Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Газов инжекцион на Outlander


Препоръчано мнение

След бих казал кратко маене дали и по-дълго кога и къде реших да сложа газов инжекцион на Аутлендъра. Прекарах доста време в нета в търсене на мнения, препоръки, съвети и отзиви и като си претеглих нещата реших, че за мен най-добрият вариант е да сложа газов инжекцион на Фобос в Плевен. За момента отзивите ми са доста повърхностни, все пак съм минал само 240км на газ, дори още не съм изгорил първоначалното количество заредено в бутилката. Но като най-бегли отзиви мога да кажа следното:

 

Първо и най-важно! Колата НЕ се движи така, както на бензин. Който ви казва, че ще се движи така, както на бензин чисто и просто или ви лъже или се заблуждава сам! Разлика има и тя се усеща. Колата е сравнително по-мудна, набира по-бавно, по-шумна е, по-бавно реагира при натискане на педала на газта, по-груба стана при отнемане на газта и дигане на крака от педала. НО... икономия братче. И в името на икономията сме готови да жертваме тези неща! :icon_clap: Направи ми впечатление, че бордовият компютър показва прекалено "интересни" разходи - на извънградско, с натискане, там където на бензин би ми показвал разход 8-9 литра, на газ показваше 6.7. Т.е. доста под разхода на бензин, което определено не мисля, че е вярно. Предполагам, че е свързано и с това, че по показанията на бордовия компютър, количеството на бензина намалява, въпреки, че шофирам на газ. Аналоговата стрелка за количеството на бензина не мърда, само количеството на оставащия пробег на бензин според бордовия комп. намалява.

 

Доволен съм много от работата на момчетата във Фобос, пипаха внимателно и точно. По двигателя предимно работеше едно момче, Владислав се казва, към който искам да изкажа особени адмирации. Направи ми впечатление това, че внимаваше много и беше сложил един голям парцал за да не одере предницата, до като монтираше всичките чаркове на газовата. За съжаление не попитах за името на другия техник, той монтира бутилката, газопроводите и зарядното до резервоара, който също си свърши идеално задълженията. Към работата се включи и 3тият техник, който монтира бутона за управление и превключване на режимите на таблото. Доволен съм от разположението му, понеже воланът го закрива при движение и не се натрапва нощно време със светлинните си индикации и не ми отвлича вниманието. Целият монтаж и настройките отнеха около 8-9 часа.

 

Дали уредбата е монтирана добре, не мога да преценя. По-опитните от мен ще си кажат думата. Настройките за колата станаха точно за 30 мин, от които 15 на място и 15 в движение. Софтуерът си прави всичко, сам се тества и настройва според колата. Не съм си и мислел, че може толкова просто, само с натискането на няколко бутона да се въведат всичките режими на работа. В това отношение съм приятно изненадан от този български продукт! :icon_thumbup:

 

След 2 седмици ми предстои пътуване до Пловдив и след това към морето. Тогава ще пробвам да засека как е разходът и поведението при различните типове шофиране. За хората, които карат все още на бензин - усещането да заредиш "до горе" за 35лв е несравнимо! :icon_clap:

 

По-долу ще публикувам снимки, като подробности ще добавя само, че двигателят е 136 коня, 2000 кубика. Бутилката е 43 литра, турска на АТИКЕР. За другите компоненти на ГИ на Фобос има информация в сайта им - http://www.fobos-bg.com/

 

 

http://img41.imageshack.us/img41/1279/dsc06978j.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/7894/dsc06979j.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/4724/dsc06980p.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/7013/dsc06999e.th.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/7007/dsc07004m.th.jpg http://img11.imageshack.us/img11/763/dsc07008j.th.jpg http://img339.imageshack.us/img339/699/dsc07001.th.jpg http://img11.imageshack.us/img11/6921/dsc07006r.th.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/7199/dsc07015f.th.jpg http://img197.imageshack.us/img197/3064/dsc07013i.th.jpg http://img197.imageshack.us/img197/5190/dsc07011l.th.jpg http://img197.imageshack.us/img197/6070/dsc07010yaj.th.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката!

