фотоволтаични панели, които правят ток от слънчевата енергия. Мисля, че това е по-приемливо. Въпроса е дали излиза сметката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това е сериозна инвестиция, много ще боли в началото.... Отделно изисква пространство, не винаги е слънчево.... Куп фактори. И не е на всеки работа. Ако се произвежда по-голямо количество ток от ВЕИ - тогава ОК. Но както е отбелязано в по-горен пост - ресурсите се изчерпват и ще трябва да се търсят алтернативи. Рано или късно ще опрем дотам! И според мен - колкото по-рано - толкова по-добре - ще имаме ресурси за по-дълго време.

 

Относно робството - аз го разглеждам по доста по-различен начин. И всеки си решава сам за себе си дали да си купи бензин, или колело, или бира.... А някой си купуват каручки и коне, може би нежелаещи да се чувстват роби.... Те също така живеят на катуни и не им трябват ток, вода, не плащат нищо..... Това също е алтернатива, живееш си свободен, не си роб никому......

Въпрос на избор. Но направил своя избор човек - си плаща цената... Всичко се плаща!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД. Батериите от преди 10 години не са особено по-лоши от батериите в днешно време... явно технологията не се развива достатъчно... все още са нужни дълги времена за зареждане, все още за единица обем се съхранява твърде малко енергия, и все още спада на КПД на батериите с времето е твърде голям... това според мен е основната спънка за електромобилите. Отделно, че ако всички минат на електромобили, потреблението на електричество ще нарастне толкова много, че ще трябва да покрием всяка повърхност на земята, луната и околните планети с вятърни мелници и фотоклетки...

 

.... и аз не бих си дал новата батерия на елетростанцията, за да ми сложат някоя дето е карана 2 години и е с 50% капацитет, приемайки,че всички батерии са съвместими и с еднакъв начален капацитет... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така сме възпитавани от люлката - храната се изкарва с пот на челото,всичко се плаща и т.н. За да не разводнявам интересната и много обширна тема мисля, че не е нужно да се връщаме към пещерите, защото има толкова много разработки за забележете напълно безплатна енергия,които касаят естествено и автомобилите,но просто няма да видят бял свят.Това не е мечта или утопия, а реалност. Ето линк,към един много интересен материал/препечатан и преведен/,точно по темата : http://ivobg.blog.bg/drugi/2007/04/24/alte...-energiia.63759

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за екология,става въпрос за пари. Още със ставането си и с паленето на лампата в "кенефа", започваш да плащаш не електрическата компания,пускаш казанчето-плащаш на ВиК, палиш колата-спонсорираш петролните гиганти.Бачкаш по 8 часа, за да плащаш пристанищните такси на яхтата на шефа на банката,отпуснала ти кредит.Кредита ти е нужен, за да си покриваш горепосочените сметките и така...Автомобилите са само брънка в енергитично-консуматорската верига на финансово кръводаряване. Не ме кефи и да съм в плен на НЕК да речем и вместо бензиноколонки да има "електроколонки". Така е устроен светът за добро или за зло.Това в техническата литература го няма и няма да бъде написано никога. До истината се достига/ако въобще е възможно/ с дълго ровичкане и четене м/у редовете. Не става въобще въпрос за фанатизъм или световни конспираций. Ясно е ,че сме от страната на "робите". Въпроса е поне да се продадем по-скъпо!

Много интересен поглед и начин на виждане. Но как да се продадем по-скъпо. Сигурно със стремеж за по малка зависимост от ......изглежда всичко.

 

.....

Относно робството - аз го разглеждам по доста по-различен начин. И всеки си решава сам за себе си дали да си купи бензин, или колело, или бира.... А някой си купуват каручки и коне, може би нежелаещи да се чувстват роби.... Те също така живеят на катуни и не им трябват ток, вода, не плащат нищо..... Това също е алтернатива, живееш си свободен, не си роб никому......

Въпрос на избор. Но направил своя избор човек - си плаща цената... Всичко се плаща!

Роско хубавото от цялата работа сигурно е че всеки си избира начина на робство. Право на избор все още има.

