ivaylo iliev Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Не знам, но перспективите са си мрачни отвсякъде.При сегашната консумация на енергоизточници, петрол има за около 40 години, газ за около 60, уран за около 70 и въглища за 230. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
станислав иванов Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Затова все си мисля че в антигравитацията е истината...тогава промените ще са с огромен скок, няма да има преход...но в тези области секретността е голяма ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nekrolog Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Не става въпрос за екология,става въпрос за пари. Още със ставането си и с паленето на лампата в "кенефа", започваш да плащаш не електрическата компания,пускаш казанчето-плащаш на ВиК, палиш колата-спонсорираш петролните гиганти.Бачкаш по 8 часа, за да плащаш пристанищните такси на яхтата на шефа на банката,отпуснала ти кредит.Кредита ти е нужен, за да си покриваш горепосочените сметките и така...Автомобилите са само брънка в енергитично-консуматорската верига на финансово кръводаряване. Не ме кефи и да съм в плен на НЕК да речем и вместо бензиноколонки да има "електроколонки". Така е устроен светът за добро или за зло.Това в техническата литература го няма и няма да бъде написано никога. До истината се достига/ако въобще е възможно/ с дълго ровичкане и четене м/у редовете. Не става въобще въпрос за фанатизъм или световни конспираций. Ясно е ,че сме от страната на "робите". Въпроса е поне да се продадем по-скъпо! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Идеята може и да се реализира, но по малко по-различен начин.Спираш не да зереждаш акумулаторите, а да ги смениш с заредени. Твоите изтощиени вече, се свързват за зареждане, но на фотоволтаични панели, които правят ток от слънчевата енергия. Мисля, че това е по-приемливо. Въпроса е дали излиза сметката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Всичко това е сериозна инвестиция, много ще боли в началото.... Отделно изисква пространство, не винаги е слънчево.... Куп фактори. И не е на всеки работа. Ако се произвежда по-голямо количество ток от ВЕИ - тогава ОК. Но както е отбелязано в по-горен пост - ресурсите се изчерпват и ще трябва да се търсят алтернативи. Рано или късно ще опрем дотам! И според мен - колкото по-рано - толкова по-добре - ще имаме ресурси за по-дълго време. Относно робството - аз го разглеждам по доста по-различен начин. И всеки си решава сам за себе си дали да си купи бензин, или колело, или бира.... А някой си купуват каручки и коне, може би нежелаещи да се чувстват роби.... Те също така живеят на катуни и не им трябват ток, вода, не плащат нищо..... Това също е алтернатива, живееш си свободен, не си роб никому......Въпрос на избор. Но направил своя избор човек - си плаща цената... Всичко се плаща! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД. Батериите от преди 10 години не са особено по-лоши от батериите в днешно време... явно технологията не се развива достатъчно... все още са нужни дълги времена за зареждане, все още за единица обем се съхранява твърде малко енергия, и все още спада на КПД на батериите с времето е твърде голям... това според мен е основната спънка за електромобилите. Отделно, че ако всички минат на електромобили, потреблението на електричество ще нарастне толкова много, че ще трябва да покрием всяка повърхност на земята, луната и околните планети с вятърни мелници и фотоклетки... .... и аз не бих си дал новата батерия на елетростанцията, за да ми сложат някоя дето е карана 2 години и е с 50% капацитет, приемайки,че всички батерии са съвместими и с еднакъв начален капацитет... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nekrolog Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Така сме възпитавани от люлката - храната се изкарва с пот на челото,всичко се плаща и т.н. За да не разводнявам интересната и много обширна тема мисля, че не е нужно да се връщаме към пещерите, защото има толкова много разработки за забележете напълно безплатна енергия,които касаят естествено и автомобилите,но просто няма да видят бял свят.Това не е мечта или утопия, а реалност. Ето линк,към един много интересен материал/препечатан и преведен/,точно по темата : http://ivobg.blog.bg/drugi/2007/04/24/alte...-energiia.63759 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 26 август 2009 Сподели Публикувано 26 август 2009 Не става въпрос за екология,става въпрос за пари. Още със ставането си и с паленето на лампата в "кенефа", започваш да плащаш не електрическата компания,пускаш казанчето-плащаш на ВиК, палиш колата-спонсорираш петролните гиганти.Бачкаш по 8 часа, за да плащаш пристанищните такси на яхтата на шефа на банката,отпуснала ти кредит.Кредита ти е нужен, за да си покриваш горепосочените сметките и така...Автомобилите са само брънка в енергитично-консуматорската верига на финансово кръводаряване. Не ме кефи и да съм в плен на НЕК да речем и вместо бензиноколонки да има "електроколонки". Така е устроен светът за добро или за зло.Това в техническата литература го няма и няма да бъде написано никога. До истината се достига/ако въобще е възможно/ с дълго ровичкане и четене м/у редовете. Не става въобще въпрос за фанатизъм или световни конспираций. Ясно е ,че сме от страната на "робите". Въпроса е поне да се продадем по-скъпо!