Наистина е приятно да зареждаш за (почти) половината пари които си давал до сега.

А за вървенето не бързай да се отчайваш - сега тепърва ще я покараш, ще видиш разхода колко е и най-вероятно ще ти я донастоят още веднъж. Покрай мен има няколко коли с ГИ и има такива които си вървят и харчат както на бензин.

Монтажа изглежда наистина добре направен.

И нали знаеш - пари няма да спестиш, просто ще караш повече :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твой пропуск ли е, че не са монтирали система за смазване на клапаните или не са ти предложили. Добре е да я имаш. Пиши какви разходи имаш и на бензин и на газ. Разхода на газ не е идентичен с бензина/ще гори повече количество 10-20%/ , но финансово ще ти е по-леко. Защо при теб има разлика във вървежа незнам, но при мен няма никаква разлика. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твой пропуск ли е, че не са монтирали система за смазване на клапаните или не са ти предложили. Добре е да я имаш. Пиши какви разходи имаш и на бензин и на газ. Разхода на газ не е идентичен с бензина/ще гори повече количество 10-20%/ , но финансово ще ти е по-леко. Защо при теб има разлика във вървежа незнам, но при мен няма никаква разлика. :mitsu-smiley:

 

Предложиха ми такава система когато отидох при първоначалния оглед на колата. Но за мен тези интервенции, пробиване и монтиране ми се сториха прекалено вмешателство в работата на двигателя. Питах едно от момчетата има ли реално някаква полза от това и те поклатиха рамене и казаха "предполага се" и че няма как да бъдат сигурни, при условие, че ефектът не се забелязва, а се констатира чак след време, и то много време (ако има такъв). Лично за мен не е оправдано да давам толкова пари за нещо си, което върши някаква предполагаема работа и реших да не слагам. Има двигатели навъртели по половин млн, че и нагоре километра само на газ без да се налага ремонт, така че не видях и от тази гледна точка смисъл да слагам подобна система.

 

Определено има разлика във вървежа в полза на бензина. Може и от настройките да е, не знам. Но пък колата като е малко по-спъната не ме кара да натискам толкова газта и може да ми излезе и по-икономично на газ в сравнение с бензин. :D

 

Харесва ми това, че на външен вид не можеш по никакъв начин да разбереш, че колата е на газ, бутилката си е прибрана, зареждането е скрито в капачката на резервоара, стъклата ми са затъмнени и не се вижда лепенката за газта. Всичко е добре монтирано, няма я миризмата на газ в купето, за която се опасявах евентуално газифицирайки колата. Системата е наистина много културна и изглежда има минимално вмешателство в оригиналния вид и работа на автомобила. :rolleyes:

 

За всичко останало, бъдещето ще покаже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито !!!

Безаварийно да си я караш...

 

Първо и най-важно! Колата НЕ се движи така, както на бензин. Който ви казва, че ще се движи така, както на бензин чисто и просто или ви лъже или се заблуждава сам! Разлика има и тя се усеща. Колата е сравнително по-мудна, набира по-бавно, по-шумна е, по-бавно реагира при натискане на педала на газта, по-груба стана при отнемане на газта и дигане на крака от педала. НО... икономия братче. И в името на икономията сме готови да жертваме тези неща! :icon_clap:

 

Това не ми харесва :icon_crying: - първото ти впечатление е по-скоро песимистично.А това не е добре.

Трябва да се изпитва удоволствие от шофирането.Иначе за икономия има и Корса 1,2л

Аз нали ти казах да се обадиш когато идва в София - можеше да имаш база за сравнение . :icon_blush:

Но не се отчайвай:

Настройките за колата станаха точно за 30 мин, от които 15 на място и 15 в движение. Софтуерът си прави всичко, сам се тества и настройва според колата. Не съм си и мислел, че може толкова просто, само с натискането на няколко бутона да се въведат всичките режими на работа. В това отношение съм приятно изненадан от този български продукт! :icon_thumbup:

 

Според мен ти трябва още едно-две посещения на сервиза - нека се постараят момчетата и да нагласят колицата.