 

Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД. Батериите от преди 10 години не са особено по-лоши от батериите в днешно време... явно технологията не се развива достатъчно... все още са нужни дълги времена за зареждане, все още за единица обем се съхранява твърде малко енергия, и все още спада на КПД на батериите с времето е твърде голям... това според мен е основната спънка за електромобилите.

.....

Точно за батериите изглежда умишлено не им се развива прогреса. Сещам се и за прост пример - стационарен телефон със слушалка на батерии от преди 13 год. на Панасоник, държеше по една седмица - сегашните аналози изкарват два-три дена. Пък уж онова е от зората, а във времето са се развили технологиите. Грънци.

 

Така сме възпитавани от люлката - храната се изкарва с пот на челото,всичко се плаща и т.н. За да не разводнявам интересната и много обширна тема мисля, че не е нужно да се връщаме към пещерите, защото има толкова много разработки за забележете напълно безплатна енергия,които касаят естествено и автомобилите,но просто няма да видят бял свят.Това не е мечта или утопия, а реалност. Ето линк,към един много интересен материал/препечатан и преведен/,точно по темата : http://ivobg.blog.bg/drugi/2007/04/24/alte...-energiia.63759

Материала от линка е интересен, но само набързо го прехвърлих. И като следствие на човек закономерно му идва въпрос - въпреки всичко защо е така в момента.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има надежда!

 

Тия в пустините какво ще правят?! Ми то кусур и водата да вземе да не достига...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД.

 

Има. Не е много масово, но може да се поработи по въпроса. Сметнали сме тука проекта да излезе към $350К. Да ти продам малко акцийки? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е проблем това кои е по-ефективен автомобилът с ДВГ или на ток, въпросът е в това че сме свикнали със сегашните автомобили и всичко различно се приема много трудно .... да не говорим за натискът от петролните компании. Има един интересен филм за съдбата на един автомобил на ГМ препоръчвам го на всеки които се интересува от темата за електрическите автомобили.

Who Killed the Electric Car?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ех, тези от PSA. Първо пуснаха клонинги на Аутлендъра, а от следващата година тръгват и i-MiEV-и с емблеми на Пежо и Ситроен : http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_780454.jpghttp://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2009/09/citroen-i-miev-630.jpg

Източник

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пежо и Ситроен добре се развиват, за разлика от други, чиято закостеняла политика няма да им донесе нищо хубаво... http://news.automedia.bg/read/7761.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за Реконструктор:

Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006)

Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) subs

 

Оказва се, че правителствата имат неограничена намеса в "свободния" пазар, и с даване на преференции и рестрикции могат да подпомогнат или унищожат всеки бизнес, колкото и ефективен и печеливщ да е той!

 

Конкретно за петрола - употребата му е наложителна за да не пострада долара, защото нещото заради което долара все още има някаква стойност е това, че петрола задължително се търгува в долари! Ако употребата на петрол намалее, долара ще поевтинее много бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за Реконструктор:

Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006)

Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) subs

 

Оказва се, че правителствата имат неограничена намеса в "свободния" пазар, и с даване на преференции и рестрикции могат да подпомогнат или унищожат всеки бизнес, колкото и ефективен и печеливщ да е той!

 

Конкретно за петрола - употребата му е наложителна за да не пострада долара, защото нещото заради което долара все още има някаква стойност е това, че петрола задължително се търгува в долари! Ако употребата на петрол намалее, долара ще поевтинее много бързо.

Нещо не мога да дръпна субтитрите. Когато кликна върху тях ми отваря текста, а не го даунлодва.

Някакви предложения?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш линка с текста. Копираш пълният адрес. Слагаш го като нова задача за сваляне в "FlashGet"-а. И готово.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк към статията от днешния вестник стандарт :link:

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според повечето сайтове базовата цена е около 25К EUR. При положение, че в момента дават 2,5К за нова кола с ДВГ в Европа, има логика да дават 10К за електромобил в Япония.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Непрекъснато се говори и пише за електромобили, а аз още не мога да намеря информация колко струва (или колко киловатчаса) едно зареждане на батериите.