Много интересен поглед и начин на виждане. Но как да се продадем по-скъпо. Сигурно със стремеж за по малка зависимост от ......изглежда всичко. .....Относно робството - аз го разглеждам по доста по-различен начин. И всеки си решава сам за себе си дали да си купи бензин, или колело, или бира.... А някой си купуват каручки и коне, може би нежелаещи да се чувстват роби.... Те също така живеят на катуни и не им трябват ток, вода, не плащат нищо..... Това също е алтернатива, живееш си свободен, не си роб никому......Въпрос на избор. Но направил своя избор човек - си плаща цената... Всичко се плаща!Роско хубавото от цялата работа сигурно е че всеки си избира начина на робство. Право на избор все още има. Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД. Батериите от преди 10 години не са особено по-лоши от батериите в днешно време... явно технологията не се развива достатъчно... все още са нужни дълги времена за зареждане, все още за единица обем се съхранява твърде малко енергия, и все още спада на КПД на батериите с времето е твърде голям... това според мен е основната спънка за електромобилите. .....Точно за батериите изглежда умишлено не им се развива прогреса. Сещам се и за прост пример - стационарен телефон със слушалка на батерии от преди 13 год. на Панасоник, държеше по една седмица - сегашните аналози изкарват два-три дена. Пък уж онова е от зората, а във времето са се развили технологиите. Грънци. Така сме възпитавани от люлката - храната се изкарва с пот на челото,всичко се плаща и т.н. За да не разводнявам интересната и много обширна тема мисля, че не е нужно да се връщаме към пещерите, защото има толкова много разработки за забележете напълно безплатна енергия,които касаят естествено и автомобилите,но просто няма да видят бял свят.Това не е мечта или утопия, а реалност. Ето линк,към един много интересен материал/препечатан и преведен/,точно по темата : http://ivobg.blog.bg/drugi/2007/04/24/alte...-energiia.63759Материала от линка е интересен, но само набързо го прехвърлих. И като следствие на човек закономерно му идва въпрос - въпреки всичко защо е така в момента. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 27 август 2009 Сподели Публикувано 27 август 2009 Има надежда! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 27 август 2009 Сподели Публикувано 27 август 2009 Има надежда! Тия в пустините какво ще правят?! Ми то кусур и водата да вземе да не достига... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 27 август 2009 Сподели Публикувано 27 август 2009 Все още в масово производство няма устройства за запазване на енергията с високо КПД. Има. Не е много масово, но може да се поработи по въпроса. Сметнали сме тука проекта да излезе към $350К. Да ти продам малко акцийки? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jagar Публикувано 28 август 2009 Сподели Публикувано 28 август 2009 Според мен не е проблем това кои е по-ефективен автомобилът с ДВГ или на ток, въпросът е в това че сме свикнали със сегашните автомобили и всичко различно се приема много трудно .... да не говорим за натискът от петролните компании. Има един интересен филм за съдбата на един автомобил на ГМ препоръчвам го на всеки които се интересува от темата за електрическите автомобили. Who Killed the Electric Car? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wataru Публикувано 7 септември 2009 Сподели Публикувано 7 септември 2009 Ех, тези от PSA. Първо пуснаха клонинги на Аутлендъра, а от следващата година тръгват и i-MiEV-и с емблеми на Пежо и Ситроен : http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_780454.jpghttp://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2009/09/citroen-i-miev-630.jpgИзточник Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dobri1200 Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Пежо и Ситроен добре се развиват, за разлика от други, чиято закостеняла политика няма да им донесе нищо хубаво... http://news.automedia.bg/read/7761.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dan Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Специално за Реконструктор:Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) subs Оказва се, че правителствата имат неограничена намеса в "свободния" пазар, и с даване на преференции и рестрикции могат да подпомогнат или унищожат всеки бизнес, колкото и ефективен и печеливщ да е той! Конкретно за петрола - употребата му е наложителна за да не пострада долара, защото нещото заради което долара все още има някаква стойност е това, че петрола задължително се търгува в долари! Ако употребата на петрол намалее, долара ще поевтинее много бързо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Специално за Реконструктор:Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) Who Killed The Electric Car? / Кой уби електрическата кола? (2006) subs Оказва се, че правителствата имат неограничена намеса в "свободния" пазар, и с даване на преференции и рестрикции могат да подпомогнат или унищожат всеки бизнес, колкото и ефективен и печеливщ да е той! Конкретно за петрола - употребата му е наложителна за да не пострада долара, защото нещото заради което долара все още има някаква стойност е това, че петрола задължително се търгува в долари! Ако употребата на петрол намалее, долара ще поевтинее много бързо.