За да литне моя :plane: ми бяха необходими няколко месеца.

Редактирано от pepes
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито !!!

Безаварийно да си я караш...

 

 

 

Това не ми харесва :icon_crying: - първото ти впечатление е по-скоро песимистично.А това не е добре.

Трябва да се изпитва удоволствие от шофирането.Иначе за икономия има и Корса 1,2л

Аз нали ти казах да се обадиш когато идва в София - можеше да имаш база за сравнение . :icon_blush:

Но не се отчайвай:

 

 

Според мен ти трябва още едно-две посещения на сервиза - нека се постараят момчетата и да нагласят колицата.

За да литне моя :plane: ми бяха необходими няколко месеца.

 

 

Ами, може би съм имал прекалено големи очаквания... :rolleyes: Ще изчакам известно време и пак ще посетя Плевен. За София не успях за съжаление, аз ти казах... В края на септември пак имам път към София, дано тогава успеем да се засечем. :icon_thumbup: А за монтаж в София, идва ми доста далече, ако се наложи последващи настройки и гаранционно обслужване.

 

За каране, ще видим другата седмица. Предстоят ми едни 500-600км, към края на месеца обратно още 400-500. Тогава ще правя изводи. :) Определено нямаше време за настройки и ще им звънна пак да се разберем да я донастроят. Усеща се липса на тяга на газ и ще търсим решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, може би съм имал прекалено големи очаквания... :rolleyes: Ще изчакам известно време и пак ще посетя Плевен. За София не успях за съжаление, аз ти казах... В края на септември пак имам път към София, дано тогава успеем да се засечем. :icon_thumbup: А за монтаж в София, идва ми доста далече, ако се наложи последващи настройки и гаранционно обслужване.

 

За каране, ще видим другата седмица. Предстоят ми едни 500-600км, към края на месеца обратно още 400-500. Тогава ще правя изводи. :) Определено нямаше време за настройки и ще им звънна пак да се разберем да я донастроят. Усеща се липса на тяга на газ и ще търсим решение.

 

Няма да спамя повече.... мисля ,че е до настойка

Много колеги карат ГИ и казват че върви като на бензин

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да спамя повече.... мисля ,че е до настойка

Много колеги карат ГИ и казват че върви като на бензин

 

Личното ми мнение е, че ако колата ти върви по същия начин на бензин, значи колата има проблем. Не е възможно да не се усеща разлика в ползва на бензина при такава разлика в калоричността на двете горива.

Иначе съм съгласен, че Фобос имат нужда от донастройки , за да се извлече максимума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно да не се усеща разлика в ползва на бензина при такава разлика в калоричността на двете горива.

Калоричността има значение ако двигателя беше печка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Малко да вдигна темата. Преди час се прибрах от Плевен и от посещение в сервиза на Фобос за донастройки. След половин година на газ, мембраните бяха улегнали и колата съвсем се беше спънала и се давеше над 4500-4800 оборота, изкарваше ми жълта лампа чек енджин като вдигна повече от 140, изобщо мъка... Обаче... Днес я пипнаха по-детайлно и съм адски доволен! :icon_clap: Вече смело мога да заявя, че върви почти така, както на бензин! Ускорява доволно и на 5, а разходът по наблюдения дори падна и то над литър-литър и нещо! Предполагам това са имали предвид всички, които казват, че ГИ е почти като на бензин. Разликата е огромна, явно за да се извлече максимумът от системата си трябват повечко настройки и тестове. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не ми харесва :icon_crying: - първото ти впечатление е по-скоро песимистично.А това не е добре.

Трябва да се изпитва удоволствие от шофирането.

 

Но не се отчайвай:

 

Според мен ти трябва още едно-две посещения на сервиза - нека се постараят момчетата и да нагласят колицата.