 

Преди няколко години Big Boss беше публикувал в сайта статия за прототип на електромобил :mitsu-smiley: с 4 задвижващи ел. двигателя в главините, който изминаваше 250 км с едно зареждане. Някой да е чел, или чул за евентуално развитие на този проект?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С голямо удоволствие бих карал едно такова Mitsubishi из София!

 

Интересно е колко ли ще струва...

И пак подновявам въпроса си: някой има ли информация колко ще струват тези 150 km преход, сравнени с бензинова, или дизелова кола от същия клас?

 

Просто едно бижу!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тишо, цената на този етап е прекалено скъпа ¥4,599,000 ($47,544).

 

Освен това нямам идея тази малка кола с това окачване как ще се чувства по нашите пътища. Твърде вероятно е водача да се чувства некомфортно.

Колко ли ще струват 150км преход? Нямам идея. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата за електромобилите лично за мен е по-мащабна.

Леко разочарован останах от тесногръдието, с което част от колегите гледат в бъдещето.

Колата им била скъпа ... пък батериите ... тока ... технологията. Нещата тук са по-глобални.

 

Електромобилът е важна крачка към по-доброто бъдеще, което можем да имаме!

 

Дори да задълбаем в детайли, ети Ви една груба сметка до първа смяна на батерии - 113.000км . Ако карате 15.000км годишно това ще е след 8 години.

Цената на батерията не е определяща, защото смяната и, в масовия случай, ще е след много години експлоатация, а тогава технологиите и цените ще са на други нива.

 

Бензинов Mitsubisi i:

Гориво: 5.5 литра х 2 лв. х 1130 = 12 430 лв.

Сервизни интервали: 8 х 300 лв. = 2 400 лв.

Акумулатор: 3 х 150 лв. = 450 лв.

Ремонти по колата: Х ХХХ лв.

Вредни емисии (ОТРОВИ): ХХХ ХХХ ХХХ ХХХ лв.

 

Електрo Mitsubishi i-MiEV:

Гориво: 1130 х 2 лева = 2 260 лв. - Дават му разход 0.70лв/100км, но не ми се вярва! Така или иначе сметката за ток е прилично смешна.

Сервизни интервали: 8 х 100 лв. = 800 лв. - Слагам ги за всеки случай.

 

13000 лева бонус от гориво как Ви се струва?

Ако електромобилът, с бонусите може да се вземе за 25 000 лева за мен си струва.

Дори да се дадат още няколко хиляди, но със съзнанието, че не тровим всичко и всички наоколо - за мен си струва!

Вярно, че първоначалната инвестиция е по-голяма, но аз предпочитам да карам 8 години с мисълта, че съм направил добро на всички.

 

Да погледнем обаче ИСТИНСКАТА страна на нещата, за която много хора толкова упорито си затварят очите:

1. НЯМА бензин и нафта с всички отрови, които бълват, съответно ВСИЧКИ НИЕ сме по-малко отровени.

2. Количествата на изключително отровните и токсични масла са сведени в чувствителна степен Да речем намаление с 85-95%.

3. Каквито и доводи да си изсмучат противниците от пръстите на всички е ясно. Електромобилите и чистата енергия идват.

Минава времето на безотговорното и просташко отношение към всички и всичко, което ни заобикаля (Простак е силно обидна дума!).

Не е нужно да падате на нивото на тези индивиди!

 

Не на последно място, според мен, този автомибил е страшно подценен.

Говорим за различен автомобил. Как ви се струват 180Nm въртящ момент на супер компактното купе?

Отделно с времето батериите ще поевтинеят а цените на нови автомобили ще паднат. Ще има нови модели. Сегашните ще ударят вторичния пазар.

Китайците ще почнат да правят супер евтини батерии и т.н. Потенциалът е огромен!

 

И за ток не трябва да се притеснявате. Имаме и ще имаме в изобилие. От АЕЦ нямаме никаква нужда. Вижте хората къде инвестират: http://e-vestnik.bg/6502

Налице е първата сериозна инвестиция в чиста енергия - 400 милиарда евро за ток от слънцето в Сахара. Мечтата на Пламен се сбъдва!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...