Нещо не мога да дръпна субтитрите. Когато кликна върху тях ми отваря текста, а не го даунлодва.Някакви предложения? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Отваряш линка с текста. Копираш пълният адрес. Слагаш го като нова задача за сваляне в "FlashGet"-а. И готово. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 (редакция) Линк към статията от днешния вестник стандарт Редактирано 10 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 вестник стандарт Ако субсидията е 10300 евро, колко ли струва автомобила?:icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 Според повечето сайтове базовата цена е около 25К EUR. При положение, че в момента дават 2,5К за нова кола с ДВГ в Европа, има логика да дават 10К за електромобил в Япония. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 Непрекъснато се говори и пише за електромобили, а аз още не мога да намеря информация колко струва (или колко киловатчаса) едно зареждане на батериите. Преди няколко години Big Boss беше публикувал в сайта статия за прототип на електромобил :mitsu-smiley: с 4 задвижващи ел. двигателя в главините, който изминаваше 250 км с едно зареждане. Някой да е чел, или чул за евентуално развитие на този проект? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 15 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 15 септември 2009 Успешен старт в продажбите на i-MiEV! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 15 септември 2009 Сподели Публикувано 15 септември 2009 С голямо удоволствие бих карал едно такова Mitsubishi из София! Интересно е колко ли ще струва...И пак подновявам въпроса си: някой има ли информация колко ще струват тези 150 km преход, сравнени с бензинова, или дизелова кола от същия клас? Просто едно бижу! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 15 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 15 септември 2009 Тишо, цената на този етап е прекалено скъпа ¥4,599,000 ($47,544). Освен това нямам идея тази малка кола с това окачване как ще се чувства по нашите пътища. Твърде вероятно е водача да се чувства некомфортно. Колко ли ще струват 150км преход? Нямам идея. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niko Публикувано 15 септември 2009 Сподели Публикувано 15 септември 2009 Темата за електромобилите лично за мен е по-мащабна.Леко разочарован останах от тесногръдието, с което част от колегите гледат в бъдещето.Колата им била скъпа ... пък батериите ... тока ... технологията. Нещата тук са по-глобални. Електромобилът е важна крачка към по-доброто бъдеще, което можем да имаме! Дори да задълбаем в детайли, ети Ви една груба сметка до първа смяна на батерии - 113.000км . Ако карате 15.000км годишно това ще е след 8 години.Цената на батерията не е определяща, защото смяната и, в масовия случай, ще е след много години експлоатация, а тогава технологиите и цените ще са на други нива. Бензинов Mitsubisi i:Гориво: 5.5 литра х 2 лв. х 1130 = 12 430 лв.Сервизни интервали: 8 х 300 лв. = 2 400 лв.Акумулатор: 3 х 150 лв. = 450 лв.Ремонти по колата: Х ХХХ лв.Вредни емисии (ОТРОВИ): ХХХ ХХХ ХХХ ХХХ лв. Електрo Mitsubishi i-MiEV:Гориво: 1130 х 2 лева = 2 260 лв. - Дават му разход 0.70лв/100км, но не ми се вярва! Така или иначе сметката за ток е прилично смешна.Сервизни интервали: 8 х 100 лв. = 800 лв. - Слагам ги за всеки случай. 13000 лева бонус от гориво как Ви се струва?Ако електромобилът, с бонусите може да се вземе за 25 000 лева за мен си струва.Дори да се дадат още няколко хиляди, но със съзнанието, че не тровим всичко и всички наоколо - за мен си струва!Вярно, че първоначалната инвестиция е по-голяма, но аз предпочитам да карам 8 години с мисълта, че съм направил добро на всички. Да погледнем обаче ИСТИНСКАТА страна на нещата, за която много хора толкова упорито си затварят очите:1. НЯМА бензин и нафта с всички отрови, които бълват, съответно ВСИЧКИ НИЕ сме по-малко отровени.2. Количествата на изключително отровните и токсични масла са сведени в чувствителна степен Да речем намаление с 85-95%. 3. Каквито и доводи да си изсмучат противниците от пръстите на всички е ясно. Електромобилите и чистата енергия идват. Минава времето на безотговорното и просташко отношение към всички и всичко, което ни заобикаля (Простак е силно обидна дума!). Не е нужно да падате на нивото на тези индивиди! Не на последно място, според мен, този автомибил е страшно подценен.Говорим за различен автомобил. Как ви се струват 180Nm въртящ момент на супер компактното купе?Отделно с времето батериите ще поевтинеят а цените на нови автомобили ще паднат. Ще има нови модели. Сегашните ще ударят вторичния пазар.Китайците ще почнат да правят супер евтини батерии и т.н. Потенциалът е огромен! И за ток не трябва да се притеснявате. Имаме и ще имаме в изобилие. От АЕЦ нямаме никаква нужда. Вижте хората къде инвестират: http://e-vestnik.bg/6502Налице е първата сериозна инвестиция в чиста енергия - 400 милиарда евро за ток от слънцето в Сахара. Мечтата на Пламен се сбъдва! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.