За да литне моя :plane: ми бяха необходими няколко месеца.

 

Няма да спамя повече.... мисля ,че е до настойка

Много колеги карат ГИ и казват че върви като на бензин

 

Видя ли ,че не е било нужно да се стягаш толкова....

Все пак затова е форума - да получиш съвет, да те насочат колеги ....

 

И това не е всичко.... сега с малко търпение може да се настрои да върви и да не гори като ламя :icon_blush:

За сравнение - като може да си сигурен, че в Германия газта не е като нашия боклук ---> цък

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Вече 10000км сам изминал откакто сложих Г.И. и сам мн. доволен.Разходът ми се движи м/у 10.5 и 13-14 л.Разликата м/у бензин и газ е почти

незабележима,по-скоро при висока скорост (над 150км) леко се усеща.До сега не сам имал никакви проблеми,с изкл. на това ,че жълтата лампичка

на инжекциона ми свети,явно трупа няакакви грешки,но те са незначителни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Вече 10000км сам изминал откакто сложих Г.И. и сам мн. доволен.Разходът ми се движи м/у 10.5 и 13-14 л.Разликата м/у бензин и газ е почти

незабележима,по-скоро при висока скорост (над 150км) леко се усеща.До сега не сам имал никакви проблеми,с изкл. на това ,че жълтата лампичка

на инжекциона ми свети,явно трупа няакакви грешки,но те са незначителни.

 

А не трябва да свети! При мен свети само като има проблем с газовата - бедна смес, детонация в цилиндрите и др. Което трябва да се отстрани. Ако продължава да свети след като изчистиш грешките си потърси фирмата, която ти е монтирала газовия инжекцион да си оправят проблемите и настройките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя Outlander върви по-добре на газ отколколто на бензин.ама на мен това ми е работата,така че е нормално,пък и съм с течна фаза

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходът ми се движи м/у 10.5 и 13-14 л.

 

За комбиниран разход ли говориш? :icon_hmm:

Можеш ли да дадеш по-ясно :

* градско(зависи в кой град)

** извънградско

*** магистрала

Аз в София под 16 не го докарвам :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За комбиниран разход ли говориш? :icon_hmm:

Можеш ли да дадеш по-ясно :

* градско(зависи в кой град)

** извънградско

*** магистрала

Аз в София под 16 не го докарвам :icon_crying:

 

Извънградско най добър разход сам постигал Лесово-Русе,282 км с 29 л газ,при спокойно каране,то и пътя през котленския не позволява големи скорости,иначе около 12л и мн. зависи от скоростта,По магистрала при 140-150км к.Андреево-Истамбул,на автопилот изминавам около 320-330км с една бутилка газ(49л), градско до 13 и нещо.Забелязал сам ,че разхода,варвенето на колата зависи от качеството на газта.Борд компютарът ми показва с около 1.5л/100 по малко от реалния разход,а неговите показания са леко повишени когато сам на газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До преди няколко месеца имах Субару Аутбек 2,5 с мойто каране в София ми харчеше 16л газ на 100км. и 12л./100км. извънврадско.Сега го кара един приятел и при него харчлъка е съответно 12.5/100 в София и около 9/100 извън града.Така че харченето на една кола е много условно понятие,щом ти харесва как върви една кола на кой му пука колко харчи.

Редактирано от Ivo Lenkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По груби сметки, след последните настройки във Фобос, колата ми гори поне 20% по-малко газ от преди това, а върви доста повече! А времето е много по-хладно от лятото и есента. С една пълна до горе бутилка (33-34 литра) правех 280км смесен цикъл (200 извънградско, 80 в града), сега съм изгорил малко повече от половин бутилка и съм минал 200км, от които 130км извънградско и останалите в града.

Все по-доволен и доволен се чувствам от газта. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така!

Въпреки дребните неудобства (бутилката в багажника) и някой недостатъци - няма да сменя газта в обозримо бъдеще!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така!

Въпреки дребните неудобства (бутилката в багажника) и някой недостатъци - няма да сменя газта в обозримо бъдеще!

И аз така ,но ще "оправя" и тези недостатъци на Грандиса .........Гледал съм го отдолу много подробно , даже и чертеж си направих с размерите, които ми трябват.......хватката е да сложа бутилката отдолу на мястото на резервоара или по скоро част от него ...........ще направя следното: свалям резервоара и махам всичко по него, после се реже един участък, който слава богу не засяга отворите и "легенчето"- събиращия съд , в което се намира помпата ,поплавъка и "шнорхела" ...т.е. най важното не се пипа и това много облекчава манипулацията.........на изрязаното място се полага част от бутилката, обаче тук е все още дилемата, - колко да бъде това изрязано място .......... ако бутилката е 60 л. то резервоара ще се намали с около 25-30 литра, или на тази кола целия резервоар е 64 л. което ще рече почти наполовина, ако бутилката е 35 литра ,няма да режа нищо от резервоара.............ако бутилката е 80 л. то тогава резервоара ще е към 25 литра и тогава вече ще засегне основния възел - изходите и тръбите, шината за помпата и събирателния съд...............според мен най оптимално0то е 60 литра газ и около 40 л. бензин.........има и момент в който от другата страна не резервоара може да се удължи,тогава кажи речи преправяш целия резервоар едва ли не нов ,по поръчка..........

Бутилката се "увива" в някакво спец фолио с вата ,което държало по оптимални температури ........захващането й става с шини и винтове , и накрая се слага скара против удари ..............така направена колата специално за този модел се намалява височината с 2 см. но за това пък игнорираш най големия недостатък а именно бут. да ти е в багажника...........Естествено типа на АГУ-то ще е LPI .................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така ,но ще "оправя" и тези недостатъци на Грандиса .........Гледал съм го отдолу много подробно , даже и чертеж си направих с размерите, които ми трябват.......хватката е да сложа бутилката отдолу на мястото на резервоара или по скоро част от него ...........ще направя следното: свалям резервоара и махам всичко по него, после се реже един участък, който слава богу не засяга отворите и "легенчето"- събиращия съд , в което се намира помпата ,поплавъка и "шнорхела" ...т.е. най важното не се пипа и това много облекчава манипулацията.........на изрязаното място се полага част от бутилката, обаче тук е все още дилемата, - колко да бъде това изрязано място .......... ако бутилката е 60 л. то резервоара ще се намали с около 25-30 литра, или на тази кола целия резервоар е 64 л. което ще рече почти наполовина, ако бутилката е 35 литра ,няма да режа нищо от резервоара.............ако бутилката е 80 л. то тогава резервоара ще е към 25 литра и тогава вече ще засегне основния възел - изходите и тръбите, шината за помпата и събирателния съд...............според мен най оптимално0то е 60 литра газ и около 40 л. бензин.........има и момент в който от другата страна не резервоара може да се удължи,тогава кажи речи преправяш целия резервоар едва ли не нов ,по поръчка..........

Бутилката се "увива" в някакво спец фолио с вата ,което държало по оптимални температури ........захващането й става с шини и винтове , и накрая се слага скара против удари ..............така направена колата специално за този модел се намалява височината с 2 см. но за това пък игнорираш най големия недостатък а именно бут. да ти е в багажника...........Естествено типа на АГУ-то ще е LPI .................

Ама колега Грандиса къде е,взе ли го вече?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама колега Грандиса къде е,взе ли го вече?

Не още , чакам 1 януари ................но тук нали подържам 3-4, та се превземам сякаш са мои........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да ти отчита грешно нивомера на горивото, ако намалиш обема на резервоара? :unsure:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отчита пропорционално - Full ще му е примерно 40л., по средата - 20 у така. Дори ще показва по точно :)

DJ, замисли ме сериозно дали не може да се премести бутилката на Space Wagon-a от долу по начина който казваш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...